Jeg synes det burde vært bonussekunder for retroutstyr. - Stålramme 30 sek - 1 sek pr år for alder på sykkel - Ulltøy 15 sek - 36 eiker 20 sek - Tåklyper 15 sek - ...osv Bør innarbeides til evt et slikt ritt neste år
Vi kan sende redaktøren ut på standardiseringsøkt. Han kan kjøre 10 km tempo'er med hhv ulltrøye, stålracer og pocketbøker alt han orker til han får hjerteflimmer og sure oppstøt, så har vi et system som tåler maridalsvann
Vanntett blir det ikke, men dette var da ett retroritt. Da bør man kunne hevde seg i teten med habil sykling og hente de siste sekundene på utstyret. Det er nesten slik at utstyret bør vektlegges mer enn selve syklingen ;-)
dette må da definitivt være et temporitt med relativt likt utgangspunkt for alle. Det sentrale må være at flest mulig skal delta uten å måtte kjøpe nytt utstyr (les: retro).
Kjempemorsomt initiativ, gutter. Synd å ikke ha fått vært med der... Det frister nesten å starte et nytt retrobygg prosjekt.
Men jeg klarer ikke la være å falle for fristelsen og trekke frem en liten kuriositet:
I det ekte UM/UL på tempo i år ble M10 klassen vunnet av en pjokk på den ekte 1990-jubileumsramma til nettop Eddy Mercx med ekte alu-felger. (tidligere omtalt på en byggetråd på dette forumet).
Veldig bra initiativ! Moro å prøve seg på noe helt annet.
Men tiden min er nok feil. Dessverre har jeg ikke pulsklokkedataene, men jeg kom også inn på tiden rundt røkla (jeg fikk også lest opp 16:22 der og da, og det er ikke langt unna sannheten i hvert fall).
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
Dette var var moro, og jeg stiller på en reprise ved en senere anledning. Jeg har sett på dette som en tempoløp for oss uten temposykkel mer enn et retro-ritt, og med carbonramme og Ksyrium Elite hjul så sparte jeg nok noen sekunder i forhold til de som tok retrostilen fullt ut.
Anders, 16:32, og tredje sist (eller nest sist om man skal stole på oyvin )
Min tanke når jeg tok initiativet til dette var at det skulle være et temporitt med mest mulig like forutsetninger uten behov for store investeringer. Retrobiten var for meg kun en morsom bonus (men stor respekt til gutta med ull og stål).
hei ! hvem er tjukkassen i min sykkeltrøye og med min sykkel , det ser ut som meg og ? pussig for jeg føler meg mye tynnere. . er førøvrig veldig fornøyd med arrangement og min egen tid . veldig fornøyd med tiden
jeg synes også at dette er ett høykultur arrangement på minst like høyt nivå som maridalspillet. . som innbygger av maridalen så støtter jeg herved at det stenges vei (heleveien)til fordel for eddie merx tempo neste år!
Kanke du og Sven plassere ut noen betonggriser ved Hammeren før rittet neste år så vi får blokkert trafikken? Dere sitter sikkert på noe tungt maskineri på gårdene deres som kan håndtere en slik jobb.
Hmm, Jeg har en ubrukt, Eddy Merckx ståltemposykkel stående i boden. Ramma er slopa motsatt vei. Den har en gammel ubrukt Campagnolo superrecord gruppe, med tempokrank med kun ett drev. Skal prøve å legge ut bilde. Den mangler noen få deler for å bli komplett. Hvis noen er interressert selger jeg den gjerne.
Hmm, Jeg har en ubrukt, Eddy Merckx ståltemposykkel stående i boden. Ramma er slopa motsatt vei. Den har en gammel ubrukt Campagnolo superrecord gruppe, med tempokrank med kun ett drev. Skal prøve å legge ut bilde. Den mangler noen få deler for å bli komplett. Hvis noen er interressert selger jeg den gjerne.
Sånt er jo alltid interessant, særlig om man vet mer om størrelse og prisantydning. Dette er vel en rammedesign som ikke er tillatt lenger i tempo(?), så det er vel mer for spesielt interesserte
hei ! hvem er tjukkassen i min sykkeltrøye og med min sykkel , det ser ut som meg og ? pussig for jeg føler meg mye tynnere. . er førøvrig veldig fornøyd med arrangement og min egen tid . veldig fornøyd med tiden