...Vurderer å ta av Zipp-hjulene, jeg har et par Shimano hjul liggende:)
Noe av hensikten er å kjøre uten aereodynamiske hjelpemidler som ikke var tilgjengelige for Eddy Merckx. Zipphjul er et slikt hjelpemiddel, sammen med tempobøyler, tempohjelmer ol. Så du får nok bytte hjul.
Håper det møter opp mange som vil teste seg selv i morgen. Møt opp alle mann (eller kvinner). Vi håper på solskinn og blide mennsker. Tidspunkt var vel 18:30 på hammeren?
It`s not the fart that kills, but the smell -Petter Solberg-
...Vurderer å ta av Zipp-hjulene, jeg har et par Shimano hjul liggende:)
Noe av hensikten er å kjøre uten aereodynamiske hjelpemidler som ikke var tilgjengelige for Eddy Merckx. Zipphjul er et slikt hjelpemiddel, sammen med tempobøyler, tempohjelmer ol. Så du får nok bytte hjul.
LarsB
Det var ment som en slags implikasjon på at jeg ville være med, må i så tilfelle selvfølgelig bytte hjul:) Men jeg har både ekstra dekk, slanger og kassett. Så det skulle da være et minimalt problem. Shimano-hjulene er jo en drøm å legge om i forhold til Zipp-helvete:)
Håper det møter opp mange som vil teste seg selv i morgen. Møt opp alle mann (eller kvinner). Vi håper på solskinn og blide mennsker. Tidspunkt var vel 18:30 på hammeren?
Jeg har noe merkebånd på jobben jeg kan ta med. Kan møte opp litt før. Jeg foreslår første start 18.30 - De som vil kjøre i gjennom på forhånd må beregne inn det. 1 minutts startintervaller? Det er lettere for tidtagerne. Vi blir neppe mer enn 30 stykker uansett.
Dette høres knakende morsomt ut. Jeg sliter med å få nøff-nøff influensaen ut av kroppen (har ligget flat i 8-dager siden Birken), men dette har jeg veldig lyst til å være med på. Jeg stiller klokka og håper dagsformen er ok i morgen.
eller hva med å sykle "rundt" - parkeringsplassen? Inn på den litt dårlige asfalten tidlig i bakken og rundt plassen mot klokka, så blir det slik en krapp sving
Fint å få dette avklart før man stikker ut for å besiktige rundingen... Noen meter fra eller til spiller vel ikke så stor rolle. Ikke noe "must" med fryktelig krapp sving for min del egentlig...
Lyktestolpen øverst er en fin, naturlig rundingsbøye. Den er lett å runde uten at svingen blir for krapp. Den står midt på en stor p-plass uten særlig med biler på denne tiden av uka/døgnet. Runding av denne mot klokka fungerer fint. Tross litt løs grus på plassen.
Det var noen brødre som var vanskelige å hanskes med...
[En kommentar tilsier at jeg bør presisere at det er resultatene jeg snakker om, ikke fremferden. Om noen skulle lure. Det kommer vel en liste etter hvert.]
Redigert av oyvin; 09/09/200921:00.
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
Det ble en heidundranes seiersfest ja. Resultatlista og bilder kommer plutselig. (Den ligger på kontoret)
Litt statistikk i mellomtiden:
Tid: 14:xx Km: 10,0 Snittpuls: 176 - 92% av maks - anerob terskel = 172 Makspuls: 183 - 95% - absolutt maks = 191 Høydemeter: 45 meter opp og ned Temperatur: 16 grader.
Litt høyere temperatur kunne nok gitt noen sekunder raskere tider, men for øvrig var det perfekte forhold. Jeg med flere ble noe hindret av bil/rulleskitrafikk og tapte noen få sekunder på oppbremsing og unnamanøver.
Retro-gjengen: Fv: Henning med kretslagsdrakt fra 1993 og Peugeot med tidlige STI-shiftere Sven Robert med en lekker Rossin med Suntour Suberb Pro gir Per-Andreas med oppusset DBS-Daccordi med Campa og Truls-sveisa stag Peder med DBS racing fra topp til tå. Et lite minus for terrengsko, men det går. Pål med Klein Quantum Pro og Frøy-drakt fra tidlig nittitall. Plusspoeng for Giro Hammerhead-hjelm Øyvind med ny-retro Lemond.