Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!!
|
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folken
[Re: Juffe]
31/08/2009 08:34
|
gauterg
Fersking
|
Fersking
5:30:27 på Fredagsbirken Med tanke på at jeg kjøpte meg sykkel rett etter påske og da ikke hadde bedrevet nevneverdig fysisk aktivitet siden forrige årtusen vil jeg si meg fornøyd. Treningen har ikke vært lagt opp i for å sykle fra Rena til Lillehammer, men for å komme i form. Utifra treningsturer i Oslomarka mente jeg at jeg burde hatt en sjanse til å komme under 5 timer, og hadde det vært tørt så hadde jeg kanskje klart det også. Målet var og fullføre og det var ikke noe problem. Jeg var såpass redd for å gå tom at jeg tok det veldig pent og hadde fortsatt en hel del å gå på når jeg kom i mål. Det er kanskje derfor jeg syntes det var helt greit å sykle selv om det var kaldt og vått fra Rosinbakken og til mål. Hadde jeg gått tom så ville nok opplevelsen vært en helt annen. Sykkelen, en Marvil Team 4.0, oppførte seg stort sett eksemplarisk helt til jeg var 5 km fra mål. Da bestemte bakbremsen seg for å bremse enten jeg ville det eller ikke. Jeg knotet litt med den i veikanten og så alle de jeg hadde syklet forbi på traktorveien passere meg før jeg fikk bremsen til å samarbeide litt. Vel hjemme fant jeg fort problemet, ikke bare hadde jeg slitt bremseklossene ned til metallet, men jeg hadde også slitt ned fjæra som holder bremseklossene fra hverandre. Til tross for været, bremsetrøbbel på slutten og ei kontaktlinse som jeg la igjen i grøfta etter 5 mil så hadde jeg en fin tur. Det frister absolutt til gjentagelse. Kanskje det blir mer enn bare Fredagsbirken til neste år. Når fattern på 60 klarer merket for tredje gang så er det jo bare å bøye seg i støvet og begynne å trene så jeg ihvertfall kan nærme meg hans tid selv om jeg ikke sikter på merket.
Redigert av gauterg; 31/08/2009 08:44.
---
Gaute Gunleiksrud
|
|
|
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folkens!!
[Re: Lillosti29]
31/08/2009 08:59
|
gundy
Fersking
|
Fersking
Debuterte med 5.07.blank fra pulje 65, med et halvt års treningsgrunnlag etter 10 års whiskey&cigar-sesong.
Planen var egentlig å sykle på et sted mellom 4.15 og 4.40. Dette merket jeg imidlertid at ikke kom til å skje idet jeg svingte inn i gjørma.
Fikk etterhvert ganske brukbart tempo på flatene, men i alle de små bakkene hele veien sank farten for mye. Kjører rett og slett for sakte oppover.
Mistet 1-2 minutter da løypa ble sperret for at luftambulansen skulle få landet, og et par minutter fordi jeg hadde drukket litt for mye vann før rittet.
Klarte å spise jevnlig (4 hobby, 2 gel, og en halv banan), og fikk i meg nok væske til tross for logistikkproblemer etter at jeg mistet en flaske på grusveien ned mot Djuposet (Bedre flaskeholdere er satt opp på listen som snart sendes julenissen).
Ble egentlig aldri helt utslitt, men litt for stiv i beina.
Veldig fornøyd med Race King 2.2, og fast karbongaffel. Hadde bra fart bortover og nedover. Kun delvis ubehagelig et lite grusparti etter sjusjøen et sted, og i den renna jeg havna i ned ballettbakken.
Mista ganske tidlig nederste klinga foran, så det ble manuell giring i rosinbakken.Ellers fungerte gir og bremser bra, selv om det ikke hørtes bra ut.
Neste år stiller jeg med lettere (og bedre trent) rytter og lettere sykkel.
|
|
|
[Re: Palm]
31/08/2009 09:47
|
Takpapp
Fersking
|
Fersking
4.33 i pulje 41 her, dvs. samme tid som i fjor. Har trent mye mer og ikke minst mer systematisk i år, og hadde ambisjoner om å komme meg under 4 timer. Så er en smule skuffet!
....
Som flere andre her på forumet opplevde jeg også at mine SRAM XO funket 100 %, overhodet ikke noe problemer.
Tror ikke du skal være skuffet hvis du brukte samme tid i år som i fjor! Det betyr at du har forbedret deg med 20-30 minutter. De fleste opplever å ha brukt 20-30 LENGRE tid i år. Jeg startet i samme pulje som deg og brukte også 4:33. 25 min treigere enn i fjor, og merketiden økte 24 minutter så kan virke som jeg fulgte gjennomsnittet. Og hvis man ser på statistikken så har vi begge syklet omtrent på snitttidene til pulje 31 og 32! Men til neste år, da blir det full pupp, bånn gass OG merketid  Pulsen var overraskende lav i år, men låra hadde det vanskelig i været. Heldigvis ikke antydning til kramper, men så "knipset" jeg en del magnesium-tabletter de siste ukene. Syklet også med SRAM, X7 foran, X9 bak, sprayet ned med MYE Joe´s Wet. Fungerte veldig bra, ingen ulyder, ingen problemer! Dekk: Python, og det rullet fra de aller fleste på flatmark og nedoverbakke! Har nå syklet med de samme slangene siden våren 2008. Kanskje på tide å bytte før det blir punktering? 
Redigert av Takpapp; 31/08/2009 09:48.
|
|
|
[Re: Takpapp]
31/08/2009 09:56
|
konan
Medlem
|
Medlem
03:38 i år, ned 14 minutter fra ifjor, hadde jo forhåpninger om sub 03:20 men det var kanskje litt voldsomt med de forholdene og start fra Pulje 9.
Morten B - Hverdagssyklist
|
|
|
Re: Birkebeineren! :På tide med noen tider, folken
[Re: Takpapp]
31/08/2009 10:05
|
TeddyTrB
Veteran
|
Veteran
Startet i mitt førte Birkenritt, pulje 36. Tok det rolig opp til Skramstad for å prøve å ha litt krefter igjen over fjellet. Det fungerte en stund... Etter ca halvveis så var jeg så kald og stiv i låre at det bare var å ta det pent i motbakkene. Satset mest på å fullføre første turen over fra Rena. Tryna forøvrig i første terrengparti, hele hodet var under gjørma! Så da gikk halve vannflaska til å få tilbake litt sikt.
Hadde ikke noe problemer med sykkelen i det hele tatt. XO bak/XTR foran/XO vridere, smurte kjeden med Finish Line Wet Spray. Ellers var det greit med Raven dekk synes jeg, bortsett fra skøytebanen ned Djuposet. Det gikk dit det selv ville.
Tiden ble 4.35. Målet var 4 timer, men det var jo sammenlignet med tider fra 2008. Alt i alt så er jeg fornøyd
/Audun
|
|
|
31/08/2009 10:18
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kjørte med stiv gaffel, uten at jeg tror gaffelvalget betydde noe som helst på lørdag.
Kjørte strekningen Tyria-Sjøsetervegen på fredag morgen, da var stiv gaffel konge. Under rittet på lørdag var deler av strekningen så oppgjørt at jeg savnet gaffelen.
|
|
|
[Re: Oystein L]
31/08/2009 10:26
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kjørte med stiv gaffel, uten at jeg tror gaffelvalget betydde noe som helst på lørdag.
Kjørte strekningen Tyria-Sjøsetervegen på fredag morgen, da var stiv gaffel konge. Under rittet på lørdag var deler av strekningen så oppgjørt at jeg savnet gaffelen. Helt enig. Jeg tjente ikke noe på stiv gaffel i år. Blir for passiv nedover under slike forhold. Neste år blir det supertuna Spark.
|
|
|
[Re: erling]
31/08/2009 11:12
|
frodegutt
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Kjørte strekningen Tyria-Sjøsetervegen på fredag morgen, da var stiv gaffel konge. Under rittet på lørdag var deler av strekningen så oppgjørt at jeg savnet gaffelen. Helt enig. Jeg tjente ikke noe på stiv gaffel i år. Blir for passiv nedover under slike forhold. Neste år blir det supertuna Spark. Jeg kjørte med stiv gaffel, og savnet ikke demperen min ett sekund :-) Det som jeg må si er skremmende er å se hvor mange som kjører med dempegaffel som KASTER sykkelen sin til side for å unngå det minste hull i grusen. Det er faktisk farlig, og enkelte mennesker ble faktisk sint på meg når jeg sa fra om det (etter 55 km i regnvær er jeg nok ikke den mest diplomatiske kommunikatoren når det gjelder slike ting)!!
Redigert av frodegutt; 31/08/2009 11:12.
|
|
|
[Re: frodegutt]
31/08/2009 11:21
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
(etter 55 km i regnvær er jeg nok ikke den mest diplomatiske kommunikatoren når det gjelder slike ting)!! Fytterakkern, og sånne folk skal vi ha med oss på sykkeltur.... 
|
|
|
31/08/2009 12:52
|
gauter
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg kjørte også med helstiv sykkel. Skal man gjøre det i noe ritt overhodet, må det jo bli Birken... Savna ikke demping et eneste sekund. I det lille som finnes av terreng går det jo så sakte uansett.
For min del gikk det medium pluss. Mista tetpulja i Gruppe 4 mellom Kvarstaddammen og Rosinbakken, irriterende nok. Blei liggende mye aleine og jobbe deretter. Tungt i motvinden.
Etter Storåsen var blodsukkeret på bånn (har diabetes), og da gikk de tre siste mila hele 10 minutter seinere enn i fjor. OK, dårligere forhold i år enn i fjor, men siden det egentlig ikke var noe feil på beina, skulle ikke forskjellen ha vært så stor. Blodsukkertullball er min egen feil, så det irriterer meg litt. Kom i mål helt i ørska og var mellomfornøyd, men blei overraska over god plassering, tross alt.
Det blir jo høyst hypotetisk, men jeg antar at et blodsukker under kontroll hadde gitt tid på omkring 3:20.
Her er mine tider: Skramstad: 00:32:25 Bringbu: 01:05:25 Kvarstad: 01:49:45 Storåsen: 02:38:47 Mål: 03:23:47
Må bli litt flinkere til å spise underveis, altså...
Gaute
|
|
|
[Re: gauter]
31/08/2009 13:04
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg kjørte med helstiv sykkel i fjor. Da fungerte det veldig bra. Men nå ble underlaget litt for ujevnt for meg. Spesielt fra Tyria og ned til Sjøseterveien, og ned ballettbakken. Men det henger nok sammen med at jeg er blitt litt pysete nedover etter en solid smell i våres. Trenger derfor litt mere trygghet.
|
|
|
31/08/2009 13:30
|
frodegutt
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Jeg kjørte med helstiv sykkel i fjor. Da fungerte det veldig bra. Men nå ble underlaget litt for ujevnt for meg. Spesielt fra Tyria og ned til Sjøseterveien, og ned ballettbakken. Men det henger nok sammen med at jeg er blitt litt pysete nedover etter en solid smell i våres. Trenger derfor litt mere trygghet. Kjørte vi noe sammen denne gangen? Kan ikke huske å ha sett den vakre Smålenene-trøya noe sted?
|
|
|
31/08/2009 15:25
|
Olen
Entusiast
|
Entusiast
3.43 fra Pulje 10. XT-drivverk med TF2 og motocrossguffe. Null problem. XT-bremser med metallbelegg. Null problem, men mye lyd. Twister Supersonic foran og RaceKing 2.2 bak. RK sklir litt, men Twister sitter som støpt overalt (bortsett fra i gjørmefesten ved Håkonshall).
Avklipte brødposer over sokkene inni skoene. Kun over tærne, ikke hele foten. Vindvest innafor trøya, lange knær og armer. Lange hansker som alltid. Ganske kald og doven i armer og fingre ved Elgåsen, men jeg mistenker at det kan ha noe med sekken å gjøre også. Tror den bremset blodsirkulasjonen litt.
Birken er en fest!
|
|
|
[Re: Olen]
31/08/2009 16:29
|
Kjell T. Ringen
Entusiast
|
Entusiast
3.4x fra pulje 20. Kjørte mye alene, men fikk selskap av en fra samme pulje noen mil midtveis. Gleder meg til neste gang når det trolig blir flere å kjøre sammen med.
Prøvde tipset med delt farrisflaske 1,5l på underrøret som skulle hindre sprut opp i ansiktet (og bak brillene). Fungerte helt topp! Takk til deg som skrev dette tipset forrige uke!
Stoppet en gang for å ha på lange tørre hansker og vindjakke. Det å få bøyd ut fingrene for å få dem inn i hanskene tok mye tid og så sikkert litt komisk ut.
Kjørte med RR 2.25. Glad for at jeg hadde godt grep mange steder.
Byttet tilfeldigvis bremseklosser foran og bak helga før, pga at de gamle gikk mot metall. Hadde ikke drømt om at det skulle slite så mye på klossene på en tur. Flaks med den.
Kjører en Silver Cape som fungerte bra. Litt ulyder fra kjedet ble det allikevel. Smurt kjedet med 10W-40 motorolje fra FK. Funker det også.
|
|
|
[Re: Kjell T. Ringen]
31/08/2009 16:46
|
Joar71
Veteran
|
Veteran
Fornøyd med den nye løypa, men ikke det nye været... Tone Lien, hvis du leser dette, få det gamle været tilbake!! Synes det gikk bra fram til Kvarstad, og passerte likt med gutta som kom inn rundt 3.20. Selv endte jeg på 3.30. Hvorfor? Vel - etter å ha kjørt solo over fjellet da de andre gutta i pulje 2 sa "ha det", var jeg temmelig kjørt og kaldt. <intermezzo> Oi: 3-åringen sølte akkurat vann over tastaturet med en blomstervanne-elefant. Må revurdere når på døgnet jeg skriver på formuet </intermezzo> Uten følelse i fingrene og andre ekstremiteter, null bremsekraft og en stiv gaffel som ikke likte at all jord på skogbilveien hadde seilt ned til Lillehammer, slo hjernen plutselig over i primærbehov-modus. Dødssliten og med kun tanken "jeg må overleve dette" i hodet, gikk det ikke spesielt fort ned fra fjellet. Tapte 7-8 minutter til 3.20-gutta fra toppen og ned... Nå blir det harde langturer iført tanga i perioden februar/mars 2010 for å herde meg til om et år. PS. Nå, et par dager etter, er det jo litt gøy å se tilbake på at man kom seg gjennom, selv om det var hat underveis. Fornøyd med det, og en erfaring rikere! Joar 
Redigert av Joar71; 31/08/2009 17:40. Rediger grunn: Glemte å si at det på sitt vis var litt kult på lørdag også...
|
|
|
[Re: Joar71]
31/08/2009 16:57
|
Rolf
Veteran
|
Veteran
Nå blir det harde langturer iført tanga i perioden februar/mars 2010 for å herde meg til om et år.
Du vet det finnes (minst) et annet alternativ. Og det er å kle seg etter forholdene. Men det er kanskje ikke like barskt? Rolf
|
|
|
[Re: Rolf]
31/08/2009 17:49
|
Thomas NWS
Ringrev
|
Ringrev
4:26 fra pulje 34. Hadde som mål å kjøre på 3:50, men skjønte på Bringbu at det aldri ville skje. Deppet og sutret alt for mye over tekniske problemer fra Skramstad og inn, deppet over alle togene jeg måtte slippe pga chainsuck. Så stikkordet er mentalt puslete ved flere anledninger. Deppet enda mer etter målgang da jeg skjønte at jeg kom inn ett minutt etter tiden min fra i fjor. Likte forøvrig den eiendommelige lukten av varme skivebremser i Balletbakken :-)
Men litt utpå søndag i en lett dagenderpå tåke av øl gikk det opp for meg at merkekravet var 30 min dårligere i år enn i fjor, samt at løypen var litt lenger i år, deppet jeg litt mindre.
-Nemo saltet sobrius, nisi forte insanit-
|
|
|
31/08/2009 18:03
|
Mr.Bergli
Ringrev
|
Ringrev
Kom i mål på 4.06.38. 4, gjentar FIRE sekunder etter merke. Den var sur den. Men nok sutring om det.
Min opplevelse av Birken 2009 er følgende, startet i pulje 25. Gikk greit opp til Skramstad, men videre i "terrengpartiet" virket det mer som man deltok i en turmarsj og fy så sakte de gikk med enkelte. Tapte ca 5 min til merke på denne strekningen.
Videre etter dette partiet så virket det som de fleste hadde mistet piffen p.g.a gjørma, regnet, kaldt og vått, gir og bremser som ikke funker som det skal. Syklet mye alene i dette partiet og tok kun igjen folk som det virket som hadde gitt opp. Og selv hadde jeg mista teten i gruppa.
Tok etterhvert igjen folk fra tidligere puljer som fikk opp dampen litt etter Kvarstad, men fra der og opp begynte gir problemene for meg, først virket bare bakgiret. Så klarte jeg å sparke litt søle av fremgiret slik at det begynte å virke. Men etter det ville bakgiret bare virke på den store klinge framme slik at jeg syklet opp til Storåsen kun med femgir. Tapte 1 min til her.
På tur ned mot Lillehammer fikk jeg ikke de 3-4 tyngste girene bak, så det var bare å finne seg en god rygg å ligge bak og ikke bremse før siste liten. Så takk til gode rulle egenskapaper til The Raven. Klarte likevel å kjøre inn nesten 6 min på denne strekningen.
Sånn kjapt oppsummert så har jeg syklet de kjekkeste sykkelritte og birken i min korte sykkelkarriere på 3 år. Selv om jeg følte meg lurt på seedingen, men det har vel litt med at jeg mangler seedingritt fra i år. Storkoste meg i gjørma, ga blanke i girproblemer, frøys litt og var veldig våt, er forbanna for merket glapp med så liten margin (det er fortrengt) og har hatt det moro på sykkel.
|
|
|
31/08/2009 18:17
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg kjørte med helstiv sykkel i fjor. Da fungerte det veldig bra. Men nå ble underlaget litt for ujevnt for meg. Spesielt fra Tyria og ned til Sjøseterveien, og ned ballettbakken. Men det henger nok sammen med at jeg er blitt litt pysete nedover etter en solid smell i våres. Trenger derfor litt mere trygghet. Kjørte vi noe sammen denne gangen? Kan ikke huske å ha sett den vakre Smålenene-trøya noe sted? Navn: Frode Lillerovde Tid i mål: 03:42:05 Mellomtider: Skramstad Bringbu Kvarstad Storåsen 00:35:04 01:14:39 02:04:58 03:00:14 Navn: Erling Andre Lund Tid i mål: 03:44:28 Mellomtider: Skramstad Bringbu Kvarstad Storåsen 00:34:56 01:15:09 02:05:24 03:00:30 Vi har nok tydeligvis gjort det :-)
|
|
|
31/08/2009 19:32
|
frodegutt
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Jeg kjørte med helstiv sykkel i fjor. Da fungerte det veldig bra. Men nå ble underlaget litt for ujevnt for meg. Spesielt fra Tyria og ned til Sjøseterveien, og ned ballettbakken. Men det henger nok sammen med at jeg er blitt litt pysete nedover etter en solid smell i våres. Trenger derfor litt mere trygghet. Kjørte vi noe sammen denne gangen? Kan ikke huske å ha sett den vakre Smålenene-trøya noe sted? Navn: Frode Lillerovde Tid i mål: 03:42:05 Mellomtider: Skramstad Bringbu Kvarstad Storåsen 00:35:04 01:14:39 02:04:58 03:00:14 Navn: Erling Andre Lund Tid i mål: 03:44:28 Mellomtider: Skramstad Bringbu Kvarstad Storåsen 00:34:56 01:15:09 02:05:24 03:00:30 Vi har nok tydeligvis gjort det :-) Da kjørte jeg sikkert forbi deg ned Djuposet. Jeg var han som kjørte i venstre spor hele tiden og ropte "hold høyre"(he, he).... Det var virkelig jevnt, og det viser vel også at min spisskompetanse nedover var avgjørende i min fordel.
|
|
|
31/08/2009 20:04
|
fiskfisk
Fersking
|
Fersking
Ganske langt unna de raskeste her, men startet fra gruppe 57 og syklet på 5:24 etter å ha syklet 5:47 i fjor (så jeg perset med 23 minutter). Kan ikke si meg misfornøyd med det, selv om målet (igjen) var på under fem timer.
Hadde et håp om å klare å finne et lite tog å ligge sammen med for å få litt fart over de flatere partiene (jeg er elendig i motbakkene, så kanskje det er en taktikk å jobbe med til året), men det var veldig lite initiativ å finne såpass "midt innimellom" som jeg lå. All honnør til han ene som prøvde å dra igang noe sammen med en annen som lå rett foran meg, synd vi kom inn i et køparti akkurat i det vi hadde fått litt fart og ting stoppet opp. Klarte å henge meg på et tog i det siste asfaltpartiet før birkebeinerstadion, så hadde bra fart her i år.
Alt i alt var det mye morsommere i år enn i fjor, selv med forholdene tatt i betraktning. Syklet med SRAM X0 bak og XT foran, begge deler fungerte helt uten et eneste problem. Ellers er jeg veldig glad for at jeg hadde hel bukse og hel jakke.
Hadde en rett foran meg som gikk på trynet så det sang i bakken mellom hoppbakken og gjørmepartiet rundt teltet, men tilbakemeldingen var at han iallfall trodde det hadde gjort det. Noe med en skulderskade som var operert for et par måneder siden. Håper det gikk bra!
Ellers fikk vedkommende rett foran meg bråstopp i gjørma rundt teltet, noe som igjen førte til febrilsk aktivitet for å prøve å løse ut spd-ene.. Klarte å unngå å plante hele kroppen i gjørma de siste 200 meterene, så da sier vi oss fornøyd.
Hadde det ganske morsomt gjennom hele løypa, og er selvsagt klar igjen til neste år!
Takk for god stemning både blant publikum og alle dere andre i løypa! Lar meg imponere veldig av alle dere som klarte merket (.. og de som var rett bak), men enda mer av Marianne og andre som virkelig tok sjansen og gjorde en kjempeinnsats!
|
|
|
[Re: fiskfisk]
01/09/2009 08:25
|
clavicula fract.
Medlem
|
Medlem
Debuterte med 4:29:01 fra pulje 39 i M45 og sier meg fornøyd med det. Noe chainsuck fra XT-giret men måtte bare passe på kjedelinja så funka det som fjell. Tror nok noen flere burde være flinkere til det når forholdene er som de var!
"When I see an adult on a bicycle, I do not despair for the future of the human race."~H.G. Wells
|
|
|
[Re: clavicula fract.]
01/09/2009 08:45
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Hadde som mange andre her ambisjoner om ny beste tid. Hadde tatt sikte på 3:20. Ble altfor dårlig tid til oppvarming dvs 0. Men klarte å holde teten av pulja opp til Skramstad, men det fikk jeg betale for senere.
Ble sikkelig demotivert underveis og alt var tungt + litt gir trøbbel. På Kvarstad lå jeg 3-4 min bak merkekravet, og hadde ikke noe sprut igjen til å kjøre det inn. På Storåsen tenkte jeg at jeg skulle gi gass så jeg kom fort i dusjen. Ble litt pigg etter utforkjøringen, og synes jeg syklet bra inn, og i utforkjøringene gå jeg bånn gass.
Det hele ente med at jeg tok merket med 10 sekunders margin, og kjørte inn 8 min på merketiden fra Storåsen og ned.
På en ellers bedriten dag så var jeg fornøyd med avsluttningen.
|
|
|
01/09/2009 09:26
|
Joar71
Veteran
|
Veteran
Du vet det finnes (minst) et annet alternativ. Og det er å kle seg etter forholdene. Men det er kanskje ikke like barskt? Rolf Sant nok. Nå skal det sies at jeg ikke er en av de som kjører kort-kort uansett føre. Rustet med sykkelshorts, tights, løse ben, ulltrøye, sykkeltrøye, løse armer og lange hansker, tenkte jeg at dette burde holde i massevis (og opp til Skramstad tenkte jeg at jeg var for godt kledd). Men akk - vi var vel mange som ble overrasket over hvor kaldt det blir når alt er gjennomvått. Lange hansker hjalp jo ikke så mye når de ble våte. Blir det samme forhold neste år, skal jeg i hvertfall stille med vanntette hansker... J 
|
|
|
[Re: Joar71]
01/09/2009 09:35
|
Juffe
Besatt
|
Besatt
Du vet det finnes (minst) et annet alternativ. Og det er å kle seg etter forholdene. Men det er kanskje ikke like barskt? Rolf Sant nok. Nå skal det sies at jeg ikke er en av de som kjører kort-kort uansett føre. Rustet med sykkelshorts, tights, løse ben, ulltrøye, sykkeltrøye, løse armer og lange hansker, tenkte jeg at dette burde holde i massevis (og opp til Skramstad tenkte jeg at jeg var for godt kledd). Men akk - vi var vel mange som ble overrasket over hvor kaldt det blir når alt er gjennomvått. Lange hansker hjalp jo ikke så mye når de ble våte. Blir det samme forhold neste år, skal jeg i hvertfall stille med vanntette hansker... J Sats heller på neoprenhansker, de blir våte, men de holder på varmen.
'...once more, and more intensity!'
|
|
|
01/09/2009 09:42
|
Kondis
Entusiast
|
Entusiast
Brukte tynne hansker som egentlig er til skigåing. Var ikke våt eller kald på henda.
_________________________ Petter
Salsa Mamasita 29" Santacruz Tallboy 29"
|
|
|
01/09/2009 09:44
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Jeg kjøpte meg noen lange campa hansker, de funka helt konge, kliss blaut tvers igjennom ble de, men varmen holdt de på. DET ble jeg imponert over.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: Lurifax]
01/09/2009 20:37
|
hagen1978
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
3.44 fra pulje 13 var årets opptur på sykkel fronten. Hadde ingen problmer før i rosin bakken da, den ikke ville gire opp igjen bak. Men gikk seg til etter hvert. Er jo en bra forbedring fra 4.03 i fjor
|
|
|
[Re: hagen1978]
04/09/2009 10:58
|
SlowStep
Medlem
|
Medlem
3.53 på fredagen og en forbedring på ca 7 min. fra i debuten i fjor. Godt fornøyd med det, forholdene takk i betraktning. Lå også mutters alene fra første terrengparti og helt til nedkjøringen på Sjøseterveien. Fant da endelig en fra gruppe 3 som jeg kunne samarbeide med den siste mila. (Takk for god kompiskjøring forresten! Funka bra :o)Trodde egentlig jeg var superoptimist som meldte meg på i gruppe 4 (Beregnet tid 3,30), men ble nr 2 i pulja mi og 36 totalt på fredag. Så oss optimister er det tydeligvis mange av!
Sykkelen funket forsåvidt greit. No Saint Luzifer med XT gir. TF2 olje i store mengder før avreise gjorde jobben, selv om det ikke var en dråpe igjen ved målgang :o). RK SS 2,2 syntes jeg også var et godt valg
Så et glimt av sola før start og droppet derfor ulltrøya. Ble kort shorts, kort sykkeltrøye og korte hansker. Regna som f*en nesten hele veien, men kan ikke si jeg frøys nevneverdig allikevel. Overrasket over hvor godt innpakket mange var på veien over fjellet...
"If it's stupid and it works it ain't stupid"
|
|
|
05/09/2009 08:41
|
krystel
Fersking
|
Fersking
Første gang jeg syklet og kom inn på 5:26! Det tok altså sin tid, men jeg var da rett fornøyd. Hadde et mål om raskere enn 6 timer + at hvis enn delte resultatlista på midten i min klasse skulle jeg være på den første halvparten. Begge målene innfridde! syklet også en god del fortere enn gjennomsnittet i pulja. Tapte 20 plasser ned fra Storås, det var jo et minus da. Angrer fremdeles på at jeg ikke sykla fortere opp dit, men det er vel lett å si i etterkant. Ellers funka sykkelen perfekt i søla, utenom at girwier'n løsna en gang. Men fixa det rimelig raskt. Synes det var superarti, begynte å grine bare en gang, men fikk tatt meg sammen!
|
|
|
|
|