Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 4 1 2 3 4

NM DH Siljan avlyst??

Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: bonsak] #796974 25/08/2009 10:21
G
GSK Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
G
Beklager på vegne av Grenland Sykleklubb

Som leder av Grenland Sykleklubb vil jeg med dette inlegget beklage på det sterkeste at ikke vår NM løype tilfredsstilte de krav som stilles fra NCF. Vi som klubb må selvsagt ta selvkritikk på dette punktet og beklage. Grenland Sykleklubb er kjent for å arrangere noen av de beste landeveisrittene i Norge, både med hensyn på løyper og sikkerhet. Derfor er dette veldig dårlig reklame for klubben og det er noe vi beklager på sterkeste. Jeg vil derfor på vegne av Grenland Sykleklubb nok en gang beklage at vi ikke klarte å tilby dere en løype som både var sikker nok og tilfredstilende etter NCF sine krav til NM løyper i DH.

Vil også på vegne av Grenland Sykleklubb beklage de "usakelige" utalelsene som har kommet i ettertid om "pysete" syklister og annen frustrernde ordbruk. Slike uttalelser kan vi i Grenland Sykleklubb ikke være kjent med. Vil også beklage de ulemper avlysningen har medført for ryttere, ledere, dommere, publikum og andre involverte.

Håper at Down Hill miljøet godtar denne unskyldningen og at saken kan legges død.

med sykkel hilsen
Henning Andresen
leder Grenland Sykleklubb

Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: JonahHex] #797094 25/08/2009 12:03
Contessa Offline
Medlem
Medlem
Sitat: JonahHex
Sitat: cheeky monkey
S. skrev fredag i svar på mailen jeg sendte men kanskje en trykkleif.

Da er det sikkert hjernen min som har koblet feil. Beklager det ICON_SMILE

Onsdag er riktig. Det er satt opp som første sak på møtet.

It isn't what you do, it's the way you do it!

..:: Stine ::..

PS: Contessa er Stine som privatperson, ikke Stine i jobbsituasjon :-)
Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: Contessa] #797654 26/08/2009 06:29
R
RufusP Offline
Fersking
Fersking
R
Deleted

Redigert av RufusP; 26/08/2009 09:20.

Ikke så rask til å sykle, men hjelpsom om du spør pent, liker ting som FFF og 80Twenty, liker ikke å skryte. Top-Tubes RIP frown
Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: RufusP] #797658 26/08/2009 06:35
R
RufusP Offline
Fersking
Fersking
R
deleted

Redigert av RufusP; 26/08/2009 09:19.

Ikke så rask til å sykle, men hjelpsom om du spør pent, liker ting som FFF og 80Twenty, liker ikke å skryte. Top-Tubes RIP frown
Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: RufusP] #797660 26/08/2009 06:39
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Som forbundets mann hadde det kanskje vært riktig å rapportere dette videre til forbundet? Da kunne de ha avlyst på onsdag, før folk kjørte fra Oppdal, Bergen, Oslo, Kristiansans osv.

Det er lite tvil om at arrangøren har driti seg ut her og ikke tatt dette arrangementet på alvor. Men noen burde ha stoppet dem før det var for sent.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: GSK] #797679 26/08/2009 07:01
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: GSK
Beklager på vegne av Grenland Sykleklubb

Som leder av Grenland Sykleklubb vil jeg med dette inlegget beklage på det sterkeste at ikke vår NM løype tilfredsstilte de krav som stilles fra NCF. Vi som klubb må selvsagt ta selvkritikk på dette punktet og beklage. Grenland Sykleklubb er kjent for å arrangere noen av de beste landeveisrittene i Norge, både med hensyn på løyper og sikkerhet. Derfor er dette veldig dårlig reklame for klubben og det er noe vi beklager på sterkeste. Jeg vil derfor på vegne av Grenland Sykleklubb nok en gang beklage at vi ikke klarte å tilby dere en løype som både var sikker nok og tilfredstilende etter NCF sine krav til NM løyper i DH.

Vil også på vegne av Grenland Sykleklubb beklage de "usakelige" utalelsene som har kommet i ettertid om "pysete" syklister og annen frustrernde ordbruk. Slike uttalelser kan vi i Grenland Sykleklubb ikke være kjent med. Vil også beklage de ulemper avlysningen har medført for ryttere, ledere, dommere, publikum og andre involverte.

Håper at Down Hill miljøet godtar denne unskyldningen og at saken kan legges død.

med sykkel hilsen
Henning Andresen
leder Grenland Sykleklubb

Synes forresten det var fint at dette innlegget kom jeg.
Beklagelse fra leder i GSK både iforhold til arrangement og uttalelser i etterkant.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: RufusP] #797759 26/08/2009 08:28
tron Offline
Besatt
Besatt
Sitat: sykkeloyvind
Sak på terrengsykkel.no er på gang, men alle må fortelle sin side i saken.

Dette er ikke smått, men må håndteres riktig.

Sitat: RufusP
...
Mitt navn, vel nesten, det er kanskje vanskelig å finne ut åssen jeg staver den, kom opp ganske mye i den saken, men jeg ble ikke kontaktet for å komme med min side av saken, men jeg ble sitert fra dette forumet... sånn halvveis...
...

Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: Eirik_Olsen] #798788 27/08/2009 10:33
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Eirik_Olsen

For å gjenta meg selv, ikke skrem de som har hatt noe med dette arrangementet å gjøre noe mer nå. De har skjønt det! Det skytes i alle retninger her, navn blir nevnt, folk blir utpekt som syndere; rittansvarlige, syklistene som kom, syklistene som ikke meldte seg på, NCF sine representanter. Tror ingen har blitt utelatt her i kuleregnet.
Hadde det vært meg som fikk så hatten passet av alle Norges utforsyklister i etterkant, så er det ikke sikkert jeg ville reist meg opp igjen. Kanskje greier dere å skremme fremtidige arrangører fra å i det hele tatt prøve. Kanskje greier man å få folket i forbundet til å ligge enda lavere i terrenget. Blir de i det hele tatt synlig da?

Takk forbundet for at de gidder å trygle og be arrangører om å lage ritt. De burde ikke gå så langt som å gå ned på kne for at vi utforsyklistene skal ha det enda mer morsomt. Begynner noen å se hvor lite motiverende den jobben må være? (vi takker imidlertid for påminnelsen når vi i kjent stil har løpt fra fristen for rittsøknad. For leeengst)

Dette innlegget begynner å spenne vidt om seg. Det handler ikke bare om dette ene arrangementet som gikk i vasken. Det handler om hva som er galt i sporten vår. Det er så mange ressurspersoner, prominente, sunne og oppegående folk her inne som garantert har litt å gi av seg selv. Men det er litt for lett å finne unnskyldninger for hvorfor man ikke har anledning til å gi av seg selv også.
Er det noen som kan bidra, i stor eller liten skala, for å skape et ritt igjen på et sted hvor det har vært arrangert ritt tidligere? Alt for mange steder med gode løyper har opp igjennom årene blitt nedlagt. Disse har potensialet til å være gode Norgesmesterskapsarrangører. Men i stedet blir de gitt til steder som Siljan, Skullerudsletta, Ski, Hamar Etc. Klok av skade som jeg nevnte tidligere, så hadde jeg derfor ikke meldt meg på årets NM i frykt for kvalitetssprekk.

Dere kan være trygge på at denne fadesen vil medføre en del endringer i normer, manualer og rutiner hos NCF.

Her sies det imidlertid mye som flere (les klubber og utøvere) bør ta til ettertanke.

Hvor mange av dere som retter hardt skyts mot arrangør og NCF hadde forresten meldt dere på NM?

Da mener jeg påmeldt og betalt i henhold til invitasjonen, ikke bare sendt en SMS og kjørt seg en tur til Siljan (etteranmelding til et NM er jo pr. def ikke tillatt).

Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: Oystein L] #799074 27/08/2009 15:37
J
j-bravo Offline
Fersking
Fersking
J
Sitat: Oystein L

Dere kan være trygge på at denne fadesen vil medføre en del endringer i normer, manualer og rutiner hos NCF.

Her sies det imidlertid mye som flere (les klubber og utøvere) bør ta til ettertanke.

Hvor mange av dere som retter hardt skyts mot arrangør og NCF hadde forresten meldt dere på NM?

Da mener jeg påmeldt og betalt i henhold til invitasjonen, ikke bare sendt en SMS og kjørt seg en tur til Siljan (etteranmelding til et NM er jo pr. def ikke tillatt).

Når det f.eks gikk rykter på nc-Oppdal helga før arrangementet om at det "ikke var så bra i Siljan" og "at det kanskje ble avlyst" osv så er det kanskje ikke så rart at noen valgte å ikke melde seg på...

Redigert av j-bravo; 27/08/2009 15:39.
Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: j-bravo] #799116 27/08/2009 16:45
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Rittet i Oppdal var nesten ei uke etter etter påmeldingsfristen til NM (10.08)....

Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: Oystein L] #799269 27/08/2009 20:13
SiljeKH Offline
Fjellrev
Fjellrev
Da blir det NM i Grefsen. Jippi!

Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: SiljeKH] #799272 27/08/2009 20:18
Jonas Tilseth Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: cheeky monkey
Da blir det NM i Grefsen. Jippi!

Hææææærlig!

Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: Jonas Tilseth] #799290 27/08/2009 20:34
Contessa Offline
Medlem
Medlem
Det vil bli lagt ut en offisiell tekst om at det blir NM i Grefsen på sykling.no i morgen, i tillegg til kort informasjon om hvordan NCF håndterer saken.

Håper å se mange i Grefsen! :-)

Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: Contessa] #799325 27/08/2009 21:08
H
Hardcore Old-schooler Offline
formerly known as Erik Angvik
H
Bra, Stine!
Det har vist seg opp igjennom tiden at folk glemmer veldig fort hvis noe bra følger i hjølevannet, men da må det komme noe bra ICON_SMILE
Lykke til i Grefsen.

Erik.

In a world of compromise, some don't.

Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: Hardcore Old-schooler] #799346 27/08/2009 21:43
FotoErik Offline
Medlem
Medlem
Ryktene sier at det kommer noe film fra den nye utforløypa i grefsen på http://www.youtube.com/user/Dromedargutten etterhvert.
Løypa ser veldig bra ut!

Redigert av FotoErik; 27/08/2009 21:54.

I opened my eyes and - by jingo! I realised I'd married three of 'em.
Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: FotoErik] #799356 27/08/2009 22:08
H
Hardcore Old-schooler Offline
H
Grefsen ar alltid bra, men film vet jeg ikke noe om.
Det jeg vet er at Birken gutta skal blø over fjellet på lørdag,
For et vær....

Erik.

In a world of compromise, some don't.

Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: Hardcore Old-schooler] #799369 27/08/2009 22:46
FotoErik Offline
Medlem
Medlem

Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: FotoErik] #799586 28/08/2009 09:51
Contessa Offline
Medlem
Medlem

Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: Contessa] #799621 28/08/2009 10:28
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Tommelen opp for Stine og forbundet som stabler sammen en plan B på så kort tid ICON_SMILE

Veldig bra jobba!

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: Contessa] #799623 28/08/2009 10:30
FotoErik Offline
Medlem
Medlem
Ny video er på vei opp på siden til dromedargutten på youtube... Fant også denne: http://www.youtube.com/watch?v=_g3014t5kHU
På tide med en egen post om at NM er flyttet til Grefsen?

Redigert av FotoErik; 28/08/2009 10:31.

Re: NM DH Siljan avlyst?? [Re: FotoErik] #799639 28/08/2009 10:44
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Side 4 av 4 1 2 3 4

Moderator  support