Tusen takk for en snaddertur med mange interessante Truls-varianter! Hjemturen på grusveiene ut av Østmarka ble forøvrig ganske spennende den også. Først møtte jeg i fint driv hjortemor med to hjortebarn (eller var det rådyr?), som var i ferd med å krysse veien. Som gode markabrukere stoppet vi alle sammen for hverandre, før pelsdyrfamilien rolig lusket videre. Rett etter det slukket min smått geriatriske Lupine Edison helt uten forvarsel! Den hadde fortsatt strøm, og elektronikken lot til å tro at alt var vel, siden jeg kunne skifte mellom lav og høy styrke (i følge indikatorlysene), og jeg kunne tenne den på nytt igjen uten problemer. Det hadde vært veldig spennende i skogen siden jeg hadde lånt bort den nye "redundanslykta" mi, som fra nå vil sitte fast på hjelmen. Jeg konkluderer også med at det sikkert skjedde på trass, i og med at den har fungert plettfritt til nå
Redigert av JonAre; 25/08/200922:30.
Re: T I R S D A G S K L U B B 25. august?
[Re: JonAre]
#79751725/08/200920:52
Takk for tur! Ikke helt dagen min, litt for sliten og lite søvn i det siste. På vei til legevakta for å sy det lille, men noe dype kuttet jeg pådro meg i møtet med en skarp stein.
Ikke helt holdbart med strips, sier husets sykepleier. Og litt penere arr med et par sting.
Gøy med høstens første lyktetur, mitt eget knot til tross!
Og ostekake til nachspiel på parkeringsplassen da gitt!
Harald - på venterommet på fruens tidligere arbeidsplass.
NOTS
[Re: JonAre]
#79752625/08/200921:01
Nok en flott tur i skauen på Østsia. Tråkket oss noe bort i søken etter nye stier, det er alltid gøy. Ca 15 stk idag, av disse var det 4 HVITE Commencal og en brun. Det er noe med disse syklene...
Oppmøte på Østmarksetra, Rune på sin første fulldempertur med lånt Meta 552. Legg merke til Harald & co bak til høyre, de studerer kartet for å finne skjulte skatter. Det hjalp ikke så veldig, men vi tar den neste gang!
De fleste hadde med varierende varianter av lys (med noen unntak) og dette kom godt med på slutten når noen plutselig slo av lyset. Notat til meg selv, husk å med ting som står og lader før avreise hjemmefra.
Liten pust i bakken ved leirplassen innenfor de dødes tjern. Er ikke like skummelt når det er lumens spredd rundt i hele skauen..
Det nevnte ostekake-nachspielet på parkeringsplassen, tydelig at det falt i smak!
Synd å høre at du måtte på sykontoret Harald, fikk ikke med meg at du fikk en smell en gang. Sikker på at du ikke snublet i døra når du kom hjem??
Igjen, takk for turen, nå har jeg hatt tre tirsdagsklubber på rad og vil bare ha mer (m mer lys!)
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
[Re: Tallak]
#79761325/08/200923:59
Hehe.. jeg la knapt merke til det selv, Are. Sneiet borti en stein på vei ut av dalen vi rotet oss borti, og kjente såvidt leggen fikk en flenge.
Ved grusveien tok jeg en kikk, Eva syntes det så dypt ut, og jeg tok fram førstehjelpskitet mitt og la på en patch.
Vel hjemme og etter sykkelvask mente fru Turid, terrengsyklist og sykepleier, at her trengtes et par sting. Vi kjørte til hennes tidligere arbeidsplass, og legen gjorde samme vurdering. To sting, som hun antok, og bildet viser redningskvinnen i aksjon på legevakten der hun bistår gamle kolleger og renser sår og shaver leggen (!).
Harald
NOTS
[Re: HaraldW]
#79761426/08/200900:10
Har vi begynt å sy smårifter på leggen også nå da? -ja, der ville det jo vært uhyre skjemmnde med et bittelite søtt arr
Takk for turen -beklager forøvrig bomturen opp på kollen i nordenden av runden (ble minst to-tre fotisett som XC-gutta kaller det der) -men, nå har vi da en gang for alle slått fast at eneste farbare vei tilbake fra morsomme strekket på vei nordover er via den noe blaute skiløypa (eller en lang rundtur helt ut i boligfeltet).
Resten var bra -artig å teste lys igjen, selv om det utvilsomt betyr at sommersesongen er på hell. Og avslutningen med Tallaks kakebit var et pluss!
mvh Knut Tore
Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™
Takk for turen -beklager forøvrig bomturen opp på kollen i nordenden av runden (ble minst to-tre fotisett som XC-gutta kaller det der) -men, nå har vi da en gang for alle slått fast at eneste farbare vei tilbake fra morsomme strekket på vei nordover er via den noe blaute skiløypa (eller en lang rundtur helt ut i boligfeltet).
Her vet jeg det er en variant, som Altabjørn kjenner til. Det innebar en kort ettappe til fots, men etter det var alt fryd og gammen. Tror vi må ta en prat med den fyren og få avklart dette en gang for alle.