Er i pulje 6 og håper å få til en skikkelig rulle over fjellet. Målet er rundt 3.15/3.10 hvis forholdene er som i fjor:). Planen er å ligge langt fremme etter starten. Noen andre med samme mål her, og som kan å kjøre rulle? Kjekt å fått avtalt noe på forhånd, selv om det aldri blir helt som planlagt:) - Jeg sykler for Skansen MTB, så hvis noen kunne tenke seg å bli med å samarbeide så se etter denne karen:)
Tommygutt og jeg har vel ambisjoner som kan matche dine på en god dag, tror jeg. Vi sykler i røde, hvite og svarte Eiker CK-drakter. Ser du oss etter Skramstad må du si i fra. Vi er interessert i å få til ei skikkelig rulle.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Se etter start 1776. Er en kompis av meg som starter i den gruppa. Går under navn simen. Se etter en Canondale Taurine. Tipper han har mål om å ligge i front han også. Kjørte grenserittet på 2.52 (tror jeg) så dere er vel ganske likt matcha
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Jeg er med i pulje 6 og har ambisjoner om samme tid. Startnummer 1777. Planen er å få i meg litt næring etter terrengpartiet for så å organisere en bra gruppe. Jeg gjør min jobb og vel så det i rulla, så jeg er gjerne med på toget over fjellet
Husker ikke helt, men er det ikke plass til å skrive nicket på klistrelappen som skal sitte på sekken? Hva om vi gjør det? Da er det litt lettere å kjenne igjen hverandre. Det kan være vanskelig å se startnummeret i farta, og enda verre å huske nummeret til alle sammen. Hvis jeg finner plass på klistrelappen skriver jeg: TS OIVINDG.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Det er forresten lurt å ha med en tusj eller to til Rena, så slipper man å stå i kø for å låne når man skal skrive på de forskjellige merkelappene man får utdelt.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Dette er jo midt i blinken! 3.10/3.15 er mitt mål også, og jeg starter i pulje 6. Sykler for Team Contar olympiaparken og har start nr. 1792.
Syklet over fjellet nå på lørdag, glimrende forhold. Litt vått i terrengpartiene, men etter å ha deltatt på årets drammensritt ble jeg ikke akkurat skremt av de små sølepyttene.
Hva slags tid bør vi ha på Skramstadsetra for å klare 3.10/3.15?
Syklet på 4 timer blank på lørdag med 73% av HF max i snitt uten å kjøre i rulle en eneste meter, så jeg har trua på 3.10/3.15 !
Stiller også i pulje 6. hvis vi skal ned på 3:10 så blir det nok vi som ligger i teten hele veien regner jeg med.sykler i en hvit\oransje sykkel drakt+hjelm. også oransje briller. står team kjekkas på ryggen så skal ikke være så mange av dem i pulje 6:)
Jeg er som nevnt under birken tråden også med på rullekjøringen!! Hviler meg i form til lørdagen!! Milslukeroutfit på denne karen! Og merkelappen merket med HALLGEA
[quote=Roger`n]Dette er jo midt i blinken! 3.10/3.15 er mitt mål også, og jeg starter i pulje 6. Sykler for Team Contar olympiaparken og har start nr. 1792.
Hva slags tid bør vi ha på Skramstadsetra for å klare 3.10/3.15?
Ifølge mellomtidskalkulatoren basert på fjorårets resultater så burde man bruke et sted mellom 36 og 38 min til Skramstadsætra (gitt sluttid på 3.10-15). Men med årets løype så er jeg usikker. Vet ikke eksakt hvor lang tid man bruker på sløyfa opp langs Rv3 og tilbake. Sykla der for 14 dager siden, men stort mer enn fire fem minutt ekstra kan det ikke gå, eller???
For å få ei sluttid på 3:10/3:15 bør man passere Skramstad etter ca 33-34 minutter. Det er nok ca 3-5 min lengre tid enn i fjor for å få samme sluttid (sånn ca
[quote=Roger`n]...Ifølge mellomtidskalkulatoren basert på fjorårets resultater så burde man bruke et sted mellom 36 og 38 min til Skramstadsætra (gitt sluttid på 3.10-15). Men med årets løype så er jeg usikker. Vet ikke eksakt hvor lang tid man bruker på sløyfa opp langs Rv3 og tilbake...
Nå har jo Birkenadmin vært så snille at de har regnet ut dette for oss:
"OBS. This year race is 2.3 Km longer than last year. We have made corrections to last years results, by multiplying a factor of 13,3/11,0 to first split time."
Denne sier at man bør regne 0:33:39 til Skramstad.
Startnr 1689 er også med. Satser på å kjøre hardt mot Skramstad, meen er litt i tvil om været. Meldt litt regn hele dagen, usikker på hva det gjør med forholdene...
Når det gjelder været så er det lite vi får gjort, men det er klart at dårlig vær gjør at vi må sette oss litt annet mål:) Må ta det som det kjem:)
- I fjor brukte jeg ca 31.23 opp på Skramstad, og i år håper jeg på 33-34 minutter siden løypa er litt lengere. Tror det kan være ett greit realistisk mål å sette seg.
- Når det gjelder å få en rulle til å fungere skikkelig så har mange av oss mye å lære av landevegsgutta. Man tråkker ikke til i det man legger seg først, og man fører ikke i 5 minutter. Rulla skal gå i jevnt tempo hele veien uten rykk og napp. Hvis jeg har hatt en føring og legger meg ut til venstre skal jeg tråkke meg rolig bakover, den som da tar over føringen skal tråkke i det samme tempoet som han holdt som nr to i rekka, og han skal med en gang legge seg ut for sakte og sikkert slippe seg bakover. Gjør alle det slik blir det en rask rulle, og man ligger ikke veeeldig lenge i front. Hvis noen ligger veldig lenge i front vil dette trolig føre til en dårligere gjennomsnittshastighet. Men vi må være flinke til å prate sammen, gi ros og motiver. Noen er alltids sterkere ann andre etc.. - Mat har jeg på lomma, og matstasjonene passerer vi i grei fart, men vi rekker alltids å få tak i ett glass eller en banan.
- Jeg tror det er veldig greit å kjøre rulle i nedoverbakker og, men klart bratte bakker går av seg selv:) Ser vi en gruppe forran oss så avtaler vi innad i gruppe om det er ett mål å ta dem igjen raskt eller ikke. Detta skal bli bra!!
Vi prøver å samle troppene litt i tet opp mot Skramstad, greit å være nogenlunde samlet oppover der, samt i terrengpartiet, og etter det må vi virkelig samle oss ja. Det er da det virkelige kjøret begynner.
høres bra ut. regner med de fleste som går for denne tiden kan sykle rulle. men om noen ødelegger rytmen så for all del si ifra. Regner med vi stiller oss opp helt foran ved start?
Dette høres temmelig teoretisk ut, men lykke til. Regner med at dere er klar over at det er rundt regnet 200 jevngode ryttere i pulje 6 som har omtrent de samme planene?
Selv tar jeg det som det kommer i pulja til et par andre forumvenner (Tgabriel og eUnaas) fem minutter bak i løypa
Jeg kjørte i en rulle på Farrisrunden i år som var veldig bra. Vi var 7-8 ryttere og hadde superkorte føringer. Rullerte hele tiden, sånn som Øyvind V beskriver.
På Aursjørittet lå jeg i rulle sammen med en som alltid økte farten når han kom i front. Fikk lært han hvordan det funket, men det ble aldri en bra rulle og feltet ble oppløst da flere ramla av pga små tempoøkninger hele tiden.
Ellers er det selvsagt vanskelig å planlegge hvem som skal ligge i felt på forhånd, men nå vet vi hvertfall hvem vi skal kikke etter. Sannsynligheten er stor for at både jeg og Øivindg ligger sammen fra start, så da kan dere kikke etter to med like røde Eiker-drakter.
Helt enig, slike "superkorte" føringer er gull!! Da går det unna, og man blir ikke like sliten. Vi må prøve å få til det, og de som ikke helt skjønner opplegget må vi prøve å veilede uten stygge ord... - Når det gjelder det å planlegge slik så syns jeg det er kjekt å gjøre som vi nå har gjort, da veit vi kanskje hvem vi skal se etter. Men klart teori og praksis er to forskjellige ting, og det kan feile. Men vi har da forsøkt:)Hvis vi prøver å stille oss opp i tet og være langt fremme i starten, altså i front, så skal vi kunne få det til. iallfall etter Djuposet og terrengpartiet der. Får vi til denne rulla vil vi alle kunne shake hands i målområdet mens vi smiler bredt:)
Må si meg litt enig med Øystein, dette høres bra ut i teorien. Skal mye til at vi får det til å klaffe skikkelig, men vi må selvsagt prøve. (Har ikke funnet ei rulle som har fungert skikkelig i noen ritt i år.) For min egen del er jeg usikker på hvor langt fram jeg klarer å ligge opp til Skramstad, og gjennom første terrengparti. Jeg skal prøve å holde meg langt framme til Skramstad, men ikke for enhver pris. Det er når flatene begynner at jeg synes jeg får opp farta skikkelig.
Ut fra første terrengparti er første pri for meg å finne et felt å kjøre med, deretter spise å drikke. Motsatt rekkefølge fører bare til at jeg blir frakjørt og må jobbe for hardt for å ta igjen folk.
Kommunikasjon er det aller viktigste for å få ei rulle til å fungere. Utrolig hva man får til når man snakker sammen. Jobber man godt sammen kan man også si i fra hvis man har en dårlig periode så man kan slappe av litt og bidra mer senere. En annen viktig ting er å gi de som henger på halen og ikke orker/vil dra beskjed om å holde seg på halen og ikke forstyrre rulla. Jeg synes det er jævlig tungt når jeg ikke blir sluppet inn igjen i rulla etter å ha ligget i front og må legge meg helt bakerst på halen og så måtte gi på ekstra for å komme opp i front igjen.
Jeg synes det er ålreit å bremse ned litt ved matstasjonene så de som vil får tatt med en halv banan og et krus sportsdrikk. De som ikke skal ha noe får heller ta det litt med ro noen hundre meter.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.