Dæven det bildet blei bra! Så over til noe helt annet... I dag var jeg på sykkeltur til Linken borti Movika for å sykle der. Er det noen som er kjent der, og som har noen stier å anbefale? Jeg endte opp med å sykle ned en sti som etterhvert ikke var noe særlig til sti. Stitips anyone? Det ser ut som stienene fra Linken og mot Tønsvika kan være bra. Noen som har sykla der?
Re: Den store stitråden for Tromsø og omegn
[Re: SimonS]
#79843126/08/200921:18
Dæven det bildet blei bra! Så over til noe helt annet... I dag var jeg på sykkeltur til Linken borti Movika for å sykle der. Er det noen som er kjent der, og som har noen stier å anbefale? Jeg endte opp med å sykle ned en sti som etterhvert ikke var noe særlig til sti. Stitips anyone? Det ser ut som stienene fra Linken og mot Tønsvika kan være bra. Noen som har sykla der?
1-Følg veien tilbake ca 100m, ned til venstre, stien kommer etterhvert ut på en traktor-vei, ca 10m nedover denne fortseter stien nedover til venstre.
2- Rundt bygget til nordsiden, denne stien er overgrodd og smal i starten, men blir bedre. følg stien til den deler seg, hold til høyre. etterhvert kommer du ned mot "veien" akuratt der hvor den gjør en krapp sving. Her ifra går det ann å sykle ned mot skytterhuset i tønnsvika (nesten skogsvei siste biten) eller å finne stien som går langs skogkanten nedover i samme retning som veien.
(Obs har noen billige til 99,- De har fungert fint på mine juicy seven.)
det der er litt som å kjøre dh med crossmark 2.1 (eller kanskje ikke fullt så gale)... De funker sikkert greit til noe, men sintrede pads fra crc koster da ikke mer enn 50 lappen eller så mer? De hadde jo uansett bare organiske in stock, og det du vil ha er sintrede. Nå vet jeg ikke hvilke pads de har på obs dog
genialt bilde. Hva med å ikke publisere det på web og heller få det på trykk i terrengsykkel? Det var lett så bra
Re: Den store stitråden for Tromsø og omegn
[Re: heinrich]
#80064030/08/200911:40
genialt bilde. Hva med å ikke publisere det på web og heller få det på trykk i terrengsykkel? Det var lett så bra
Jo, det er muligens så bra - og vil Terrengsykkel publisere det må de jo bare ta kontakt Det gjør seg garantert i stort format på glansa papir. Jeg skal få det blåst opp i plakatstørrelse, og henge det opp på min vegg. Men likevel - det gleder jo folket like mye her, tror du ikke?
Så over til sykling: Er det noen skal ut og trille litt på stiene på øya nå?
Snikkarboa: Hva slags kamera er det du har brukt? Går det an å slå av sjøsykmodus på kamera? Bildet hopper og rister altfor mye. Det var ærlig talt direkte ubehagelig å se på..
Det er godt man er lommekjent på stiene i området og kan kjøre på autopilot - for nå blei det jammen mørkt i skogen du...! Lykt er for pingler! - i alle fall til jeg finner plass i budsjettet...
I mårra ettermiddag ja - det er godt mulig jeg kan ta en tur om det blir tidlig på ettermiddagen; jeg har en date med noen venner ved navn Erdinger...
Va en liten time og no sånt i skogen,satt på 2 biltemalykter på styret. Skulle hatt større utvalg i butikkene her. Va moro å kjøre/skli ned igjennom skogen.
Fikk testa biltema buksa i terrenget,den fungerte fint(ligger i vaskemaskinen nå).
Lure på om det va deg jeg hørte i grønnåsen området(hørte noe avid hyling litt over 20.00)
Avstikkeren bak tromsøhallen er blitt bra oppkjørt i det siste..
Jeg har ingen date,må nok kjøpe meg noen spanjoler og kanskje en liten tsjekker først...
Junkiehytta? Tja - jeg har sjelden tid til å se etter junkies når jeg dundrer forbi... Ja, jeg har vurdert den turen over til tromsdalen lenge - mulig tur i helga? Det er nok steinete, men ikke langt...
Ja ,det går vel greit med ett forsøk.. Selv er jeg ikke kjent så langt fra toppen mot Tromsdalen,men har svingt av mot tønsvika flere ganger(noen fiskevann i området).
fra krokvatnet blir det nok en god del bæring og trilling - men når du kommer opp så er det jo flatt og oversiktlig - men som sagt steinete.... går nok an å sykle, men spørsmålet er hvor trivelig det blir.
Ja ,det blir nok steinete.. Men fra lufta ser det alltid enkelt ut.. Har gått fra skarvassbu, og ned i tromsdalen med sykkel,men ikke akkurat den ruta der(kryss og tvers ruta vil jeg kalle det). Mye bæring kan det nok bli,skal snakke med en kjentmann i morra.Får høre litt om det er finnes noe gull der oppe.
Har en liten følelse av at en Garmin må kjøpes inn...
Ja ,det går vel greit med ett forsøk.. Selv er jeg ikke kjent så langt fra toppen mot Tromsdalen,men har svingt av mot tønsvika flere ganger(noen fiskevann i området).
Opp til krokvannet er det tydelig sti,men derfra er jeg usikker...
Jeg er usikker på om vi faktisk vil dra helt over til Skarvassbu. Stien over fjellet der minner mest om et månelandskap - ispedd sleip mose og slikt... Jeg ser for meg å kunne dra sørvestover mot Tverrelva fra det punktet hvor stien fra Krokvatnet knekker østover. Derifra må det gå an å holde ryggen mot Storskaret og Tind-foten...
Hørtes ut som en plan Jeg ser for meg følgende scenario: 1.Bæring av "hoien" 2.Tappe luft for å kunne sykle på masse småsteiner 3.montere ekstraslange 4.Lappesaker 5.Pils og burger på blårock 6.Jauda,sånn går no dagan
Er det noen som vet når denne "Richards ski service" har åpent(og er han enda en del av fast-sports?)
Kl. 17 ved skihytta, Pjoltergeist? Passer det? Men jeg har bare litt over en time til rådighet.
Øyvind
Dersom jeg er snar hjem fra jobb og innom butikken burde det gå bra å komme seg ut innen 17, men jeg tror ikke jeg rekker helt bort til Skihytta. Jeg bor i Hamna.