NM DH Siljan avlyst??
|
Re: NM DH Siljan avlyst??
[Re: Fjeldheim]
21/08/2009 20:43
|
SiljeKH
Fjellrev
|
Fjellrev
Nei, jeg tror jeg har utviklet en slags mekanisme for å overhøre ting jeg blir skrekkslagen av.....
Herregud, egentlig litt synd at vi ikke så et eksempel på en slik redningsaksjon.
|
|
|
[Re: SiljeKH]
21/08/2009 20:47
|
Fjeldheim
Førstemester
|
Førstemester
Nei, jeg tror jeg har utviklet en slags mekanisme for å overhøre ting jeg blir skrekkslagen av.....
Herregud, egentlig litt synd at vi ikke så et eksempel på en slik redningsaksjon. Jepp, han skulle visst dra rytter eller sykkel i sikkerhet, litt usikker hva han velger... Hadde vært herlig å se Lasso Ola redde Torstein ut av steinura...
|
|
|
21/08/2009 20:50
|
SiljeKH
Fjellrev
|
Fjellrev
LOL*
Høres ut som det var et stup der eller noe. Angrer litt at jeg ikke dytta sykker'n opp helt til toppstasjon for å inspisere dette partiet. Jeg kan ikke i mine villeste fantasier se for meg at en mann med tau kan redd en syklist på vei oppover et heiscrux (nytt ord!) med t-krok bak rævva.
*ble nødt til å dra frem dette gamle internettrøverutrykket
Redigert av cheeky monkey; 21/08/2009 20:58.
|
|
|
21/08/2009 20:52
|
Contessa
Medlem
|
Medlem
Mange poenger som er viktige å få frem her (gode sitater f.eks.). Men jeg kan ikke komme på styremøte med utskrift fra et forum, så igjen: vær så snille og send meg en e-post så jeg har noe å legge frem!
It isn't what you do, it's the way you do it!
..:: Stine ::..
PS: Contessa er Stine som privatperson, ikke Stine i jobbsituasjon :-)
|
|
|
[Re: Contessa]
21/08/2009 20:54
|
SiljeKH
Fjellrev
|
Fjellrev
Stine, jeg skal sende i morgen. Nå må jeg drikke rødvin og tøyse dette bort litt 
|
|
|
21/08/2009 20:56
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Det er bare å komme til Kongsberg i morra folkens, så blir helga ett eneste stort smil uansett Skål!
|
|
|
[Re: Contessa]
21/08/2009 20:58
|
Fjeldheim
Førstemester
|
Førstemester
hohoh, nå har jeg lættis her, hohoho
Bildet av Torstein med T-kroken under ræva som drar den ene veien og og tauet til Sami Ednan rundt halsen som drar den andre veien har brent seg inn i hjernebarken..hohoho...hoohoho...
Redigert av Fjeldheim; 21/08/2009 20:59. Rediger grunn: Merker jeg begynner å bli litt usakelig her nå...
|
|
|
[Re: tommygutt]
21/08/2009 20:59
|
Contessa
Medlem
|
Medlem
Logger av, tar meg et glass rødvin og slukker sorgen jeg også ;-) Har snakka med presidenten og diverse andre nå og dere skal vite at ingen tar lett på dette...
It isn't what you do, it's the way you do it!
..:: Stine ::..
PS: Contessa er Stine som privatperson, ikke Stine i jobbsituasjon :-)
|
|
|
[Re: bob]
21/08/2009 21:29
|
j-bravo
Fersking
|
Fersking
Er ingen nyhet at forbundet kan være litt sløve på diverse punkter ift DH. Mener det var det andre året vi arrangerte nc på Gålå. Jeg var rittleder og hadde dialog med forbundet pr tlf og mail i god tid før arr (ca 3-4 mnd før). "Alt var i orden og i rute" fra forbundets side ble det sagt. Vi sendte flere mailer hver uke frem/tilbake og fikk alt på plass når det tikket ned mot arr-datoen. Så var det igjen en snau uke og jeg spør på mail om navn på dommerne som det er sagt skal komme..."Dommere"..??? Hmm, nei det har vi glemt å fikse/utnevne..!! Så det var med et nødskrik de fikk tak i et par dommere til arr den gangen.. Vel, vel var synd det gikk i vasken med nm..men jeg hørte rykter på Oppdal nc forrige helg om at løypa ikke var klar, og at det kunne bli avlyst..
|
|
|
[Re: j-bravo]
21/08/2009 21:32
|
bonsak
Entusiast
|
Entusiast
Ser ikke noen grunn til å la denne tråden synke enda. Selv om vi tøyser og flåser litt nå, så er dette likevel en skikkelig skandale. I denne sammenhengen synes jeg det er helt på sin plass å bli både usakelig og flåsete. At noen i Grenland CK kan ta så "lett" på det ansvaret de er tildelt gjennom forbundet, er helt tragisk. Men også at forbundet på ett eller annet vis (som stine sikkert finner ut av) har klart å IKKE følge dette opp skikkelig, er veldig trist.
Bonsak
Stolt medlem av F-A-R og Norsk Geriatrisk Dirt Forbund Trener utforgruppa SK Rye
|
|
|
21/08/2009 21:32
|
ToHee
- så humla suser
|
- så humla suser
hohoh, nå har jeg lættis her, hohoho Bildet av Torstein med T-kroken under ræva som drar den ene veien og og tauet til Sami Ednan rundt halsen som drar den andre veien har brent seg inn i hjernebarken..hohoho...hoohoho...
 I aim to please.. Det var vel han ene i arrangementkomiteen som var nærmest og skade seg i dag da han kjørte 250 crosser opp heistraseen (med sneip i kjeften). Tryna to ganger, siste gangen gikk forhjulet rett til værs og han skle ned på ryggen med beistet over seg. I det hele tatt, hva skal vi si... Ett litt rufsete arrangement..??
Aron SK, NBNL
|
|
|
[Re: ToHee]
21/08/2009 21:43
|
j-bravo
Fersking
|
Fersking
hohoh, nå har jeg lættis her, hohoho Bildet av Torstein med T-kroken under ræva som drar den ene veien og og tauet til Sami Ednan rundt halsen som drar den andre veien har brent seg inn i hjernebarken..hohoho...hoohoho...
 I aim to please.. Det var vel han ene i arrangementkomiteen som var nærmest og skade seg i dag da han kjørte 250 crosser opp heistraseen (med sneip i kjeften). Tryna to ganger, siste gangen gikk forhjulet rett til værs og han skle ned på ryggen med beistet over seg. I det hele tatt, hva skal vi si... Ett litt rufsete arrangement..?? Hahaha....skikkelig "joe potato-kjøring"...
Redigert av j-bravo; 21/08/2009 21:44.
|
|
|
[Re: j-bravo]
21/08/2009 22:28
|
Jonas Tilseth
Ivrig
|
Ivrig
Dette var som alle sikkert har fått med seg, bunn i bøtta! 11 timer med nattoget fra Trondheim, og dette ble mottakelsen. Selvfølgelig er jeg forbanna, men samtidig håper jeg virkelig at dette vekker litt liv og fornuft der det trengs slik at lignende ikke skjer igjen. Dette er særiøst flaut, og jeg har egentlig lyst å grine.
Nå vet ikke jeg helt hvordan ting fungerer med tanke på å arrangere norgescupritt og norgesmesterskap, men finnes det virkelig ikke krav til slikt?
Jeg møtte i alle fall opp, og fikk sett løypen. Men nå sitter jeg i Oslo, og ser fram til skikkelig utforsykling i Hafjell lørdag og søndag.
|
|
|
[Re: Jonas Tilseth]
21/08/2009 22:36
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Kos deg i Hafjell Jonas, "noen" burde dekke heiskortet for dere der oppe!
|
|
|
[Re: Jonas Tilseth]
21/08/2009 22:42
|
Supermann
Besatt
|
Besatt
En sånn TOTAL mangel på respekt for andre mennesker kan jeg ALDRI huske å ha opplevd selv noen gang tidligere i forbindelse med noe arrangement... Det er overhode ingen unnskyldning at Grenland sykkelklubb har lite erfaring med utformesterskap.
Jeg synes på ingen måte at Grenland sykkeklubb kan slippe unna med kun en beklagelse etter denne skandalen. Jeg ser ingen problemer med at alle som har lidd økonomisk ulempe(kjøring, overnatting, tapt arbeid, etc.) skal kunne holde grenland sykleklubb økonomisk ansvarlig...
Ut på tur!
|
|
|
[Re: Supermann]
21/08/2009 22:53
|
Supermann
Besatt
|
Besatt
Ut på tur!
|
|
|
21/08/2009 22:57
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Madsen, og andre i sykkelklubben, har jobbet i godt og vel et halvt år for å få løypa så optimal som overhodet mulig. Det meste forgjeves.
Spørs om ikke de som besøkte anlegget i sommer for gjennomkjøring er helt enig i dette. Men det er klart, gressklipping og merking tar tid...
|
|
|
[Re: JonahHex]
21/08/2009 23:37
|
AXL
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Dette er rett og slett flaut. Hva slags krav stilles det egentlig til arrangør for å få lov til å arrangere NM? Virker som om hvem som helst, uten noe som helst erfaring, kan arrangere... Så lenge man har en nedoverbakke med noe shimano teip på kryss og tvers nedover, så er man i bænkers.
Det er faktisk Norgesmesterskap det er snakk om, det er ikke noen vanlig søndagstur? Det er rett og slett for dårlig å bare avlyse det kvelden før. Jævelig kjipt for de som har reist langt og brukt mye penger for å komme seg ned. Her burde nesten NCF/arrangør komme med kompansering for de som har store reise/bo utgifter!
Samtidig er det veldig lett å stå på utsiden av det hele og slenge dritt. Det er ingen (burde ihvertfall ikke være det) lett oppgave å arrangere NM. Hvis man ikke har en ferdig løype, tar det JÆVELIG lang tid å bygge en, dette vet jeg av egen erfaring... Men samtidig syntes jeg at løypebyggerene burde ta litt selvkritikk på en sak: Det står i artikkelen i Varden at det ble avlyst pga regn og at det ble før bløtt på enkelte steder. Drenering, hallo? Har det ikke regnet i løpet av de 6 mnd dere har hatt på å bygge løypen?
Uansett burde dette være en STERK varsel/oppvekker/tankevekker osv for NCF og kommende arrangører. Kvalitetsikringen må være så til de grader bedre. Det burde stilles mye strengere krav til å kunne få arrangere NM (og NC for den sags skyld). Det burde stilles mye større krav til løyper og heistrasseer også, man burde ha det som ett krav at løypen det skal sykles i burde være ferdig/nær slutt når søknaden sendes inn.
Fuck it, 2010 blir det sessong kort i Hafjell!
|
|
|
[Re: AXL]
22/08/2009 00:37
|
Calle Kanin
Ivrig
|
Ivrig
Rittleder Madsen: Ja, dette synes jeg er pysete. Her kunne de ha kjørt, mener Madsen. Riktig nok var det bløtt, men de skal ikke kjøre på parkett heller, legger han til.
En person som klarer å gi utfor-eliten i Norge betegnelsen "pysete" kan brekke seg rundt og dra til helvete! En så total mangel på innsikt og selvkritikk har jeg ikke hørt om på lenge! Greit at man "kan" komme seg ned på sykkel, men for å sette ting litt på spissen så vil man ikke arrangere NM i Landevei i Nordmarka bare fordi man "kan" få en racer gjennom løypen. Nei, gå du hjem, denne personen skal være sjeleglad for at jeg ikke tok turen opp! Skulle vist han hva som "kan" bli gjort jeg! Sint og bitter på dere alles vegne her jeg sitter! Phøy!
"Oj, her var det bratt!" Tidligere medlem av HardTail-Mafiaen
|
|
|
[Re: Calle Kanin]
22/08/2009 03:28
|
Christian M.
Ringrev
|
Ringrev
Advarsel: Øl og Amanda utdeling...
Så til virkeligheten: Jasså, regn? Uffameg, slikt finnes jo ikke i Norge til vanlig. Noen som så Nordisk i Hafjell ifjor? Drenering er ett stikkord....
Og så, med fare for at jeg kaster brannfakler mot kjente og andre i forbundet. Hva med kollektiv boikott? Det er vel kun folket som vil kjøre WC som trenger NCF sitt offisielle byråkrati?
Så til forsvar for arrangør. Det er vanskelig å bygge løype og ett initiativ er veldig positivt. Ut i fra denne webben....mener jeg man heller burde hatt Norgescup i år og heller søkt NM neste år.
Ellers...en kald er godt...
|
|
|
[Re: Calle Kanin]
22/08/2009 05:46
|
SiljeKH
Fjellrev
|
Fjellrev
Rittleder Madsen: Ja, dette synes jeg er pysete. Her kunne de ha kjørt, mener Madsen. – Riktig nok var det bløtt, men de skal ikke kjøre på parkett heller, legger han til.
Selvfølgelig kunne vi kjørt der. Men å kjøre ned i et 50 cm gjørmehull i 60 km/t er ikke veldig kult ei heller et skjult "pothole" i 70 km/t. Flere som hadde kjipe-over-styret-opplevelser i går da de (tilsynelatende) bombet ned en gressplen. Det er forbundet som sa nei. I Oppdal så man ihvertfall steinene i veien. Det bør være et MINIMUMKRAV at man ser de fysiske hindringene man skal hamle opp med. Emil og Espen var i bakken og raket og merket steinene på fredag kveld. Hvorfor var ikke dette gjort før? De har IKKE jobbet med den løypen i seks måneder. Kanskje de satt i gang brosjyrelaging og sponsorkontakt da men ikke løypa. Det var ikke et eneste byggverk, så ikke noe hopp selvom det skulle være det også visstnok, i tillegg var det snakk om chicken runs rundt vanskelige partier. Hvilke vanskelige partier? Så ingen chicken runs. Jeg følte litt for arrangøren, jeg skjønner og at det er bittert å tape penger, men å lange ut mot rytterene kan han holde seg for god til. Selvfølgelig kunne vi syklet ned. Det er mye man kan sykle ned fysisk, men det er mye som ikke er gøy og dette var absolutt ikke en verdig NM-løype. Grr. Silje
Redigert av cheeky monkey; 22/08/2009 05:57.
|
|
|
22/08/2009 05:47
|
EmilC
Ringrev
|
Ringrev
Oioioi... Og DER mistet jeg min naive tro på pressen som forvalter av sannhet. Whatever - hva en skuffet og fornærmet rittleder sier til regionalavisa for ikke fullstendig å tape ansikt, er mindre viktig. Og ja - jeg forstår skuffelsen. Det virker som om de i hvertfall delvis har handlet i god tro, selv om de jo har trodd at man kan bygge en utforløype på en uke, og ikke har vist seg på ett eneste utforritt tidligere i sesongen for å se og lære. Det som ER viktig er at ikke dette er den eneste versjonen som blir presentert for forbundet! Jeg sender deg en epost i løpet av helga, Stine. Vennlig hilsen sjefspysa Emil
Jeg er på rømmen Er du på rømmen du og? Alt står stille her Jeg vil kjenne trærne suse fort forbi
|
|
|
[Re: EmilC]
22/08/2009 05:50
|
SiljeKH
Fjellrev
|
Fjellrev
Her er forresten konsekvensen av å sykle i gresskledde alpinbakker på sommerstid. Ofte er disse bakkene noe røffe pga mye vann som smelter og slikt.... klikketiklikk Dette ville skjedd i hopetall søndag, bare med litt mindre komikk siden farten ville vært noe raskere. ps. håper det er lov å tulle med lagkameratene sine Svenn? Jo det er det ref. Torstein i med lasso-rund-herr-Torstein lengere opp 
Redigert av cheeky monkey; 22/08/2009 05:52.
|
|
|
22/08/2009 06:22
|
bonsak
Entusiast
|
Entusiast
Det er jo helt åpenbart at de ikke har peiling på hva de har sagt ja til. Så nå prøver de bare å velte møkka over på andre: Det er imidlertid meget synd for utviklingen av sporten at utøverne i en så liten sport stiller så høye krav til nye arrangører. Det vil gjøre det vanskelig å starte opp nye plasser å utvikle sporten-Even Elseth Grenland Skisenter http://www.grenlandskisenter.no/Bonsak
Stolt medlem av F-A-R og Norsk Geriatrisk Dirt Forbund Trener utforgruppa SK Rye
|
|
|
[Re: bonsak]
22/08/2009 06:30
|
FotoVegard
Fersking
|
Fersking
Hiver meg på og einig i det meste her. Han Even virker jo som et fjolls av dimensjoner.
Nei, Etter å ha gravd 3-4 stier inkl. komplett parkløype og fått godkjent heis til sykling i sommer kun på dugnad: Hvordan går man fram for å få cuprunde på Ål? Hvor mye papirpain er det egentlig?
|
|
|
[Re: FotoVegard]
22/08/2009 06:34
|
EgilS
More than words
|
More than words
Hvis man kan sykle Birken og kalle det "terrrengsykling", så må det da gå an å sykle ned en gressbakke og kalle det DH?  Synd dette ble resultatet av helga for dere.
|
|
|
[Re: bonsak]
22/08/2009 07:45
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
1 - Grenland skisenter er ikke arrangør, og har vel vært lite med i prosessen bortsett fra å stille anlegget til rådighet. 2 - Tror ikke en journalists versjon av en frustrert og skuffet rittleders utsagn i kampens hete skal tillegges for stor vekt
Når det er sagt må det også sies at slikt selvfølgelig ikke skal skje. Her er det prosedyrer som ikke er fulgt (sikkert både hos arrangør, SK Terreng og dommere), og onsdagens styremøte/oppvaskmøte vil nok avdekke mye av det.
Har selv mest sympati med alle de utøverne som har brukt masser av tid og penger på dette kaoset
|
|
|
[Re: EgilS]
22/08/2009 07:51
|
jodajoda
Ringrev
|
Ringrev
Jeg var å så på NC i Aron, og den der påstanden om pyser fra Madsen tror jeg han skal sykkel vannrett inni h..... med. Det er noe av det mest idiotiske jeg har lest, den der artikkelen i Varden.
Synd for dere at dere ikke får sykla NM.
|
|
|
[Re: EgilS]
22/08/2009 08:00
|
Fjeldheim
Førstemester
|
Førstemester
Merker at han rittleder Madsen begynner å provosere meg ganske så mye nå. Den totale mangel på ydmykelse gjør at jeg ikke lenger syntes synd på dem slik jeg gjorde oppe i bakken i går da avgjørelsen om avlysning ble tatt.
For meg virker det som det er total mangel på planlegging fra rittledelsen. Alt er bare tilfeldig. hele veien.
Et eksempel fra i går er når jeg og jostein Hole fikk spørsmål om vi kunne ringe Grefsen og spørre om å få låne sykkelfester til t-kroken. Greit nok, det kunne vi sikkert ha gjort, men strengt tatt burde vell de ha ordnet dette selv for lenge siden.
Og Seffer`n silje, det er lov å tulle med lagkamerater! faktisk er den videsnutten en god beskrivelse på hvordan løpet kunne ha blitt ja.
|
|
|
22/08/2009 08:24
|
olechr
More than words
|
More than words
Dette er ganske drøyt men ikke spes overaskene. Både på XC og DH bør løypene sjekkes ut når man søker hvis de ikke har arrangert før. Dette blir jo bare for dumt. Omtrent like dumt som når NM rundbane var i hafjell og sånn NM var i år etter hva jeg har hørt.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
|
|