Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Gåsbutråkket 16. august

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Elgvenn2] #788615 13/08/2009 14:55
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: Elgvenn2

Terrengpartiene er våte, men de kan nok bli enda våtere. Grusveiene tåler bra regn, så der går det nok fort uansett vær og føre.

Det var ikke helt fritt for nedbør før Gåsbutråkket i fjor heller, og grusveien var ganske myke og tunge å sykle på. I tillegg er det en killer å måtte sykle i søkkvåt myr i innspurten ICON_SMILE

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: KenR] #788647 13/08/2009 15:53
Elgvenn2 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: maxminus
Sitat: Elgvenn2

Terrengpartiene er våte, men de kan nok bli enda våtere. Grusveiene tåler bra regn, så der går det nok fort uansett vær og føre.

Det var ikke helt fritt for nedbør før Gåsbutråkket i fjor heller, og grusveien var ganske myke og tunge å sykle på. I tillegg er det en killer å måtte sykle i søkkvåt myr i innspurten ICON_SMILE

Syntes faktisk fjellvegen var fin og hard i fjor jeg!?! Men de mindre grusveiene kan nok bli litt sugene ved stor nedbørsmengde. Sessielt "sand-partiet" etter Lageråkvisla.

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Pedalsyre] #788648 13/08/2009 15:53
Elgvenn2 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: helium team carb
da er RR i 2.10 kjøpt og montert. passer nok litt bedre det enn mine crow.. ICON_SMILE

Klokt valg! ICON_WINK

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Pedalsyre] #789820 15/08/2009 08:21
Elgvenn2 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Ser ut som vi kanskje kan få flaks med været også! ICON_SMILE
Yr

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Elgvenn2] #789852 15/08/2009 09:43
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tja, blir vel historiens bløteste myrområder, tviler på at det tørker ut mellom 06 og 12 hehe. Nei da, viktig å være positiv. Ikke helt bestemt meg enda om jeg deltar eller ei.

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Oddefa] #789949 15/08/2009 13:57
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Faen! Jeg har blitt forkjøla, sår hals og slapp. Blir desverre ikke med i morgen. Lykke til folkens!!

CK ELVERUM

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Otoen] #789966 15/08/2009 14:28
Elgvenn2 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Jeg kommer nok til å være med uansett (hvis jeg ikke blir sjuk da). Jeg tror de utbedringene som ble gjort av traseen på Onsdag kommer til å gjøre løypa bedre enn i fjor, og grusveiene tørker raskt opp og kommer til å være greie med noen timer sol på morra'n! Gleder meg jeg, spessielt det å kaste seg utfor bakken fra Lundsetra, og presse ut siste safta på tømmervegen mot Ormseter... herlig! ICON_WINK

Tok ikke deg for en godværssyklist oddefa, regnet med at du var barsk nok til å takle litt regn og noen sugne myrer ICON_WINK

Kjipt Otoen, du får ha god bedring, så sees vi vel i dette rittet til neste år kanskje? Hadde vært gørkjekt med bra vær på dette rittet et år også. ICON_SMILE

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Elgvenn2] #790006 15/08/2009 15:23
H
hundenjanson Offline
Ivrig
Ivrig
H
Hvordan er terrengpartiene? Blir det griseføre eller bare tungt?

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Elgvenn2] #790007 15/08/2009 15:23
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hehe, er nok godværssykelist hehe. Hater å sykle i regn hehe. Merkelig liker jeg å jogge i regn. Skulle f.eks ut å sykle en kort tur nå, men det regner, så da spiser jeg potetgull og ser på RBK-Glimt i stedet (Selv om jeg også hater RBK hehe, ikke spesielt glad i Glimt heller hehe). Men bør vel stille opp på lokale ritt.

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: hundenjanson] #790011 15/08/2009 15:25
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: hundenjanson
. Griseføre

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Oddefa] #790051 15/08/2009 16:14
Elgvenn2 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: oddefa
Sitat: hundenjanson
. Griseføre

2. terrengparti blir nok gjørmebryting ja.

Resten tenker jeg blir "ok" ICON_WINK

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Elgvenn2] #790210 15/08/2009 19:01
anerz Offline
Veteran
Veteran
Har vel regnet/vært gjørmet alle foregående år jeg har vært med så overlever vel i år også.
Ritt er den beste treningsøkta en får så da må man stille.
Mener det ikke har vært mulig å dusje oppe ved start/mål tidligere, vet noen om arrangør har lagt opp til dette et annet sted i nærheten etter rittet? Kjipt å dra halve myra inn i bilen etterpå

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: anerz] #790321 15/08/2009 21:38
Elgvenn2 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
De har bygget på servicebygget på stadion, så de har fått WC-er der hvertfall. Hvorvidt det er dusjer vet jeg ikke. Noe de derimot har hatt lenge (men aldri anonsert), er 2 dusjer i samme bygget som kafeteriaen er i (v/den store parkeringsplassen). Inngang i nordenden av bygget fra parkeringsplass siden (tror det står dusj/wc over døra). Tror det er myininnkast for å få varmt vann.

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Pedalsyre] #790387 16/08/2009 05:51
Elgvenn2 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Akkurat nå skinner solen på Hamar! ICON_SMILE
Det er spådd noen små drypp utover dagen, men værmeldinga ser faktisk veldig lovende ut for Gåsbutråkket 2009! ICON_LAUGH

Lykke til folkens, blodsmak på Lageråkvisla anyone? ICON_WINK

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Elgvenn2] #790406 16/08/2009 07:11
Pedalsyre Offline
Veteran
Veteran
blodsmak på toppen av gåsbubakken!! ICON_SMILE

det er i motbakke du når toppen i livet...
Tidligere nick: Helium team carbonium.
Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Pedalsyre] #790423 16/08/2009 07:56
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Lykke til ja, hiver vel meg i bilen om en halvtime.

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Oddefa] #790627 16/08/2009 13:44
Elgvenn2 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Puh, da var GÅsbutråkket 2009 fullført, og for et ritt! ICON_SMILE

Mye morsommere denne gangen enn i fjor. Vet ikke hvorfor, men det kan være fordi det gikk fortere i år, samt at det terrenget som var bød på litt større utfordringer. End god del gjørme i 2. og 3. partiet. I tillegg var vi jævlig heldige med været, og fikk opphold under hele rittet! ICON_SMILE

Starta mer agressivt enn i fjor, og kom inn i gåsbubakken i en mer fornuftig plass. Kunne ligge å kontrollere oppover, og støtet to ganger for å finne en god pulje som jeg kunne sitte med vidre (tipper vi var ca. 30 stk.). Satt med de over Brumund og helt til siste terrengparti. Der sprakk gruppa opp da terrengferdighetene nok spriket for mye. Fra brennsetersaga og inn ble det mye solokjøring, men det gjorde nok ikke så mye totalt for tida i rittet.

Kom i mål på 1:58, noe jeg er fornøyd med. Målet var under 2 timer så det gikk akkurat! ICON_SMILE
Ser på historikken fra Garmin at jeg hadde snittpuls på 169bpm under dette rittet, noe som skulle bli ca. 88%. Det er det hardeste jeg har pressa meg i noe ritt. Gleder meg til birken nå føler jeg! ICON_SMILE

Vel gjennomført alle sammen, håper vi sees i Gåsbutråkket 2010. Legger inn en bestilling på bra vær og tørt føre alt nå! ICON_WINK

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Elgvenn2] #790655 16/08/2009 14:30
anerz Offline
Veteran
Veteran
Var morsomt i år ja, noe sikkert været var medvirkende til i år.
Hadde planer om å kjøre max fra starten av så tråkke det det gikk over gresssletta for å henge med i front ut på grusen, greide det mer eller mindre. Fikk en god pulje etter 1.terrengparti, kjørte inn en del ryttere underveis, kom vel også opp en gruppe bakfra så ble vel mange mot slutten. Glemte helt hvor terrengpartiet startet ved Brennsætersaga?(tror jeg det heter) så var plassert alt for langt bak. Så da folk begynte å hoppe av sykkel før vi nesten hadde forlatt grusen ble det kø.
Jeg syklet vel 100m innover dette partiet før jeg også hoppet av, hvorfor kan ikke folk i det minste prøve å sykle i terrengpartiene, virket som noen hadde bestemt seg for å gå der på forhånd. Til dere, kjør heller landveisritt!!!
Kjørte inn noen få siste km før mål men gruppa jeg mistet besto av ca20 mann+ så mitet noen plasser der.

Alt i alt en grei gjennomføring, tror tiden ble på 1:51-52 så ny pers.

Gps sporet mitt fra dagens ritt her

Hvor mange høydemeter fikk du på gpsen elgvenn2?
Når jeg laster sporet inn på garmin connect får jeg 691, mens på gpsies.com 577meter. Forsto på oddefa at du hadde annet tall. edge 705 jeg har.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: anerz] #790693 16/08/2009 15:24
K
kneissl Offline
Medlem
Medlem
K
Bra at noen hadde en bra daga også...
Jeg sov litt lenge i dag og rakk kun å sette på plass startnr og tråkke tre-fire minutter før plassering i startfeltet.
Dundret ut fra start og kjørte meg dønn stiv i de første motene. Med tanke på at denne løypa ikke akuurat har haugevis av hvilepartier ble dette en forferdelig opplevelse. Ikke særlig inspirerende å se syklister jeg slo med kvarteret og vel så det i forrige ritt bare forsvinne. I tillegg dukket det også etterhvert opp spreke jenter som bare glei sakte men sikkert fra meg. Har fortsatt melkesyra dundrende i låra. Tror jeg skal beregne noe mer oppvarming (evt roligere start neste år...).
Satser på revansje om to uker!!!

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: anerz] #790695 16/08/2009 15:30
Elgvenn2 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: anerz
V
Hvor mange høydemeter fikk du på gpsen elgvenn2?
Når jeg laster sporet inn på garmin connect får jeg 691, mens på gpsies.com 577meter. Forsto på oddefa at du hadde annet tall. edge 705 jeg har.

Jeg har også avvik mellom GPS og PC. Det fantastiske programmet Garmin Training Center pleier å være mest nøyaktig. Der fikk jeg 650-660hm. Jeg kjører med "smart recording" eller hva det heter p.g.a. begrenset minne i Edge 305, mulig jeg hadde fått noen flere HM ved mer nøyaktig logging. ICON_SMILE

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Elgvenn2] #790701 16/08/2009 15:36
Elgvenn2 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Da var jammen resultatene lagt ut også. Sinssykt mange gode tider, og man merker fort at det er listefyllet som mangler i slike små ritt.. Er jo under miden av resultatlista i klassa mi jo. ICON_TONGUE

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Elgvenn2] #790718 16/08/2009 16:10
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jau, ikke min favoritt trase, men hadde det såpass moro på det siste stipartiet (dvs ikke det mot mål, men det lange) at jeg sitter med en såpass grei følelse at jeg blir med neste år også.

Men som på grenserittet merker jeg at jeg ikke har spesielt pigge bein for tiden. Hard åpning (og minimal oppvarming som alltid) hvor jeg bare lå bak til høyre og lot mange forsere forbi uten at jeg hang på. Bla annnet Elgvenn2. Stipartiene i starten brukte jeg til å komme inn i grupper gjen og få ned puls.
Varierendes hvor bra den gruppa mi kjørte, men følte vel at det gikk fort nok så da så. Hadde ikke mye å kjøre med på flaten, ble bedre oppover Brummundkampen. Tilbake og mot det det lange terrengpartiet ble vi en megagruppa da mange kom bakfra. Var obs og fikk god posisjon inn i terrengpartiet, etter den bekken var jeg først og der sykla jeg bra og ingen hang på (ser på reslisten at nærmeste er 1 1/2 min bak og mange av de 3-4 min og tok nok det meste i dette partiet, fornøyd med det da det handler jo om terrengsykling også hehe). Tok igjen noen nedover. Opp att på grusen helt greit, noen sykla forbi meg og jeg sykla forbi noen. Så passe fornøyd med 1.58.53, ca 40 sek bak deg Elgvenn2, så deg ikke igjen etter den første bakken. Du sykla bra i dag. Og gratis Anerz med klasseseier, 1.53 er litt over 5 min raskere en meg og ca der jeg trodde jeg skulle være bak deg.
Knallbra jobba.

Redigert av oddefa; 16/08/2009 16:11.
Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Elgvenn2] #790723 16/08/2009 16:18
H
hundenjanson Offline
Ivrig
Ivrig
H
Veldig bra ritt, men hadde sinnsykt tunge bein. Fikk betale for flere harde økter tidligere i uka. Jeg kommer garantert igjen, men med et par tereningsfrie dager i forkant:-)

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: hundenjanson] #790847 16/08/2009 19:10
2
2fat4hills Offline
Entusiast
Entusiast
2
Yess!!
Bra ritt, følelsen hadde vært enda bedre om det ikke var for at jeg begynte å bli litt lei av 'gjørmeslag'. Men, syns arrangøren bør få bedre dreis på startnrutdelingen! Selv de som hadde forhåndsbetalt ble jo ståendes i evigheter inne i bua der. Ikke godt nok! Sykkelvask så jeg ikke? Det må i alle fall på plass til neste år hvis de vil ha seedingsstatus! (mener jeg :P)(såfremt det ikke fantes i år da, lette ikke da jeg uansett ikke hadde tid). Noen som vet

Kom litt skeivt ut fra start, men forserte bra oppover. Begynte nesten å angre da gruppa jeg havna i kjørte som fean oppover fjellveien. Syns også det er litt rart at såpass mange ikke prøver å sykle i terrengpartiet, i alle fall de enklere delene.
Kom meg akkurat inn under 1:54, pene 5 min bedre enn i fjor. Må være fornøyd med det!

Snuser litt på elgtråkket nå, fins det noen tråd om dette?

Redigert av 2fat4hills; 16/08/2009 19:11.
Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Oddefa] #790852 16/08/2009 19:14
Elgvenn2 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: oddefa
Var obs og fikk god posisjon inn i terrengpartiet, etter den bekken var jeg først og der sykla jeg bra og ingen hang på (ser på reslisten at nærmeste er 1 1/2 min bak og mange av de 3-4 min og tok nok det meste i dette partiet, fornøyd med det da det handler jo om terrengsykling også hehe). Tok igjen noen nedover. Opp att på grusen helt greit, noen sykla forbi meg og jeg sykla forbi noen. Så passe fornøyd med 1.58.53, ca 40 sek bak deg Elgvenn2, så deg ikke igjen etter den første bakken. Du sykla bra i dag.

Du må ha tatt inn mye i siste terrengpartiet. Tror det var bra kjørt av oss begge. Jeg hadde kanskje beina til å tråkke på på flatene i dag, mens du tok dem i terrenget. ICON_WINK

Det ble litt kaotisk for meg, måtte av for de forran ville gå, og gikk i beste sporet der det hadde vært mulig å kjøre forbi. Stressa, kløna litt osv. Fikk ikke flyten før vi kom til selve Lundsetra. Derfra og ned til elva gikk det bra. Elsker virkelig den nedkjøringa. Presser så det går på grensa hele tida! ICON_LAUGH

Den var enda morsommere før de utbedra der før rittet i fjor. Da var det masse små busker mellom sporene. Presterte å kjøre rett i en liten granbusk bl.a. Utrolig at det gikk bra i 30-40km/t ICON_TONGUE

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: 2fat4hills] #790904 16/08/2009 20:02
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: 2fat4hills

Snuser litt på elgtråkket nå, fins det noen tråd om dette?

Laget tråd nå. Stil opp, knall løype. Og gratis med god gjennomføring i dag.

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: 2fat4hills] #790935 16/08/2009 20:40
anerz Offline
Veteran
Veteran
Sykkelvask så jeg ikke? Det må i alle fall på plass til neste år hvis de vil ha seedingsstatus!

Sykkelvask hadde vært tingen når løypa er så gjørmet som den er. Dro opp igjen på hytta på sjusjøen etter endt ritt, og brukte vel godt over halvtimen på å få vasket sykkelen med kun bøtte og fille. Tenkte å snylte hageslange fra hyttenaboen men han hadde skrudd av tilførselen fra innsiden, dust... hehe

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: anerz] #791108 17/08/2009 07:13
Andersof Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: anerz

Sykkelvask hadde vært tingen når løypa er så gjørmet som den er. Dro opp igjen på hytta på sjusjøen etter endt ritt, og brukte vel godt over halvtimen på å få vasket sykkelen med kun bøtte og fille. Tenkte å snylte hageslange fra hyttenaboen men han hadde skrudd av tilførselen fra innsiden, dust... hehe

OT, men: hyttevannpumpene du finner "overalt" på Sjusjøen egner seg overraskende godt til sykkelvask. Masse vann og høyt nok trykk. Litt trælete med en meter slange, dog... ;-)

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: Andersof] #791210 17/08/2009 09:20
2
2fat4hills Offline
Entusiast
Entusiast
2
Stripsen som ble delt ut var jo også helt håpløs, antar det var meningen at de øvre hullene skulle rundt styret, det var ikke mulig med den stripsen. For dårlig!

Re: Gåsbutråkket 16. august [Re: 2fat4hills] #791227 17/08/2009 09:57
Elgvenn2 Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Stripsen som ble delt ut var jo også helt håpløs, antar det var meningen at de øvre hullene skulle rundt styret, det var ikke mulig med den stripsen. For dårlig!

Byttet de strips etter hvert montro? jeg fikk lange strips som fungerte utmerket. ICON_WINK

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support