Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Liland Sport

Liland Sport #788076 12/08/2009 21:13
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 404
Red1963 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 404
Lilland Sport har hatt min Magura gaffel siden månedsskiftet april/mai. Jeg har forgjeves forsøkt å komme i kontakt med dem uten hell.

Er det noen her som kan hjelpe?


Ha en fin dag!
Re: Liland Sport [Re: Red1963] #788081 12/08/2009 21:15
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 5,421
kjerts Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Oct 2004
Innlegg: 5,421
Sjekk kontaktinformasjon hos bikeshop.no. Håkon Lilland er mannen du skal ha tak i.

Re: Liland Sport [Re: Red1963] #788082 12/08/2009 21:16
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 8,268
tommygutt Offline
Scottselva
Offline
Scottselva
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 8,268
Lilland Sport, også kjent som bikeshop.no?

Handlet av de for få dager siden, varene kom som avtalt... kjappere enn avtalt også

Redigert av tommygutt; 12/08/2009 21:16.

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Liland Sport [Re: tommygutt] #788083 12/08/2009 21:17
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 3,737
jens fredrik Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 3,737

Re: Liland Sport [Re: jens fredrik] #788094 12/08/2009 21:25
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 2,664
HaraldW Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 2,664
Jøss.. enda flere som er misfornøyde..?

Nå må norske sykkelnettbutikker ta seg sammen og vise litt ydmykhet.

Harald



NOTS
Re: Liland Sport [Re: ] #788130 12/08/2009 22:06
Registrert: Oct 2006
Innlegg: 7,868
MortenML Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Oct 2006
Innlegg: 7,868
Etter å ha lest denne tråden og tråden det linkes til over er en ting helt sikkert. Så lenge Lilland sport står som importør av Magura så kommer ikke noe av den sorten til å havne på noen av mine sykler.


/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: Liland Sport [Re: MortenML] #788152 12/08/2009 23:19
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,573
JB. Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: May 2007
Innlegg: 1,573
Red1963: Ser ut som vi er i samme båt. Jeg har vært i kontakt med dem i ny og ne siden jeg sendte min gaffel inn i starten av mai, med spørsmål om når jeg får gaffelen min tilbake. Svarene jeg har fått har alltid vært "så snart som mulig", "om ikke så lenge" osv. Under sist samtale med Magura-fyren hos Lilland hadde pipa derimot en annen tone, da fikk jeg et mindre BS-svar i form av at han ikke vet når gaffelen blir sendt til Magura-fabrikken eller hvor lang tid det vil ta.

I bunn og grunn har jeg gitt opp hele saken. Jeg priser meg bare lykkelig over at jeg kjøpte en gammal coil Pike i juni, da jeg så hvilken retning denne saken tok.

Hvilke bånd Lilland Sport og bikeshop.no har vet jeg ikke, men jeg er også meget fornøyd med nettbutikken deres, gode priser, kjapp levering og hyggelig service. Lilland Sport som Magura-importør har jeg et noe annet forhold til, men det er vel åpenlyst.


I was just riding along...
Re: Liland Sport [Re: JB.] #788390 13/08/2009 09:50
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 3,737
jens fredrik Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 3,737
Jeg føyer meg til MortenML og holder meg unna Maguragafler så lenge importør/fabrikk er så trege.

At importøren ikke har tilbudt deg å heve kjøpet etter så lang tid er helt håpløst. Til sammenlikning fikk jeg pengene tilbake uten et knyst når ikke Sony kunne reparere min PS3 grunnet delemangel.

Re: Liland Sport [Re: jens fredrik] #788470 13/08/2009 11:30
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 404
Red1963 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 404
Da har jeg nettopp snakket med lokalavisen i Horten som vil se på saken...


Ha en fin dag!
Re: Liland Sport [Re: Red1963] #788574 13/08/2009 13:48
Registrert: Mar 2003
Innlegg: 8,525
mtbmaniac Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Mar 2003
Innlegg: 8,525
Ikkeno som en god gammeldags gapestokk.

Bare synd at det er noe så banalt som forhandlerens innsendelsesrutiner evnt Magura sentralt sine manglende service-rutiner, som har medført dette.

Det er stort steg opp fra å være forhandler til å være distributør/representant tydeligvis ICON_WINK

Re: Liland Sport [Re: mtbmaniac] #788702 13/08/2009 18:16
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 4,939
progres Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jul 2006
Innlegg: 4,939
Har hatt flere helt ok kontakter m bikeshop/ liland sport MEN
også hatt tvilsomme erfaringer ifbm reparasjon/reklamasjon på fortius rulle. Det tok månedsvis og en hel rekke purringer før "noe skjedde". Det virker som om de har fokus mye mer for salg enn oppfølging og service som de tydeligvis har et dårlig grep om.

Re: Liland Sport [Re: progres] #788706 13/08/2009 18:20
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 2,235
A
Andreas83 Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
A
Registrert: Jun 2005
Innlegg: 2,235
Har dere prøvd å ta kontakt med Magura sentralt? Kan være de er villige til å hjelpe,uten at jeg vet noe.

En rask mail eller telefon er vel nok til å finne ut om det er noe å hente der.


Medlem på Kvinneguiden for menn: Terrengsykkelforumet
Re: Liland Sport [Re: Andreas83] #788805 13/08/2009 20:14
Registrert: Feb 2009
Innlegg: 1,284
D
Diablito Offline
Veteran
Offline
Veteran
D
Registrert: Feb 2009
Innlegg: 1,284
Tror det generelt er større fokus på "salg" enn "ettermarked" i bransjen. Har nettopp kjøpt meg ny krank i en kjent butikk her i Oslo sentrum, og servicen er til å gråte av.

De har etter 2 uker ikke klart å skru sammen det jeg kjøpte (stod utstilt, men hadde ikke montert noe ferdig til min type kranklager). Hver gang jeg kommer for å hente, er det noe feil. Feil farge på kranarmer, billigbolter av helt annet merke etc. Og å si til en kunde som har betalt bortimot fire høvdinger for å fa akkurat de detaljene som betyr litt ekstra at "Nei, han som kan noe om dette og kan hjelpe deg, er opptatt på verkstedet. Aner ikke når han har tid..." er å pisse kraftig i buksa. Men skal du kjøpe helt ny sykkel, så bistår de nok gjerne... Skal kjøpe ny sykkel i vinter jeg også, men det blir nok ikke der ICON_SMILE

Liland Sport/bikeshop.no har jeg kjøpt hos en gang, og skal ikke klage på noe der. Men tror som sagt at det selges så mye sykler nå for tiden (og dermed også sykkelutstyr) at service og ettermarked dessverre kanskje er litt nedprioritert. På kort sikt genererer det vel lite penger...

Skal dog understreke at jeg har opplevd god service også - så det er vel ikke helsvart ICON_SMILE
Men det er ofte de negatve opplevelsene som blir dratt frem - og husket.


"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Re: Liland Sport [Re: Diablito] #788836 13/08/2009 20:43
Registrert: Oct 2006
Innlegg: 7,868
MortenML Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Oct 2006
Innlegg: 7,868
Sitat: Diablito
... Men tror som sagt at det selges så mye sykler nå for tiden (og dermed også sykkelutstyr) at service og ettermarked dessverre kanskje er litt nedprioritert. På kort sikt genererer det vel lite penger...

Og enda mindre på lang sikt.


/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: Liland Sport [Re: MortenML] #788914 13/08/2009 21:52
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 28
M
msa Offline
Fersking
Offline
Fersking
M
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 28
Er så heldig å kunne handle i butikken til Bikeshop, og noe av grunnen til den påståtte dårlige servicen, er at de har veldig mye å gjøre, samtidig som de bruker god tid på kundene i butikken, noe som er positivt. Har selv hatt sykkel på service der, og det tok litt tid. De har også søkt etter flere ansatte, så virker som de skjønner problemet, og tar tak i det...


%av max er oppskrytt
Re: Liland Sport [Re: MortenML] #788968 14/08/2009 05:57
Registrert: Feb 2009
Innlegg: 1,284
D
Diablito Offline
Veteran
Offline
Veteran
D
Registrert: Feb 2009
Innlegg: 1,284
Sitat: MortenML
Og enda mindre på lang sikt.
Jupp...prøvde å hinte om at de kanskje var litt korttenkte i gode tider - som så mange andre ICON_SMILE


"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Re: Liland Sport [Re: Diablito] #789108 14/08/2009 08:33
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 87
R
Raymond Poosz Offline
Medlem
Offline
Medlem
R
Registrert: Nov 2008
Innlegg: 87
Hei Red1963

Har jo snakket med deg opptil flere ganger, og tilbydt deg en lånegaffel som du takket nei til!

Gaffelen du sendte tilbake til oss er heller ikke en gaffel som er kjøpt hos oss men vi tar oss av tilbakesendingen til magura kostnadsfritt som en ekstra service, desverre har det på grunn av den tyske posten blitt store problemer med utlevering. Dette kan jeg få en bekreftelse på både fra posten og magura.

Dette er noe som desverre har gått utover deg og to andre kunder. Når det er sagt så har vi mange kunder som er kjempefornøyde etter god behandling på deres magura produkter.

Skjønner jo at det ikke hjelper deg, men jeg kan betrygge deg med at det det ser ut som om det blir en løsning på dette nå.

Raymond Poosz
Lilland Sport


jobber hos bikeshop.no
Re: Liland Sport [Re: Raymond Poosz] #789157 14/08/2009 09:18
Registrert: Feb 2009
Innlegg: 1,284
D
Diablito Offline
Veteran
Offline
Veteran
D
Registrert: Feb 2009
Innlegg: 1,284
Bra begge sider av saken er med i diskusjonen - en sak har alltid to (minst) sider. Og ofte er det faktorer inne i bildet som man ikke har så stor innvirkning på...
Som eksempel får "Posten" ofte skylda for mye i dette forumet, men i transportkjeden mellom Norge og det "store utland" er det også mange aktører inne i bildet - selv om Posten fortoller og leverer ut. I tillegg er det masse formelle papirer som skal være i orden. Liten tue kan velte stort lass... ICON_SMILE

Som importør har man nok et visst ansvar for gode "kommunikasjonsveier" mot produsent - også på retur. Tar nok litt tid å etablere bra nok det også ICON_SMILE
Men ser vel ut som om dette ordner seg - så er det vel bare å håpe at det går lettere i fremtiden når "veien er gått opp".


"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Re: Liland Sport [Re: Diablito] #789434 14/08/2009 13:24
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Offline
Navnet skjemmer ingen.
Registrert: Sep 2007
Innlegg: 11,443
Personlig synes jeg det ser ut som om Liland har opptredd svært ryddig i startfasen, hvor de har tilbydt lånegaffel som forbruker har takket nei til I ettertid ser det ut som om kommunikasjonen har vært litt uklar, og der har kanskje Liland et forbedringspotensiale. Jeg synes nesten det er ufint av de som klager sin nød her å ikke fortelle at det er snakk om at man selv har takket nei til låneprodukt. Det forandrer saken en del.


Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Liland Sport [Re: Hæ?] #789487 14/08/2009 15:20
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 560
EpicRide Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 560
Sitat: Hæ?
...Jeg synes nesten det er ufint...

Second that. I en slik situasjon er det til en viss grad forståelig at man vinkler saken i sin favør når man sitter uten gaffel og sola lokker, men likevel bør alle kortene komme frem på bordet når man legger frem kritikk slik. Enig i det som blir sagt noen poster over om at det er fint at begge parter får komme med sine ytringer her.
Uten helt å vite om de er pliktet til det eller ikke, synes jeg Lilland Sport har opptrådd serviceinnstilt ved å ta seg av saken da varen ikke er handlet hos dem. Kritikken bør ikke rettes mot Lilland Sport, men mot de andre leddene som har forårsaket forsinkelsen...trives ikke i rollen som dommer, men det er nå ihvertfall min mening.


HandleBra - "Wait 'till you put your hands on this!"

JB Mountian Bikes
Re: Liland Sport [Re: EpicRide] #789490 14/08/2009 15:23
Registrert: May 2005
Innlegg: 6,510
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2005
Innlegg: 6,510
Sitat: EpicRide
trives ikke i rollen som dommer


Åjodadetgjørdudet!

Alle her inne gjør det ICON_SMILE

Re: Liland Sport [Re: Vanilla Ninja] #789496 14/08/2009 15:33
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 560
EpicRide Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 560
Busted - ingen steder å flykte. Men godt å vite at det ikke bare er jeg som er bad...

Redigert av EpicRide; 14/08/2009 15:36.

HandleBra - "Wait 'till you put your hands on this!"

JB Mountian Bikes
Re: Liland Sport [Re: EpicRide] #789503 14/08/2009 15:46
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817
EgilS Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Sep 2005
Innlegg: 14,817
Sitat: EpicRide
...ikke bare er jeg som er bad...


Beklager, men det er nettopp du som er det:

Vedlegg 13450.jpg
Re: Liland Sport [Re: EgilS] #789507 14/08/2009 15:52
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 560
EpicRide Offline
Avhengig
Offline
Avhengig
Registrert: Jan 2009
Innlegg: 560
La oss nå ikke spore helt av og glemme trådens opprinnelige tema...(da jeg ikke kan ro fort nok legger jeg fra meg årene og starter påhenger'n).


HandleBra - "Wait 'till you put your hands on this!"

JB Mountian Bikes
Re: Liland Sport [Re: EpicRide] #789546 14/08/2009 17:14
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 800
sykkelfantometJF Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 800
Sitat: EpicRide
La oss nå ikke spore helt av og glemme trådens opprinnelige tema...(da jeg ikke kan ro fort nok legger jeg fra meg årene og starter påhenger'n).


...men er ikke saken løst nå? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg. Raymond har jo redegjort for saken på en grei og ryddig måte. Det finnes ting i livet selv ikke Bikeshop.no rår over, sånn er det bare. Ser ikke hva de skulle gjort anderledes.
Personlig har utelukkende god erfaring med Bikeshop.no. Både Raymond og Håkon er veldig greie og serviceinnstilte, det er i alle fall min erfaring.


"Wyrd bid ful aræd"
Re: Liland Sport [Re: sykkelfantometJF] #789600 14/08/2009 18:16
Registrert: Jul 2002
Innlegg: 2,782
Ynot Offline
Besatt
Offline
Besatt
Registrert: Jul 2002
Innlegg: 2,782
Sitat: sykkelfantometJF
Sitat: EpicRide
La oss nå ikke spore helt av og glemme trådens opprinnelige tema...(da jeg ikke kan ro fort nok legger jeg fra meg årene og starter påhenger'n).


...men er ikke saken løst nå? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg. Raymond har jo redegjort for saken på en grei og ryddig måte. Det finnes ting i livet selv ikke Bikeshop.no rår over, sånn er det bare. Ser ikke hva de skulle gjort anderledes.
Personlig har utelukkende god erfaring med Bikeshop.no. Både Raymond og Håkon er veldig greie og serviceinnstilte, det er i alle fall min erfaring.

ditto
og ikke minst har de en haug med deler på lager og i butikk en ikke finner i så mange andre sjapper i kongeriket...
Magura gafler har vel en så liten andel av markedet i Norge at å ha et fullt delelager til alle modellene ikke er mulig, ikke rart det må sendes til forbundsrepublikken.

Mer kritikkverdig er det at noen av de største importørene i landet med flere titalls millioner i omsetning på grandiosasykler feks ikke klarer å skaffe deler til feks et x.o bakgir, eller en pakning til en blow joe..

Tony -Martafan


Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Re: Liland Sport [Re: Ynot] #789609 14/08/2009 18:29
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Jeg må være enig med siste taler her as. Jeg har kjøpt inn en del deler i år og er faktisk få av de store importørene som har noe som helst inne på lager. Eneste importøren som kunne skaffe meg gaffel feks innen noegelunde tid er Bikeshop og Fox.

Så for min del handler jeg nå det meste hos Bikeshop da de faktisk har mye inne på lager.


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Liland Sport [Re: olechr] #789629 14/08/2009 18:52
Registrert: Mar 2006
Innlegg: 1,117
MagneA Offline
Ringrev
Offline
Ringrev
Registrert: Mar 2006
Innlegg: 1,117
Bare gode erfaringer med Bikeshop jeg også. Retur av varer har fungert knirkefritt og har fått veldig gode tilbud av dem. De har også skaffet deler til meg som de ikke er forhandler av.

Re: Liland Sport [Re: MagneA] #789885 15/08/2009 11:27
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
erling Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
Jeg handler nå nesten bare på bikeshop (stort lager) og sykkelkomponenter (god service). De matcher de aller aller fleste på pris worldwide. Det geniale med bikeshop er at du ser varelageret på nettsida deres. Viktig hvis man trenger ting raskt. Jeg hater nettbutikker som holdr igjen pakker fordi de venter på deler som ikke er på lager!!




Re: Liland Sport [Re: erling] #789887 15/08/2009 11:35
Registrert: May 2008
Innlegg: 6,880
SimonS Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2008
Innlegg: 6,880
Må si meg enig der,det verste jeg vet er å se at man må vente 14 dager+ ,før man får vite om man evt. får en vare sendt avgårde

Har handlet flere ganger på bikeshop, og varene har alltid blitt sendt neste dag(jeg bestiller alltid om kvelden)

Tilbudene deres er også ganske gode.


Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support