Flott at importøren også kommer til orde her, en sak bør alltid ha innspill fra flere sider.
Da jeg startet denne tråden var situasjonen en noe annen enn den er nå. Som tittelen sier spør jeg om hva jeg kunne gjøre for å få tilbake gaffelen min som på den tiden var "forsvunnet". Jeg fikk ikke kontakt med importøren og det siste jeg hadde hørt var at den satt fast i tollen i Tyskland.
Den 4. aug. får jeg som jeg skriver vite at gaffelen er kommet tilbake til Norge, men at ingenting er gjort. Ekstremt frustrerende, men da vet jeg i alle fall hva status er. Som jeg da også skriver er det ikke lenger noe poeng med å benytte meg av diverse forbrukerorgan for å få tilbake gaffelen.
Hvis du er redd for at det skal bli forpliktende, høres det ut som om du vet du har en dårlig sak.
Jeg vet ikke helt om du ønsker å provosere eller hva, men denne saken kan ikke sies å være dårlig. Vanskelig, men ikke dårlig. Om jeg skulle kontaktet Forbrukerrådet eller noe lignende måtte jeg også hatt et slags krav/ønske. Da jeg opprettet tråden var ønsket mitt å få tilbake dempegaffelen som hadde vært borte i lang tid, og jeg fikk heller ikke tak i de jeg hadde sendt gaffelen til. Etter en stund fikk jeg vite hva som var status og hvor demperen var. Da var det ikke lenger noe poeng i å kreve den tilbake. Å kreve erstatning eller lignende kunne jeg heller ikke gjøre da gaffelen ikke er kjøpt her i Norge. Dette gjør saken vanskelig, ikke dårlig.
Om Raymond og Lilland sport er pliktige til å ta imot reklamasjonssaker i Norge er vel en annen sak og avhenger muligens av om de har agenturet på Magura sine gafler eller andre driver parallellimport.
Dette har jeg lurt på, og jeg vet det har blitt diskurert tidligere.
Uansett er det bra med forum som er tilgjengelig for alle, slik at både kjøper og selger får sagt sin mening.
Ja det er flott, men for å pirke så har ikke selger fått uttalt seg i denne saken. ;-)
Men jeg kan betrygge deg med at gaffelen er hentet opp av magura og til utbedring i tyskland nå.
Mvh Raymond Poosz
Lilland sport
Godt å høre, da får jeg forhåpentligvis brukt den litt i år også.
Noe som er verdt å merke seg i slike saker er at det er mye mer frustrerende når man får høre at det blir årnings "ganske snart", enn om man på en konkret måte får vite at noe har skjært seg og at dette kommer til å ta tid. Det er frustrerende å sitte og vente på noe som man tror dukker opp i neste uke når det egentlig tar flere måneder.