Er det mulig å få til noe feltkjøring fra mjøndalen og inn til mål?
Ja. I fjor var det god motvind der i fra og inn, så det er mye å spare ved å jobbe sammen. Jeg var dog helt kjørt i fjor, og klarte ikke å henge med togene...
Fikk tilbake sykkelen med nye bremser i dag, da er den komplett. Nyvaska til og med, blir vel nødt til å bære den rundt løypa så den ikke blir griset til.....
Dette sporet du har lagt ut er det basert på en av dine sykkelturer, i tilfelle skal det bli spennende og kjøre mot "deg" på lørdag
NB! testet netopp og fikk feilmelding da jeg skulle importere i Garmin Training Center. " ugyldig rutefil og kan ikke åpnes"
Er dette før eller etter der Montebelloen tar av inn til høyre? Og er det grus eller sti?
Dette er Montebello-traseen slik jeg har forstått det. Den går inn til høyre ikke så lenge etter mat-stasjonen til Montebello. Det er godt mulig det er samme sted matstasjonen er under Drammensrittet også (jeg er heller ikke vel bevandret i stedsnavnene).
Det er ryddet og stellt i traseen, så det burde være mange steder det går an å sykle forbi tregere syklister, også i terrenget. Har tilbrakt kvelden i Dunkedalen, og der ser det stort sett veldig bra ut. Det er dessverre noen sølepartier, men det verste "hullet" er drenert, samt at vi har lagt på stein og grus slik at det skal gå greitt å passere uten å risikere søle til over navet.
Slik værvarslingen ser ut i øyeblikket og med omleggingen av traseen, så borger dette for stort sett veldig fine forhold.
Er dette der Montebellorittet går? I så fall må det da også der være veldig vått...
Jeg er blitt fortalt at det stort sett skal være fine forhold der pga godt underlag. Er vel et parti hvor det er noe vått/sølete mener jeg å huske fra Montebello 2007.
Kall meg gal men jeg har faktisk tenkt å kjøre på Maxxis sine crossmark exception 2.1. Sånn er det når man ikke går å vasser i dekk. Da tar man det man har.
Jeg var igjennom sammen med 'skierpk' her på forumet, og han hadde de dekkene på (2.1 bak og 2.25 foran). Tror han hadde en del bedre grep enn meg. Mulig jeg setter på de i 2.25 versjon - evt. så blir det super hjulsettet med Panaracer Razer 2.1. De har god avstand mellom knastene, og er nok et godt gjørme-alternativ.
Jeg kjørte igjennom løypa på tirsdag med akkurat de dekkene og jeg syns de satt godt. Husk da at det er en del grus og fast underlag også.
Er ikke kjent i Drammen sentrum, men eksakt hvor kjører jeg av for å komme til strandgaten/nedre strandgaten (fra oslo-siden)? Hva står det på skiltene? Gule sider's kart gir ikke helt presis informasjon
Er ikke kjent i Drammen sentrum, men eksakt hvor kjører jeg av for å komme til strandgaten/nedre strandgaten (fra oslo-siden)? Hva står det på skiltene? Gule sider's kart gir ikke helt presis informasjon
Hei. Du tar av rett før Drammensbroen. Da kommer du til en rundkjøring (omtrent rett under bruen), kjør rett frem (langs sjøen/elven), og du kommer til en ny rundkjøring med en Shell st. på høyre side. Kjør rett frem, og ta første mulige vei opp til høyre. Du er nå 500m fra startplassen, så nå er det bare å finne en p-plass. Det er flest lengst opp, dvs. du fortsetter å kjøre oppover og finne første og beste plass. Evt. så kan det være en mulighet å kjøre inn og parkere ved Monter, som ligger ved rundkjøring én.
Hei. Du tar av rett før Drammensbroen. Da kommer du til en rundkjøring (omtrent rett under bruen), kjør rett frem (langs sjøen/elven), og du kommer til en ny rundkjøring med en Shell st. på høyre side. Kjør rett frem, og ta første mulige vei opp til høyre. Du er nå 500m fra startplassen, så nå er det bare å finne en p-plass. Det er flest lengst opp, dvs. du fortsetter å kjøre oppover og finne første og beste plass. Evt. så kan det være en mulighet å kjøre inn og parkere ved Monter, som ligger ved rundkjøring én.
I følge artikkelen på forsiden er det ny løype i år. Jeg trodde man brukte samme løypa i fjor, men det var tydeligvis feil. Hva er forventet vinnertid i morgen?
I følge artikkelen på forsiden er det ny løype i år. Jeg trodde man brukte samme løypa i fjor, men det var tydeligvis feil. Hva er forventet vinnertid i morgen?
Hei. Stemmer at det var ny løype i fjor, én stor sløyfe isteden for tre. Det er 90-95% samme runde i år. Arrangøren legger om runden noe pga. at myren vi opprinnelig skulle over nå ikke er en myr, men har blitt et lite vann...
Hvilket trykk i dekk ville dere valgt på denne løypa jf type stier og vått føre? PSI = vekt/2? Eller blir det for mye
Jeg synes vekt/2 blir for mye. Veier 85 kilo og kommer til å ha ca 30 psi foran og 32 psi bak. Da ruller det bra og gir litt grep uten at det er stor fare for gjennomslagspunkteringer.
Lykke til til alle som skal være med i morgen!
Og hvis dere ser en rytter med Eiker CK-drakt og rød Intense Spider FRO, så er det bare å si hei. Alltid morsomt å hilse på forumfolk. (Det kan kanskje hende jeg er litt fraværende det siste kvarteret før start, dog.)
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Nå er sykkelen å jeg nesten klare. Nettopp vært ute å kjørt inn XTR bremsene . Men har de for pokkern begynt å henge litt, ikke mye men akkurat så mye at det er merkbart. Noen tips på hva vi kan gjøre med det.
Ellers er det bare å hvile seg i form å håpe at naturen foretar en mirakuløs opptørkning i løpet av natten.
Pizza og en bitte liten Pils er svært behaglig oppladning. Lykke til alle sammen, og dersom dere passerer en svært sliten man med rød Nissan drakt #465 i en oppoverbakke hadde jeg satt pris på en dytt eller slepetau.
Har blitt utrolig glad i mine Race king 2.2 Hva tror de av dere som har vært i løypa om det valget???
Bruker Racing Ralph 2.25 stort sett til det meste, men prøvde Race King 2.2 forrige torsdag, da var det og veldig vått og sølete i løypa. Hadde jeg kunne velge hadde jeg definitivt valgt Race King dekka imorra.
Har blitt utrolig glad i mine Race king 2.2 Hva tror de av dere som har vært i løypa om det valget???
Bruker Racing Ralph 2.25 stort sett til det meste, men prøvde Race King 2.2 forrige torsdag, da var det og veldig vått og sølete i løypa. Hadde jeg kunne velge hadde jeg defintivt valgt Race King dekka imorra.