Løypa var etter min mening (og teknikk) veldig bra helt til jeg kom til de 2-3 siste terrengpartiene i skogen med plenty av steiner, røtter og gjørme i ofte litt nedoverbakke. Skal dette rittet være for flere enn de ivrigste stisyklistene her på forumet, bør dette endres. Og ihvertfall når det er regn...
Jeg er ingen stisyklist, men likte helt klart de siste stipartiene best. Her var det mulig å få flyt om man turte å gutse på litt, de gjørmehullene som gikk oppover ble det mye trasking for min del.
Ellers så møtte vi en bil etter ca 57-58 km. For gruppen vår gikk det bra, men når jeg ser hvordan andre kjører innersving andre steder i løypa trodde jeg veiene var stengt! Hadde det kommet biler oppover veien som var asfaltert, svingete, uoversiktelig og det gikk i over 60 km/t, hadde det blitt en alvorlig ulykke.
Dette var vel før de siste stipartiene? Møtte en bil jeg også, lå i en liten gruppe på tre stk. Heldigvis var det rett vei der vi møtte bilen så vi så den på avstand, men tenkte mitt angående de som eventuelt kom bak og møtte den i en sving....