Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 11 av 14 1 2 9 10 11 12 13 14

Grenserittet 2009

Re: Grenserittet 2009 [Re: oivindg] #780250 02/08/2009 19:08
Ketle Offline
Ivrig
Ivrig
Her bør Terrengsykkel ta ansvar og gi ut "Terrengsykkel - terrengspesial" til alle deltakere på Grenserittet og på Birken. ICON_WINK

Re: Grenserittet 2009 [Re: SiljeKH] #780256 02/08/2009 19:13
Sportine Offline
Entusiast
Entusiast
Virkelig bra å sykle de tekniske partiene fra pulje 12 !!
Jeg startet i pulje 10 og det var ganske mye gjørme og vann noen steder - og i bakkene så ikke jeg mange som syklet.

Selv synes jeg det ble vel mye gåing og det sliter på så jeg brukte ekstra mye krefter der. Klarte dog å sykle de fleste partiene noe 3 tryn kan vitne på ..... et skikkelig faceplant over styret men noen fordeler med gjørma er det jo at man lander mykt :-)

Synes folk var flinke til å holde til høyre - men de som må mekke kan gjerne finne seg en plass utenom løypa.

Enig i at det er et bra arrangement med hyggelige funksjonærer og også mye støtte å få fra folk langs løypa - det hjelper på når man slter litt.

Hadde 10 min dårligere tid til 1.mellomtid sammenlignet med i fjor men i mål var jeg 1 min bak (4.25) - så etter forholdene er jeg fornøyd med det.

Synes det var vanskelig å finne rygger på slutten - da var jeg litt sigen og de som syklet forbi hadde litt for høy fart. Tror kanskje jeg må bli litt mer oppmerksom og kikke meg bak etter 'noen som passer' og prøve å speede opp farten i det de passerer slik at jeg kan hekte meg på.

Re: Grenserittet 2009 [Re: Ketle] #780260 02/08/2009 19:15
Van Offline
Fersking
Fersking
Sitat: Ketle
Her bør Terrengsykkel ta ansvar og gi ut "Terrengsykkel - terrengspesial" til alle deltakere på Grenserittet og på Birken. ICON_WINK

hehe... men jeg skal innrømme jeg hadde trengt å lese det !!!

Jeg finner ikke noe Birkenrittet post her, så spør i denne tråden : Min svakhet er som mange andre gjørmete/sølete terrengpartier...Har syklet Farrisrunden og Grenseritte iår,og skal selvfølgelig bli mye bedre i terrenget til neste år. Men skal sykle birken for første gang nå snart, og lurer på om jeg bør trene mye terreng før dette rittet, eller er det ett helt annet type ritt enn farris og grenserittet?

Re: Grenserittet 2009 [Re: Van] #780262 02/08/2009 19:18
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Van
Har syklet Farrisrunden og Grenseritte iår,og skal selvfølgelig bli mye bedre i terrenget til neste år. Men skal sykle birken for første gang nå snart, og lurer på om jeg bør trene mye terreng før dette rittet, eller er det ett helt annet type ritt enn farris og grenserittet?

Det er lettere terrengpartier i Birken, og de er kortere, så kom du deg greit gjennom Farrisrunden og Grenserittet trenger du ikke trene terreng for å sykle Birken. Tren heller på å holde høy fart på grus.

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Grenserittet 2009 [Re: oivindg] #780268 02/08/2009 19:26
Van Offline
Fersking
Fersking
Sitat: oivindg
Har syklet Farrisrunden og Grenseritte iår,og skal selvfølgelig bli mye bedre i terrenget til neste år. Men skal sykle birken for første gang nå snart, og lurer på om jeg bør trene mye terreng før dette rittet, eller er det ett helt annet type ritt enn farris og grenserittet?

Det er lettere terrengpartier i Birken, og de er kortere, så kom du deg greit gjennom Farrisrunden og Grenserittet trenger du ikke trene terreng for å sykle Birken. Tren heller på å holde høy fart på grus.

Øivind

greit å greit.....blir jo endel gåing når det er veldig gjørmete og mye vann,samt mye folk i løypene...men er det tørt og fint skal det jo gå greit...og tror vel selv også at det er det å holde tempoet oppe på gruspartiene som er viktig..faktisk mange som kjørte fra meg der, selvom jeg tok noen av de igjen i bakkene... Men helt klart ett(av mange) forbedringsområder...takk for tips!

Re: Grenserittet 2009 [Re: Van] #780273 02/08/2009 19:31
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
I tillegg er den første delen av det første terrengpartiet så bratt at "alle" går opp der uansett, så der tjener du heller ikke noe på å trene terreng.

Øivind

Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Grenserittet 2009 [Re: Van] #780280 02/08/2009 19:39
bullet Offline
Besatt
Besatt
Grenserittet og de fleste andre maratonritt stiller mer krav til kondisjon enn tekniske ferdigheter. Man blir seedet utfra tid og ikke ferdighet, det er nok forklaringen på hvorfor mange går i de tekniske partiene. Når man i tillegg ikke sparer noe tid på å sykle i disse partiene, blir valget enkelt for mange.

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Grenserittet 2009 [Re: oivindg] #780282 02/08/2009 19:41
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: oivindg
Sitat: olechr
Da var en helg rundt grensa som langer/tilskuer unnagjort.

Hvor sto du, Ole Christian? Ropte hei til en i mørk genser som lignet deg, men jeg rakk ikke reagere noen respons, så det var kanskje bare en som lignet. Var omtrent halvveis, tror jeg.

Øivind

Ja jeg sto på ca 40 km. Var en som ropte navnet mitt men da var du nesten forbi. Tipper det var deg. Ropt litt før så hadde jeg rukket og reagare.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Grenserittet 2009 [Re: olechr] #780297 02/08/2009 20:03
eUnaas Offline
Ivrig
Ivrig
Etter birken så er det noen her på forumet som klarer å trylle frem store EXCEL ark med all mulig informasjon.

-Er det mulig å få til noe slik på Grenserittet også?
(Hadde vært gøy å se plassering ut fra puljen man startet i)

Re: Grenserittet 2009 [Re: bullet] #780302 02/08/2009 20:07
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Sitat: bullet
Når man i tillegg ikke sparer noe tid på å sykle i disse partiene, blir valget enkelt for mange.

Kan ikke skjønne hvilke partier man ikke tjener tid på å sykle fremfor å gå. 3-4 km/t er vel det man klarer å gå i terrenget, det skal vanskelig la seg gjøre å sykle saktere. Jeg syklet i alle fall forbi en del folk som gikk i terrengpartiene.

Spesielt morsomt de stedene hvor det lå gjørme oppe på svaberg. Mange som gikk rundt, men det var jo bare å sykle over, selv om det lå en 4-5 cm. med gjørme på toppen...

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Grenserittet 2009 [Re: bullet] #780303 02/08/2009 20:07
Ketle Offline
Ivrig
Ivrig
...Når man i tillegg ikke sparer noe tid på å sykle i disse partiene, blir valget enkelt for mange.

Er vel uenig med deg der når det gjelder Grenserittet og pulje 8-11. Det er mange som går på steder der jeg greit kunne ha syklet i 10-15 km/t. Problemet er ikke at noen går, problemet er at man ikke holder seg på høyre side, men sperrer hele stien eller sykler på venstreside på stien og holder samme fart som køen. Faktisk var det enklere i fjor da jeg syklet i useedet pulje fordi det var mindre folk, men over til Birken 2009. I Birken er det så få terrengpartier at det ikke er noe vits å trene terreng i det hele tatt.

Re: Grenserittet 2009 [Re: Ketle] #780306 02/08/2009 20:11
eUnaas Offline
Ivrig
Ivrig
Tja, jeg mister alltid gjengen i første og eneste terrengbakke under Birken, lager nok litt kø bak meg også. Så det å påstå at man ikke taper noe vil jeg si er feil.

Re: Grenserittet 2009 [Re: Ketle] #780312 02/08/2009 20:15
bullet Offline
Besatt
Besatt
Terrengpartiene jeg sikter til som folk gikk i pulje 1 og ikke syklet var i motbakke. Da er det ikke særlig å tjene på å sykle, det så jeg jo selv.

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Grenserittet 2009 [Re: Rønnern] #780334 02/08/2009 20:41
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Grenserittet er etter min mening et meget godt arrangement. Morsomme løyper, store servicestasjoner som var godt bemannet, bra logistikk rundt bagasje, sykkelparkering, bespisning, dusj osv.

I og med at formen de siste par ukene har vært ræva med ditto puls som har gått i hytt og pine, var jeg meget usikker på hva jeg kunne forvente meg. Pulsklokka droppa jeg og bestemte meg for å ta det som en tur, holde pulsen lav og kjøre behersket. Det holdt i tre mil. Da begynte jeg å føle meg sikker på at pulsen var under kontroll, kjørte på litt i terrengpartiene og tok i "litt" mer. Etter ca. 4,5 mil var det full pupp inn mot mål.

En fra pulje syv (startet selv i pulje seks), kom opp til meg og jeg hang meg på ham. Fikk opp skikkelig fart og etterhvert følte jeg meg sterk nok til å dra en del også.

Med min meget sindige åpning, ble mange fra min pulje hentet i løpet av de siste milene, det i seg selv er jo vanvittig motiverende. Fra siste splitt og inn til mål klokket jeg inn på en time og det er en avslutning jeg kunne være fornøyd med, selv om sluttida på 3:24 ikke er allverdens å skryte av.

Neste år er målet 3:10

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Grenserittet 2009 [Re: bigbigbig] #780347 02/08/2009 20:53
L
Lillosti29 Offline
Ivrig
Ivrig
L
Sitat: bigbigbig
Sitat: Zoidberg
Først og fremst: TAKK til Ivar fra Brumundal SK. Du er en sann medsyklist(og helt!). Helt fremmed for meg, likevel tok du meg under dine vinger midtveis i løpet og ba meg ligge på hjulet ditt helt til jeg følte med kvikk igjen. Det ble mange kilometer på hjulet ditt og det var redningen for rittet mitt. TAKK TAKK TAKK.

Tror jeg lå bak deg ganske lenge... hvis det stemmer at han fra Brumendal sk(helten) :-) tryna inne i skogen et sted. Etter det var du helten min haha. Takk for at du dro de siste milene.

I så fall var det moro å høre ICON_WINK Takk!
Brumundal hadde et lite tryn i gjørma 5 sekunder etter at jeg passerte for å begynne tilbakebetalingen. Forsøkte å vente/se etter han, men fant han ikke igjen. Så da var det veldig hyggelig å høre at jeg i det minste fikk hjulpet noen(deg!). Takk for turen, det var en nydelig dag!

Til cola langerne: takk!
Til tørket kjøtt langerne: ??!!?

Del stien, skru av Strava
Re: Grenserittet 2009 [Re: Ketle] #780350 02/08/2009 20:57
Van Offline
Fersking
Fersking
Sitat: Ketle
...Når man i tillegg ikke sparer noe tid på å sykle i disse partiene, blir valget enkelt for mange.

Problemet er ikke at noen går, problemet er at man ikke holder seg på høyre side, men sperrer hele stien eller sykler på venstreside på stien og holder samme fart som køen.

Så sant så sant... Jeg er jo så fersk at jeg ikke tør annet enn å holde høyre uansett, selvom man forblir tørrere ved å gå litt oppi kanten på venstreside og ha sykkel i den værste gjørma...Men folk gikk jo både på venstre, midt i og på høyre side...Så er jo komplett umulig for de stakkars rytterne som er sterke nok og som har teknikken i orden å sykle der.. Jeg regner med at jeg blir frustrert på dette en gang i fremtiden når jeg blir så "god" at jeg kan sykle de fleste av disse stedene. Men man må kanskje bare regne med sånt..når folk da ikke leser skiltene som står at man skal holde til høyre eller flytter seg raskt nok når noen roper...Er mange slags ryttere når det er 6000++ deltakere som stiller..

Re: Grenserittet 2009 [Re: Van] #780366 02/08/2009 21:21
L
Lillosti29 Offline
Ivrig
Ivrig
L
Rundt jevnt tråkk, la fremhjulet flyte fritt, rett og enkelt sporvalg. Det er min mantra i gjørma!

Del stien, skru av Strava
Re: Grenserittet 2009 [Re: Lillosti29] #780392 02/08/2009 22:03
H
Høggern Offline
Entusiast
Entusiast
H
Har slengt ut 90 bilder fra grenserittet nå på www.teamkjekkas.com

Kommer mange fler imorra. tar bare litt tid:) Om noen vil ha bilde av seg selv i større oppløsning så si ifra!

Re: Grenserittet 2009 [Re: Høggern] #780413 02/08/2009 23:53
capreynolds Offline
Medlem
Medlem
Hepp
Syklet grenserittet for første gang i år. Veldig fint ritt! Litt mye gjørme ICON_SMILE
Syklet på 3:20. Noen som har noe formening om jeg kan klare merke i birken med omtrentlig samme form som nå (M30-35)?

Skulle ønske cola stasjonen var noen km før. Mulig jeg hadde litt mye søle på brillene, men var det utdeling av tørket kjøtt på en stasjon?? ICON_LAUGH

Re: Grenserittet 2009 [Re: panorama] #780421 03/08/2009 05:26
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: panorama
Neste år håper jeg de har en ren elitepulje, hvor kun de med norges cup poeng får starte. Får man litt dårlig start på dette rittet, har man jo ikke sjans til å komme tilbake, da det blir køer i starten helt til Skee.

Så lenge arrangøren velger å kjøre dette som et turritt UTEN eliteklasse er vel ikke det håpet så stort...

Re: Grenserittet 2009 [Re: Van] #780423 03/08/2009 05:34
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Ellers blir jeg litt forundret over at dere forteller om mange som går når det begynner å bli gjørmete/sølete i pulje 1-2-3... Snakker vi ikke her om rimelig gode syklister som har syklet mye terreng før? Man blir vel ikke seedet i disse gruppene ved å være med i ett landeveisritt?

Jo, f. eks fra Birken...

Selv i pulje 1 var det drøssevis med fotgjengere både på høyre og venstre side (men det var ofte bare å feie gjennom i midten, for der var det jo søledam..), selv om det for de første deltakerne var greit å sykle hele veien uten fotisett.

Re: Grenserittet 2009 [Re: olechr] #780431 03/08/2009 06:26
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: olechr
Ja jeg sto på ca 40 km. Var en som ropte navnet mitt men da var du nesten forbi. Tipper det var deg. Ropt litt før så hadde jeg rukket og reagare.

Jeg var nok helt innpå før jeg så at det kunne være deg. Tror jeg ropte "hei, Ole Christian" eller noe sånt. Trengte ikke flaske, så det gjorde ikke noe at du ikke rakk å reagere.

Øivind

Re: Grenserittet 2009 [Re: eUnaas] #780435 03/08/2009 06:29
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: eUnaas
Etter birken så er det noen her på forumet som klarer å trylle frem store EXCEL ark med all mulig informasjon.

Jeg la ut en stor statistikk fra Birken i fjor (tekstfil, riktignok). Dersom noen kan skaffe meg en fil med alle resultaten fra Grensrittet kan jeg godt lage statistikk for det også. Så langt er de eneste resultatene jeg har funnet basert på enkeltsøk på deltaker eller lister på 50 og 50 deltakere. Da blir det litt for mye jobb å samle alle resultatene, dessverre.

Øivind

Re: Grenserittet 2009 [Re: bullet] #780449 03/08/2009 06:59
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Undertegnedes opplevelse av årets Grensetitt var at det var utrolig mange pulje 1-ryttere som var klønete i skauen. La gå hvis du er gammel O-løper og nærmest får hvilepuls av å småløpe i gjørma, men den kategorien tilhører definitivt ikke jeg. Pulsen min går rett i været av kølabbing med sykkel.

Selv har jeg hatt et år med noe andre prioriteringer, så rittformen er temmelig rusten. Gikk derfor rolig ut og plukket fotgjengere i hvert eneste terrengparti, kun et par fotisett grunnetr syklister på tvers. Ved Kula lå jeg under 10 min bak fjoråret, men kjente at det var rett før sikringen gikk. Måtte slippe ei gruppe på veien mot Ertevannet, og da jeg fikk høre den forhatte Pffft! - lyden fra forhjulet ved 4km-merket gikk motivasjonen ut sammen med lufta. Etter et fomlete slangebytte daffet jeg inn til mål og havnet for første gang på lenge noen fattige sekunder over tretimersgrensa.

Med dette i bakhodet kan jeg gå Birken trygt i møte, der er det jevnt trøkk og alle ikke disse helvetes akselerasjonene som tar knekken på oss halvgamlinger som har sluntret unna i treningsarbeidet.

Vi får ta igjen det tapte neste år....

Ps: mener definitivt ikke å klage på fotgjengere i røypa rent generelt, men i pulje 1 bør det kunne forventes at folk ikke går inn i "skottet" (den bratte kneika etter Berby) på storskova for så å lage full stopp...

Redigert av Oystein L; 03/08/2009 09:24.
Re: Grenserittet 2009 [Re: Oystein L] #780461 03/08/2009 07:21
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Grenserittet i år var helt konge! Grusveiene var fine og faste, og terrengpartiene var grisekule med masse gjørme. Hadde tre mål i dag. 1: sykle hele rittet uten å måtte av sykkelen.(terrengpartiene og)2: Klare å henge på en klubbkompis som er meget sterk. 3: Komme inn rundt 2.50.

Målene syns jeg at jeg klarte med glans. Syklet hele rittet uten store problemer, og merket underveis at dette var en seier i seg selv siden alle rundt meg gikk i terrengpartiene. Det gikk ikke spesielt mye raskere, men jeg fikk da tråkket hele veien istedet for å plutselig begyne å gå:)
Var med min klubbkompis hele veien, og klarte å bidra bra i gruppen vi lå i. Måtte desverre slippe i siste sti/kjærreveg-parti siden to "idioter" ikke gadd å holde høyre selv om jeg ropte litt. Kom da desverre ikke forbi og da jeg endelig klarte å smette forbi hadde toget fått en luke jeg ikke maktet å ta inn aleine. Kom derfor inn 1 min bak ham. Absolutt godkjent, selv om jeg hadde håpet å kunne få til en spurtduell mot ham:)
Tida endte på 2.51.32, og ble nr 32 av 218 i min aldersklasse. Knall fornøyd med dette. Kunne nok fint tatt 5-7 min mere hvis vi hadde vært i pulje 1, og hatt en gruppe som fungerte.

Har tidligere slitt veldig med kramper underveis, og dermed gjort endel endringer de to siste ukene i forkant av dette rittet. Og endelig slapp jeg unna med litt smålugging og en skikkelig krampe som kom i spurtduell mot to stk i mål. TJOHO!

CK ELVERUM

Re: Grenserittet 2009 [Re: Otoen] #780466 03/08/2009 07:29
SkogensKongle Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Otoen

Har tidligere slitt veldig med kramper underveis, og dermed gjort endel endringer de to siste ukene i forkant av dette rittet. Og endelig slapp jeg unna med litt smålugging og en skikkelig krampe som kom i spurtduell mot to stk i mål. TJOHO!

Har du noen tips du vil dele? ICON_LAUGH

Re: Grenserittet 2009 [Re: SkogensKongle] #780530 03/08/2009 08:54
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Hei,

Vi har alle våre mål og meninger her i livet, DET er i det minste lett å få med seg når man leser referater om "idioter" som gjør sånn og sånn osv...

Selv er jeg skikkelig amatør og har brukt sykkelen for å bedre helse / form. I tillegg har jeg fått et nytt syn på bruk av sykkel.
Terreng, grus, asfalt. Samme det, det gir en fantastisk følelse uansett.

Målet med grenserittet i år var å gjennomføre sammen med min bedre halvdel. Vi har trent sammen, lagt grunnlaget sammen, og vi skulle gjennomføre sammen. Siden ingen av oss hadde syklet rittet før, så kikket vi på skjema for 4 blank.
Oppdaget raskt at vi sprakk godt tidsmessig siden det ble mye gjørmebading, små jogging, gåing +++
Vi kom inn på 4,25 og min bedre halvdel hadde tømt kroppen helt, akkurat som planlagt. Vi var utrolig stolte begge to, og første tanke var, dette blir gøy til neste år også :-)

Selv kunne jeg nok syklet betydelig raskere alene, men valgte altså å følge en slagplan som ble lagt i sene kveldstimer i vinter. Vi forsøkte etter beste evne å holde høyre, eller venstre for den saks skyld når vi ikke var i en mølje av folk.

Vi hadde en topp opplevelse, rittet var helt topp organisert (på linje med birken i mine øyne) At det finnes folk i forskjellig form utover i puljene må man vel bare leve med siden de raskere ikke tar seg bryet med å seede ( eller ikke har tid til det )
Vel, da synes jeg egentlig man bare får sykle ut fra de forutsetninger man selv har lagt, også satse på bedre puljer for hvert år man forbedrer seg. Det fargerike felleskap styrkes av alle oss "kløner" der ute. Vil man virkelig ikke ha det slik?

Noe å tenke på når man faller for fristelsen til å kalle de mindre erfarne for "idioter" og alt mulig annet.

Selv ga jeg "jernet" fullt ut i bakkene ved å legge armen rundt min kjære og hjelpe henne opp bakkene fra 35km og inn. Kostet kolosalt med krefter og det var faktisk utrolig ok å høre tre fire stykker ta seg tid til å si... oi.. DET der, det kaller jeg hjelpe rytter :-)

Stolt av madammen, stolt av meg selv. og i år skal jeg forsøke å sykle birken under 4 timer. Mistet litt seeding siden jeg valgte å sykle sammen med madammen, men hey... dette er en tur for meg, flott tur i flott natur, samme blir det på birken.
Jeg er over 40 år, glad i livet, og min nye helse.

Kudos til han blinde på tandem...
Var han i veien for dere også? eller hvordan er det egentlig?
Perspektiv folkens...

Ha en god tur, og pass dere i bakkene nedover i Birken, mange stygge velt i fjor..

De som starter sist der oppe vinner nok i år igjen likevel... slik det skal og bør være :-)

mvh
Stig Berntsen, minus 70 kilo and still counting...

PS. Utrolig imponerende å sykle løypa på drøye to timer, og ekstremt imponerende å se så mange raske damer.
Mange tøffinger i Norge, både av jenter og gutter..

Redigert av Lurifax; 03/08/2009 09:03.

Re: Grenserittet 2009 [Re: Lurifax] #780536 03/08/2009 09:01
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Supert Stig.
Gratulerer med gjennomføringen til både deg og kona. Det er veldig fint å høre om opplevelsene deres også. Dere har all grunn til å være like stolte eller mer enn alle som klager på fotgjengere.

Fortsett framgangen og lykke til i Birken.

LarsB

Re: Grenserittet 2009 [Re: SkogensKongle] #780548 03/08/2009 09:13
capreynolds Offline
Medlem
Medlem
Sitat: SkogensKongle
Sitat: Otoen

Har du noen tips du vil dele? ICON_LAUGH

For meg var tilskudd av magnesium mirakelformelen. I fjor slet jeg voldsomt med kramper både i legger og lår. Begynte med tilskudd i vinter og etter det har jeg ikke hatt krampe en eneste gang! ICON_SMILE
I grenserittet kjente jeg litt smånapping et par ganger i leggene, men det skyldtes nok mest at jeg måtte av/på sykkelen 20 ganger.. men, ikke noe mer enn smånapping. Jeg er storfornøyd med magnesiumtabletter ICON_LAUGH

Re: Grenserittet 2009 [Re: larsb] #780550 03/08/2009 09:19
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Takker LarsB, og Birken har en liten gulrot for oss slappe fisker også...

Må si det altså, når jeg kom i mål i fjor, (syklet på 4:30) mitt aller første ritt, så var jeg sinnsykt stolt over å ha kommet meg igjennom det der.. +90km hørtes så enormt langt ut når jeg meldte meg på... Fikk litt drikke, en liten pose med fy fy.. (som jeg spiste med god samvittighet) også fikk jeg tittet litt rundt, hørt på andres opplevelser, hehe, mye rart å høre.. også--- til min store begeistring så oppdaget jeg at dem begynte å snakke om Arvesen, Manengen og alle de andre... Forstod ikke greia med en gang, før jeg hørte nok en gang, nå nærmer dem seg ballett bakken..

Tror du ikke jaggu vi fikk se værstinga komme i mål du a gitt?

DET var utrolig artig å oppleve.

Sikkert jeg som var for fersk og ikke leste godt nok på innbydelser +++ men var jo sikker på de gutta der var i mål for mange timer siden, og at de var hjemme og spiste middag.

Så da ble dagen avsluttet med å se på værstingene og se hva for et enormt trøkk dem hadde i pedalene.

DEt likte jeg med Birken opplegget. Og det veit jeg enormt mange av de som ikke hadde kommet seg til mål gjorde også.
Mange jeg kjenner hadde som mål å gjennomføre, så hva betydde vel et minutt eller to ekstra ute i løypa når man kunne ta seg en velfortjent pust i bakken og samtidig få se eliten dundre forbi i det som for oss normalt dødelig er sinnsyk hastighet på trå sykkel!!

Forstår at tanken om å gjøre det slik kanskje er dumdristig på andre ritt, men hmmm.... mange sier det er for få og dårlig utfordinger i flere av disse tur-rittene... kanskje... jo, løypa blir nok mer utfordrende for dem av å sykle ETTER 6000 ryttere!

De som likevel er opptatt av knalltider er jo i mål likevel, og vi andre, vi går ut av løypa vi for å se disse ekstremt gode atletene på deres vei igjennom søla i forrykende fart!

mvh
Stig Berntsen,

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå