Grenserittet 2009
|
Re: Grenserittet 2009
[Re: Elgvenn2]
02/08/2009 10:20
|
Hekta-MTB
Ivrig
|
Ivrig
Er det ingen som ble forvirra av fullstendig feil i km-merkinga. Og profilen er riv ruskende gæææærn. Grus når det er asfalt og omvendt. Passerte første 10 km på ca 13 minutter!? 1o km før mål sto det en portal merka 10 km, etter 300 m sto det et skilt 7,7 km til mål??! Og passeringstidene ved 29, 50 og 70 er også helt på tur. f.eks. 70 er ved 83,3 kanskje. Kan noen please gi dem en gps logg eller noe så de kan merke riktig.
|
|
|
[Re: Hekta-MTB]
02/08/2009 10:32
|
oivindg
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg ble forvirra i fjor, så i år ga jeg bare blaffen. Kikket bare på klokka for å se sånn cirka hvor lang tid jeg hadde igjen.
7.7km-merkinga skyldes kanskje at de hadde lagt om løypa i siste øyeblikk, på grunn av regnet som kom på torsdag?
Øivind
21:53Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
|
|
|
[Re: oivindg]
02/08/2009 10:35
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
De 10 km seila har alltid vært litt feilplassert. Grenserittet logget jeg til 77 km i år. Det samme i fjor i helt original trasé. De nye små skiltene med km anvisning tror jeg faktisk var korrekte.
|
|
|
[Re: Immer]
02/08/2009 11:19
|
Steinbrenner
Fersking
|
Fersking
Et flott ritt, men alt for mye villmannskjøring i pulje 1, Hadde bra med krefter, men ble alt for passiv i starten. Syns den pulja er alt for stor, må rett og slett være frekk og gal, for å holde posisjonen framme.
Men trillet inn på 2:39. Bra gjenomkjøring til birk:) Så enig, så enig. Galskap at pulja er så stor! Mange nestenulykker de første kilometerne. Lå godt an halvveis, men sleit med lekke dekk. Mista gruppa og motivasjonen da jeg måtte etterfylle luft etter ca 1 time og 15 min, men kom meg inn til respektable 2:38 (takket være en stor gruppe på ca 30 stk, hvor mye drajobb ble gjort av to Rye-syklister).
|
|
|
[Re: ]
02/08/2009 11:39
|
SiljeKH
Fjellrev
|
Fjellrev
Woho! Da er mitt første maratonritt gjennomført og jeg er strålende fornøyd med tiden 4.26 og det faktum at jeg har under 50 mil i beina i år. Ikke verst for en slapp utforsyklist! Tror det ble 59. plass av 93 i min aldersklasse. Startet i pulje 12, syntes starten var overraskende lite heseblesende. Fant ingen å sykle med så syklet bare min egen fart og koste meg i det fine været. Grudde meg til de tekniske partiene for jeg antok at det bare måtte bli gåing men det ble det ikke! I pulje 12 går de aller fleste men med høflige hold høyre- meldinger kom jeg meg frem. Fikk skikkelig kick av å se hvor teknisk god jeg var i gjørma ift. "den gemene hop". Stisyklingen lønner seg gitt, fikk masse positiv feedback fra folk. En kar hjalp meg tilogmed opp en liten kneik ved å plassere hånda si godt på rumpen min og dytte meg noen meter Visste ikke helt om jeg skulle klapse bort hånden men pyttsann- det var gjort med glimt i øyet. Syntes servicestasjonene funka bra, men bolle? Huff aldri i verden om jeg hadde fått ned det. Så en kar fra et stort og kjent firma som syklet uten hjelm. Ikke bra, rart ingen av funksjonærene sa i fra. Trodde NCF's regelverk er klare på det punktet? Mangel på mil og langturer gjorde seg gjeldene etter 6 mil. Pusten var grei men var så stinn og tung at jeg ville helst kjøre i et tre og brekke beinet. Syklet veldig sakte siste to milene, synd for det er jo deilige bortoverpartier. Kom meg nesten ikke opp den siste bakken til mål, men fant noe i kjelleren helt til slutt. Ble to stoppe-få-vann og en tissepause. Selle Italia Gel Flow er et fantastisk sete, sykkelen min er fantastisk. Ryggen og nakken min er kranglete- men jeg kjørte med sekk. Mulig ikke det var vits i. Reiste ned med jobben, og tilbragte kvelden med hyggelige kollegaer over en fireretters middag på herregården som tilhører jobben. Vi spiste antilope og det var perfekt etter-ritt mat. Men dette ga mersmak, tenk om jeg faktisk hadde vært i god form, får satse på det neste år. Om det blir Grense vet jeg ikke, men bortoverritt er veldig gøy. Meg før rittet:  Vaske-sykkel-køen.  Silje
Redigert av cheeky monkey; 02/08/2009 19:21.
|
|
|
[Re: Steinbrenner]
02/08/2009 11:40
|
TrulsT
Fersking
|
Fersking
Da var mitt 2. ritt i boks. Rullet inn på 3,14 fra pulje 7. Knallfornøyd!  Synes løypa var helt super. Utrolig gøy med variasjonene og temposkiftene hele tiden. Tror jeg var en av de første deltagerene som måtte oppsøke rødekors i går også. Klarte å kutte meg stygt i 2 fingre når jeg skulle kutte av stripsene til startnummeret. Er det mulig?(ja det var det) Så ambulansen der man hentet startnummer fikk ihvertfall et oppdrag i går  Men bortsett ifra litt herlig kløning i morgentimene, så var dagen helt perfekt! T
|
|
|
[Re: TeddyTrB]
02/08/2009 11:41
|
over the top
Ivrig
|
Ivrig
Er enig med flere her som kommenterer terrengferdigheter. Så fort det kom en stubbe eller ei lita kneik så var det full stopp. Starta i gruppe 7 og tror vi trilla sykkel i 15 min i det ene partiet. Pluss alle andre "trille-partier" Det ble mye gåing. Men nå er det jo et ritt for folk flest, og det er morsomt å være med! Syklet i pulje 3 og det er det samme der! Selv syklet jeg det meste, men i og med "alle andre" rundt meg gikk så ble det å sykle i kø i gangfart :-( Tungt føre i år, og trass i at jeg i år fylte opp med magnesium og annet "krampeforebyggende" har jeg aldri på mine 7 tidligere Grenseritt fått krampe så tidlig; 30 km før mål!! Vanligvis fhar jeg fått det i "Cola-bakken" noen km før mål.... PS! Noen som har greie på mekking av Formula bremser? http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=780009#Post780009
|
|
|
[Re: pinsky]
02/08/2009 11:45
|
over the top
Ivrig
|
Ivrig
Og litt pepper til de som forsøpler! Generelt, syntes jeg det var ganske rent og fint i løypa (det skyldes kanskje at jeg i år stilte i pulje 4 og ikke pulje 14 og kanskje også fordi all søpla drukna i gjørma  ), men enkelte gir fortsatt blaffen. Emballasjen til energituber og sjokolader veier ingen ting og det er dermed ingen grunn til ikke å stappe den inn i en lomme eller innenfor trøya. Etter å ha mottatt drikkebeger fra arrangørens blide funksjonære, trenger man ikke akkurat å kaste begeret så langt man kan inn i skauen.. Slipp begeret ned i bakken, hvis du ikke ser noen søppeldunk. Verre er det ikke Tiltredes! RIDE CLEAN!
|
|
|
[Re: over the top]
02/08/2009 12:26
|
panorama
Veteran
|
Veteran
Syklet i Pulje 1, og aldri opplevd værre grisekjøring. Etter ca 8km ble jeg presset ut av en mann i rød drakt, datt ut på et jordet, og mista pusten. Kom meg på sykkelen, men dagen var da så å si ødelagt for min del. Ble 2:42 tror jeg.
Neste år håper jeg de har en ren elitepulje, hvor kun de med norges cup poeng får starte. Får man litt dårlig start på dette rittet, har man jo ikke sjans til å komme tilbake, da det blir køer i starten helt til Skee.
|
|
|
[Re: TrulsT]
02/08/2009 12:31
|
Maggie-Mag
Entusiast
|
Entusiast
..Er det mulig?(ja det var det) Så ambulansen der man hentet startnummer fikk ihvertfall et oppdrag i går  .. I ni-tiden fikk de dessverre også et oppdrag til ved hallen hvor man hentet startnumre. Da jeg var på vei bort for å fylle vann (og var altfor sent ute til start), lå den en kar på båre med nakkekrage og det hele, ved fotgjengerovergangen der gruspartiet fra hallen bort til startområdet begynte. Noen som vet om de gikk bra med han? Det var umulig å ikke se han på vei til startområdet, så jeg tror og håper at mange deltagere fikk tenkt seg litt om før de tråkket i gang for fullt ut av byen. Det gikk hvertfall rolig og fint i pulje 5 etter start.
|
|
|
02/08/2009 12:37
|
Maggie-Mag
Entusiast
|
Entusiast
Og litt pepper til de som forsøpler! Generelt, syntes jeg det var ganske rent og fint i løypa (det skyldes kanskje at jeg i år stilte i pulje 4 og ikke pulje 14 og kanskje også fordi all søpla drukna i gjørma  ), men enkelte gir fortsatt blaffen. Emballasjen til energituber og sjokolader veier ingen ting og det er dermed ingen grunn til ikke å stappe den inn i en lomme eller innenfor trøya. Etter å ha mottatt drikkebeger fra arrangørens blide funksjonære, trenger man ikke akkurat å kaste begeret så langt man kan inn i skauen.. Slipp begeret ned i bakken, hvis du ikke ser noen søppeldunk. Verre er det ikke Tiltredes! RIDE CLEAN! Støttes! Hvis du er redd for å søle litt gel i lommen din og absolutt må kaste den, kast den hvertfall synlig på veien så ryddemannskapet kan plukke den opp. Det var tydeligvis mange som tenkte det var smartere å kaste de inn i skogen, for da syntes de hvertfall ikke...
|
|
|
02/08/2009 12:46
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Syklet i pulje 3 og det er det samme der! Selv syklet jeg det meste, men i og med "alle andre" rundt meg gikk så ble det å sykle i kø i gangfart :-( Tungt føre i år, og trass i at jeg i år fylte opp med magnesium og annet "krampeforebyggende" har jeg aldri på mine 7 tidligere Grenseritt fått krampe så tidlig; 30 km før mål!! Vanligvis fhar jeg fått det i "Cola-bakken" noen km før mål....
Startet selv i pulje 3, og merket godt at ting stoppet opp når noen begynte å gå. Skiltene som var satt opp med "gående hold høyre" var det kanskje ingen som så? Ikke så rart heller, de var jo minst sagt små! Ønske for neste år er større "hold til høyre for saktegående traffikk" skilt! 
Redigert av Elgvenn2; 02/08/2009 12:47. Rediger grunn: skrivefeil
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
02/08/2009 12:54
|
Tgabriel
Besatt
|
Besatt
Av rittene jeg har syklet hittil, er det vel bare Vestmarkrittet og Terrengsykkelrittet som har tatt seg bryet med å bruke GPS-spor. Ekstra kudos til Vestmarkrittet for å også markere underlag i høydeprofilen. Kudosen til Vestmarkrittet kan adresseres direkte til bronx her på terrengsykkel.no 
|
|
|
[Re: Maggie-Mag]
02/08/2009 13:31
|
anerz
Veteran
|
Veteran
Støttes! Hvis du er redd for å søle litt gel i lommen din og absolutt må kaste den, kast den hvertfall synlig på veien så ryddemannskapet kan plukke den opp. Det var tydeligvis mange som tenkte det var smartere å kaste de inn i skogen, for da syntes de hvertfall ikke...
Har alltid kastet fra meg gel tidligere, men har da bare droppet det på veikanten og ikke kastet langt til skogs. Fom i år har jeg derimot i alle ritt puttet tom gelpakke tilbake i lomma på sykkeltrøya. Hadde med 4gel på grenserittet og man klemmer jo pakkene flate for å få ut alt så tar jo ingen plass, samtidlig må trøya vaskes alikevel, så litt gel søl spiller ingen rolle.
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
|
|
|
[Re: anerz]
02/08/2009 14:01
|
Stine L
Ringrev
|
Ringrev
Da er årets Grenseritt vel overstått og det var som vanlig en flott opplevelse! Hadde håpet å komme inn under 3:30 i år, men det ble 3:35 - noe som er solid forbedring fra tidligere år. Og jeg fikk Hardangerbestikk, også!!! Det gikk utrolig tregt i terrengpartiene, veldig mye folk og lite plass til å prøve å sykle. Vant mest på å velge å pløye de store dammene i stedet for å gå i kø med de andre i småskogen. Det gikk stor sett bra  Startet i pulje 8 og syntes ikke det var lett å finne noen å kjøre rulle med på slettene. De fleste ville heller ligge på hjul selv enn å dra, og syntes det var bedre at alle syklet for seg selv med 10-15 meters avstand... Syklet mye alene. Håper på bedre pulje neste år da jeg har forstått at samarbeid ofte fungerer bedre der. Synes ellers at det var mye stygg kjøring i år. Mange kappet svinger og skiftet fil helt uten å se seg for. I tillegg var det mange som valgte å mekke sykkel midt i veien akkurat der de stoppet. Så mange skumle situasjoner i løpet av turen. Tror dette er noe arrangør må fokusere mer på neste år, arrangementet ellers er jo helt upåklagelig. Ellers veldig moro at klubbvenninne Ida tok sølv i K17-19! Kjempegøy! 
|
|
|
[Re: Maggie-Mag]
02/08/2009 14:46
|
Terskel
Entusiast
|
Entusiast
Hvis du er redd for å søle litt gel i lommen din og absolutt må kaste den, kast den hvertfall synlig på veien så ryddemannskapet kan plukke den opp. Er man redd så jævlig redd for å få gel på trøya, så får man holde seg borte fra gel!! Så enkelt er det.
Øyvind
|
|
|
[Re: Terskel]
02/08/2009 14:54
|
Juffe
Besatt
|
Besatt
Gjennomførte Grenserittet for første gang nå og kom meg inn på 2:50-og-noe. Et veldig morsomt ritt, men jeg føler vel at jeg kunne gjort det bedre i første halvdel. Kom ganske langt bak i starten og tapte nok noe på det. Uansett, skrekkelig gøy å presse opp de siste bakkene inn til mål med publikum rundt. Dette vil jeg sykle igjen, men det må gå raskere.
'...once more, and more intensity!'
|
|
|
02/08/2009 15:20
|
oivindg
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg prøvde meg på en vri i går og hadde utvannet gel på drikkeflaske. Funket knall. Greit å slippe fikling med gelpakker i går. Siden rittet er så variert er det noe som skjer nesten hele tiden.
Øivind
21:53Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
|
|
|
[Re: Tgabriel]
02/08/2009 15:28
|
poeschel
Nytt medlem
|
Nytt medlem
DABEISEIN IST ALLES - jeg overlevde ihvertfall de 80 km, selvom jeg hadde lyst å gi opp alle 20 km  Ikke fikk jeg krampe (kom om kvelden) og ikke hadde jeg tekniske problemer (heldigvis) 11 km før mål gikk jeg førbi en stakkars som hadde krampe og i tillegg 2 punkteringer på turen. Det må være kjipt! Ellers var det vanvittig mye "søppel" iform av drikkeflasker og slanger langs veien. Må være mange som punkterer ... har dere for lite luft i dekkene eller hvorfor  Hilsen den røde bak Silje 
|
|
|
[Re: poeschel]
02/08/2009 16:09
|
Sykkelbob
Besatt
|
Besatt
Grenserittet er et turritt jeg liker godt. I år ble det dessverre en litt mislykket gjennomføring for min del. Våknet kl 03 natten før av at jeg hadde fått en allergisk reaksjon og astma. Dermed var den natten spolert. Kjørte i meg så mye medisiner jeg turte og stilte til start. Men det var noe som ikke var som det skulle med pusten og jeg stivnet fort ved små økninger i intensitet. Etter 60km var det ikke rare greiene igjen av meg. Men trillet til mål på samme tid som i fjor. Så jeg får trøste meg med at en dårlig dag i år ga samme tid som en god dag i fjor  Ellers hørte jeg av to av vennene mine som også deltok at de hadde stoppet og hjulpet relativt alvorlig skadde syklister. Håper ikke det var mange alvorlige skader i år. Ellers er det mye pussig "kultur" (eller mangel på) når det gjelder kjøring i felt. Mye sinnsvak "presse seg frem" mentalitet og mye forsøpling. Her bør det fokuseres mer på holdninger framover. En annen sak, når jeg leser mye klaging på terrengferidgheter. Enig i og for seg i mye som blir sagt, men husk det da, at hvis et stort felt som ruller i 30-40 km i timen plutslig skal inn i et skogsparti hvor farten må ned i 10-15km/t, så blir det kort og da må man til slutt av sykkelen. Dette er elementer trafikk-flyt lære. Jaja. Det er alltid gøy å komme i mål i Halden. Det er utrolig fin stemning der og en fin avslutning på et ritt. Knallbra vær. Og som sagt, får jeg si "ok" til gjennomføringen etter forholdene, selvom planene om å seede meg bedre til Birken gikk til ¤%&/@&!. 
|
|
|
[Re: Hekta-MTB]
02/08/2009 16:22
|
simson
Ivrig
|
Ivrig
Er det ingen som ble forvirra av fullstendig feil i km-merkinga. Og profilen er riv ruskende gæææærn. Grus når det er asfalt og omvendt. Passerte første 10 km på ca 13 minutter!? 1o km før mål sto det en portal merka 10 km, etter 300 m sto det et skilt 7,7 km til mål??! Og passeringstidene ved 29, 50 og 70 er også helt på tur. f.eks. 70 er ved 83,3 kanskje. Kan noen please gi dem en gps logg eller noe så de kan merke riktig. Enig. Som førstereisgutt var jeg avhengig av løypeprofilen (teipa på styret) til å finne ut hvor tunge bakker jeg hadde foran meg, når jeg kunne vente meg en nedoverbakke til å puste på ei stund, osv. Men det var det bare å glemme. Stemte ikke overense med deres egen avstandsmerking i det hele tatt. En ting jeg bare har meg selv å klandre for, er imidlertid at jeg startet altfor hardt, i gruppe 6. Hadde puls på 180-190 sammenhengende de første 15 minuttene, og det kostet for mye. Når jeg kom til 4-5 mil hadde jeg brukt for mye krutt. Men ble fornøyd med tida, bedre enn målet på 3:25. Noen som vet tommelfingerregler for hvordan tidene i grenserittet og birken sammenlignes? Er det forresten noen som vet hvordan det gikk med stakkaren i pulje 6 som tryna i grøfta etter bare 1 kilometer?
|
|
|
[Re: trippeh]
02/08/2009 17:01
|
trippeh
Entusiast
|
Entusiast
3:19, 10 minutter bedre enn i fjor, til tross for litt mer gåing. Fornøyd Dette ekke twitter, så får vel utbrodere litt  Hadde ordnet meg overnatting i strömstad i år, noe som burde senket stressnivået en del. Men det sørget et alarmanlegg i hallen vi låste inn sykkelen i for å spolere. Anlegget hadde tydeligvis en dårlig dag, og ville ikke gi meg sykkelen min tilbake før 4 minutter før tidsstart, etter at vi hadde satt hele havna på hodet. Nådde heldigvis fram til tidsstarten nede i sentrum 30 sekunder før vi satte igang. Puh! Men havnet helt bakerst i pulja. Kunne gått mye værre. Enda bra alt annet var gjort klart kvelden før.. Men det skal tydeligvis mer for å vippe meg av pinnen, for jeg kom inn 10 minutter raskere i mål enn i fjor, 3:19, opp 750 plasser overall og 33 plasser i klassen. Johoo! Og det til tross for skadeavbrekk i hele høst/vinter/vår, som virkelig tok knekken på formen. Brukte merkelig nok 3 minutter lengre på de 3 første milene i år, selv om taktikken var den samme som i fjor - åpne steintøft og holde helt inn. Var forholdene så mye dårligere i de første gjørmepartiene eller har jeg bare blitt feig? 
Redigert av trippeh; 02/08/2009 17:06. Rediger grunn: presisering
|
|
|
[Re: poeschel]
02/08/2009 17:18
|
JOF
Entusiast
|
Entusiast
Ved første passering var jeg nummer 808 totalt, i mål var jeg 1126 (3:14) med en splittid som kvalifiserte til en 2056. plass! Med andre ord en alt for hard start. Da er i hvert fall teorien om å gå hardt ut testet og kan forkastes for lengre ritt for min del. Uansett ble det bedre plassering i år så man får være fornøyd. Ser også ut som jeg er klubbmester i Gamle Oslo Sykkelklubb!  Ellers flere interessante opplevelser underveis. Startet med punkteringen til en eller annen i pulje 4 rett etter start, deretter var det en stakkar som kjørte rett i den oppblåsbare startdingsen da han ikke greide svingen. Litt senere forsvant en kar i skogen med et smell og dukket opp uskadd men med brukket sykkel. Kjipt. Satt senere og tråkket i et tog da en fyr litt lengre frem plutselig satt og padlet i luften med pedal og krankarm korrekt festet til skoen men ikke til sykkelen.  Og som vanlig havner alltid noen ned i den grøfta et stykke ut i rittet hvor det er en liten nedoverbakke og påfølgende 90° sving til venstre. Kjørte selv fulldemper og hadde det fint på den. Det er simpelthen utrolig å se hvordan man glir fra de man kjører med straks det kommer ujevnheter på gresslettene eller inne i skogen.
Redigert av JOF; 02/08/2009 17:21.
Jan Ove --
|
|
|
[Re: simson]
02/08/2009 17:28
|
Flash
Medlem
|
Medlem
Enig. Som førstereisgutt var jeg avhengig av løypeprofilen (teipa på styret) til å finne ut hvor tunge bakker jeg hadde foran meg, når jeg kunne vente meg en nedoverbakke til å puste på ei stund, osv.
Jeg lastet inn et GPS spor basert på en 3 timer 28 min tid. Det funka helt supert. Høydeprofilen ligger da inne og ved å velge riktig skjermbilde fikk jeg oversikt over hva som var i vente. Det hjalp. Også artig å kunne følge med antatt tidsforbruk til mål. Kunne også følge med sånn nogenlunde hvordan jeg lå ann i følge 3,28. Ikke helt sikker på om den er 100% riktig, halvveis lå jeg ca 3 km bak, men i mål så var jeg bare 74 meter bak.
|
|
|
[Re: JOF]
02/08/2009 17:34
|
Pedalsyre
Veteran
|
Veteran
Da var debuten i grenserittet unnagjort, og gøy var det! Fin trase, godt arranggert og hyggelige funksjonærer hele veien.
Tiden og beina var det negative men da er det bedre håp for forbedring neste år. (3.32) Er også førstegangs i birken og lurer på om noen kan synse litt om tiden 3.32 vil forbedre min birkpulje 33??
forresten noen som kjørte speedseedingen og tror den kan ha virket negativt på bein og form? Kjørte den selv på 27 blank og gikk fra 12--> 5. vel og bra, men 27 min på maks (ja maks hele veien...) gjorde kanskje sitt med bare 30 timer til start...??
vi sees nok neste år!
det er i motbakke du når toppen i livet... Tidligere nick: Helium team carbonium.
|
|
|
[Re: Pedalsyre]
02/08/2009 17:45
|
olechr
More than words
|
More than words
Da var en helg rundt grensa som langer/tilskuer unnagjort.
Det er første gang jeg har sett på Grenserittet og for et veldig bra arrangement. Det ser proft ut, virker proft, bra løype (som mange man klare), Matservering osv osv.
I tillegg har de samlet det beste elite feltet som er her hjemme i Norge iløpet av sesongen. Selv Birken har ikke så høyt nivå.
Men noe som var gøy var å gi ut flasker til folk jeg syntes fortjente det. Mange av de som får en flaske de ikke har regnet med blir jaggu glade.
Neste år skal jeg jaggu være med :-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: olechr]
02/08/2009 17:59
|
Sykkelbob
Besatt
|
Besatt
Mange av de som får en flaske de ikke har regnet med blir jaggu glade. ...og jeg var en av dem!  TUSEN TAKK, ole - det var utrolig gemt!!!
|
|
|
[Re: JOF]
02/08/2009 18:51
|
Van
Fersking
|
Fersking
Og som vanlig havner alltid noen ned i den grøfta et stykke ut i rittet hvor det er en liten nedoverbakke og påfølgende 90° sving til venstre. Høres veldig ut som det stedet jeg så en ambulanse rygge ut på veien med en pasient, og så stod det endel brannfolk å dirigerte oss forbi.. så ikke helt bra ut med både brannbil og ambulanse tilstede...Håper det gikk bra med han/hun som var involvert i det. Ellers blir jeg litt forundret over at dere forteller om mange som går når det begynner å bli gjørmete/sølete i pulje 1-2-3... Snakker vi ikke her om rimelig gode syklister som har syklet mye terreng før? Man blir vel ikke seedet i disse gruppene ved å være med i ett landeveisritt? Jeg kan skjønne at jeg og mange andre mosjonister triller i grupper som 8-12, men at det gjøres i de tidligere puljene overrasker meg..
|
|
|
[Re: olechr]
02/08/2009 18:53
|
oivindg
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Da var en helg rundt grensa som langer/tilskuer unnagjort. Hvor sto du, Ole Christian? Ropte hei til en i mørk genser som lignet deg, men jeg rakk ikke reagere noen respons, så det var kanskje bare en som lignet. Var omtrent halvveis, tror jeg. Øivind
|
|
|
[Re: Van]
02/08/2009 18:57
|
oivindg
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
[quote=JOF]Ellers blir jeg litt forundret over at dere forteller om mange som går når det begynner å bli gjørmete/sølete i pulje 1-2-3... Snakker vi ikke her om rimelig gode syklister som har syklet mye terreng før? Man blir vel ikke seedet i disse gruppene ved å være med i ett landeveisritt? Jeg kan skjønne at jeg og mange andre mosjonister triller i grupper som 8-12, men at det gjøres i de tidligere puljene overrasker meg.. Det forundrer meg litt også. Jeg syklet i pulje 2 og der var det mange som gikk i en del partier. Selv om det allerede var ganske sølete, var det ikke verre enn at jeg kunne sykle hele veien, med unntak av ei lita kneik der jeg ble hindret av folk som gikk. Sikkert en del som har seeding fra ritt som ikke er så tekniske, men at det er så mange som får problemer i terrenget er rart. Øivind
|
|
|
|
|