Harn'te stressa med den enda. Venter på Problem Solver ringen i ..... 34.9 mm så jeg kan bruke braze on skifteren jeg har. Må ha den før jeg får mekka ferdig uansett. Og så booket jeg ymse bremsemuttre fra Cyclecomps i samma rennet.
...men er nede og klapper litt på'n innimellom altså. Gleder meg! Går et par uker tenker jeg. Men men. Noe skal da en ørebetennelse være godt for også. Her: dempe ventesitring.
....BTW: Skyvelære mitt dukket opp igjen i dag. Fant en eske i boden som ikke var pakket ut etter flytting i fjor. Der lå det, blant ledninger, skruer, spikre og annet skrammel.
hei, den er min! Det var nok derfor jeg ikke har funnet den, ja...
/Jeg har solgt sjelen min hos ebay og jeg håper at det var verdt det. (det kommer en tråd om det, jeg trenger å få roet meg ned først - og - krympet bildene)
/Jeg har solgt sjelen min hos ebay og jeg håper at det var verdt det. (det kommer en tråd om det, jeg trenger å få roet meg ned først - og - krympet bildene)
Jaha, er det "bare" beltespenne(r), eller er det litt mer spennende(pun intended)?
Har fremdeles ikke rukket å få ut bildene, jeg måtte få på plass avtalen med transportfirmaet om pakke fra ebay tidligere. (noe annet, absolutt ikke sykkelrelevant.)
For å avlede dere kommer det noen bilder til i passe tilfeldig rekkefølge. Jeg kommer fryktelig tilbake med profilbilde, spec og om den virker, og i så fall hvordan.
Dura Ace er aldri feil!!* Se på bildet av OveR sin. Den har hvite kabler i fronten. Jeg for min del har aldri eid en hvit strømpe i mitt liv. Svart eller grått er bra nok for meg. Jeg hadde ikke strømper en gang, der jeg vokste opp i en pappeske i bakgården. Nå skal de ha hvitt og jeg vet ikke hva......
Cinelli fra 1957 brukte grått, så det er visst neotrendy å være kjedelig - sånn for konformets skyld. Fordi det er lov å være kjedelig hvis sykkelen er en renskåret racingmaskin.
Legg også merke til at det fantes ikke Shimano på den sykkelen, så Shitmano er... ...vel, jeg skal spare dere for ytterligere utledninger...
Dura Ace er aldri feil!!* Se på bildet av OveR sin. Den har hvite kabler i fronten. Jeg for min del har aldri eid en hvit strømpe i mitt liv. Svart eller grått er bra nok for meg. Jeg hadde ikke strømper en gang, der jeg vokste opp i en pappeske i bakgården. Nå skal de ha hvitt og jeg vet ikke hva......
LarsB
*selv ikke i ett av verdens rikseste land
var ikke meningen å være spydig......syns det så ålreit ut jeg?
Her er hele sykkelen i pen fullprofil. De skarpøyde vil se at jeg har en Pro pinne, og ikke den Easton saken som fulgte med. Eastonpinnen veide småfeite 305 gram og er kjempesolid med toboltsklemme for enkel oppretting. Pro Vibe 7 alupinnen kommer fra Pete som har tilpasset en lekker Dura Ace til Mercxen sin. Jeg har også lagt til side en Cannondale stem fra Hæ? som var fullstendig ok på Colnagoen, men her fikk dem meg til å lure på om den er litt lite stiv. Siden markedet var tomt for matchende Pro Vibe alustemer handlet jeg en matchende 3T Arx Pro fra Sportslageret (hei-hei Are) Dette er de eneste endringene fra oppsettet på Colnagoen.
Resten er Dura Ace gir, bremser og hendler. Shimano FC-700 kompaktkrank. Egenbygde hjul fra 2001 av Open Pro, Ultegra og Revo/Comp. Dekkene er Michelin Pro Race 2 i 25mm. I virkeligheten er de hele 27mm brede!
Prat om følelser og et regneark kommer nok etter hvert.
LarsB
Redigert av larsb; 08/08/200921:25. Rediger grunn: bilde vel
Takk skal du ha. Jeg har pratet om moderne rimelige alurammers potensiale en stund så nå får jeg oppleve det selv, betalt med egene penger og ikke bare som råd til andre.
Vel, for å være ærlig syntes jeg at ramma hadde blitt penere hvis det var bare ensfarget, det hadde blitt tøft med svart gaffel og blå ramme?!
Men hva vet jeg om fargevalg og slike greier? (heldigvis har jeg et eget fargekonsulent å rådføre!!!)
Gøy tråd. Jeg tror at jeg må få ut fingeren og poste noe skrot selv som et lite protest. Jeg vet ikke helt mot hva, men jeg (skrekk og gru) føler for at jeg trenger å protestere for protestens skyld!
Bør jeg anta at omtalen av denne fine sykkelen som "ventepølse" kan ses i sammenheng med at vi bor i ett av verdens rikeste land?
Grattis med reservewürsten, larsb!
Martin
Delvis med at vi er så rike, delvis med Colnagoens uheldige skjebne, som beskrevet i en annen tråd. Denne skal fylle hullet i sjela mi så lenge. Det gikk faktisk ikke å snuse opp noe som var billigere brukt en gang. Når det gjelder rikdom håper jeg å kunne selge rammesettet til en trengende ungdom når Truls har satt i stand Colnagoen.
Denne tråden er altså kun neuromarkedsføring for fremtid berikelse av meg selv.