Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 11 av 27 1 2 9 10 11 12 13 26 27

Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen?

Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: rch1969] #780276 02/08/2009 19:33
Fair Dinkum Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: rch1969
Kan dere skaffe det???????????????????
Så bra da. Ring meg når dere har fått det inn:-) Rune:-)

jeg har til informasjon vært inom dere tre ganger Rune... Tre ganger for å høre om dere har fått inn den hvite bib'en dere skulle bestille til meg. Og som dere skulle ringe meg om, når den kom inn.

Dette var i april...
jeg venter fortsatt.

Tilbakemeldinger fra kunder er ikke alltid lette å ta, men de er aldri uviktige heller.

Member of Hilltop Hoods Appreciation Society.
Heaps Good

Sic Vis Pacem Para Bellum!

AltaBike Singlespeed (1st Edition)
Linda McCartney ProTeam Principia
Canyon Nerve ES 7.0
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen? [Re: hallgea] #786163 10/08/2009 22:13
wasrud Offline
Veteran
Veteran
Sitat: hallgea
Hei

Henger meg på det store dekkvalget!

Jeg har en Hardrocx ovrep c med killer bee 2,3 for øyeblikket.
Vurderer å bytte til Maxxis sine Crossmark exception 2,1.

Noen som har erfaringer?

Trenger ett dekksett som kan brukes når det blir vått og bløtt på stien, men som også ruller bra på fast grusdekke.

tror ikke du kommer så mye nærmere enn det nei...knallbra altmuligdekk for en slik sykkel...

Vær en snill syklist :-)
https://instagram.com/jwasrud/

Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen? [Re: wasrud] #789991 15/08/2009 15:06
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Hadde jomfrutur på nye BBGG idag. Perfekte forhold for å teste, våtere og sleipere blir det jo knapt. Hadde forventninger om kanskje marginalt bedre grep enn nevegal stick-e , men forventet på ingensomhelst måte noen åpenbaring.

Men det var jo akkurat det det ble; en åpenbaring rett og slett. Ikke bare gav de et betydelig bedre grep, men det store volumet sørger for både bedre stabilitet og også bedre rulleegensaper over røtter og stein.

Jeg tror nesten jeg hadde større fart og bedre flyt over tekniske partier idag enn jeg kan huske å ha hatt med noen andre dekk, uavhengig av forhold. Mildt utrolig og en definitiv øyeåpner for meg.

Ja jeg er hodestups forelsket i Betty ICON_LAUGH

Jens
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen? [Re: jeth] #790087 15/08/2009 16:48
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Og to ting til:

1. De fikk meg til å føle meg som en bedre syklist.
2. De fikk Ventanaen til virkelig å våkne til liv. Dette er nok dekkene sykkelen har drømt om hele sitt liv.

Gleder meg til imorgen, håper det er like kjipe forhold da ICON_WINK

Jens
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: jeth] #791186 17/08/2009 08:53
supermario Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hm, jeg er blitt schizofren i forhold til Fat Albert. Har hatt et par turer hvor jeg opplever de som veldig nervøse på vått. Og tilsvarende, i helgen, føler jeg at de sitter rimelig bra, selv der det er vått.

Hadde en runde i gjørmebadet som drammensrittet etterlot seg ned dunkedalen i helgen - og gjørma klareres ganske bra fra disse synes jeg. Men må vel kanskje hive meg på BBGG bølgen jeg også utover høsten...

Fredrik.

Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: supermario] #798708 27/08/2009 09:03
Larsf Offline
Entusiast
Entusiast
Har testet Maxxis Aspen i 2.25 noen Stiturer nå og må si at dekket virkelig inponerer meg, kommer dog ikke før 2010, men helt klart interessant stidekk valg for neste år:)

Lars

Freeride everything!

Multisport is life
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: Larsf] #798739 27/08/2009 09:31
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Syklet Aspen 2,25 på Utflukt og der var et fint dekk ja. I hvert fall så lenge det ikke ble for gjørmet.
Aspen i 2,1 er et raskt, gripevillig, men noe skjørt ritt-dekk i variert terreng.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: Larsf] #798752 27/08/2009 09:39
S
siment Offline
Entusiast
Entusiast
S
Vel da har jeg kjørt FA 2,4 i sommer; svært forutsigbart grep, sitter det opp og frem sitter det i svingene også, man skjønner fort når man må ta det rolig.(Dvs. nså fort det er vått)

På Utflukt fikk jeg prøvd nevegal "kliss", satt jo fantastisk på "fuktig" sti men var skremmende uforutsigbar i sving, dro på som f.. rett frem med topp grep og så kom svingen; nada grep. ja, og så ble det litt seigt fra Funkelia opp til Sachsen dammen.

Slemme sjeler (med rødt skjegg) fikk dyttet på meg et BBGG og det har jeg nå kjørt noen timer på; Dette dekket skulle vært på WADA listen i kategori 1A, det er juks,omtrent som første tur i plast støvler på telemark!
Alle røtter utstyres med sandpapir, stein og fjell blir skrubbet og tørket,det er forutsigbart i sving, som FA men vått konverteres instant til tørt føre, ja også legges det til 20% stigning på grus og asfalt....

Kjører vanlig 2,4 med UST felg og Stan's.

Kliss er juks!

PS:Dere som begynner med stisykling i dag på en 140-160 rigg med klisse gummi:Dere trenger å trene litt med NoNi 2,1 på en hardtail for å få inn grunnleggende teknikk!Det utstyret dere har i dag tar bort mye av mestrings gleden ved å asfaltere hele skogen og legge ut sandpapir.

MVH
"Old School" Simen

Redigert av siment; 27/08/2009 09:41. Rediger grunn: Presisere FA i fukt...
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: siment] #800375 29/08/2009 20:15
1
1r9b1k7 Offline
Entusiast
Entusiast
1
Har lyst på grovere dekk på HTen min nå når høsten kommer. Bak har den ikke plass til særlig breie dekk, max 2.1 kanskje.
Ønsker godt grep, men det må som sagt være ganske smalt (desverre).

Hvilket dekk?

Redigert av 1r9b1k7; 29/08/2009 20:21.
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: siment] #800805 30/08/2009 18:09
H
Hardcore Old-schooler Offline
formerly known as Erik Angvik
formerly known as Erik Angvik
H
Yo, Tåka!

Bestilte ikke akkurat du Maxxis Super Tacky da???

Old School Erik

In a world of compromise, some don't.

Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: Hardcore Old-schooler] #801143 31/08/2009 07:48
ihokstad Offline
Avhengig
Avhengig
Hadde første stitur på Big Betty i går, og det får'n si!!
Måtte bare glise i endel kneiker som ved første øyekast så vanskelige ut; dekkene gjorde det til en lek ICON_SMILE

Kjente at jeg hadde noen hundre gram ekstra på hvert hjul, men summa summarum må jeg vel si at sykkelgleden steg en del hakk!

Ingrid

Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: Hardcore Old-schooler] #801248 31/08/2009 09:48
S
siment Offline
Entusiast
Entusiast
S
Sitat: Erik Angvik
Yo, Tåka!

Bestilte ikke akkurat du Maxxis Super Tacky da???

Old School Erik

Har jo bare ettBBGG, fronten er topp med halen logrer litt vel mye... ;-)
Så ja, jeg må ha et sett med MaMiDHFST(er det riktig betegnesle?)også.

Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: siment] #803228 02/09/2009 09:56
F
FalcoN Offline
Fersking
Fersking
F
Hvilket dekk vil dere anbefalle for en hardtail sykkel, på sti/gjørmete/ - føre ?

Har gamle phyton dekk og jeg gruer meg å sykle gjørmete sti med røtter og sten med venner,
så da er det nok på tide å bytte dem ut tenker jeg ICON_SMILE

Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen? [Re: jeth] #809784 11/09/2009 06:49
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: jeth
Hadde jomfrutur på nye BBGG idag. Perfekte forhold for å teste, våtere og sleipere blir det jo knapt. Hadde forventninger om kanskje marginalt bedre grep enn nevegal stick-e , men forventet på ingensomhelst måte noen åpenbaring.

Men det var jo akkurat det det ble; en åpenbaring rett og slett. Ikke bare gav de et betydelig bedre grep, men det store volumet sørger for både bedre stabilitet og også bedre rulleegensaper over røtter og stein.

Hvilket Nevegal Stick-E er det du sammenligner med? Jeg har byttet fra BBGG til Nev S-E og synes sistnevnte funker bedre. I går var jeg ute på våte røtter og våte steiner med stiv sykkel, og ikke EN gang skled jeg.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: FalcoN] #810179 11/09/2009 13:33
alfen Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: FalcoN
Hvilket dekk vil dere anbefalle for en hardtail sykkel, på sti/gjørmete/ - føre ?

Har gamle phyton dekk og jeg gruer meg å sykle gjørmete sti med røtter og sten med venner,

Bytte dem ut? Tror du det blir så mye bedre med nye venner, da?

Sufferlandria: Like fun, without the fun parts.
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: alfen] #810662 12/09/2009 12:23
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Man vet at man har montert høstdekk når man må vaske hendene for å få vekk det klissete belegget ICON_WINK

BBGG har vært en høstfavoritt tidligere, men nå prøver jeg Intense DH singleply-dekk (som disse, men kliss all baut). Ca samme vekt og volum som BB. Blir interessant.

Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen? [Re: GeirK] #810776 12/09/2009 17:17
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: GeirK
Sitat: jeth

Hvilket Nevegal Stick-E er det du sammenligner med? Jeg har byttet fra BBGG til Nev S-E og synes sistnevnte funker bedre. I går var jeg ute på våte røtter og våte steiner med stiv sykkel, og ikke EN gang skled jeg.

BBGG har bedre grep på sleipt oslostiføre enn Stick-EEEEEEEEEEEE. Jeg har sammenlignet att og fram flere ganger. Dessuten har Stick-E tynnere sidevegger og må derfor kjøres med høyere lufttrykk.

Dette er så klart min subjektive mening og skulle gjerne latt Mythbusters eller noen andre få oppgaven med å komme fram til en objektiv avklaring på dette spørsmålet en gang for alle.

Noe jeg har testet for å øke fremkommeligheten med Nevegal DTC og Stick-E er å snu bakdekket. Bremser noe forferdelig på asfalten, men gir godt grep i terrenget.

Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: alfen] #810944 12/09/2009 22:34
F
FalcoN Offline
Fersking
Fersking
F
Sitat: alfen
Sitat: FalcoN

Bytte dem ut? Tror du det blir så mye bedre med nye venner, da?

Stakkars deg! må du ha det inn med teskje ? jeg mente dekkene ICON_TONGUE

Redigert av FalcoN; 12/09/2009 22:35.
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: FalcoN] #811433 13/09/2009 20:30
Ynot Offline
Besatt
Besatt
Har testet både på BBGG og Conti RQ både foran og bak nå, og faller tilbake på RQ, de er hakket bedre til mitt bruk.
Foran funker de omtrent like bra med godt sidegrep (viktig på våte vestlandssvaberg), bak er RQ bedre da det litt mer åpne mønstret gjør at det ikke pakker seg så lett som BBGG, RQ gir rett og slett bedre klatregrep (RQ er ellers ganske lik BBGG, om mulig enda mer ballongdekk).

Nå får en de også til fornuftig pris på crc og cc, så det er ingen grunn til å ikke teste RQ i høst når du har slitt ut dine KNSE- og BBGG-motedekk.

T (RQ-promotor)

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: Ynot] #811922 14/09/2009 15:57
MHH Offline
Ringrev
Ringrev
Hva kan jeg gjøre hvis jeg vil ha grepet og volumet til BBGG men ikke har plass bak?
Er fornøyd med Minion DHR 2.35, men i går fikk felgen seg et skikkelig slag i en heftig nedkjøring.
Jeg klarer ikke la være å tenke at det ville vært unngått med BBGG sitt ekstra volum.
Jeg kjører slangeløst med rett over 20psi og veier 73kg.

Klippe av de ytterste knastene på BBGG? Jeg sykler uansett ikke så fort på grus at jeg legger ned sykkelen i noe særlig grad, så sidegrep bak føler jeg at jeg ikke trenger noe særlig.

Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: MHH] #811929 14/09/2009 16:10
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
Bare du bytter felger til noe bredere (flow eller arch), og du vil nok få bedre støtte for dekkene. Det skal også sies at du ikke akkurat har de kraftigste felgene heller. Det er heller ikke SÅ mye forskjell mellom BBGG og Minion. Pump i litt mer luft frem til du får deg nye hjul, du (jeg vet du vil ha det ICON_WINK )

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: baronKanon] #811942 14/09/2009 16:29
MHH Offline
Ringrev
Ringrev
Hei Baron!
Det står ikke på lyssta nei..
Det er imidlertid en viss fru som mener pengebruken må begrenses en stund..

Jeg er veldig glad i grepet det lave lufttrykket gir meg - tror jeg da heller vil redusere noe på farten nedover når det er mye stygge steiner. Det skal sies at det var så mye stein og gikk så fort at jeg hadde problemer med å fokusere nedover...

Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: Ynot] #811985 14/09/2009 17:39
jonnykast Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Ynot
Har testet både på BBGG og Conti RQ både foran og bak nå, og faller tilbake på RQ, de er hakket bedre til mitt bruk.
Foran funker de omtrent like bra med godt sidegrep (viktig på våte vestlandssvaberg), bak er RQ bedre da det litt mer åpne mønstret gjør at det ikke pakker seg så lett som BBGG, RQ gir rett og slett bedre klatregrep (RQ er ellers ganske lik BBGG, om mulig enda mer ballongdekk).

Nå får en de også til fornuftig pris på crc og cc, så det er ingen grunn til å ikke teste RQ i høst når du har slitt ut dine KNSE- og BBGG-motedekk.

T (RQ-promotor)

Er det Rubber Queen du mener?
Jeg ser at det dekket har black chili gummi

Massevis med smileys i 2012 ICON_SMILE
Nyckelbens-Jonny
Jonny Kåstad
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen? [Re: RazeFaze] #812072 14/09/2009 19:03
I
ivrig syklist Offline
Medlem
Medlem
I
Noen som har testet KENDA KOZMIC LITE 395? Disse fulgte med min Gekko flight og jeg lurer på om jeg bør kjøpe nye dekk

Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen? [Re: ivrig syklist] #812506 15/09/2009 09:54
MHH Offline
Ringrev
Ringrev
Da er Flowfelg-bygg bestilt, og Hartwig kan igjen bombe ned der han vil...jippi!!

Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: jonnykast] #812672 15/09/2009 12:46
Ynot Offline
Besatt
Besatt
Sitat: jonnykast
Sitat: Ynot

T (RQ-promotor)

Er det Rubber Queen du mener?
Jeg ser at det dekket har black chili gummi

Ja, rubber queen med black chili (myk) gummi, fantastisk gode allround dekk til stisykling, enormt volum. Egner seg nok best felger som er litt breiere enn de aller letteste xc-felgene (717, DT 4.1d, olympic), men det funker det òg.
T

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: Ynot] #812680 15/09/2009 13:02
baronKanon Offline OP
Valgets kvaler
OP Offline
Valgets kvaler
Rubber Queen finnes jo i 2,2" for oss som er litt trange i hekken til info. Har ikke prøvd, da Minion funker uuutmerket for mitt bruk ICON_WINK

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: baronKanon] #817940 22/09/2009 18:46
simeno Offline
Entusiast
Entusiast
Ikke så mye å bidra med i diskusjonen, men ardent har i hvert fall vært en slager her i huset i det siste!

Vedlegg IMG_2190.JPG
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: baronKanon] #820351 26/09/2009 06:43
haavafje Offline
Entusiast
Entusiast
minion 2,35 single ply, finnes ikke bedre!

Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen [Re: haavafje] #827420 08/10/2009 08:37
S
Spøkelseskladden Offline
Fersking
Fersking
S
Jeg skal handle noen nye dekk nå. Har kjørt med nobby nic 2009 dekk, men jeg har hatt to forholdsvis store problemer med dem, nemlig at de (bakdekket hovedsakelig) er blitt slitt utrolig fort, type 3/4 borte i løpet av et par måneder med aktiv sykling samt at det punkterer slangene hele tiden. Jeg begynner å bli mektig lei av punkteringene så jeg vil prøve noe nytt. Jeg tror det er fordi sideveggene i dette dekket er sinnsykt tynne. De sitter heller ikke i det hele tatt på røtter og steiner dekt av tynn mose. Dette er vel kanskje for mye å forlange av et dekk, men jeg har lest at folk som bruker BBGG dekket sliter mindre med det problemet.

Har en ghost lector 7700 amr, vil BBGG passe? Eller bør jeg gå for en mindre variant, f. eks fat albert? Har BBGG bedre feste på røtter enn fat albert? Hvordan er det å sykle med BBGG på annet enn grovt terreng? Jeg bruker f. eks sykkelen litt til og fra jobb til tide og utide, greit at det snurrer noe rundt da iallefall.

edit: Punkteringene har ført til at felgen har fått et par bulker i sideveggene, hvor den ene er nokså tydelig. Dette hjelper vel på med punkteringene. Noen som kan slenge inn et godt tips for å rette ut disse bulkene uten å ødelegge felgen?

Redigert av Spøkelseskladden; 08/10/2009 08:43.
Side 11 av 27 1 2 9 10 11 12 13 26 27

Moderator  support