Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 23 av 24 1 2 21 22 23 24

Tour de France-tråden!

Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: Diablito] #775934 26/07/2009 15:43
edmann Offline
lillofarer
lillofarer
gratis thor med vinner av den grønne trøya, thor ble feil plassert i spurten for seier på dagens spurt

Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride

- John F. Kennedy

http://www.nots.no/blimedlem
Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: edmann] #775936 26/07/2009 15:48
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ble plassert, liksom. Han plasserte seg feil, gjorde han.

Men den farten til Cavendish var jo bare helt hinsides. Tøft å se slikt på veien ICON_SMILE

Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: edmann] #775938 26/07/2009 15:51
ElGordo Offline
Ringrev
Ringrev
Det ble litt feil i svingen der for Thor, men tror nok ikke utfallet ville blitt nevneverdig annerledes gitt. Hatten av for en suveren spurter i Cav, og hatten av for en utrolig sterk okse fra Grimstad som virkelig har fått vist at han kan mer en å bli tauet inn til spurt hver etappe. Gratis med grønn trøye Thor!

Nå gleder vi oss til neste år for da får vi både Arvesen, Boasson og Hushovd å se på! For en tour det skal bli.

I told u so!
Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: ElGordo] #775941 26/07/2009 15:54
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Renshaw/Cavendish hadde jo noen meter inn i svingen og tok den i mye større fart enn Garmin-toget som jo hadde helt feil inngang til svingen og miste masse fart ut. Når de da itillegg hindret Thor litt så var det ikke så mye å gjøre med det.

Cavendish spurtet best og hadde tatt trøya om det ikke hadde vært for diskvalifikasjonen, men sånn ble det jo engang. Og da var det vel like greit at den grønne trøya skal hjem til Norge

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: bjerkseth] #775943 26/07/2009 15:57
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: bjerkseth

Cavendish spurtet best og hadde tatt trøya om det ikke hadde vært for diskvalifikasjonen, men sånn ble det jo engang.

Dette er tull i mine øyne. Umulig å si hva som hadde skjedd uten disken. Da hadde taktikken blitt helt annerledes.

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: Vanilla Ninja] #775944 26/07/2009 15:58
K
kolli Offline
Ringrev
Ringrev
K
Cervelo var som vanlig helt fraværende, desverre. Tror aldri jeg har sett noen vunnet den grønne med så liten hjelp av laget sitt. Enten må Cervelo skaffe seg nye og bedre hjelperyttere, ellers bør Thor vurdere å bytte lag.

Re: Tour de France-tråden! [Re: kjull] #775949 26/07/2009 16:07
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: kjull
Antall høydemeter dividert med tid. Normal enhet er meter pr time.

edit:
Jeg tror man også bruker 8% stigning som referanse og legger til 50m/h for hver % under det (ned mot 6-7%) og trekker fra 50m/h for hver % over det. Altså 1850m/h i en 9% i snitt bakke er "egentlig" 1800m/h.

Det får jeg ikke til å stemme. Det er da lettere å spise høydemeter jo brattere det blir?

Re: Tour de France-tråden! [Re: kjerts] #775950 26/07/2009 16:08
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Men én ting forvirrer meg litt: hvorfor ble Danmarks nasjonalsang spilt mend Contador sto på podiet?

Edit: glem det. Arrangørskandale!

Redigert av Vanilla Ninja; 26/07/2009 16:12.
Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: oivindg] #775952 26/07/2009 16:10
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: oivindg

Cavendish spurtet best og hadde tatt trøya om det ikke hadde vært for diskvalifikasjonen, men sånn ble det jo engang.

Dette er tull i mine øyne. Umulig å si hva som hadde skjedd uten disken. Da hadde taktikken blitt helt annerledes.

Øivind

Kan ikke helt se hvordan Thor skulle ha sankt flere poeng enn det han gjorde. Selvfølgelig kunne man sørget for å samle feltet til flere innlagte sputer, men da hadde han nok fått juling av Cavendish der også.

Når det er sagt så kan jeg adri huske at den grønne trøya har blitt vunnet med så mangepoeng (280) så Thor ha gjort en bra jobb, det er bare det at i mine øyne så har Cavendish vært bedre

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: kjull] #775955 26/07/2009 16:12
mariusuv Offline
Medlem
Medlem
Så David Millar kjørte med tempotrøye. Gutta i "bua" var selvsagt langt for opptatt med å prate om frokost eller noe til å legge merke til det. Kanskje han vil prøve seg på en "langspurt"?

Det var ikke bare Millar, det var vel både Zabriskie og Wiggins, om ikke enda fler også.

Synes Thor burde få seg et lag som Columbia. Hadde vært moro å sett han sykle med et 100% dedikert lag i hver eneste spurt.
Etter å ha fått 'skuffelsen' ut av hodet, så er det vel egentlig bare å bøye seg i støvet for Cavendish også. Makan til spurting...

-Marius

'The whole Universe is a large joke. Everything in the Universe are just subdivisions of this joke. So why take anything too serious.' - Zappa
Re: Tour de France-tråden! [Re: kjerts] #775963 26/07/2009 16:47
kjull Offline
Besatt
Besatt
Sitat: kjerts
Antall høydemeter dividert med tid. Normal enhet er meter pr time.

edit:
Jeg tror man også bruker 8% stigning som referanse og legger til 50m/h for hver % under det (ned mot 6-7%) og trekker fra 50m/h for hver % over det. Altså 1850m/h i en 9% i snitt bakke er "egentlig" 1800m/h.

Det får jeg ikke til å stemme. Det er da lettere å spise høydemeter jo brattere det blir?

....joa....du har nok rett, det er omvendt.

Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: bjerkseth] #776016 26/07/2009 18:00
P
psychlogard Offline
Entusiast
Entusiast
P

[...]Når det er sagt så kan jeg adri huske at den grønne trøya har blitt vunnet med så mangepoeng (280) så Thor ha gjort en bra jobb, det er bare det at i mine øyne så har Cavendish vært bedre

http://en.wikipedia.org/wiki/Green_jersey

Mange som har hatt mer enn 280, uten at jeg veit om de har hatt like mange poeng å sloss om.

Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: psychlogard] #776049 26/07/2009 19:03
kjull Offline
Besatt
Besatt
Sitat: psychlogard

[...]Når det er sagt så kan jeg adri huske at den grønne trøya har blitt vunnet med så mangepoeng (280) så Thor ha gjort en bra jobb, det er bare det at i mine øyne så har Cavendish vært bedre

http://en.wikipedia.org/wiki/Green_jersey

Mange som har hatt mer enn 280, uten at jeg veit om de har hatt like mange poeng å sloss om.

Må da være lov med litt selektiv hukommelse?

Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: kjull] #776064 26/07/2009 19:21
P
psychlogard Offline
Entusiast
Entusiast
P

Godt poeng;-)

Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: psychlogard] #776136 26/07/2009 20:43
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Sterkt av Thor å ta den grønne omtrent aleine ja, tragikomisk å se Colombia dra Cawendish mot spurt, med Hushovd på hjul, og hvor har han laget sitt? Jo stort sett som en hale på sitt eget hjul.
Cervelo må handle opptrekkere ja.

Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: bjerkseth] #776170 26/07/2009 21:35
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: oivindg

Øivind

Kan ikke helt se hvordan Thor skulle ha sankt flere poeng enn det han gjorde. Selvfølgelig kunne man sørget for å samle feltet til flere innlagte sputer, men da hadde han nok fått juling av Cavendish der også.

Når det er sagt så kan jeg adri huske at den grønne trøya har blitt vunnet med så mangepoeng (280) så Thor ha gjort en bra jobb, det er bare det at i mine øyne så har Cavendish vært bedre

Idag kunne thor fått flere poeng hvis han hadde hatt noe å vinne på det. Man ser på hele Thor at han er veldig nervøs i de siste svingene og trekker seg veldig lett for og ikke velte.

Men hvor laget til Thor er lurer jeg på. Makan til et lag med "druetråkkere". Han har ikke fått noe hjelp av betydning en eneste dag. Sykt sterk av Thor og ta den grønne trøya da. Trur faktisk han kunne meldt seg på som Team Thor alene og fått samme resultat. Særlig irriterende er Haussler som alle etapene ikke har vært i f"form". Men så fort han kunne kjøre for seg selv, jo da var han i form og vant.

Heia Thor for en sinnsyk bra innsats alene..

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: olechr] #776255 27/07/2009 07:21
Sykkelbob Offline
Besatt
Besatt
Enig. Med tanke på at han bortimot har kjørt hele touren alene, kan jeg ikke skjønne hva han kunne ha gjort for å fortjene den grønne trøya mer. Hadde han kommet på sin vante 2. plass i Paris hadde han hatt poeng nok med eller uten disken til Cav.

Han har vist seg som en eksepsjonelt stabil rytter hele touren, høstet inn gode plasseringer - også der Cav har vært fraværende - og vært i god form hele veien.

Man kan undres: Han kjører seg jo opp på siden av Cav gang på gang - men så lenge man alltid starter spurten fra bakre rekke, så kan man nesten ikke utrette mer.

Skulle ikke forundre meg om han får mange tilbud framover. Tenk om et lag hadde bygd opp lead'en for Thor en gang slik som Columbia gjør hver gang....

Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: Sykkelbob] #776287 27/07/2009 08:13
kjull Offline
Besatt
Besatt
Enig.
Kjempeinnsats av Hushovd og en veldig fortjent grønn trøye!
Forbasket at jeg ikke fikk sett haikjeft etappen.....ARG!

Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: ElGordo] #776296 27/07/2009 08:25
JOF Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: ElGordo
…
Nå gleder vi oss til neste år for da får vi både Arvesen, Boasson og Hushovd å se på! For en tour det skal bli.

La oss ikke glemme Lance heller. Neste år blir fantastisk og nå er det snart bare 11 måneder igjen. ICON_SMILE
PS Hvor kan man sette penger på at Boasson tar en etappeseier allerede nå? A sure bet …

Jan Ove
--
Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: olechr] #776327 27/07/2009 09:16
L
Lazy Sod Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
L
Sitat: olechr
Men hvor laget til Thor er lurer jeg på. Makan til et lag med "druetråkkere". Han har ikke fått noe hjelp av betydning en eneste dag. [...]

Ikke glem at laget heter Cervelo Test Team - altså et som driver med testing. I årets Tour skulle de teste hvordan en kaptein klarer seg uten opptrekk fra resten av laget.

Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: kolli] #776331 27/07/2009 09:23
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: kolli
....Tror aldri jeg har sett noen vunnet den grønne med så liten hjelp av laget sitt. Enten må Cervelo skaffe seg nye og bedre hjelperyttere, ellers bør Thor vurdere å bytte lag.

Bare minner om at Telekom kjørte for Riis og Ullrich i de seks årene Zabel tok grønn trøye. Han klarte det helt alene hver gang.

LarsB

Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: larsb] #776349 27/07/2009 09:49
bullet Offline
Besatt
Besatt
Bytter nok ikke lag på et par år heller.

Sitat dabladet.no:
"Nylig skrev Hushovd kontrakt til ut 2011 med Cervélo-laget med en antatt verdi på snaut ti millioner kroner i året."

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: olechr] #776424 27/07/2009 11:23
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: olechr

Men hvor laget til Thor er lurer jeg på. Makan til et lag med "druetråkkere". Han har ikke fått noe hjelp av betydning en eneste dag. Sykt sterk av Thor og ta den grønne trøya da. Trur faktisk han kunne meldt seg på som Team Thor alene og fått samme resultat. Særlig irriterende er Haussler som alle etapene ikke har vært i f"form". Men så fort han kunne kjøre for seg selv, jo da var han i form og vant.

Heia Thor for en sinnsyk bra innsats alene..

Jeg aner selvfølgelig hva som har skjedd i Cervelo, men drutråkkere er de jo normalt ikke. Jeg snakket med Ben Clarsen engang i vinter, og han hadde nettopp kommet hjem etter en uke med Cervelo. Han fortalte at hele laget hadde sinnsyke testresultater og at alt var profesjonelt til fingerspissene. Og dette stemte vel ganske bra med det inntrykket jeg fikk av Cervelo på vårparten. De kjørte skikkelig opptrekkstog der de dominerte og kontrollerte feltet, akkurat som Columbia i tdf. Men en gang i løpet av våren så ble det slutt på Cervelo-toget. Kanskje har de mange ryttere ute av form, kanskje er det dårlig stemning og uenigheter innad i laget? Noe har i hvert fall skjedd for laget er ikke til å kjenne igjen. Cervelo er uansett MYE sterkere enn det landbruksbanken noen sinne var, så et skritt i riktig retning for Thor er det i alle fall.

Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: bullet] #776466 27/07/2009 12:18
A
acn Offline
Entusiast
Entusiast
A
Sitat: bullet
" [...] snaut ti millioner kroner i året."

Høhø, her tror jeg de med fordel kunne byttet ut 'snaut' med f eks 'nesten'....

Heia Thor!

Tipper at i går så var det sikkert uaktuelt å skulle kjøre bak eget opptrekkerlag, jeg vil tro det var blitt diskutert men at de bestemte seg for at alt annet enn å holde bakhjulet til Cavendish var uaktuelt? Lagkameratene hans hadde sikkert forståelse for dette, men det kan jo tenkes at de hadde syntes det var ønskelig å få være opptrekkertog, litt for å vise seg litt fram?

Hilsen Njål

Re: Tour de France-tråden! Doping? [Re: psychlogard] #776572 27/07/2009 15:35
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: psychlogard

Godt poeng;-)

Pleide det ikke å være en her inne med en signatur som sa noe sånt som at "fakta kan ødelegge alle interessante diskusjoner"? ICON_SMILE

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Tour de France-tråden! [Re: frodegutt] #776796 27/07/2009 21:03
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jauda,gjett om jeg er sjokkert.

business as usual?

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Tour de France-tråden! [Re: SimonS] #776839 27/07/2009 23:11
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Var i Chamonix forrige uke og sykla terreng (+ leide landeveissykkel en dag og tråkke meg en fin tur i deler av 17 etappesløyfa). Men jeg og en annen norsk kompis tråkke oss fra Cham til en 400 hm opp i Col de Romme, ca 4-5 mil på asfalt (og litt sti som vi fant underveis). Tungt nok på 14 kg stisykkel, men vi hang oss på ræsergutta bortover flata, gikk unna da, tror de var litt irritert disse ræserfolka da også at vi klarte å henge på, flere brudd forsøk hehe. Og jaggu gikk ikke Thor på megabrudd han også, sånn i ettertid skulle vi stillt hos opp bakken til Flaine i stedet og sett Thor kom først. Må ha vært villt. Men sms tikket ihverfall inn fra kompiser i Norge og vi gledet oss, og skjønte at selv om Thor ikke kom først, var han ikke langt bak. Flott stemning, mye folk, mange som syklet (men ikke så grove sykler som oss), vi sto bra uten trengsel (var trangere lengere nede). Så 2 svinger under + over dalen når de var på vei ned Cluses (og 2 sprint). Først kom en S Lotto sykelist, deretter sjeftsgutta, noen til, så kom Thor alene, men bra driv. Vi heiet og flagget for harde livet, Thor sa noen ord ("går bra" eller noe sånnt), kompisen min fikk flaska til Thor. Virket veldig glad. Vi var også veldig stolte. Og han fikk god respeons fra andre tilskuere, også flere nordmenn i langsiden vår. Ellers var det stort å se gutt sykla en halvmeter fra meg. Evans kom lenge etter, virket å være i godt humør og tullepratet med lagkompis. Cav var i peleton og var jævla sur hehe.
Så Morzine etappen i 06 også (Landis ble dopingtatt), må helt klart prøve å få med meg en etappe neste sommer også. Knall å kombinere med sykling selv. Så må jeg bare si; Dere som til enhvert tid skal devaluere Thors innsats og klage på alt (er vel ikke så mye her, lest mest på vg-forumet) GET A LIFE, makan til kje folk. Vant han fortjent den grønne trøya ? Ja, at Cav med 6 seire ikke slo han gjør bare det mer imponerende. Ja er Cav en bedre sprintere mann mot mann, men i tillegg til å ta poeng der Cav ikke klarer har han i særklasse vært den nest beste sprinteren i dette TDF. Dermed kan vi også si at han er neste beste sprinter i verden akkurat NÅ (de som ikke er med TDF av toppsprintere får skylde på seg selv/laget sitt). Og nr 2 i verden er jaggu meg bra nok for meg. Hyll Thor.

En annen ting: De jeg syklet med i Cham (ikke norske) er totalt uinteressert i TdF, selv om de også sykler landevei. Rart, men blir vel blasert av å ha det i nærheten hvert år. Typisk reaksjon:"går det TdT etappe forbi dalen (chamdalen) i morgen ? jaja det var jeg ikke klar over"......og så prater vi om noe helt annet, f.eks damer. Grei nok pri det, men lite engasjement.
Franskmennene rundt løypa derimot heier vilt, også på oss som er syklende turister.

Re: Tour de France-tråden! [Re: Oddefa] #776908 28/07/2009 07:38
D
Diablito Offline
Veteran
Veteran
D
Synes danskene gir Kurt Asle en smule dårlig "karakter" for årets TdF:
http://www.sporten.dk/cykling/tour-de-france-1-2009/sa-gode-var-riis-drenge

Dvs, de mener han var den "dårligste" av alle? Men det må de kanskje, etter all spekulasjonen i forkant... ugh.

"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Re: Tour de France-tråden! [Re: Diablito] #776923 28/07/2009 08:08
Thomas NWS Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Diablito
Synes danskene gir Kurt Asle en smule dårlig "karakter" for årets TdF:
http://www.sporten.dk/cykling/tour-de-france-1-2009/sa-gode-var-riis-drenge

Dvs, de mener han var den "dårligste" av alle? Men det må de kanskje, etter all spekulasjonen i forkant... ugh.

Jens Voigt har jo fått samme karakter og hans rolle i laget er jo enorm, på like linje med KAA. Attesten fra sportsdirektøren sier vel litt mer enn terningkast 4; "- Har virkelig gjort sig uundværlig på holdet."

-Nemo saltet sobrius, nisi forte insanit-
Re: Tour de France-tråden! [Re: Thomas NWS] #776943 28/07/2009 08:52
D
Diablito Offline
Veteran
Veteran
D
Ja, det sier jo sitt... "uundverlig på holdet" er jo bra skussmål og få fra lagledelsen ICON_SMILE

Men jeg siktet til hva avisen skrev... og deres intensjoner med karaktersettingen. Men journalister er vel som journalister flest... heller en "god sak" enn harde fakta... hehe.

"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Side 23 av 24 1 2 21 22 23 24

Moderator  support, Valentino