Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 20 av 24 1 2 18 19 20 21 22 23 24

Tour de France-tråden!

Re: Tour de France-tråden! [Re: Marius-H] #774013 22/07/2009 20:58
oscaringe Offline
Ivrig
Ivrig
blir for teit å knytte alberto til dop.
han har aldri vært tatt for noe og er vel av de som blir testet mest med tanke på sine triumfer i diverse etapperitt de siste årene.

spør du meg kan man heller kalle thor for dop-thor, en "spurter" som gjør noe slik som idag må vel være dopa?

Re: Tour de France-tråden! [Re: Marius-H] #774015 22/07/2009 20:59
svegar Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Marius-H
Du så jo Contador fikk det så det holdt etter rykket sitt, kasta seg fram og tilbake og skjærte grimaser. Der fikk han merke syra og betalte for rykket. Schlek gutta tok han jo igjen med jevnt tempo.

Så ikke det. Som jeg skrev over, han fikk ganske sikkert stallordre av Bruynel på grunn av det taktisk sett håpløse ved å knekke Kløden på dette tidspunktet. Tror en så erfaren rytter som Contador kjenner kroppen sin såpass godt at han ikke aksellerer til dobbel fart i et halv minutt for så å stivne så ille at han i praksis stopper opp. Han stoppa og venta, sto jo nærmest og balanserte inntil de tok ham igjen,og etter dette så han stadig bak seg for å se om det var mulig å få opp Kløden igjen.

Men jeg er enig i at det var bra kjørt av Schlecks, de holdt hodet kaldt og kjørte jevnt på grensa hele veien.

Vel, nok om dette, har følelsen av at jeg har fått fram at jeg ikke har noe tro på Contador, og at jeg heier på andre enn ham.

sv

Re: Tour de France-tråden! [Re: svegar] #774020 22/07/2009 21:13
oscaringe Offline
Ivrig
Ivrig
selvsagt lov å heie på andre men ingen vits å være usaklig. blir som å si at cavendish er dopa fordi man heier på thor i spurtene.

både contador og cavendish er dominerende i sine terreng for tiden men det trenger ikke vare for lenge. vips slokner contador på ventoux (etter nok et hodeløst angrep?) og colombia-laget er nok ikke like sterkt som den første uka. (selv om jeg tror cavendish knuser thor uansett i en spurt)

Re: Tour de France-tråden! [Re: svegar] #774025 22/07/2009 21:16
M
Marius-H Offline
Ringrev
Ringrev
M
Sitat: svegar
Du så jo Contador fikk det så det holdt etter rykket sitt, kasta seg fram og tilbake og skjærte grimaser. Der fikk han merke syra og betalte for rykket. Schlek gutta tok han jo igjen med jevnt tempo.

Så ikke det. Som jeg skrev over, han fikk ganske sikkert stallordre av Bruynel på grunn av det taktisk sett håpløse ved å knekke Kløden på dette tidspunktet. Tror en så erfaren rytter som Contador kjenner kroppen sin såpass godt at han ikke aksellerer til dobbel fart i et halv minutt for så å stivne så ille at han i praksis stopper opp. Han stoppa og venta, sto jo nærmest og balanserte inntil de tok ham igjen,og etter dette så han stadig bak seg for å se om det var mulig å få opp Kløden igjen.

Men jeg er enig i at det var bra kjørt av Schlecks, de holdt hodet kaldt og kjørte jevnt på grensa hele veien.

Vel, nok om dette, har følelsen av at jeg har fått fram at jeg ikke har noe tro på Contador, og at jeg heier på andre enn ham.

sv

Han fikk det ikke i det han stoppa og så etter Klöden. Når du får så mye syre i et rykk på kanskje 200% av terskel så tar tar det lang tid før kroppen er kvitt syra igjen og du blir kanskje ikke påvirket av det.

Problemet kom jo når Schlek gutta så Klöden falt av, da satt de opp farten. Så så man tydelig at Contador sleit mer og mer. Hadde Contador bare sitti der hadde Schleks vært fornøyd med at Lance og Wiggins var borte og alle 4 hadde kommet likt over fjellet. Da hadde garantert Klöden vunnet etappen da han er en mye bedre spurter.

Jeg heier på de som jeg syntes gjør best prestasjoner og overasker mest. Det må være Lance og Wiggins i år. Når Lance kjører så bra nå så gir det han værtfall mere cred i forhold til alle dopinganklagene de andre årene.

Just my 2 cents ICON_LAUGH

Sportsnyheter rett til mobilen? Søk Sportsnerd på Android market.
Re: Tour de France-tråden! [Re: Marius-H] #774059 22/07/2009 21:44
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hadde vært konge hvis Lance vant, men er vel kanskje litt for langt bak.... Men når han tråkker til, slik som på søndag så kan jo alt skje:)

CK ELVERUM

Re: Tour de France-tråden! [Re: svegar] #774090 22/07/2009 22:49
MagneA Offline
Ringrev
Ringrev
[quote=svegar Vel, nok om dette, har følelsen av at jeg har fått fram at jeg ikke har noe tro på Contador, og at jeg heier på andre enn ham.

sv [/quote]

Dopinganklagene dine mot Contador er latterlige. Spesielt ettersom det er Frank Schleck som er tilknyttet Operacion Puerto og ikke Contador. Schleck har innrømmet å ha overført 7000 Euro til dopinglegen Eufemiamo Fuentes.

Re: Tour de France-tråden! [Re: MagneA] #774095 22/07/2009 23:04
olechr Offline
More than words
More than words
Contador har vel vært knyttet til Operacion Puerto han også.

Når alt kommer til alt trur jeg det er svært få klatrere (særlig spanske og italienske) som ikke har vært dopet iløpet av karierren. MEN det virker som sykkel sporten er reinere enn noen gang. Med et veldig bra test apperat rundt rytterene. Er mange/alle idretter kunne lært noe av sykkel her. Hadde de hatt like strengt test apperat rundt andre utholdenhetsidretter og friidrett er jeg helt sikker på at MANGE hadde blitt tatt.

Syntes det i år har vært veldig gøy å følge med på sykkel da det virker som de blir litt mere slitene enn for noen år siden.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Tour de France-tråden! [Re: svegar] #774097 22/07/2009 23:06
MagneA Offline
Ringrev
Ringrev
for jeg har NULL tro på at det er mulig å sette i gang med de rykka der når hele den øvrige verdenseliten kjører på terskel. Ække mulig, og med Spanias stolte tradisjoner for kjemikaliebruk så kan jeg nok matte til å legge sammen to og to.

sv

Hvis det å rykke fra konkurrentene skal bevise doping, så hva med norske langrennsløpere som har drevet med dette gjennom alle tider. Til og med fra konkurrenter som har blitt tatt for doping. Er de rene?

Re: Tour de France-tråden! [Re: olechr] #774099 22/07/2009 23:07
MagneA Offline
Ringrev
Ringrev
Ble han ikke frifunnet fra OP?

Re: Tour de France-tråden! [Re: MagneA] #774102 22/07/2009 23:24
kjull Offline
Besatt
Besatt
Di Luca: Ikke veldig overraskende, men veldig trist. Ikke at han blir tatt, men at han er jukser. På samme måte blir det utrolig trist om Touren nå får avsløringer om et par måneder. Det vil ødelegge mye, selv om Touren er større enn doping!

Re: Tour de France-tråden! [Re: olechr] #774119 23/07/2009 06:00
torhovl Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: olechr
Contador har vel vært knyttet til Operacion Puerto han også.

Som eg skreiv lenger oppe i tråden, Contador var nemnt i nokre dokument, men det var berre laget sine treningsdokument, og hadde ingenting med doping å gjere.

Tor Hovland
Re: Tour de France-tråden! [Re: torhovl] #774127 23/07/2009 06:19
erling Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Heia Lance, Schlecks, Sasstre og Wiggins. De andre sammenlagtrytterne bryr jeg meg ikke noe om.

Og han derre Contador synes jeg skylder sjarm. Bare det at han ikke gidder å lære seg engelsk synes jeg er litt for dumt. Liker'n ikke.

Skal bli spennende å se hva Lance har å komme med i dag. Helt sikkert et nytt lag. Men er mest spent på hvem som kommer med på laget. Det blir i hvertfall ikke Contador.

Re: Tour de France-tråden! [Re: ] #774142 23/07/2009 07:08
Thomas NWS Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Nick
Grønn trøye er i tet på kongeetappen! ICON_SMILE

Fantastisk kjøring utfor, og nå er det regnvær igjen, noe knapt noen liker bedre enn Thor. Han sitter som en konge på sykkelen i dag. Dette liker vi.

Var det noen som sa feite-Thor?

Jeg sa Feite-Thor. Hyggelig at tjukkaser lykkes så til de grader på en slik etappe ;-) Spøk til side - dette var moro og all respekt til Thor.

Og som svoren Saxobank-fan retter jeg en stor takk til A. Contador for at du fikk to av mine gutter inn på pallen i går.

-Nemo saltet sobrius, nisi forte insanit-
Re: Tour de France-tråden! [Re: erling] #774146 23/07/2009 07:21
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: erling

Skal bli spennende å se hva Lance har å komme med i dag. Helt sikkert et nytt lag. Men er mest spent på hvem som kommer med på laget. Det blir i hvertfall ikke Contador.

Dette?

Re: Tour de France-tråden! [Re: kao] #774152 23/07/2009 07:29
Thomas NWS Offline
Ringrev
Ringrev
Spennende det der. Det går rykter om at Alberto Contador har fått tilbud om å bli kaptein.......

Re: Tour de France-tråden! [Re: kao] #774154 23/07/2009 07:35
Thomas NWS Offline
Ringrev
Ringrev

Re: Tour de France-tråden! [Re: ] #774172 23/07/2009 08:00
mariusin79 Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Nick
Og jeg lover ikke å slutte med Dop-Alberto,

Jeg blir fornøyd bare du slutter med å røyke sokkene dine mens du skriver, jeg.

La oss holde en saklig tone i kritikken så ikke dette forumet også detter ned på Hegnar/dn.no/whatever nivå.

Re: Tour de France-tråden! [Re: mariusin79] #774184 23/07/2009 08:10
bullet Offline
Besatt
Besatt
Noen som har sett uttalelser fra Klöden?

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Tour de France-tråden! [Re: bullet] #774191 23/07/2009 08:18
Dan Offline
More than words
More than words
Thors skrensestunt i går minnet meg om den videoen som var oppe her for en tid siden, med en fyr (en eller annen proffrytter mener jeg å huske) som skrenser ned en alpevei på en særs pen måte med racer. Noen som har linken?

Re: Tour de France-tråden! [Re: Dan] #774199 23/07/2009 08:31
Arve05 Offline
Avhengig
Avhengig

Soller drifting

Var nok det Thor prøvde på ja

Rational human beings do not base their decisions on reality but on their understanding of reality and the two are never the same
- George Soros
Re: Tour de France-tråden! [Re: Arve05] #774217 23/07/2009 08:56
Arve05 Offline
Avhengig
Avhengig

Rational human beings do not base their decisions on reality but on their understanding of reality and the two are never the same
- George Soros
Re: Tour de France-tråden! [Re: ] #774233 23/07/2009 09:28
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vet ikke om det er nevnt før, men her er det mye morsomt snakk rundt etappene: http://vacchi.se/

Re: Tour de France-tråden! [Re: svegar] #774249 23/07/2009 10:22
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Hvis han hadde følt seg pigg i det rykket, hadde han knapt snudd seg og brydd seg om hva som skjer bak. Erfaren eller ikke, hvordan kroppen responderer på et rykk kan man nesten ikke vite før man prøver. Hvor mange slike rykk har vi ikke sett før? Sastre sitt forsøk, eksempelvis. Skulle tro at han var minst like erfaren og kjent med kroppen.

Re: Tour de France-tråden! [Re: kjerts] #774263 23/07/2009 10:45
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
I want to ride my bicycle
Fantastisk live reportasje fra i går:

http://vcn.nyvelocity2.com/content/features/2009/tour-day-schmalz-stage-17

117k to go, and I tune in to the delightful sight of Thor SMASHing his way off the front of the race. Will this year's Tour ever stop enchanting me?

Thor SMASH is off the front of the race to get the few green jersey points in the valley after this climb – which is something that you would see Cav do if he were in green, I'm sure...

I can't wait to see Thor SMASH his way down the descent here.

The Cervelo team car comes up to Thor SMASH, he tells them, "I am to the SMASHing right now, can you the hand to me my bottle of herring juice?"

113k to go, the group behind is arriving at the summit, but I've been so transfixed by Thor SMASHing up front, I have no idea who they are.

Thor SMASH is on the descent now, the roads are straining under the weight of the SMASHing.

VDV moves to the front of the pack on the climb.

106k to go, Thor SMASHing the descent. He radios back to the team car, "I am dropping the Cadel like the goat drops the used grass."

97k to go, Columbia complaining that Thor SMASH isn't chasing enough today.

96k to go, I am so enthralled by this Thor SMASH descent that I am forgoing using the bathroom.

They show an overhead shot of the pack moving through a snaking descent, which does not help with the forgoing of the bathroom usage.

94k to go, Thor SMASH is at the green jersey sprint line. The SMASHing is complete, he looks at the camera, grabs his green jersey and says, "I have to achieved the maximum points, now I shall ride through the next hill as a time of resting."

It looks as if Thor SMASH will try to stay out and get the next green jersey sprint. He's not going to fall back and let the race dictate his success – George, did you hear that?

So if you had said a few days ago that Thor SMASH would be off the front solo for about half of stage 17, you would've assumed that Bob Roll had said it while on a Ripple binge, no?

VDV interview – he says that Wiggo will be looking to crush people in the ITT tomorrow.

82k to go, and look who's still SMASHing.

81k to go. Whoooooa! Thor SMASH almost Schlecks it on the wet descent! He leaves a divot on the road where he put his foot down – which he will have to go back and replace, bike racing is like golf in that way.

The break gets to Thor's SMASH divot and guys hit the deck, Menchov falls, as does Txurruka – making a noise with his bike that sounds like his name?

77k to go, Thor SMASHing gingerly - is that possible?

76k to go, Menchov is taken out by a white line – ™ Tom Boonen.

Thor SMASH has two minutes on the chase group. Incredible!

71k to go, Menchov Tchmils the road furniture. Can he see more than 15 feet in front of him?

Here's an Andy Schleck interview - how is it that he sounds more like my mental Thor SMASH than Thor SMASH himself does?

Sastre falls back to the team car, to get his rear derailleur lubed, and just happens to get to hold onto the car for a long time, those two facts are just a coincidence, of course.

67k to go, Thor SMASH has 2 minutes on the chase and 5:44 on the main field. He's got one cat 2 climb to go before the last sprint points of the day.

Has Menchov crashed again? Is Razzy in the team car directing him?

63k to go, Thor SMASH still holding his advantage, I doubt he'll hold off the pack on the last two cat 1 climbs of the day.

Here's a Lance interview – Frankie asks about when Lance beat Kloden in 2005 on the same finishing climb as today. We hear a whimper off camera.

61k to go, Astana take over the pacemaking, trying to reel in the SMASHing. That sentence makes me giggle.

Cadel slipping off back again, unable to match the SMASH?

60k to go, Thor SMASH 2k away from the top of the climb, he's starting to look like he going to pass a stone. And a Thor SMASH stone is the size of Gorka Marcotegui.

58k to go, Thor SMASH gets the maximum mountain points. He radios back to the team car to have them tell Pellizotti Bawn Chicka Bawm Bawm that he's his spotted lady llama.

Thor SMASH gets one more descent off the front before the grim reality of gravity takes over on the last two climbs.

The Schlecks will have to try to dislodge Wiggo today, as they TT like Germans break dance – slowly and sometimes disastrously.

The SMASHing is back on the descent. Menchov is chasing back on to the back of the break, just in time to eat it again on the descent?

45k to go, Thor SMASH has a few kilometers to go until the green jersey line. Which might signal the end of the day's SMASHing.

Thor SMASH goes over the green jersey line, his gap to the chase and the pack has been drastically reduced. He turns to the camera and gives a thumbs up as Levi drones on about crashing and such.

41k to go, Thor SMASH still SMASHing, the break is going to catch him soon.

Barredo catches up to Thor SMASH, you may remember Barredo from his desperate attempt to try and drop Marcus Burghardt as he fiddled with his zipper on stage 18 of last year's Tour, yeah that didn't work out so well...

37k to go, Sastre jumps on the climb, and the race begins.

36 k to go, Sastre passes Thor SMASH.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Tour de France-tråden! [Re: MagneA] #774272 23/07/2009 11:05
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: Abrahamsen
[quote=svegar Vel, nok om dette, har følelsen av at jeg har fått fram at jeg ikke har noe tro på Contador, og at jeg heier på andre enn ham.

sv

Dopinganklagene dine mot Contador er latterlige. Spesielt ettersom det er Frank Schleck som er tilknyttet Operacion Puerto og ikke Contador. Schleck har innrømmet å ha overført 7000 Euro til dopinglegen Eufemiamo Fuentes.

[/quote]

enig, litt rart at Frank ikke er kastet ut av Saxo bank.
Var det ikke forsklaringen hans at betalingen var for treningsprogram? Hvorfor setter leger opp treningsprogram til Det er jo mange leger som har vært tilknyttet sykkelsporten og har gitt "treningsprogram" så syns jeg dette er tvilsomt.

facebook.com/secondhandsessions

Re: Tour de France-tråden! [Re: hJürg1] #774289 23/07/2009 11:46
MagneA Offline
Ringrev
Ringrev
enig, litt rart at Frank ikke er kastet ut av Saxo bank.
Var det ikke forsklaringen hans at betalingen var for treningsprogram? Hvorfor setter leger opp treningsprogram til Det er jo mange leger som har vært tilknyttet sykkelsporten og har gitt "treningsprogram" så syns jeg dette er tvilsomt.
[/quote]

Fuentes er vel enda en gynekolog, hehe. Under fjorårets TDF ble jo pappa Schleck utsatt for politi ransakelse med mistanke om besittelse av dopingpreparater.

Saxo/ CSC har jo hatt flere dopingavsløringer, Hamilton, Basso, Schlecks tilknytning til OP og sportsdirektøren Riis dopinginnrømmelser ifjor. Rart at ikke dette laget blir tynt mer for dette, tipper det har med Arvesen å gjøre, samt at det er skandinavisk lag.

Re: Tour de France-tråden! [Re: Arve05] #774307 23/07/2009 12:16
kjull Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Arve05

Soller drifting

Var nok det Thor prøvde på ja

....men det viktige spørsmålet er jo: Hvilken vei er det :-)

Re: Tour de France-tråden! [Re: kjull] #774318 23/07/2009 12:28
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Nu er det en flott tempo rundt Annecy sjøen. Jeg har kjørt bil rundt den løpan jeg ICON_SMILE

Synes det er lite rart at de ikke viser mer av området rundt etapperna. Lite panorama filming lite då og då skulle i alle fall jeg synes var gøy.

Re: Tour de France-tråden! [Re: kjull] #774323 23/07/2009 12:32
oscaringe Offline
Ivrig
Ivrig
så ut som veien ned fra coll de soller ?(bunyola til soller)

Re: Tour de France-tråden! [Re: oscaringe] #774324 23/07/2009 12:35
kjull Offline
Besatt
Besatt
Sitat: oscaringe
så ut som veien ned fra coll de soller ?(bunyola til soller)

....derav navnet på filmen antagelig :-)

Side 20 av 24 1 2 18 19 20 21 22 23 24

Moderator  support, Valentino