Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 24 1 2 4 5 6 7 8 23 24

Tour de France-tråden!

Re: Tour de France-tråden! [Re: anderz] #768398 11/07/2009 11:03
NilsRegin Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: anderz
Det som er aller mest synd er at det ser ut til å bli Astana-mestarskapet avhold rundt Frankrike. De andre såkalte favorittene skuffer jo bare mer og mer. Og angrepsviljen er som vanlig størst i de lagene som ingen hører om hverken før eller etter. AG2R, AgriTubel, BBox m.fl er sikkert sjeleglad for de store lagene bare sitter og skuler på hverandre.
Det er nok bare Paasche og barte-bessewisseren som synes dette er den mest spennende TdF på lenge.

Dessverre har du litt rett i at dette ikke er spennende lenger.

Men jeg er ikke enig med det i kritikken av Paasche og Kaggestad. De to gjør en utmerket jobb sammen, særlig for oss som ikke kjenner sykkelsporten så innmari godt.
Skal man sitte og "tørrprate" på TV i 4-5 timer hver dag må man nesten komme med ett og annet feilskjær innimellom, men i det store og det hele syns jeg de to gjør en helt strålende jobb.
Jeg vil tilogmed gå så langt som å si at hadde det ikke vært for folkeligheten, entusiasmen og den faglige bakgrunnen til særlig Kaggestad på generell utholdenhetsidrett hadde ikke dette vært halvparten så populært i Norge.

Takk til TV2 for kjempegode sendinger!

Re Sykkelklubb
Re: Tour de France-tråden! [Re: NilsRegin] #768413 11/07/2009 12:32
ElGordo Offline
Ringrev
Ringrev
Vdr kaggestad og pååååschke, det kan bli for mye "her ligger en lokalt geitostgruve-eieren heter forøvrig lafarge og det er pussig nok det samme som resepsjonisten på hotellet vårt osv osv"
Men når så mye sendeflate skal fylles så godtar jeg, og koser meg med noen andre fakts i ny og ne.

Ser forøvrig til stadighet på eurosport der det er syklingen som er i fokus. De følger mye bedre med, og evner å snakke taktikk og sykkel på en god måte. Jeg savner forøvrig mer spesialisert kommentering over hele fjøla, dvs ta seerne mer på alvor og tør å gå inn i materien. Det å ikke være pjatt pjatt hele dagen for at den gemene hop skal se på.

I told u so!
Re: Tour de France-tråden! [Re: NilsRegin] #768414 11/07/2009 12:34
Arve05 Offline
Avhengig
Avhengig
Grønn trøye !!

Tøft gjort av Thor i dag, sterkt å holde følge opp over den første klatringen med det hardkjøret som var der. Spurtene ble jo bare barneskirenn....

Rational human beings do not base their decisions on reality but on their understanding of reality and the two are never the same
- George Soros
Re: Tour de France-tråden! [Re: Arve05] #768429 11/07/2009 13:52
Kjeserud Offline
Avhengig
Avhengig
Først; Flott gjort at Thor i dag. Får vel tro at den grønne sitter på skuldrene nå helt til Paris?! ICON_LAUGH

Contador sitt stunt i går tror jeg var en dårlig avgjørelse av en litt bitter liten mann (bokstavelig talt). Lance innrømmet på intervju i dag at noen følelser kan ha blitt såret, og det var ikke et snev av det "Ingen krangel innad i laget"-greiene de maste om i starten.

Jeg er glad Kaggestad og Paasche holder på som de gjør. For meg som får med meg stort sett hele TdF blir det mange lange timer, og landevei er ikke alltid så skrekkelig spennende å se på. Da er det greit å få vite hva den lokale geitosgruve-eieren heter. :-)

Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
Re: Tour de France-tråden! [Re: Kjeserud] #768437 11/07/2009 14:15
anderz Offline
Besatt
Besatt
Gi oss tilbake Kjell Erik Kristiansen! Ingen var istand til å balansere lokalkunnskap om ysterier og veistubber sammen med taktikkeri. Han fikk også med seg det som skjedde på skjermen i motsetning til surrebukkene på TV2.
De er folkelige og fine. Det er DDE og "Hotel Cæsar" også uten at jeg føler for å bejuble de heller.

Re: Tour de France-tråden! [Re: NilsRegin] #768440 11/07/2009 14:24
S
sigmund1 Offline
Ivrig
Ivrig
S
Sitat: NilsRegin

Dessverre har du litt rett i at dette ikke er spennende lenger.

Det er jeg virkelig helt utenig i, dette er jo superspennende. Etter Contadors lille stunt kommer det til å bli åpen konkurranse mellom de tre toppenen i Astana, Levi, ALberto og Lance. Jeg er enig i at alle andre er ferdig men kampen mellom disse tre kommer til å bli utrolig spennende.

Når det gjelder kommentatorene syns jeg de gjør en utmerket jobb selvom Kaggestad begynner å irritere meg på en del områder. For det første er han så stor fan av Contador og Schleck at det er slitsomt. Av en eller annen grunn liker jan ikke LAnce, og det skinner altfor tydelig gjennom. Og tilslutt det som irriterer meg mest, når han snakker om trening uttaler han seg med en sikkerhet om tvilsomme spørsmål som ikke hører hjemme noensteds.

Men selv på tross av dette syns jeg de gjør en meget god jobb. TV2 syns jeg i det hele tatt har et skikkelig bra Tour opplegg.

Re: Tour de France-tråden! [Re: anderz] #768444 11/07/2009 14:37
ElGordo Offline
Ringrev
Ringrev
Gi oss tilbake Kjell Erik Kristiansen! Ingen var istand til å balansere lokalkunnskap om ysterier og veistubber sammen med taktikkeri. Han fikk også med seg det som skjedde på skjermen i motsetning til surrebukkene på TV2.
De er folkelige og fine. Det er DDE og "Hotel Cæsar" også uten at jeg føler for å bejuble de heller.

Enig med deg. Kristiansen var best uten tvil, hvorfor fikk han ikke fortsette?
Kaggestad og påska følger litt for dårlig med på det som faktisk skjer innimellom, men som sagt de gjør en bra jobb og seertallene er jo veldig gode. Gleder meg til neste generasjons syklister kommer opp så vi kan få 5-6 nordmenn med i feltet. Og ja, det er en nasjonsgreie.

I told u so!
Re: Tour de France-tråden! [Re: ElGordo] #768451 11/07/2009 14:55
Kjeserud Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: ElGordo
Enig med deg. Kristiansen var best uten tvil, hvorfor fikk han ikke fortsette?
Kaggestad og påska følger litt for dårlig med på det som faktisk skjer innimellom, men som sagt de gjør en bra jobb og seertallene er jo veldig gode. Gleder meg til neste generasjons syklister kommer opp så vi kan få 5-6 nordmenn med i feltet. Og ja, det er en nasjonsgreie.

Jeg har håp om fire nordmenn neste år. Arvesen, Hushovd, Rasch og Boasson-Hagan.

Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
Re: Tour de France-tråden! [Re: Kjeserud] #768462 11/07/2009 15:37
ElGordo Offline
Ringrev
Ringrev
Er det slik at boasson nå har signert med Sky forresten?

I told u so!
Re: Tour de France-tråden! [Re: ElGordo] #768469 11/07/2009 15:59
anderz Offline
Besatt
Besatt
@ElGordo: Det er mange som hinter til dette iallefall. Presentasjonen av teamet er vel ikke før 1. September så vi får kanskje ikke bekreftet det før da.
Lurer på om det er positivt eller negativt for EBH, men britisk sykling har jo produsert mye bra de siste årene.

Re: Tour de France-tråden! [Re: anderz] #768476 11/07/2009 16:07
C
Clotho_NOR Offline
Ivrig
Ivrig
C
Det er nok bare Paasche og barte-bessewisseren som synes dette er den mest spennende TdF på lenge.

Og i så fall meg. Jeg syns det er spennende og underholdende i år. Når det gjelder den gule trøyen, er det liten tvil om at Astana tar den, men i mine øyne er det helt åpent mellom Lance og Contador. Tipper Lance kommer på Mt Ventoux (var det ikke der han og Pantani hadde den episke duellen?) Når det gjelder Levi, er jeg ikke så sikker på at han er sterk nok, da er jeg mer imponert over Klöden hittil i år. Han virker bomsterk.

Dessuten syns jeg det er spennende å se hvor lenge Thor H kan beholde trøyen. Kommer Cav til Paris, tror jeg dessverre ikke han klarer det, men det er lov å håpe !

Re: Tour de France-tråden! [Re: anderz] #768498 11/07/2009 17:23
kao Offline
Ivrig
Ivrig

Synes TV2 gjør en bra jobb jeg, men hvis du savner KEK (som ble bra etter hvert) går det an å gjenta tipset om Eurosport med svenske kommentarer. Vacchi er kongen!

Re: Tour de France-tråden! [Re: kao] #768510 11/07/2009 17:50
Slimjim Offline
Entusiast
Entusiast
Paasche og Kaggestad gjør en bra jobb synes jeg, og de er grunnen til at jeg får se på tdf av dragen. Det er ikke bare sykkel men litt historie og geografitime også. Litt morsomme er de og.

What good is a phone call ... if you're unable to speak
Re: Tour de France-tråden! [Re: kao] #768545 11/07/2009 19:08
anderz Offline
Besatt
Besatt
Sitat: kao
Synes TV2 gjør en bra jobb jeg, men hvis du savner KEK (som ble bra etter hvert) går det an å gjenta tipset om Eurosport med svenske kommentarer. Vacchi er kongen!
Det er jeg enig i og det er de jeg følger når jeg er hjemme. Både HD og Vacci gjør det hele bedre
Men på jobben og ellers ute av huset bruker jeg SlingBox mot pc/mobil og slingboxen er koblet opp mot en tuner uten Eurosport. Ser ut som jeg må koble om litt slik at jeg slipper unna dansebandet til TV2.
Sitat: Slimjim
Litt morsomme er de og.
Etter å ha sett hele vårklassiker-rekka på TV2 Sport med barten og kjekken har man hørt de samme blødmene og utgreiingene om hematokritt mm. mange ganger. De gjentar mer eller mindre de samme tingene hver gang så de jobber nok utifra en stikkordliste. På TdF har de jo den ekstra attraksjonen med dansestjernen fra Sørlandet som barten kan krangle med i hver sending... jeje.

Re: Tour de France-tråden! [Re: anderz] #768558 11/07/2009 19:43
kjull Offline
Besatt
Besatt
HD på resultatlisten er det utenfor tidslimiten det?

Re: Tour de France-tråden! [Re: ] #768561 11/07/2009 19:47
oslove Offline
lo-fi
lo-fi
Sitat: Nick

Dette er en merkelig kommentar om han som er Astanalagets kaptein.

Det som er litt merkelig i alle uttalelser fra både lagleder og lagkamrater, er at de ikke helt klargjør hvem som er sjefen på laget, men at de skal "finne ut underveis hvem som er den sterkeste". Og da burde Contador slått til litt kraftigere og endt opp i gul trøye, om det var for å bevise at han er den laget må kjøre for. Noe han ikke klarte, utifra sånn som jeg ser det da, på det nåværende tidspunkt kan du si, på en måte ICON_WINK

2 sekunder foran Lance er ikke store overtaket, og det er jo mange tunge etapper igjen, så mye kan skje.... Menchov, Schleck, Cancellara og Sastre kanskje gjør noen sprell etterhvert...

Det er hadde gjort det litt mer spennende ihvertfall!

DDS // Joar Christoffersen. sun

Re: Tour de France-tråden! [Re: oslove] #768602 11/07/2009 20:53
frodegutt Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Jeg er enig i at Eurosport sin sending holder langt høyere kvalitet enn TV2 sin sending.
Det at man bare sender 10 minutter i forbindelse med kveldssendingen mener jeg er skikkelig teit. Se på Aftentour på TV1 i Danmark. Det er gjennomgang av dagens etappe, kommentarer og reaksjoner og gjennomgang av morgendagens etappe. Det er skikkelig gjennomført bra.

Dagens mest forstyrrende melding på Eurosport var likevel at en av mine store helter fra 80-tallet, Robert Millar, har skiftet kjønn. Holy Cow!!!
Dette må jeg prodde mer i...

Re: Tour de France-tråden! [Re: frodegutt] #768621 11/07/2009 21:38
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
http://images.google.no/imgres?imgurl=http://www.cyclinglogue.com/wp-content/uploads/2007/07/robertmillar.jpg&imgrefurl=http://www.cyclinglogue.com/about-cycling/robert-millar-is-no-longer-a-man.html&usg=__GmmkVhjvRsd4TlBqB74bvt1vfC0=&h=238&w=200&sz=18&hl=no&start=4&um=1&tbnid=GGLZG82juDi14M:&tbnh=109&tbnw=92&prev=/images%3Fq%3DRobert%2BMillar%26hl%3Dno%26rlz%3D1R2ADBF_no%26sa%3DX%26um%3D1

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Tour de France-tråden! [Re: DagRS] #768687 12/07/2009 07:38
M
Marius-H Offline
Ringrev
Ringrev
M
TV2 sin sending er mere folkevennelig. Noe som er veldig viktig for TV2. Viktigere enn at sykkelgeeks syntes sendinga er kul ICON_LAUGH

Jeg er glad vi har begge alternativene. Av alle sendingene liker jeg Versus i US sin dekning.

Sportsnyheter rett til mobilen? Søk Sportsnerd på Android market.
Re: Tour de France-tråden! [Re: Marius-H] #768698 12/07/2009 08:05
kjull Offline
Besatt
Besatt
Noen som har en god site som viser oversikt over alle store klatringer i Touren, når de er brukt, første mann over osv.?

Re: Tour de France-tråden! [Re: kjull] #768794 12/07/2009 12:59
ubermensch Offline
Ringrev
Ringrev
TV2s Tour de France satsning har, tror jeg, ført til en ganske stor interesse rundt sykkelsporten i Norge. Og det kan vi jo like!

Kristian
Re: Tour de France-tråden! [Re: ubermensch] #768803 12/07/2009 13:17
Hansi Offline
Entusiast
Entusiast
Alle "ikke-syklister" jeg har snakket med, skryter veldig av TV2's sendinger. Mange synes det er intr. å høre på Kaggestad. Selv foretrekker jeg TV2 fremfor Eurosport.

Re: Tour de France-tråden! [Re: Hansi] #768842 12/07/2009 15:04
ElGordo Offline
Ringrev
Ringrev
Kjør kaggestad bingo;

Hematokritt
Laktaktverdier
1,2-1,5 liter drikke per time alt. 700 ml drikke
Ingrid Kristiansen referanse, valgfri.
ballspill vs Sykling (gjenganger hvert år)
Edit "Elektrolytter"

Hvordan gikk det med shimanos elektroniske girsystem (the mother of all inventions) regner med at skil shimano kjører med dette, men er det andre lag som bruker det i år?

Redigert av ElGordo; 12/07/2009 16:25.

I told u so!
Re: Tour de France-tråden! [Re: ElGordo] #768847 12/07/2009 15:13
bullet Offline
Besatt
Besatt

og det er selvfølgelig kun sportsdrikke med karbohydrater og elektrolytter på flaskene. rart at rytterne heller flaske på flaske med seig sportsdrikk over hodet.

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Tour de France-tråden! [Re: NilsRegin] #768898 12/07/2009 16:48
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: NilsRegin
Jeg må si Lance imponerer meg, jeg hadde aldri trudd det skulle være mulig å gjøre et så sinnsykt comeback. Fantastisk hva den mannen er i stand til, jeg tar av meg hatten.

Spørsmålet er om han klarer å vinne uten det vanlige opplegget med dopede hjelperyttere. ICON_WINK

Re: Tour de France-tråden! [Re: Dan] #768904 12/07/2009 16:55
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Dan
Spørsmålet er om han klarer å vinne uten det vanlige opplegget med dopede hjelperyttere. ICON_WINK

Nei, nå synes jeg du er fryktelig negativ, altså! ICON_SMILE

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Tour de France-tråden! [Re: bullet] #768905 12/07/2009 16:56
anderz Offline
Besatt
Besatt
Sitat: bullet

og det er selvfølgelig kun sportsdrikke med karbohydrater og elektrolytter på flaskene. rart at rytterne heller flaske på flaske med seig sportsdrikk over hodet.

Neida, det jo obligatorisk dissing av franske team som ikke lot Lauritzen og THOR!!!!! få mineraler, elektrolytter og karbohydrater på flaska. Makan. Lauritzen fikk ikke engang frokostblandingen av de froskespiserene.
Gjentas annenhver dag.

Re: Tour de France-tråden! [Re: anderz] #768908 12/07/2009 17:00
oivindg Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Neida, det jo obligatorisk dissing av franske team som ikke lot Lauritzen og THOR!!!!! få mineraler, elektrolytter og karbohydrater på flaska. Makan. Lauritzen fikk ikke engang frokostblandingen av de froskespiserene.
Gjentas annenhver dag.

Det er vel ikke så rart at de henger seg opp i dette. De franske teamene har vært sent ute med å se viktigheten av kosthold. Mads Kaggestad fortalte at da han syklet i CA spiste mange av de franske rytterne Choko-Pops til frokost. Sportsdrikk ville de ikke ha, fordi det ikke smakte noe godt, så de holdt seg til vann eller til nød saft.

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: Tour de France-tråden! [Re: anderz] #768909 12/07/2009 17:02
anderz Offline
Besatt
Besatt
Tilbake ti TdF så er det fantastisk hvor kjedelig en helg med fjelletapper utartet seg. Veel og bra fikk [Paasche]THOR!!![/Paasche] den grønne trøya tilbake, men gudhjelpe meg hvor lite angrepsvilje det er i feltet av s.k. favoritter. Bla bla langt løp bla bla siste uken bla bla. De kunne jo bare reist til Mt. Ventoux med en gang og kjørt bakketempo opp for å se hvem som var best med en gang.
Vi får håpe at hviledagen sørger for at rytterene restituerer seg nok til at noen kan gjøre noe spennende utover uka. Desverre er det vel helst dopingavsløringer hviledagen blir brukt til jamfør de siste årenes TdF.

Re: Tour de France-tråden! [Re: oivindg] #768910 12/07/2009 17:04
anderz Offline
Besatt
Besatt
Sitat: oivindg
Det er vel ikke så rart at de henger seg opp i dette. De franske teamene har vært sent ute med å se viktigheten av kosthold. Mads Kaggestad fortalte at da han syklet i CA spiste mange av de franske rytterne Choko-Pops til frokost. Sportsdrikk ville de ikke ha, fordi det ikke smakte noe godt, så de holdt seg til vann eller til nød saft.

Det var bedre før når vann var ødeleggende for kroppen og rytterene drakk rødvin og cognac. Full på alkohol og full av amfetamin: Det var dagene sine det ICON_SMILE

Side 6 av 24 1 2 4 5 6 7 8 23 24

Moderator  support, Valentino