Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stier i Nes

Stier i Nes #766931 08/07/2009 18:14
erijon Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Jeg har akkurat flyttet fra sti-eldoradoet Troms til litt mer hjemlige trakter på Østlandet, nærmere bestemt Auli i Nes kommune.

Jeg har ikke begynt å utforske sykkelmulighetene enda men har sett mange syklister ute på veiene. Er det noen som vet om noen gode stier/terrengmuligheter i området så håper jeg de kan tipse meg.

Jeg har visst begynt å trene igjen...

Er på utkikk etter:
Spinergy hjul
Coda sykkeldeler
Re: Stier i Nes [Re: erijon] #766963 08/07/2009 18:58
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Jeg har sykla oppe ved Imle rundt Hallingnatten. Veldig mye bra der hvertfall ICON_SMILE

En liten smakebit fra i fjor høst

Vedlegg 2899575240_ae36c1e56d.jpg
Redigert av tommygutt; 08/07/2009 18:59.

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Stier i Nes [Re: erijon] #766991 08/07/2009 19:27
MonsieurJunk Offline
Medlem
Medlem
Hei. Har vokst opp på Auli men flyttet til Kølfta nå og egentlig syklet alt for lite oppi der men jeg har et par tips til deg.

Vet ikke hvor godt kjent du er i nabolaget enda men du kan sykle opp på toppen på "Gamlefeltet", opp til Tårnveien. Der går det inn en sti som fører inn til Svarstadtjernet og derifra kan du kjøre stier ned til Blaker og Rånåsfoss. Og det går, som du sikkert skjønner, for det meste nedover ICON_SMILE

Så har du området fra Kjærnsmo gård. Her er det milevis med grusveier på kryss og tvers med sti-innslag hvis du ønsker det. Det er sammenhengende grusveier langt inn i Aurskog, og sikkert helt til Sverige hvis man bare leter.

Fra Neskollen, på andre siden av elva ved Hvam, er det mulig å kjøre sti helt til Sørum skole på Lørenfallet.

Lykke til og god tur.

Det er forresten laget et ganske bra turkart over Nes med merkede stier og skispor. Tipper du får kjøpt det på Sporten eller på rådhuset på Årnes

Re: Stier i Nes [Re: erijon] #766999 08/07/2009 19:37
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: erijon
Jeg har akkurat flyttet fra sti-eldoradoet Troms til litt mer hjemlige trakter på Østlandet, nærmere bestemt Auli i Nes kommune.

Jeg har ikke begynt å utforske sykkelmulighetene enda men har sett mange syklister ute på veiene. Er det noen som vet om noen gode stier/terrengmuligheter i området så håper jeg de kan tipse meg.

Nes har noen fabelaktige stier som sier flyt flyt og flyt. Det har vært lagt ut en god del turer til Holtfjellet og områdene rundt Hvamsetra om du følger denne linken. Akkurat nå er det ikke så trivelig fordi dette er lyng/barnålssti med en del vegetasjon inn i stien sånn at du fort blir både kald og våt på beina. Greniskogen har også en del perler. Heng deg på det lokale forumet så skal du nok få oppleve stier i ICON_SMILE klassen.

Vi hadde besøk av en trønder for ikke lenge siden og det var en svært blid og fornøyd trønder som slengte fra seg sykkelen ved Udnes skole etter tur.

(GPS sporlogg finnes).

Redigert av StigB; 08/07/2009 19:39.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Stier i Nes [Re: StigB] #767030 08/07/2009 20:14
A
AAis4quitters Offline
Fersking
Fersking
A
Hello.

Kan anbefale og bli med Bingsfoss sykkelklubb på noen turer.
Der kjøres det variert offroad tir/tor/søn.
En "tur" gruppe kl 1800 fra Sørumsand tirsdager, har vær mye morsom sti i området i det siste. Ellers er det litt mer seriøse grus treninger tor/søn.

Nå vet ikke jeg hvor dreven du er da, men jeg har akkrat begynt med sti, og syntes det er en bra måte og bli kjent med område.

Hello. Nice to meet you!
Re: Stier i Nes [Re: AAis4quitters] #767041 08/07/2009 20:27
StigB Offline
Señor
Señor
Sitat: AAis4quitters

Nå vet ikke jeg hvor dreven du er da, men jeg har akkrat begynt med sti, og syntes det er en bra måte og bli kjent med område.

Takk for tilbudet, nå er ferie rett rundt svingen sånn at det er litt begrenset. Vi stikker gjerne over og kartlegger i samme slengen. Du har kanskje allerede sett at vi har en post på rsfo.no som heter "Kart, spor og turforslag". Regner med at vi etterhvert får kommet i gang å lagt ut det som er av god sti der. (de fleste turene her oppe vil nok bli lagt ut der så det er bare å henge seg på)

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Stier i Nes [Re: StigB] #767054 08/07/2009 20:47
A
AAis4quitters Offline
Fersking
Fersking
A
Sitat: StigB
Sitat: AAis4quitters

Takk for tilbudet, nå er ferie rett rundt svingen sånn at det er litt begrenset. Vi stikker gjerne over og kartlegger i samme slengen. Du har kanskje allerede sett at vi har en post på rsfo.no som heter "Kart, spor og turforslag". Regner med at vi etterhvert får kommet i gang å lagt ut det som er av god sti der. (de fleste turene her oppe vil nok bli lagt ut der så det er bare å henge seg på)

Ser man det ja, kan bli ett veldig nyttig verktøy etterhvert, bra initiativ!
Og start blankt på sti, selv om jeg har bod her hele livet, er jo en uendelig labyrint ICON_WINK

Tenkte også på Erijon, er jo ikke langt og rulle ned fra Auli til s.sand og sjekke ut hva som er å tilby rundt her også =)

Hello. Nice to meet you!
Re: Stier i Nes [Re: AAis4quitters] #767112 08/07/2009 22:00
erijon Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Takk for alle svarene. Jeg er faktisk meget lite kjent i området, derfor jeg spør. Så fort jeg får orden i huset og sykkelen ut på veien skal jeg begynne å utforske litt. Alle tipsene så langt gleder jeg meg til å prøve ut.

Erfaringen min er så som så. Jeg begynte å sykle for ca 3 år siden men har vært slått ut av ett virus siden november så iår har sykkelen bare gått drøye 5 mil. Derfor virker "tur" gruppen til AAis4quitters veldig fristende. Skal prøve å slenge meg med så fort jeg har mulighet.

Jeg har visst begynt å trene igjen...

Er på utkikk etter:
Spinergy hjul
Coda sykkeldeler
Re: Stier i Nes [Re: erijon] #767430 09/07/2009 13:53
A
AAis4quitters Offline
Fersking
Fersking
A
Sitat: erijon
Takk for alle svarene. Jeg er faktisk meget lite kjent i området, derfor jeg spør. Så fort jeg får orden i huset og sykkelen ut på veien skal jeg begynne å utforske litt. Alle tipsene så langt gleder jeg meg til å prøve ut.

Erfaringen min er så som så. Jeg begynte å sykle for ca 3 år siden men har vært slått ut av ett virus siden november så iår har sykkelen bare gått drøye 5 mil. Derfor virker "tur" gruppen til AAis4quitters veldig fristende. Skal prøve å slenge meg med så fort jeg har mulighet.

Ok, bare send meg en PM eller noe når du er int, så ordner vi det.

Hello. Nice to meet you!

Moderator  support