Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 6 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Bukkerittet 2009

Re: Bukkerittet 2009 [Re: tonesam] #764607 04/07/2009 19:59
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Den nye avslutningen var helt knall, rart den ikke har blitt tenkt på før. Helt klart den best ritttrasen her i landet etter min mening, med flere mil på flytstier. Hadde en bra dag og er førnøyd med tiden 3.34. Bakhjulet løsnet, oppdaget det heldigvis på grusen, kunne vært badddd! Ellers var det supertørt, varmt men overkommelig. Enig med Elgvenn om maten. Det var bra. Så og si alt er bra og kudos til Dalafolket som arrangør. Negativt ?
Den masterstarten går det sikkert ann å gjøre noe med, eller f.eks la tiden starte ved bommen ala Grenserittet, ble litt knotete og trangt. I fjor var det mellomtider, mattestarte etc, hvorfor ikke i år ? (dyrt ?).

Re: Bukkerittet 2009 [Re: Elgvenn2] #764615 04/07/2009 20:18
T
tonesam Offline
Avhengig
Avhengig
T
Sitat: Elgvenn2
Sitat: trultemor
Har fått skille etter sykkelbuksa, hihi.

Gratulerer Trultemor.

Tror forøvrig dagen i dag var en stor dag for slangeprodusenter i verden. Har aldri sett så mye punkteringer på noe ritt jeg har deltatt i noen gang. Ble forbikjørt en av pulje på ca 5 ryteere før 2. stiparti med høgspentinnslag. Men i det stipartiet sto alle på rekke og rad og bytta slange... ICON_WINK Da hjelper det lite å kjøre fort hehe

Takk. ICON_SMILE

Jeg reagerte ikke på antall punkteringer for jeg syntes det var fryktelig mange som punkterte på vestmarkrittet også, og tenkte at det er vel vanlig at folk punkterer så hyppig da, og takker skaperen for at jeg selv slapp. Jeg mista kjedet en gang, men det var mens jeg GIKK og trillet sykkelen ned en steinrøys. Ellers ingen problemer.. annet enn at noen av oss sykla feil. frown

Selvutnevnt sinke
Re: Bukkerittet 2009 [Re: Oddefa] #764617 04/07/2009 20:20
JOF Offline
Entusiast
Entusiast
Fantastisk ritt! Uten tvil Norges morsomste, men også hardt. De første 10 km er tunge, kanskje spesielt på grunn av varmen de to årene jeg har vært med. Deretter er det nydelige flytstier og generell glede blandet med slit på både grus og sti. Som andre påpekte var det ekstremt mye punkteringer. Dette gjorde meg litt nervøs for mine Fast Trak LK 2.0, men de holdt inn og trillet bra på grusen, men kunne nok hatt noe bedre feste og trygghet med bredere dekk.

Takk til arrangør for flott arrangement! Et ritt å lære av for andre.

Redigert av JOF; 04/07/2009 20:25.

Jan Ove
--
Re: Bukkerittet 2009 [Re: JOF] #764621 04/07/2009 20:31
over the top Offline
Ivrig
Ivrig
Syklet ikke i år grunnet "sure bein", men stilte som funksjonær for Brumundal SK (er selv medlem i Ceres).

Jeg stod løypevakt i 170 grader høyresving ca 4 km før mål og det var en fryd å se alle smilende (og noget slitne) fjes som passerte! Tydelig at dette var en flott opplevelse for deltagerne. tysker

Re: Bukkerittet 2009 [Re: over the top] #764637 04/07/2009 20:57
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
Et fantastisk ritt.Jeg er strålende fornøyd med dagen. Herlig avslutning var det også. Langt bedre enn Dørja i fjor.

MEN, jeg skulle gjerne sett aldersbestemte resultatlister også. Det er gutta jeg startet sammen med som jeg har knivet med. At jeg ikke vet hvordan den duellen gikk syntes jeg er litt kjipt. Om ikke annet enn å merke hvilke eliteryttere som har blitt plassert inn i aldersbestemte resultatlister.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Bukkerittet 2009 [Re: Trond Vidar] #764659 04/07/2009 21:25
frodegutt Offline
Besatt
Besatt
Det var et herlig ritt! Og så varmt det var!
Jeg hadde en god dag frem til vi kom inn på de lange grusstrekkene. Der ble jeg liggende på rødt for lenge. Dette medførte velt pga at jeg kjørte løs dekket fra felgen (kjører vanlig RR på Roval felg med guffe). Det slapp i bunnen av en bakke og når jeg så skulle sette utfor nedover var dekket for mykt og jeg stupte i lyngen.
Det var et flott arrangement. Matservering og utlevering av drikke rett etter målgang er forbilledlig til en kostnad av kr. 550(??). Det har de fleste noe å lære av.

Re: Bukkerittet 2009 [Re: Trond Vidar] #764664 04/07/2009 21:36
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Trond Vidar
Et fantastisk ritt.Jeg er strålende fornøyd med dagen. Herlig avslutning var det også. Langt bedre enn Dørja i fjor.

MEN, jeg skulle gjerne sett aldersbestemte resultatlister også. Det er gutta jeg startet sammen med som jeg har knivet med. At jeg ikke vet hvordan den duellen gikk syntes jeg er litt kjipt. Om ikke annet enn å merke hvilke eliteryttere som har blitt plassert inn i aldersbestemte resultatlister.

Fint at du er fornøyd med rittet!

Hvis du laster ned den fullstendige res.lista i pdf-format kan du se hvilke eliteryttere som er plassert inn ved å se på startnummeret. Eliterytterne har tosifret startnummer.

Re: Bukkerittet 2009 [Re: Trond Vidar] #764671 04/07/2009 21:44
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Trond Vidar, fælt hvor du mobbet oss som gikk bratta opp til toppen i det første terrengetpartiet da. "dette er vel et sykkelritt ?" Hehe, bra publikumsfriere der. Men veldig bra sykla, og ikke minst ned att, lå en 3-4 plasser bak deg nedover, man var fornøyd med å ligge bak de andre som du sykla forbi.

Re: Bukkerittet 2009 [Re: kao] #764673 04/07/2009 21:50
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Etter å ha konsentrert meg om veteran-NM på landeveien de første bukkerittårene så bestemte jeg meg for å prøve Bukkerittet i år. Og angret ikke på det!

Men formen er råtten, ble realt frakjørt i grusbakkene fra start, men det gikk mye bedre i terrenget. Tok inn mange, men så punkterte jeg selvfølgelig :-( Klønte nok i noen minutter, men kom meg videre etter hvert og det gikk forsåvidt fint, fant ut at jeg ikke har så mye å skamme meg for i terrenget i hvert fall, men jeg har visst vondt for å kjøre bra på grusen. Men i all terrengkosen bestemte jeg meg for at jeg bare måtte fullføre uansett.

Dyktig sliten de siste to milene, og det gikk utover teknikken. Kom meg greit over elva, men holdt på å tryne i ei grøft ned mot mål pga litt tvetydig merking (eller var det bare jeg som ikke var tilregnelig? ;-) ) Kom meg i mål på 3.30, burde vel ha vært noe raskere, men greit nok.

Er vel litt inhabil siden jeg sykler for arrangørklubben, men all honnør til gjengen som har funnet og utviklet denne flotte løypa :-) Og attpåtil har vi Helgøyatråkket, som er et like fint ritt ;-)

Og nå er jeg ferdig med dagens andre økt, med å fjerne merking og søppel! Da er det godt med en kald en ;-)

Redigert av kao; 04/07/2009 21:52.

Re: Bukkerittet 2009 [Re: kao] #764676 04/07/2009 21:53
Trond Vidar Offline
Sitat: kao

Fint at du er fornøyd med rittet!

Hvis du laster ned den fullstendige res.lista i pdf-format kan du se hvilke eliteryttere som er plassert inn ved å se på startnummeret. Eliterytterne har tosifret startnummer.

Det var smart! Takk, lastet ikke ned PDF'en første gang.

Re: Bukkerittet 2009 [Re: Oddefa] #764679 04/07/2009 21:56
Trond Vidar Offline
Sitat: oddefa

Trond Vidar, fælt hvor du mobbet oss som gikk bratta opp til toppen i det første terrengetpartiet da. "dette er vel et sykkelritt ?" Hehe, bra publikumsfriere der. Men veldig bra sykla, og ikke minst ned att, lå en 3-4 plasser bak deg nedover, man var fornøyd med å ligge bak de andre som du sykla forbi.

knegg devilsmile De heiet jo så fint, så jeg tenkte at en smartass-kommentar var på sin plass. Jeg ville også forbi de fleste før nedkjøringen, det er den fineste av de alle. Det kostet, men var verdt det. Krampa tok meg godt på fagerhøi på vei tilbake så det ble sniletempo inn, og 3km før mål var det full stopp med krampe i alle retninger ICON_LAUGH

Re: Bukkerittet 2009 [Re: front biker] #764708 05/07/2009 04:06
larsah Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
Skal feriere på Skeikampen i sommer og har planer om å teste ut bl.a Bukkerittsløypen.

Noen som fikk logget GPS-sporet og kan legge ut på siden?

Mvh
Lars

Re: Bukkerittet 2009 [Re: larsah] #764733 05/07/2009 07:59
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Bukkerittet 2009 [Re: Elgvenn2] #764763 05/07/2009 09:06
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Montro om det kommer noen bilder jeg... bigsmile

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Bukkerittet 2009 [Re: Elgvenn2] #764904 05/07/2009 13:27
Thorst Offline
Veteran
Veteran
Noen bilder her på Ryes sider

- Espen -

"Man angrer aldri på en dårlig tur, bare de gode man går glipp av"
Re: Bukkerittet 2009 [Re: Elgvenn2] #764925 05/07/2009 14:38
H
HaakonL Offline
Tidligere hCon
Tidligere hCon
H
Sitat: Elgvenn2
Er noen andre ritt som kan se litt på middagsserverings tilbudet vi fikk etter rittet. Klart, i de virkelig store er det kanskje en utfordring å få logistikken til å henge sammen, men de de litt mindre (under 500?) burde dette være mulig! Veldig bra! ICON_SMILE

Ting som kunne vært bedre:
-merking, sykla feil ca 10 meter selv, så en annen som sykla feil og hørte også en heftig diskusjon mellom to oppgitte karer i målområdet. Det var stort sett veldig bra merking, men noen områder kan nok bli bedre! ICON_SMILE

[kresenmodus]Kremt... middagstilbud? Joda, vi fikk noe mat i år som tidligere, men kvaliteten er som vanlig til å grine av, og ikke et hotell verdig. Saltlake med kjøttdeig og tomatpure. De burde skamme seg, hvor kult er det å være kokk på et sted som det? Varme opp bakker med ferdigmat, liksom... Oppdaget Thon-matkvaliteten for tre år siden da vi bodde på hotellet, og siden har vi valgt leilighet. Men etter rittet er det kjekt med en liten tallerken mat før man lager middag selv så da loffet jeg inn i restauranten som vanlig. Fikk i meg to biter før jeg holdt på å spy av driten. Æsj.[/kresenmodus]

Når det gjelder merking, så tror jeg folk snart får lære seg at hvis det ikke står noe, så sykler vi videre i samme retning. Jeg syns merkingen var veldig, veldig bra. Så folkens, hold stø kurs i samme retning hvis ikke det er merket noe annet, det funker.

Rittet for min del var preget av bihulebetennelsen og den foregående forkjølelsen. Satte ut med mål om 40 kilometer, men da jeg kom til Fagerhøy var jeg sugen på hele runden, koste hva det koste ville. At jeg hadde for lite vann og mat til det fikk så være, og det førte naturligvis til at jeg gikk i kjelleren rundt 45 km. Fikk godkjent hele runden da jeg kom i mål, det var hyggelig gjort.

De nye stipartiene var fantastiske, men jeg ble forbanna da jeg oppdaget at vi ble sendt langt opp i slalombakken før vi fikk satt nesa ned mot mål, hehe. Tom, sur og jævlig sliten så føltes det helt pyton. Og i ettertid tenker jeg at det egentlig var litt unødvendig - vi kunne bare tatt grusen ned samme vei som vi kom opp etter siste elvepassasje, eller hur?

Til neste år ønsker jeg meg flere startpuljer. Den masterbilen klarer sikkert å kjøre noen ganger til, slik at vi får vi litt mer armslag på stipartiene. Det er trangt, og de gangene Bukkerittet er seedingritt for birken, så går det utrolig sakte på stiene.

Med utgangspunkt i årets resultatliste (ikke NC), er det mulig å finne et omtrentlig gjennomsnitt for hvor mye tid man sparte på å slippe Dørja?

Haakon
Re: Bukkerittet 2009 [Re: HaakonL] #764932 05/07/2009 15:22
Terskel Offline
Entusiast
Entusiast
En fantastisk løype og svært godt gjennomført arrangement. Synes at masterstartgutta kjørte mesterlig, og jeg var i motsetning til andre masterstarter aldri redd. Hadde litt problemer med merkingen. Viktig med et bånd til 50-75 meter rett etter kryss, slik at man får raskt bekreftet at man er på rett vei. Er forøvrig fargeblind, så rød spray i stien er til varierende hjelp. Startet i pulje 2. Hadde en super dag i løypa og brukte 3,16. Dermed ble det en del passeringer. Folk var uten unntak supre med å slippe forbi. Takk for er herlig dag!

Øyvind
Re: Bukkerittet 2009 [Re: Terskel] #764964 05/07/2009 16:59
C
Christen Offline
Ex Trippelbirker
Ex Trippelbirker
C
Et veldig bra arrangement. Synes løypa var meget godt merket og det var lett å finne fram. Slutten var veldig fin og veldig mye bedre enn Dørja.
Synes også det er bra av en klubb som ikke har tilholdssted på Skei å ta seg bryet med å arrangere ute av sitt eget nærområde. Blir nok mange turer til Skei for ulike dugnader.

Som gamling startet jeg også i pulje 2 og det ble mange passeringer. Ropte "unnskyld" til ganske mange og de fleste vikte med en gang det var mulighet. Prøvde å si "takk" hver gang jeg syklet forbi, men var til tider noe anpusten.

Sparken min fungerte glimrende og gikk som ei kule i terrenget(synes jeg), kom inn på 3.08. Blir mer og mer fornøyd med den sykkelen. Hadde Panaracer 2.3 dekk som fungerte bra.

Fikk ikke med meg middagen, da jeg måtte tilbake på jobb, så jeg kan ikke si noe om matkvaliteten.

Noe senere på kvelden da jeg hang under helikopteret ved Skagastølstind i solnedgang, for å hente 3 klatrere, tenkte jeg at dette var en perfekt dag. (Enda senere på natta ble det tur til Skageflå i Geiranger.)

Re: Bukkerittet 2009 [Re: Christen] #765016 05/07/2009 18:22
R
Rofstad Offline
Entusiast
Entusiast
R
Utrolig bra ritt!
Bare synd at jeg syklet feil og dette var mitt første norgescup-ritt :S

Re: Bukkerittet 2009 [Re: Rofstad] #765089 05/07/2009 20:44
[
[gbz]doc Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
[
Hva skal man si?
Blir det mer perfekt enn dette?

Herlige stier, flott natur, flott vær, hyggelige medsyklister, hyggelig publikum, støle muskler og masse morro!

Tror det er eneste rittet hvor jeg ikke klarer unngå å smile, selv om jeg er driiiit sliten... ICON_SMILE

Som en liten kuriositet klarte jeg å punktere på forhjulet(!) på grusen(!). Er det mulig da? I et ritt som dette? Og på toppen av det hele kløna jeg med Co2 pumpe for første gang, hadde stilt inn håndpumpa på bilventil, mistet den lille delen som måtte snus i lyngen, blåste ikke opp slangen nok før jeg tok på dekket m.m...

Lot meg forøvrig også imponere over alle punkteringene etter høyspenten, som forøvrig var samme sted jeg punga selv. (Bare at jeg punka på grusen, men stoppa rett i begynnelsen av terrengpartiet.)

Takk til arrangøren for et suuupert ritt, og deilig ISKALD Cola i målområdet. Kun ØL kunne gjort det mer fullkomment... ICON_WINK

Chris.

Re: Bukkerittet 2009 [Re: [gbz]doc] #765147 05/07/2009 22:14
G
Gartner`n Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Bukkerittet var bra fra før, og med den nye avslutningen er det enda bedre. Det siste nye partiet er noe man kan glede seg til i tunge stunder underveis. Skryt til de som ble tatt igjen og slapp frem så raskt det var mulig når jeg spurte om å komme forbi. Buksevann til de som fortsatt kaster gelposer og søppel i løypa. Det er veldig unødvendig, og tar mange timer for arrangøren å rydde opp etterpå.
Er på start igjen til neste år :-)

Re: Bukkerittet 2009 [Re: fjellræven] #765161 05/07/2009 23:13
S
smokejumper Offline
Entusiast
Entusiast
S
Sånn endte mitt bukkeritt. Null trøkk i beina frå start av. Kom seg litt etter 1,5 time på setet. Kjørte meg litt opp i 'feltet', men så svikta ramma ca 3 km før mål.. Rævva start og rævva avslutning. Men kom imål då. Til beins. (og glad for å vere uten skrammer..)

Men veldig kul løype. Kjem definitivt tilbake neste år! (med ein sykkel som holder)

Vedlegg 33.jpg
Redigert av smokejumper; 05/07/2009 23:18. Rediger grunn: aaaltfor stort bilde..
Re: Bukkerittet 2009 [Re: smokejumper] #765202 06/07/2009 07:30
front biker Offline
Besatt
Besatt
Får henge meg på jubel-skaren til dette Rittet. Masse morsomme stier, og noen krevende crux som satt ferdigheter og guts på prøve. Hadde en litt tung dag, men fornøyd med bekkekryssingene. Full fart inn, midt på og kom med fart noenlunde i behold på vei ut.

Kjørte med 29" hard tail (GF Superfly) og det ble mye stående sykling på tunge gir for å holde tempo oppe på stiene. Gøy og slitsomt. En fulldempet sykkel hadde nok vært bedre i dette rittet. Det får bli litt tankearbeid om det ut på høstparten....

Utrolig mange som punkterte! Skjønner ikke at noen vil seg så vondt som å kjøre med slange i et sånt ritt. Til tross for uvørn kjøring og stor rytter, kom sykkelen og Raven 2.2" helskinnet(!) igjennom.

Rytteren fikk seg derimot en trøkk da jeg kjørte rett i den svære trestubben som sto tett på den aller siste stien før slalombakken. Kneet smalt nedi, men allerde nå (mandag) kan jeg gå i trapper. Er nok på sykkelen om et par dager.

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Bukkerittet 2009 [Re: front biker] #765284 06/07/2009 09:38
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: front biker
Utrolig mange som punkterte! Skjønner ikke at noen vil seg så vondt som å kjøre med slange i et sånt ritt.

Det går helt fint med slange, når man har rett trykk og faktisk kan å velge spor i terrenget ICON_WINK

Re: Bukkerittet 2009 [Re: Elgvenn2] #765328 06/07/2009 10:31
C
cfs Offline
Avhengig
Avhengig
C
Helt enig. Går fin fint med slange. Kjørte selv med Race King Supersonic, latex slanger, ca 32 psi, 85 kg rytter og fulldemper. Pingler ikke hverken bortover eller nedover, men prøver å unngå å treffe de største steinene. Ble overasket over hvor mange jeg så som punkterte selv om de kjørte slangeløst.
Vil heller si:"skjønner ikke at noen vil seg så vondt som å kjøre hardtail i et ritt som dette"

Bukkerittet må være det beste terrengrittet her til lands. Debutant i år, kommer garantert tilbake.

Re: Bukkerittet 2009 [Re: ] #765725 06/07/2009 20:53
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
K
Henger meg på all skryten..
Et fantastisk ritt! Jeg gliste meg gjennom alle terrengpartiene.
Fornøyd med innsatsen og, passerte Fagerøy på vei hjem som nr. 3 av de som startet kl. 11, men på vei ned derifra takket baknavet for seg så brukte den siste mila på og se på at en 15-20 stk passerte meg. Men formen virket bra, så kommer forhåpentligvis sterkt tilbake på Aursjørittet..

Kommer garantert tilbake på Bukkerittet! Dette ga mersmak både med tanke på flere turer til Bukkerittet og mere sykling.

men guffe må det nok være!

Kristian

Re: Bukkerittet 2009 [Re: ] #765797 06/07/2009 22:36
T
Tina Offline
Fersking
Fersking
T
Sitat: anonymous13
*Sendte man småungene rett ut på den samme klatringa som de voksne!?!? Litt vel tidlig å luke ut de som ikke har Lance Armstrong holdninger kanskje?

Jeg vet ikke hvor ungene syklet eller hva de var gjennom, men jeg sendte sønnen min avgårde. Han er 5,5 og er ikke egentlig spesielt glad i å sykle i terrenget (overivrig mor har gitt han en liten overdose av skogen). Hørte ingen klager, så løypa var nok grei, hvertfall for hans aldersgruppe.

Derimot var JEG ganske nervøs for han, siden gruppa hans skulle sykle første stykket sammen med større unger/ungdom og jeg var redd han skulle reise samme veien som dem og bli igjen alene på fjellet. Men et par minutter senere kom han i mål sammen med en på sin egen størrelse *puh* ICON_SMILE

Neste år er det min tur!

Re: Bukkerittet 2009 [Re: Tina] #765829 07/07/2009 06:04
M
MeanEd Offline
Fersking
Fersking
M
Alle over 13, måtte vel ta turen opp langbakken....??

Re: Bukkerittet 2009 [Re: MeanEd] #766390 07/07/2009 20:20
T
Tina Offline
Fersking
Fersking
T
13-åringer tåler vel en støyt?

Re: Bukkerittet 2009 [Re: ] #766497 07/07/2009 22:10
F
fjellræven Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
F
Når du er 13år så bør du tåle litt motbakke på grus, vi kan ikke trylle fram stier i hytt å pine! Tror de fleste var fornøyd.

Side 6 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support