Etter en stund har alkymisten hos Johnsen Frameworks i Hølen smeltet litt metall for meg. Bildene under er tatt av Truls og er løftet fra denne tråden, og de taler vel for seg selv:
Truls har TIG-sveisa girøret på plass igjen. Det er utrolig fin finish på jobben og den er etter alt å dømme 100% rett. Jeg har bestemt meg for å beholde den svidde og blanke finishen på høyre side som et minne.
Sykkelen er bygd opp igjen av stort sett de samme delene, men med visse unntak som har gitt meg en positiv bakoversveis. Jeg har rukket å kjøre sykkelen litt og er i hundre over hvor bra den er nå.
Følg med (om dere gidder) LarsB
Re: Er det ikke på nett har det ikke skjedd
[Re: larsb]
#144935824/07/201221:42
I følge Bikerumor har Colnago bestemt seg for å gjenopplive Art Decor malinga for 30 års jubileet for Mastermodellen. Og ikke bare det, men min svart-hvite er en av fargene!
Jeg har Colnagoen fortsatt. Den er like god som den har vært hele tida. Underveis har jeg pådratt meg Powertap-nav, Velocity A23 felger med de største tubelessdekkene som passer. 25 mm Schwalbe One foran og 28 bak.
Tidelt Dura-Ace kom på plass omtrent når den brakk i 2012 og har holdt stand siden. Det er for tiden ikke annet enn slitedeler som roteres på denne her. Og det er ganske deilig ikke å ha særlig lyst på stæsj. Det jeg har mest lyst på er mer tid til å sykle. Og det er det er vanskelig når vi ikke får plass til Au-Pair.
Så midlertidig konklusjon på prosjekt racer 2009-2015 er at det har oppfylt målsetningene. Valg og prioriteringer tatt for ti år sida er like bra i dag. Og Colnagoen genererer smil på løpende bånd fortsatt. Eller grimaser, nesten like flink til det:
Dette er fortsatt like lækkert... Jeg må se å få klint litt maling på ei strippa X-light ramme som ligger i boden, den skal settes opp med stålgaffel (original, selvfølgelig), DuraAce 7800 og Ambrosio tubulars. (Rabobank-ramme som opprinnelig kom med DA7700, men de delene er fullstendig utbrukt så det blir 7800 fra delelageret)
Jeg må se å få klint litt maling på ei strippa X-light ramme
Nydelig. Har du vurdert klar lakk?
Det er ikke aktuelt, denne skal få bli klassisk Colnago i enfarge med hvite bånd på seterør og underrør. Har andre fullkrommede rammer som skal få være blanke
Fortsatt minst like nydelig! Men grimasene kan komme av setet som du kjøpte av meg
Var det du som solgte meg det setet? Det er ikke bare meg som synes det opprinnelige Fizik Arione er bra. Mitt har ekte skinntrekk og titanskinner. Nå er det dessverre snart utslitt, men heldigvis har Fizik satt modellen i produksjon igjen. Jeg var innom et kjempedyrt i flettet karbon. men hoppet fort tilbake til det som står på nå.
Så grimasene skyldes nok at de raske hadde kjørt fra meg på det klubbmesterskapet, og at Knut som er i bakgrunnen der ikke ville slippe
Jeg må se å få klint litt maling på ei strippa X-light ramme
Nydelig. Har du vurdert klar lakk?
Det er ikke aktuelt, denne skal få bli klassisk Colnago i enfarge med hvite bånd på seterør og underrør. Har andre fullkrommede rammer som skal få være blanke
Den var lekker uten lakk, og klassisk Colnagolakk med ensfarget og paneler er neesten like fint som Art Decor
Hvis du kommer i beit for dekaler/paneler kan du ta en kikk på Retrodecals. Han er tilsynelatende bare representert på facebook: https://www.facebook.com/retrodecals/
Det ser ut som om han lager hva det måtte være på bestilling, og resultatene er overbevisende.
Du kjøpte i hvert fall et Arione av meg som stod på min første Merckx. Jeg tror faktisk jeg pinte meg gjennom en sesong på det setet. Smaken er som baken Bra du fikk glede av det