Hvorfor hvorfor HVORFOR tenkte jeg ikke på å få med meg starten, jobber bare 500 m unna... Uansett, god tur til deltakerne! Ikke det at jeg tror de leser dette men
Det blir daglige oppdateringer på forsiden fra Team Terrengsykkel bestående av Christian Dahl og Morten Simonsen, samt oppdateringer fra Team Fokus-Danica/Sportsbua med Jørn Almberg og Henrik Kippernes på laget.
Morten Simonsen som vant TNC sist tirsdag? Ville trodd at man helst bygget overskudd siste uken før et 6-dagers ritt, men folk lader vel forskjellig. Og kanskje er han såpass ung at krefter, se dèt er det nok av
Kanskje ikke så fantastisk spennende med bilder av terrengsyklister på asfalt, men det var nå ved start jeg befant meg i dag tidlig... Så her er noen bilder (Disclaimer til fotogeeksa: Bildene er "rett-ut-av-kamera (40D)", og er litt blasse og mørke).
Å lade krefter ved å ikke sykle/trene i dagene før ritt er i beste fall misforstått. TNC er jo ikke akkurat en seriøs manndomsprøve med null mulighet for å spare på kruttet heller.
Neida, å sitte pal å vente på krefter er vel ikke særlig lurt. Også var jo Simonsen 'lur' nok til å gå for de doble spurtpoengene i TNC for dermed å vinne uten å dra på for hardt. Forøvrig et artig ritt for dem med 'spurt-ben'
Vet du noe om hvordan det ligger an i løypa der oppe nå?
Kort innpå: Anders Stadheim fra Trondheim stakk av med den første Birkebeinerbilletten.
Han vant etter optimistisk tipping og et SykleMotKreft-lag som kjørte over all forventning og reiste kjerringa fra i fjor med 6:29 som etappetid og 5. plass.
Neste etappe er i morgen og frist for å tippe og kjøpe lodd er kl 09:00 i morgen tidlig.
Då var årets 6dagers over for min del.. måtte reise heim etter målgang 2. etappe pga begravelse. Synd å måtte stå av, men ett sykkelritt blei plutselig ikkje så veldig viktig lenger. Lykke til videre mot Oslo alle samen! Eg får prøve å komme tilbake neste år heller!
Kan bli en litt vel spennende avslutning når rittet passerer tvers gjennom arenaen for Norges største o-løp, O-festivalen, lørdag. Løpet har 3000 deltakere og innlagt World Cup.
Fra styrkeprøve-sidene: Etter 746 kilometer i terrenget og ca 13.000 høydemeter på ruta fra Trondheim til Oslo, kommer rytterne som deltar i Craft MTB 6-dagers rittet i mål i Holmenkollen i dag. De raskeste av dem ventes å krysse målstreken ved VM-huset en gang etter klokka 13.00.
Hæ, hva skjer!? Rittet fikk egen hjemmeside i våres og dagen etter målgang dukker opp noe helt nytt og nesten innholdsløst. Bortsett fra bilder...? Og med engelsk versjon helt uten engelsk innhold. Borte er etappe-beskrivelser, høydekurver etc etc.
6-dagers: fortsatt ikke helt på høyden på informasjonssiden.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.