Enig i at dårlig sporing er mindre merkbart i terrenget med svære knastedekk, men jeg mener fremdeles at det er viktig nok. Mulig at jeg bare har et snev av OCD, og ikke orker å tenke på at hjulene ikke står på linje også.

Hver enkelt vurdere om det er viktigst med bittelitt mer demping/grep i et større dekk, eller hjul som roterer i det samme planet.
Nei, jeg har ikke hatt Advantage selv, men det er ikke poenget. Det kan godt være at det er stor forskjell på Advantge 2.4 og Advantage (eller noe annet) i 2.25/2.3". JEG mener at korrekt sporing er viktigere enn bittelitt mer volum i bakdekket. Også på en hardtail. (Forøvrig HAR jeg erfaring med Fat Albert og Ardent i 2.4") bak på en hardtail med trippelkrank, og det funket bra. Hvis du TRENGER akkurat det ekstra volumet den siste 0,1 tommen gir deg, er det ikke noe jeg kan si på det, men jeg synes det høres litt søkt ut.
Forøvrig er jeg pokker så lei argumenter under belstestedet om at siden jeg sikkert ikke har prøvd selv eller syklet nok, er dette sikkert bare noe jeg har laget en teori om på egen hånd, og derfor tar feil.
Prøve noe nytt? Så jeg skal prøve å dra bakhjulet mitt 3mm ut av senter og se om jeg merker det?
Jeg kan opplyse om at jeg har erfaring med flere defekte og feilaktig sammensatte sykler enn jeg strengt tatt trenger. ...og nei: I skogen merker du det nok ikke, men på veien, og særlig med mer asfalt-tilpassede dekk, er det mer enn merkbart. JEG ville ikke hatt det slik, og DET var alt jeg sa. Jeg vil ikke ha en sykkel der jeg har inngått kompromisser med de mekaniske løsningene. Da velger JEG heller deler som faktisk passer sammen. Du velger selv om du vil legge vekt på min anbefaling eller ikke, selvsagt.