Det finnes i alle fall fire fem stk av denne typen ute på finn.no. Hvor i all hverden kommer de fra? Flere av selgerene selger dem ubrukt, men prisene varierer. Dette er det sykeste tilfellet.
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
Re: Festlige annonser fra Finn
[Re: DagRS]
#76330102/07/200906:44
En artig detalj med denne sykkelen fra KONA er at det på kranksettet foran er et ekstra såkalt "granny weel". Dette har jeg hatt gleden av å bruke mange ganger.
Pyse?
Jeg regner med trippel begrepet har godt noen hus forbi, men gleder meg til å ser kranken bak. Har den også en granny ring wheel?
#Pedalenkrs
[Re: RobG]
#76468504/07/200922:08
Disse Magnum-syklene solgte Europris ut for 700 kroner, tror det var i fjor høst. Opprinnelig pris der var 1500. Kvaliteten så ut til å være simpleste sort. Men jeg har faktisk sett et par stk som har syklet på slike så de kan vel regnes som sykler....
[Re: pet1]
#76481505/07/200910:38
En venn av en venn, kjøpte en slik heldempet quick for noen år siden. Etter 1 mnd var sykkelen så full av rust at den ikke fungerte fram og tilbake til butikken engang! Enden på visa ble at han kjøpte min gamle gule intruder, og den virker ennå.
Blir så forbanna på de prisene i annonsene!
Edit: Lurer på hva shimano synes en slik tekst: Tøff Shimano Magnum landeveissykkel selges BILLIG!
Er det shimano som lager magnum sykler?(yeaah right)
Utstyret dens er: Promax aluminiums ratt, Shimano Index System(SIS)giroppheng, reflekser(pedaler, hjul og bak), 14 gir og Shimano V-bremser. Alt utstyr på sykkelen er laget av Shimano, så dette er skikkelig kvalitet. Hele kroppen til sykkelen er laget av aluminium.
Importør av GT, Haibike, Diavelo, Charge og Mongoose
Ja, disse ble solgt på europris til 999,- (da jeg la merke til dem første gang). Denne var merket med "Magnum"-decals på downtuben. Jeg har også sett samme sykkeltype merket med "Shimano". For en tid tilbake var det var mange til salgs på finn.no i rogalandsområdet. En selger kunne opplyste (hærli ærli) at det var en uønsket firmagave.
Detta må da vår egen Shimanoinsider, Peter, kunne kaste noe lys over?
Fix it! "A boy in the bush Is worth two in the hand".
[Re: cwar]
#76720409/07/200907:56
Mener at Pete var inne og kommenterte disse syklene i en annen tråd en gang. Mener å huske at det ble sagt at det ikke fantes reservedeler til salgs i Norge.
Har også registrert at det har vært mange av disse i Rogalandsområdet på Finn.no Det morsomme er jo at de forsvinner eller blir satt ned i pris når annonsene blir påpekt her i forumet. 999,- Nok for en ny er vel spiselig for noen, men 4 500,-Nok for samme sykkelen pent brukt er jo forsøk på svindel.
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
[Re: DagRS]
#76721709/07/200908:18
En ting er at de annonseres. Noe annet er at det er noen som går fem på og kjøper rælet. Måtte humre litt i skjegget på butikken for 20 minutter siden, der sto det jammen en av de på postkontoret, klar for avhenting. Jeg har altså en med veldig god greie på gode sykkelkjøp like i nabolaget...
Jeg fikk svar av han idag , han sier : "hei! jeg har rett etter at jeg la ut annonsen funnet ut at den ikke er verdt 5000, selges nå for 3000, inkludert frakt. det er ca. det den er verdt ;)"
Så da vet dere det - disse syklene er faktisk verdt 3000,- inkl frakt, ikke 5000 !
Hva jeg syntes om denne sykkelen er jo likegyldig, men at den er bra tviler jeg på.
Men folk må da få selge hva de vil og til hvilken pris de selv måtte ønske. Man kan jo ikke drive bekyttelse for alle de som evt vet så lite om sykkel at de kjøper en slik for flere tusen.
Når jeg selger ting så selger jeg til høystbydende, og hva kjøper vil gi er det jeg selger for. Om folk vil kjøpe en slik sykkel for 500 eller 8000,- er jo for våres del revnende likegyldig. Om vi skal bedrive sheriff virksomhet mot alt på finn som er overpriset så har vi jo mye annet å ta tak i også.
Kun min mening om saken, sier ikke at noen skal mene det samme som meg.
Hva jeg syntes om denne sykkelen er jo likegyldig, men at den er bra tviler jeg på.
Men folk må da få selge hva de vil og til hvilken pris de selv måtte ønske. Man kan jo ikke drive bekyttelse for alle de som evt vet så lite om sykkel at de kjøper en slik for flere tusen.
Når jeg selger ting så selger jeg til høystbydende, og hva kjøper vil gi er det jeg selger for. Om folk vil kjøpe en slik sykkel for 500 eller 8000,- er jo for våres del revnende likegyldig. Om vi skal bedrive sheriff virksomhet mot alt på finn som er overpriset så har vi jo mye annet å ta tak i også.
Kun min mening om saken, sier ikke at noen skal mene det samme som meg.
Å selge noe for en høyere pris en objektet er verdt, er og blir og vil altid være å lure folk. Markedet styrer priser, og det er ikkje en ubetinget positiv ting spør du meg. Hvis folk opptrer ærlig, blir verden en bedre plass å være (på) (i) ,(ved..
Å selge noe for en høyere pris en objektet er verdt, er og blir og vil altid være å lure folk.
Hvem bestemmer hva objektet er verdt og hvilke kriterier er det som klarer å sette en objektiv verdi som ikke lar seg påvirke av tilgang og etterspørsel?
[Re: Dan]
#80560705/09/200914:27
Å selge noe for en høyere pris en objektet er verdt, er og blir og vil altid være å lure folk.
Hvem bestemmer hva objektet er verdt og hvilke kriterier er det som klarer å sette en objektiv verdi som ikke lar seg påvirke av tilgang og etterspørsel?
Akkurat, det er jo det jeg prøver å skrive med min enkle tekst.
Er kjøper og etterspørsel som angir hva en ting til enhver tid er verdt, ikke nettsynsere.