Og jeg har sendt mail til de udugelige nissene på Rapha/Rouleur...
Hehe, som du vet har jeg hatt problemer med levering, det fine er at de er gode på plaster-på-såret-saker Dermed har jeg både fått årbok og kalender i posten sammen med (altfor)sent blad.
Det hadde egentlig passet med trøbbel i leveransen nå siden jeg har klart å miste capsen min
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Nye erfaringer med Rouleur
[Re: gare]
#64745402/12/200818:11
Jeg prøver å finne ut av om jeg før nummer 7 betalte for 4 eller 8 nummer. Det går ikke å finne ut av på ordrebekreftelsen, hvor det bare står en totalsum kombinert med en masse annet. Ikke en gang Rouleur-gjengen klarte å finne ut av det. Så derfor sendte de meg nummer 11 (som jeg fikk i går) og så foreslo de at vi skulle splitte risikoen og si at jeg får fram til og med nummer 13.
Det betyr at hvis jeg har betalt for åtte nummer så taper jeg ett nummer. Hvis jeg har betalt for fire så vinner jeg tre. Odds i min favør vil jeg si. Særlig som det hørtes ut som at de var ganske sikre på at jeg bare hadde betalt for fire. Sånn går det når man ikke har orden på tingene!
[Re: Dan]
#64830504/12/200803:12
Noen som har fått nummer 12 som skulle komme i slutten av februar? Kan se ut som at jeg må mase på dem igjen og minne dem om at vi ble enige om at jeg hadde betalt til og med nummer 13. Surrehuer...
#69822421/03/200912:15
Ok, ny mail sendt til Rouleur. Begynner å bli litt latterlig. Lurer på om det er deres database som tuller eller noen på posten som liker bladet.
Alle liker da Roleur De er bare sånn måtelig flinke til å holde orden, hos meg stoppet det plutselig opp da nr. 11 aldri kom, så etter litt mail viste det seg at jeg egentlig ikke skulle hatt nr. 10 heller
Nuvel, jeg glemte helt å melde i fra om nr. 12. Sedvanlig fin-fint nummer som blant annet vier en del sider til en av de store Øst-tyske rytterne, Wolfgang Lötzsch, som vanlig mye lekre bilder og en artig artikkel om brudd. Veldig morsomt å lese om Royce-nav, og i det hele tatt like superlekkert blad som man forventer.
#71058816/04/200912:13
Juhu! Issue neetrihT kom tydeligvis allerede i går, men posten kom så seint at jeg ikke oppdaget det. I dag fant jeg det i postkassen, sammen med nedpresset avis og reklame, men heldigvis uskadet. Helg, forkjølelse, Rouleur. Dette kan bli bra!
Og siden dette var siste nummeret på mitt nåværende abonnement så kan jeg endelig bestille nytt abonnement med fotoutgaven for 2008 on the side.
#74696607/06/200912:37
Måtte bare ta frem alle bladene og legge dem opp til fotografering. Etter de første fire gikk de over til fargebilder på coveret, men bortsett fra det så holder de en uforandret stil med at det ikke står noen rubrikker eller en gang nummer og år på forsiden. Pent så det holder. (Og hvis noen lurer, joda, det er reklame i bladet, men det er gjennomgående elegante helsidesannonser. Ikke diverse kulørte småannonser som blander seg opp i artiklene.)
#74744708/06/200904:21
Det fine er at disse bladene jo ikke er særlig aktuelle. Det er altså egentlig ikke så viktig å abonnere. Det blir vesentlig billigere å bestille en haug med enkeltnummer i ettertid, siden frakten på hvert blad for norske abonnenter går på omtrent 100,-.
Alle er omtrent like fine, men det er noen som står litt ekstra fram, men det kan være at det er ørlite avhengig av smak og behag
Nummer 6(er det vel)der forsiden er et bilde av dusjanlegget under velodromen i Roubaix er fantastisk, jeg likte veldig godt "sammenligningen" mellom Shimano og Campa i nummer 1, særlig med tanke på bildene. Som regel er det alltid noe å glede seg over, om det så skulle være en billedserie tatt med "skoeske-kamera" i Stelvio eller et intervju med ganske kjente Federico Bahamontes, eller noe mer ukjente østtyske Wolfgang Lötzsch.
Liker man stålrammer, racere og ulltrøyer, så er bladet et må-ha-produkt!
#74832208/06/200921:54
jeg likte veldig godt "sammenligningen" mellom Shimano og Campa i nummer 1, særlig med tanke på bildene.
Det gikk et eksemplar av nummer 1 på eBay i dag, til £97, altså ganske eksakt 1000,- NOK. Vi som har det må bla pent i våre eksemplarer.
Hmmmm, jeg hadde en runde for noen uker siden da jeg samlet alle utgavene mine sammen, men fant jeg nummer en, to og tre da? Neida ... på den annen side er de ikke lånt ut, og de er nok heller ikke kastet eller brent, så de dukker nok opp.
Siste nummer kom i går, og jeg rakk bare å lese litt om pariserdekkk og liming, en artikkel som kom i grevens tid for min del, som tross alt skal begynne med dette om kun kort tid.
Drøssevis av fin-fine bilder fra midten av 80-tallet, og en flott biledserie fra vårklassikerne krever betydelig mer leseinnsats senere.
[Re: RobG]
#76947313/07/200919:16