Kanon ritt idag. Løypa var superrask og morsom. Rune hadde rett i at det gikk adskillig raskere enn 20 min på runden...
35 min på to runder er imponerende. Du så jo ut til å ha bra med krefter igjen inn mot mål også. Syklinga di kvalifiserer til topp 10 i seniorklasse. Sterkt!
Sitat: TNO
Neida, oppfattet dette ikke fra noen i eliteklassen. Men når man hører fløtt deg; du må ikke bremse her; faen i helvete osv. synes jeg det går over litt over grensen. Men som sagt, dette er ikke noe stort problem, bare noe som hang igjen med negativt fortegn i et ellers glimrende ritt og morsom utfordring.
Jeg så mange forbikjøringer i går. Det var mange som ville forbi rett før runding og målgang. Mitt inntrykk er at elite-rytterne er flinke og vennlige når de passerer. De vet hva de skal gjøre og de er teknisk så gode at de tåler å være litt ute av kurs. I de eldre aldersklassene kan det derimot være en del aggressiv adferd. Kombinert med mindre overskudd både teknisk og fysisk fører til en del surr, men jeg så egentlig ingen farlige situasjoner.
Flott arrangement og super løype, og stort sett er alle blide og høflige. Men noen få uønskede unntak er det - fikk det blant annet referert fra et par spreke skijenter som forsøkte seg i K 15/16 i går. Synd hvis nye fjes (spesielt jenter som tør å forsøke seg på terrengritt) skremmes bort av grettne voksne mannfolk.
Litt om beste (snitt)rundetid i de ulike i lang løype;
K 15/16: 20.42 (1) K Sen : 20.54 (2) K 17/29: 22.33 (1) K 30/39: 24.58 (1) K Jun : 25.38 (1) K 40/49: 28.17 (1)
Menn: M Sen : 16.09 (3) M 13/14: 16.23 (1) M Jun : 16.44 (2) M 15/16: 17.07 (2) M 30/39: 17.31 (2) M 17/29: 17.50 (2) M 40/49: 17.55 (2) M 50 + : 19.35 (2)
Stemmer det at vinner av klassen M 15/16 knuste vinneren av både M 17/29 og M 30/39??????? Kjørte vi samme løypa som kidsa? Det er jo i så fall helt rått..!
Litt om beste (snitt)rundetid i de ulike i lang løype;
K 15/16: 20.42 (1) K Sen : 20.54 (2) K 17/29: 22.33 (1) K 30/39: 24.58 (1) K Jun : 25.38 (1) K 40/49: 28.17 (1)
Menn: M Sen : 16.09 (3) M 13/14: 16.23 (1) M Jun : 16.44 (2) M 15/16: 17.07 (2) M 30/39: 17.31 (2) M 17/29: 17.50 (2) M 40/49: 17.55 (2) M 50 + : 19.35 (2)
Takk for hyggelige tilbakemeldinger til arrangementet. Rundetidene ble et par minutter kortere enn hva vi hadde regnet med. Det var nok veldig bra forhold i går. Rundetiden var bare ett minutt lengre enn i fjor høst til tross for forlengelsen av løypa.
Til høsten går rittet dagen før NC avslutningen på Gullhaug. Vi vurderer derfor å gjennomføre rittet som en "sprint" for de typiske NC-klassene - M/K 15/16, junior og senior - der disse klassene kun sykler en runde. Vi tror dette kan gjøre det mer attraktivt å bli med på begge rittene også for tilreisende NC-ryttere. For øvrige klasser i lang løype, vurderer vi å øke med en runde i forhold til gårsdagens ritt.
Glimrende ritt i en sjeldent morsom og variert trasé. Litt trangt i det siste stipartiet øst for lysløypa - kanskje mulig å lage et par forbikjøringspunkter til neste ritt?
Forslaget om sprint for NC-folket høres fornuftig ut. Siden rittet går på en lørdag foreslår jeg at dere dobler lengden for alle sportklassene som sykler lang løype. Onsdagens 2 runder ble nærmest sprint når vinnertidene var nede i 35 min. Med 4 runder blir vinnertidene under 1t 15 min.
Ikke glem at det er NC for oss veteraner også da... Det største problemet er vel snarere hvordan man skal trekke fler folk til NC-rittene. 3 runder er vel greit og med litt andre forhold er konkurransetiden raskt oppe i en times tid.
Eli overbeviser med solid sykling på sin nye Epic. Måtte virkelig i kjelleren for å passere henne oppover den lange tunge bakken fra grusveien og oppover svabergene.
Tusen takk for snille ord, det var en god dag på hjemmebanen Jeg synes du så innmari sprek ut der du suste forbi!
Til Runar, Tord & co må jeg bare gratulere med en KJEMPELØYPE. Fjorårets løype var super, men denne tok jaggu kaka! Likte spesielt godt den siste sløyfa etter den laaange bakken inn på "mål/startarenaet" midtveis. Dere er flinke!
Med unntak av at KSen ble glemt under pallseremonien etterpå så var arrangementet prikkfritt!
Jada Anders;) Bilder Muttern blei litt overraska over hvor mange som sykla så fikk nok ikke tatt av alle sammen. Må si meg enig med de som synes Eirik i M13/14 kjører rått. Sånn som ståa er nå skulle jeg følt meg temmelig redd i en heads up duell i terrenget:P
Er det noen som har en formening om hvor lang tid en bruker på å kjøre bil fra oslo S til Drøbak en onsdag ettermiddag? kunne tenke meg å være fremme ca. 18:45 eller like etter?
Har sykla noen runder i løypa. Rask flytsti stort sett. Ingen crux det egentlig er viktig å kjenne til på forhånd. Men det er så klart en fordel å kjenne litt til hva som er de beste sporvalgene. Den eneste plassen jeg måtte av sykkelen er den "trebrua" ca halvveis som er laget av bjørkestokker på tvers. Men det er mest fordi jeg ikke klarer å løfte opp forhjulet for tiden. Veldig morsom løype som gir god fartsfølelse.
Jeg skal sykle gjennom Nissan løypa i Drøbak i morgen kveld. Om noen vil ha en guidet tur er det bare å stille opp på p-plass ved museet kl 1845. 2 runders rolig gjennomkjøring.
Jeg har ikke syklet dagens løype (Drøbak) tidligere og trenger en anbefaling for sykkelvalg (ryktene sier at det er minimalt med tekniske utfordringer): Alt 1: Hardtail med stiv karbongaffel Alt 2: Fulldemper uten fancy(?) lockout/propedal systemer
For en fantastisk morsom løype det var i dag.. Dette var skikkelig gøy Hohoo.. gleder meg allerede til neste gang det blir ritt i Drøbak og håper at det ikke er flere bjørker som vil inn og utforske sykkelen min
Jeg må si at det har vært en fantastisk fin dag, med hyggelige og blide mennesker både i og utenfor løypa, og det ble ropt hyggelige flytte-meldinger til både høyre og venstre . MEN jeg fikk dessverre med meg en episode som jeg IKKE syntes så mye om.. Jeg mener bestemt det var medlemmer av Mjun (mulig jeg tar feil av klassen altså) som sto for noen kraftsalver mot en uheldig jente som ikke kom seg ut av løypa (hun hadde detti ned på sykkelen og det var ikke plass til å gå ut av stien). Hun kommer seg ikke raskere ut av løypa av at man kjefter henne huden full (og MAKAN til språkbruk!!)!! Det eneste man oppnår med det er at hun får en dårlig opplevelse og kanskje dropper å stille opp i senere ritt... Tror vel ikke sporten er tjent med dette.. Så til de skyldige her: SKJERPINGS!!!!