Mange måter å gjøre dette på. Du kan jo redigere bildestørrelse i for eksempel Picture Manager i Office. Her er det en del forhåndsdefinerte bildestørrelser. "Web - stor" passer bra, 640 x 480 punkter.
Så kan du redigere innlegget ditt, fjerne bildene og legge dem inn på nytt. Etter et døgn eller noe mister man muligheten til å redigere innlegget, så da er det vel ikke så mye man får gjort.
Eller så kan man rett og slett zoome inn/ut på siden: Opera: +/- IE/FF: hold ctrl nede, opp/ned med scrollhjulet på musa
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Vi prøver å organisere noe. Jeg kan stille som guide onsdag 17. juni. Jeg skal prøve å få med flere fra ACK. Hvis det ikke lykkes, må dere pent holde dere til mitt tempo for guiding
Vi har blitt nøtt til å gjøre to små forandringer i til årest Vestmarkrittet. 1. Vi har lagt traseen utenom gården før du kommer ut i Solliveien. Dette av hensyn til hun som bor på gården. Mange syklister til alle døgnets tider i stor fart. 2. Ved Myggheim (seter etter p-plass på Solli) sykler vi nå ned en blå merket sti på venstre side (100 meter før Myggheim). Dette for å få ned farten og hindre skader som følge av altfor stor fart ned mot Asdøltjern. Her vil også nedre del av veien bli utbedret med gravemaskin på fredag. Stien blir ryddet i løpet av uken, men det er fult mulig å sykle der nå. Omleggingen vil nesten ikke ha noen betydning for sluttiden!
Da er det vel stien jeg har tegnet med svart som er endringen fra Myggheim ned mot Asdøltjern?
Hvis noen er interessert i guiding i løpet av helga 13/14 juni har jeg planer om en gjennomkjøring i rolig tempo på en tung fullpemper (hardtailen er ikke frisk for tida), så tempoet blir sakte.
Er veldig interessert i en guidet tur i vestmarkritt løypa. Var oppe ved vestmarksetra/gupu i dag og prøvde oss litt på terrengpartiet der.. jammen ikke lett å finne frem! Noen som har mulighet i 15-16 tiden søndag 14.06? Har uannsett tenkt oss 2-3 stk opp til vestmarksetra og sykle litt i løpa der i den tiden på søndag, bare å hive seg med. Lina
Fint at dere tar dere en tur på søndag! Vi kjører også en guidet tur på onsdag 17.06.09 klø 1800 (Føyka) for de som kan/vil være med da!
Da er det bare for store og små (fra seks år) og melde seg på Vestmarkrittet!!!!! (hvis du ikke allerede har gjort det)
For de som allerede er påmeldt, vil det være mulighet til å hente startnr hos Sportsmaster på Nesbru, fredag 26.06.09 fra kl 1600. www.sportsmaster.no Det vil også da være mulighet for etteranmelding (gjelder også lørdag frem til kl. 1200).
Vestmarkrittet junior starter kl. 1000, mens første start fra 17 år vil være kl. 1300.
Jøssda, det blir rolig og inkluderende tempo. Jeg planlegger å sykle med min 14,5 kg fulldemper, så de eneste stedene jeg kommer meg over 20 km/t er de bratteste nedoverbakkene
Oppmøtested på grusbanen ved Asker stadion (ogå kalt Føyka), klikke!
Vurderer dette rittet selv. Har, som en over her, stiv gaffel (Nakamura, 8 kg) Har også en stumpjumper med dempergaffel, som veier over 3 kg mer. Sykla Raumerrittet med stiv gaffel, det gikk ok det. Tror jeg tar sjansen, prøvde stumpjumperen etter noen måneder på nakamura her om dagen. Den virka fryktelig tung og klumpete...
Hadde jeg hatt valget mellom en 8 kilos med stiv gaffel og en 14,5 kilos FS hadde ikke jeg heller vært i tvil: Stiv gaffel! Rittet har like mange høydemeter som Birken - er dobbelt så kort, og de fleste klatringene er på grus
Nå er stien før Myggehim ryddet nesten ferdig. Det er fylt igjen et hull med gravemaskin fra grusveien. Det skulle det være lett å se hvor den går ned (ca 100 før Myggeheim/blåmerket). Skal sage ned flere trær i løpet av helgen. Ellers har gravemaskinen vært og jobbet fra der hvor stien kommer ut og ned til Asdøltjern. Når masen nå får satt seg, blir det veldig gode sykkel forhold.
Sette dempergaffelen på Nakamuraen blir bare knot, da Nakamuraen har felgbrems og Stumpjumperen har skiver...
Det eneste jeg kan sammenligne med er Raumern ifjor kontra iår. Ifjor kjørte jeg på Stumpjumperen, kjørte 4 minutter saktere på Nakamuraen i år. Det skyldes nok også forholdene i år og en velt (som ikke var gaffel-relatert!) i 2. terrengparti. Er terrengpartiene mer knotete enn Raumern/Gruvelia?
Gjennomkjøring tror jeg ikke jeg får til, hvertfall ikke neste onsdag. Da er det Metallica-konsert.
Er terrengpartiene mer knotete enn Raumern/Gruvelia?
Mer knotete vil jeg ikke si, men det er mer av dem - og de kommer jevnlig gjennom hele rittet. Er du teknisk god, takler du kanskje disse partiene bra med stiv gaffel. Da ser jeg ikke bort fra at du vinner noe på lett sykkel i alle kneikene. Jeg ville valgt HT med demper, men jeg er ikke spesielt god i tekniske utforkjøringer og kan leve med noen kilo ekstra sykkel i et par timer