Kjørte tubeless og det virket fint første gang jeg punget men klarte å vrenge av dekket i ei grøft. Måtte ty til medbrakt slange men fikk ikke opp trykket. Hadde brukt opp patronene. Brøt noen kilometer før jeg stoppet og pumpet og pumpet. Gjennomførte men sist.
Pluss for flott løype, mange funksjonærer og fine matstasjoner. Skulle kjøpe dekk men de hadde ikke tenkt på at noen trengte hjelp (tubeless) for å få de på. Sleit med dekkene og har lest alle innlegg om det. Hadde vært fint med ei skikkelig pumpe blant alle funksjonærer men er man på egenhånd i skauen så er man det...
Noen som vet hvor tidtaking (antenna) sto etter første etappe? Kan ikke huske å ha passert den - enten var den kamuflert i buskaset eller var jeg allerde i tåkeheimen....
Hadde stopp for girmekk, men ser kanskje ut til å være etter første tidtaking. Må finslipe på taktikken (og teknikken) neste år.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Første mellomtid var på Mariholtet. Akkurat etter høyresvingen på grusen. Utforprisen startet der du svinger ned til høyre fra svaberget på Skullerudåsen. 200 meter etter den andre, og mindre kryssingen av runde tømmerstokker.
Jeg plasserte skiltet for mål utforpris og regnet med at vaktene som hadde ansvaret for å plassere ut antennen skjønte at den måtte plasseres der hvor det stod mål.
Jeg ble like overrasket som alle andre over at den stod så sent.
For tilbakemeldinger om rittet så kan de sendes til meg så skal jeg sørge for å videresende dem til rittleder i Frøy, Lasse Johansen og Rittleder for Terrengsykkelrittet Camilla Mørstad (kona til Aslak). Begge har gjort en helteinnsats for å få til dette. Endre i Fri Flyt/Terrengsykkel som er vår arrangementsansvarlige må også få en stor del av æren for et velykket arrangement. Men igjen uten alle de blide frivillige og de entusiastiske deltagerne så hadde det ikke blitt noe av.
Birken-seedingen får du greie på noen få uker før rittet. Først må alle de andre seedingsrittene bli kjørt. Det siste rittet er to uker før Birken (Drammensrittet). Du kan gjette på hvilken pulje du havner i ved å søke i tidligere Birken-resultater etter ryttere som syklet ca like raskt som deg på Terrengsykkelrittet. Det skulle i hvert fall gi en pekepinn.
Det kommer vel fortløpende på seeding statestikken etterhvert som løpene er kjørt slik som på ski??
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Resultatene skal forresten oppdateres og justeres så elite-syklistene kommer inn i aldersklassene, etter gjeldene norm og regelverk for seedingsritt. Resultatene i aldersklassene må derfor sees på som uoffisielle inntill videre.
Må bare si tusen takk for et kjemperitt. Proft gjennomført og ei kjempeløype.
Meget kjipt med to raske punkteringer på Skullerudåsen på siste runde ellers hadde det holdt til plassen bak Fagerli!
Rakkett Rånni i 2.25 i front fungerte ok. Rasing Rælf i 2.25 snakeskin satt opp som tubeless punga (ble en litt for stor rift i dekket til at guffen tetta)
Må også takke Foxgaffelen min for at den stoppet å fungere på toppen av Skullerud, trodde jeg skulle få det morsomt ned utforløypa.
Skjønner at mange velger 1 runde i stedet for 2 runder,mht å gi gass hele veien. Men jeg er glad for jeg sykla 2 runder. Mens første runden var preget av jaging og stressing (for min del) med utstyr og terreng, gikk jeg inn i en mere stisykkel modus andre runden og synes jeg syklet bedre (men tregere hvis dere skjønner) teknisk, lekte meg mer, selv med krampe. Etter å presset seg i mål er det nesten (men bare nesten hehe) synd at Bukkerittet har droppet Dørja (eller hva elva heter), for i år skulle jeg tatt den bedre. Hadde sikkert sykle 5-10 min raskere hvis jeg bare hadde sykla 1 runde, men siden jeg ikke er opptatt av seeding i forhold birken i terrengsykkelrittet er dette ikke-tema for min del. Men hvis seeding til birken gjør at flere blir med hvorfor ikke. Samtidig er vel dette et ritt det er vanskelig å seede seg opp på da skille mellom de gode (eliten) og oss dødlige er større en på et grusritt ? Det går vel mer på tid kontra de beste, en plassering ? Eller ?
Valget stod mellom Racing Ralph 2.25 eller Fat Albert 2.40. Det ble det sistnevnte. Allerede i starten merket jeg at jeg hadde dårligere trill enn de andre. Da stien til slutt startet ble jeg gledelig sjokkert over festet. Helt rått med grep. Sideveggene er så tykke at felgpunktering er nesten umulig. Jeg lurte på om jeg i det hele tatt skulle gidde å ta med reserveslange. Jeg tok med en i tilfelle noen hadde lagt ut spikermatte. Fat Albert 2.40 kommer til å bli årets stidekk for meg.
Intervallstarten fungerte glimrende og det var null kø i første stiparti. Det kan jo også komme av at vi bare var 30 startende i 2 runder pappaklasse. Av resultatlista fra i fjor ser jeg at det var 46 som fullførte i samme klasse i fjor.
Det var fryktelig tungt i går. Jeg var utrolig sliten etterpå. I starten av andre runde lurte jeg på om jeg skulle klare å gjennomføre. Men med litt banan og masse drikke kom jeg i gang på nytt.
Av erfaring fra i fjor så klarte jeg å holde krampene på avstand. Jeg drakk tre liter vann og en liter sportsdrikk og spiste to bananer og en gel.
Takk for et topp arrangement. Dette er det ekte terrengsykkelrittet. Det står stor respekt av alle som gjennomfører to runder og spesielt med gårsdagens føre.
Jeg kjørte på Racing Ralph 2.25 igår, synes det egentlig satt ganske bra for min del. Etter all diskusjon om dekk i forkant blir man litt tvilende til valget, men lot meg ikke påvirke. Kjørte slangeløst med guffe, hadde rundt 25-28psi luft.Spant jo selvsagt på noen røtter her og der, men ungikk fall. Handler vel mye om hva man er vant med å kjøre med fra før, og hvordan dekket oppfører seg. Kjørt så og si med kun RR siste året både på tørrt og vått føre, og på sistnevnte føre blir sporvalget viktigere. Dekkene tok meg inn til 3.plass i pulja mi(1.runde 30-39), tviler på at jeg hadde gjort det noe bedre med andre dekk.
Ellers et topp ritt i morsom trase. Rittet burde nesten gått på høsten for nå er det fare for at alle andre ritt blir nedtur pga all grus de har, hehe.
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
Til arrangørene. Takk for et kjempearrangement. Dette var veldig, veldig bra. Alltid hyggelig å hilse på gamle kollegaer også Erlend, Endre, Susann osv osv. Jeg håper dette blir en tradisjon, kulere ritt skal man lete lenge etter.
Selv hadde jeg en kanon førsterunde (rundt 1.50), men ble smadret totalt med krampe foran og bak rett etter sør-elvåga på andrerunden. Hadde det enda vært blåbærsesong så kunne jeg brukt de 10 minuttene på å få inn litt antioksidanter Siste timen ble brukt kun for å motarbeide krampene som kom titt og ofte, og det var ikke fett når en dame med hund lurte på om jeg hadde det bra når jeg gikk hele neste hele bakken etter skullerudstua og opp til der man møter fjellstadbakken.
Allikevel, løypa er helt sheriff og stemningen kanon. Så mange hyggelige mennesker på et sted.
Takk for et "krampeaktig" følge og en fin sluttspurt. Den spurten satt ekstra godt i pompa og de allerede forkrampede beina. Du rykke fra meg flere ganger underveis på sisterunden, men måtte dra litt på smilebåndet da jeg til stadighet observerte deg hinkende rundt på bakketoppene før mål. Forresten en rå tid du hadde på tiden i utforløypa.
Jag vill oxå vara med och tacka för ett riktigt trevligt arrangemang! Kom precis hem till Oslo efter en snartur till hemlandet för hämtning av carboncykel till Raumerittet ( det ska f-n cykla Enduro i ritt igen... ), där av den sena tillbakameldingen. Jag var iallafall inte sist i min grupp men det var en liten tröst.
Hade väl väntat nån typ av deltagarbevis förutom ett fattigt exelark på internet efteråt men min sambo är väldigt flink med Photoshop så nu har jag ialla fall nått att hänga upp på kontoret .
Hur som helst, stort tack för en knalldag i solen och leran. Massa hyggliga människor i löypa ( inklusive den tackande Elitdelen ) och i målområdet där jag träffade en hel hög av forumbrukare att slå av en prat med.
Nästa år då j..lar! DÅ ska jag vart fall ner på 2,45 .
Ja du Tallak, den är nog minst 2 kilo lättare än det du drog runt med. Din var väl nerbantad till ca 17kg va? Du cyklade förbi mig i en av grusbackarna uppåt så skjortan stog rätt ut och det var första gången av ca 25 gånger jag funderade på att köra in i ett träd för att kunna bryta med god stil...
Det var da enda godt, hadde vært kjipt å mistet den gjeve betegnelsen rittets tyngste sykkel..
Når det er sagt, om jeg stiller neste år (noe jeg satser på) blir det med mer tråkkevennlig utstyr som også tåler å gi full gass nedover. Kommer jeg under 13ish kg burde det hjelpe plenty sålenge man ikke sitter på bakhjulet og tråkker som nå!
Kult å se hjelmvalget ditt, stusset litt på det i kombinasjon med lycra.. A-
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
Til arrangørene. Takk for et kjempearrangement. Dette var veldig, veldig bra. Alltid hyggelig å hilse på gamle kollegaer også Erlend, Endre, Susann osv osv. Jeg håper dette blir en tradisjon, kulere ritt skal man lete lenge etter.
Selv hadde jeg en kanon førsterunde (rundt 1.50), men ble smadret totalt med krampe foran og bak rett etter sør-elvåga på andrerunden. Hadde det enda vært blåbærsesong så kunne jeg brukt de 10 minuttene på å få inn litt antioksidanter Siste timen ble brukt kun for å motarbeide krampene som kom titt og ofte, og det var ikke fett når en dame med hund lurte på om jeg hadde det bra når jeg gikk hele neste hele bakken etter skullerudstua og opp til der man møter fjellstadbakken.
Allikevel, løypa er helt sheriff og stemningen kanon. Så mange hyggelige mennesker på et sted.
Takk for et "krampeaktig" følge og en fin sluttspurt. Den spurten satt ekstra godt i pompa og de allerede forkrampede beina. Du rykke fra meg flere ganger underveis på sisterunden, men måtte dra litt på smilebåndet da jeg til stadighet observerte deg hinkende rundt på bakketoppene før mål. Forresten en rå tid du hadde på tiden i utforløypa.
Ah, det var deg? Takk i like måte, det var godt å ha noen å klage til underveis
Trond Vidar fikk nok krampe pga for tettsittende lycra!
For øvrig jobber vi i arrangementskomiteen med Emit om å få ryddet opp i de småfeilene som har tilkommet pga klassebytter osv i siste liten. Vi håper å kunne ha en korrekt resultatliste online nokså snart.
Jeg må få rette en pekefinger til alle de som kastet gel-pakker i løypa. Det er det verste jeg har sett. Jeg må ha sett minst hundre gel-pakker langs med løypa. Skam dere!
Jeg har sett over litt mine personlige stats, og er interessert i hva andre hadde av snittpuls og maxpuls i løpet av rittet.
Antatt maxpuls: 190bpm Maxpuls i ritt: 186bpm (et eller annet sted i første terrengpartiet) Snittpuls for ritt: 169bpm (89%)
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Jeg brøt etter en runde etter å ha tatt den voksne avgjørelsen om at dette var tungt, kroppen vil ikke, og en runde til med gjørme kunne blitt interessant.
MEN: jeg har tydeligvis ikke deltatt selv om jeg hadde EMIT-brikke og kjørte vaffal en runde. Hvorfor står jeg da ikke i det minste som NF?
Oppdaget på startloopen at beina var ille, etterhvert demret det for meg at jeg aldri har hatt så kjipe bein noen gang i ritt. Litt hissig "oppkjøring" kan få skylden.
Bakgiret fikk en klem av noen klopper, etterhvert ble kjedet vridd etter en monsterchainsuck, men dekkene jeg hadde satt på, S-works *The Captain 29" funka som bare det
Klarte å kjøre bra i terrenget og brukbart på grusen, men så tryna jeg bigtime ned fra skullerud. Slo meg litt på venstresiden som gikk nedi, men oppdaget at høyrefoten hadde kost litt med kranken:
Redigert av GogBozen; 25/05/200916:47. Rediger grunn: Rediger Grunn: Ufokusert på jobben idag var jeg også...