Rittet er som kjent med i Tour de Romsdal. Hjemmesiden til TDR med info rundt Frænarittet finner dere her. PS: Kart og løypeprofil fra i fjor. Det blir gjort noen endringer før årets ritt. Mer info kommer fra brukeren "giant advanced". Gullkorn fra MC-tråden:
Sitat: giant advanced
Sitat: Smeckham
Sitat: giant advanced
Ta turen til Fræna dagen etter også , 2 mil fra Molde , utrolig flott løype med litt mere terreng i år.Gode premier er det også!! www.tourderomsdal.no og wwww.franasykkelklubb.no.
Hvilke endringer er det gjort fra i fjor?
Vist du er lokalkjent så er turen rundt skoften tatt vekk pga asfaltert i høst , men går fra Kråkneset og opp til Moxy/Børresdalen i terrenget og likeså mot sentrum i terreng før turen går ytre som i fjor. Det blir kanonbra løype som det ikke kommer til å bli forandringer på mere!! Legger snart ut løypeprofil!
Sitat: Smeckham
Jeg er ikke veldig lokalkjent dessverre. Håper du legger ut kart sammen med løypeprofilen også Kommer garantert på startstreken i år som de to tidligere årene. Synes at 07-rittet var fantastisk løypemessig. 08-rittet var også bra. Været gjorde det i hvert fall til en fin tur i fjor
Det er traktorvei-bredde, men jeg vil kalle det en sti. Husker fra 2007 når det gikk motsatt vei i det partiet der. Da var det i hvert fall uaktuelt å sykle opp for meg/mitt felt.
Har noen kanoner i fra eliten i norge som kommer og det er jo gøy for publikum osv. Holder navna tett til brystet ei lita stund enda , men det er snakk om topp 5 i birken gutter. Løypa blir bedre og 20% mere sti og traktorvei ca! Du tar vel brodern i terrenget? Han trener jo ikke sier han så...
Ser ikke bort fra jeg deltar. Hadde tenkt meg til Farstad denne uken, + delta på Molde Challenge. Det blir 2 ritt 2 dager på rad. Kan være verdt det. Stig: kanskje dette er uken for Stemshesten også ?
Løypa skal så vidt jeg har hørt være ny fra omtrent der man kommer opp fra runden rundt Skoften og fram til Elnesvågen slik at man får mindre asfalt og mer grus/terreng. - Er det noen her som vet om dette blir en lengre rute enn før? - Kan noen beskrive med ord hvor den nye løypa blir?
Skal ikke rundt skoften! Kjører som før ned ved Esso ned mot skoften men da blir det grus/terreng helt til sentrum igjen og da opp bakken over Haukåsen som før og sa den ytre sløyfa. Tror lengden blir ca den samme! Skal prøve å få sykla den opp med gps neste uke. Skal si ifra når den er lagt ut på www.franasykkelklubb.no
Tok runden i gårkveld. Fin balanse mellom terreng og sti,grus og asfalt. Kanskje litt mindre stigning enn jeg hadd håpet på. Men ok, her er det bare å melde seg på:-)
oppom gruvene først ja og til slutt en tur opp til skalten , da må det væl bli nok stigning .Og når en først er i farta kan en jo ta med seg klempertåsen , den som da ikke kjenne melkesyra er for godt trent !
Skal til Farstad en tur i pinsen, og tar med meg sykkel. Hadde vært kult å syklet gjennom løypen uavhengig om jeg skal sykle Frænarittet eller ei. Alt mellom Langvatnet og Hustad har jeg grei koll på, men mer usikker på starten. Er det lett å finne rett stier ? Er det noen som har planer å sykle den runden 1 eller 2 pinsedag, evt tirsdagen ?
Jeg syklet hele rittet i flere deler i helgen. Den nye sløyfa ser fin ut! Før vi syklet denne, fikk vi muntlig beskrivelse hvor den gikk. En slik beskrivelse kan gjerne legges ut på nettsidene.
Siste halvdel av den nye sløyfa er topp! Artig sykling! Dere skal ha kred for den.
Det hadde vært artig og tatt traktorvegen til høyre rett før byggefeltet helt opp til toppen og skiløypa. Den hadde vært tøff. Traff en gjeng fra Molde sykkelklubb som syklet gjennom NM-løypa til neste år. Den skal visstnok gå opp der.
Vi var inne på tanken men ville ha den gjennom eller like over sentrum for å få litt show til publikum! Det blir show når Fagerli , Manengen og Lien kommer fykende!! Løypa er kanonbra uansett
Odd Erik ; jeg kan muligens slå meg med på runden eller hvertfall den nye delen. Skal sykle landeveisritt på søndag og starter vaktuke på jobb på mandagsmorgen...men dette skulle vi vel ha fått til. Når reiser du sørover igjen?
Der er mulig å melde seg på Frænarittet på www.tourderomsdal.no - det står riktignok feil pris ( 290,-) men skal være 250,- før 1. juni. Dette er gitt beskjed om til webmaster - men betal 250,- til riktig kontonr osv som det står beskrevet i teksten!
Odd Erik ; jeg kan muligens slå meg med på runden eller hvertfall den nye delen. Skal sykle landeveisritt på søndag og starter vaktuke på jobb på mandagsmorgen...men dette skulle vi vel ha fått til. Når reiser du sørover igjen?
Reiser tilbake på onsdag, men har en del ærend jeg skal gjøre på tirsdag og onsdag, selv om tirsdagen kan by på muligheter. Men søndag og mandag er nok de dagene jeg vet jeg kan, men mulig jeg tar med meg ski og prøver å få til en topptur v/Trollstien en av dagene. Ikke noe spikret program enda.
Blir ikke Frænatur på meg lell nå. Dukket opp en del trivielle ting som bilrep og må forbedrede en utflukt på jobben neste uke. Men blir en halvannen uke i Juli tenker jeg. Regner med at jeg blir med på rittet da, muligens en gjennomkjøring.