Fridagene i mai er til for å nytes, fortrinnsvis fra sykkelsetet. Oppmøte på Bromsjordet ved Bikeshop i 10-tida, har et par alternative ruter, ca 3-4t. Tony
Fridagene i mai er til for å nytes, fortrinnsvis fra sykkelsetet. Oppmøte på Bromsjordet ved Bikeshop i 10-tida, har et par alternative ruter, ca 3-4t. Tony
Dersom 10 tia betyr ca 12 så er jeg klar :-) Hvor hadde du tenkt deg ????
Re: Stitur Horten på himmelspretten
[Re: bk]
#73295219/05/200911:42
Stitempo Greit å væra i form, men kvalitetssti blir prioritert framfor O2-snapping på grus, mulig det blir litt knoting siden småstiene sikkert er litt grodd igjen siden sist jeg var heimom (ikke mange andre ute i marka..).
Tenkte i utgangspunktet å sykle opp til skihytta, ned i frebergsvik, og bort til varnestangen og langs veggefjell, eller skihytta-skånevettan-borreskåla-bakkenteigen-kyststien, eller begge deler om folk har god tid. 12?
Jeg ble bare litt skremt når jeg så høydemeterloggen din . Formen min er ikke helt på topp for tiden, men jeg slenger meg på. Så får vi se hvordan det går. Jeg klarer meg fint alene om det skulle være nødvendig.
lokalisasjonen stemmer! se etter en stor garasje med en temposykkel smørt utover veggen. Høydemeterloggen har vært litt i dvale mtp nattevaktshelg og mental oppladning til terrengsykkelrittet kommende helg, så det blir garantert ikke WC-tempo.. Sees, Tony
Det er jo endel kvalitetsstier utenom "allfarvei" i Hortensmarka som også kan utforskes, men da blir det masse sykling på kryss og tvers. Jeg har noen stier i tankene.
Re: Stitur Horten på himmelspretten
[Re: Jimmi]
#73379120/05/200912:50
Det er jo endel kvalitetsstier utenom "allfarvei" i Hortensmarka som også kan utforskes, men da blir det masse sykling på kryss og tvers. Jeg har noen stier i tankene.
Flott, jeg tar med kartet òg, tror det er endel stier mellom skoppum og Bakkenteigen òg. Sees, Tony
Takk for turen! For de som lurer på stier rundt Horten så sykla vi Evjeåsen-Utsikten-Øvremølla-Vikveien-Skihytta-Skånetoppen-Frebergsvik-Skånevettan-Solberg-Vikveien-Nykirkeveien-Olsmyr-Løs-Råen-Borgåsen-Adal-Pjonkerød-Adalstjern-Mastebakke-Kyststien, stort sett lett sti og kjerrevei på skogbunn hele veien. Det litt gjengrodd noen steder, vi rydda litt, men det trengs mer rydding på den lite brukte stien mellom Løs og Råen. 1:15000 Turkart fåes kjøpt i lokale bokhandler. Turen tar nok bare 3-4t 2.gangen når man kan veien. T
Bra initiativ!!! Syklet Farrisrunden i dag (puh!) så jeg kunne ikke henge meg på, men jeg blir gjerne med på en slik tur neste gang hvis den blir annonsert!