Hadde en fin runde fra Bukta-Folkeparken-Elverøy-Prestvannet-Charlottenlund-Grønnåsen i går. Overraskende tørre og fine stier!! Stisyklingsesongen er igang!
Kan du tegne inn ruten du fulgte på et kart og lime inn her? Jeg skal ta nysykkelen inn i skogen for første gang i ettermiddag, og satser på en fantastisk tur.
Jeg var å gikk en tur i skogen igår,tok noen bilder med mobilen(får ikke lastet de inn her,fant ikke mini usb overgangen) Men det begynner å se bra ut rundt grønnåsen,kun sne i enkelte områder..
Fra skihytta og østover mot Grønnåsen/hoppbakken er det fortsatt en god del snø på stiene, spesielt der det går preparerte skiløyper om vinteren. Var en tur der i dag og det ble mer trilling enn sykling.
Re: Den store stitråden for Tromsø og omegn
[Re: gargan]
#73520822/05/200913:28
Noen dager til så er den møkka snøen borte(litt misunnelse på "søringan" står skrevet i mellom linjene). Hadde en langtur med sykkelvogn idag,3 timer. Man må jo trene til Senja fiske turen i sommer. Hit skal jeg!(Ånderdalen nasjonalpark):
fikk testet nysykkelen litt i Bak-olsen i dag. Finfin nedfart fra Elverhøy kirke og ned til kvaløyveien. Vurderte å ta stien gjennom akebakken, men den var litt for bratt for mine skills, så jeg tok heistraseen isteden.
[Re: art]
#73530122/05/200916:13
Hvordan ser det ut? Er det tint noe mer i skogen? Skulle egentlig tatt meg en liten tur ,men måtte handle for bestemodern. Blir tur i morgen for meg...
Tok mæ en tur i dag,kun noen få sne flekker igjen Morsomt å få kjørt seg litt. Nesten tre timer i skogen,tok runden fra skibrua opp til hoppbakken, og videre ned på skiløypa 2 ganger. Faen hvor tungt det var å sykle oppover ,særlig gjennom gjørma TT Larsen(R.I.P Steve Larsen) dekka satt godt på det føret som var. Veldig morsomt å se spor etter andre syklister på flere av stiene
Eneste dumme med turen var at det var lite batteri på kameraet.. Bilder her:
Oi, siste bildet ditt e slutten på en av mine tromsøya favoritta. Sabla artig liten tur fra hoppbakken og dit. Glede mæ nesten til å komme hjem på ferie.
Høres veldig bra ut. Sitt hjemme og vente på siste bitan før nysykkeln e på plass. Æ legg ut et lite hint når æ kommer hjem til sommern så kanskje man får møte nye sykkel folk. Ellers så vil æ minne om Bodø bødlenes ball første helga i fellesferien. Det e et arrangement som e verdt å få med sæ. Hopp på flyet eller i bilen med sykkeln og opplev nedoversti som slår det meste i Tromsø! Se BBB09 under ymse eller søk på video bodø og få et hint.
Bodø Bøddel hangaround
[Re: SimonS]
#73657124/05/200919:21
Var ute i skogen og traff på "art" i dag, viste frem litt av hva vi har på Mortensnes. Sporet en fin runde Mortensnes-rundt. Litt snø ennå, men det forsvinner nok snart.
Redigert av demolyn; 24/05/200919:25.
[Re: demolyn]
#73742625/05/200919:32
Legg ut flere bilder etter hvert! Dette er moro å se for en søring med oppvekst i Tromsø.
Etter at jeg begynte med terrengsykkel har jeg tenkt på at det må være mange fine turer i / ved Tromsø. Kanskje jeg må ta meg en tur opp. Har ikke vært i byen på 10 år...
Når snøen er borte -- går det an å sykle langs løypa til f.eks. de klassiske skiturene fra Movika, Tønsvika eller Snarby og ned i Tromsdalen?