Syklet skullerudstua-østmarkkapellet-svabergnedkjøringen-slettefjell i går. Ikke snø og tørrere enn mange sommerdager. At undertegnede fikk seg et gjørmebad skyldes egen udugelighet og ikke forholdene.
Syklet deler av terrengsykkelrittløypa på fredag(ikke den arrangerte gatheringen). Stien som starter ved Nord-Elvåga og ender opp ved broa over grensa mellom nord og sør var absolutt sykkelbar, men hadde også definitivt noen gjørmehull! Tok deretter stien over slettefjell i retning Ullevålseter. Denne var meget tørr og fin! :-)
I dag var turen satt til E6 og Gule (?) tilbake. Er det Gule som etterhvert ender opp i en skitrasé eller noe som ligner? Iallefall veldig bred og lite teknisk.
Har syklet E6 flere ganger tidligere, med ulike ruter tilbake..men aldri denne faktisk.. Pleier vanligvis å ende opp et sted det er veldig mye svaberg på slutten før man komme til Gml. Ankervei. Hvilken av de er det?
Jeg tok en runde over Kamphaug-Helvete-Rottungen-Kamphaug i kveld. Fine forhold opp til Kamphaug og på stien som går mot Helvete, men returen over Rottungen-Kamphaug kan ikke anbefales. Ikke så mye snø, men de partiene som vanligvis er litt våte er svært lite innbydende. Det tar nok fort to uker før det er klart er tørt og fint.
Var på Solli parkeringsplass i Asker i dag og her var det en god del snø. Det ble en kjedelig tur....... Tipper at det er bra og 100% snørfritt om to uker.
HM1100, du som bor så fint til oppi Maridalen - kanskje du kan opplyse litt om forholdene over Barlindåsen? Er det håp for sykling der snart?
Det er forferdelige forhold rundt Barlindåsen. Masse snø fortsatt, is ned hele nordsida og gjørme der det er bart..... NOT! Kan ikke bli mye bedre enn det er nå. Kom innom på vei hjem så kan du få spylt sykkelen rein å nyte en espresso i sola.
Tok bane nummer én så langt det lot seg vestover, og satt kursen for Ullevålsseter i helga. I de øverste høydemeterne er det kortere strekk med ikke-syklbar snø fremdeles. Fra Ullevålsseter og ned til grinda er det derimot helt magisk nå.
Kan melde om at stien mellom Brunkollen og Haslumseter er fin og bar (og noe fuktig), men på kjerreveien ned fra Haslumseter er det fortsatt en del snø..
Jepp, vi er innenfor Akershus grenser, men fortsatt Osloområdet eller hur?
Stien ned på forsiden av Brunkollen er nesten helt bar.
Denne skulle jeg gjerne testet, har du et spor som vise veien å legge ut? Felgene mine er ikke så glad i Muren, og jeg trenger en motivasjon for å slite meg opp fra Eiksmarka til Brunkollen