TRONDHEIM - politi tatt sykkeltyv og innhentet syk
|
TRONDHEIM - politi tatt sykkeltyv og innhentet syk
07/05/2009 21:29
|
Jonas Tilseth
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Halla!
Stefaren min kom hjem tidligere i kveld, og sa han hadde vært ved video-kiosken på hovedveien inn til byen rett etter KBS. Video-kiosken befinner seg mellom de to bensinstasjonene før Buran. Han skulle levere en film.
Utenfor kiosken stod to menn med flere grove stisykler/utforsykler. Politiet tok håndhjern på folkene, og dro syklene inn i politivarebilen. Stefaren min kunne ikke fortelle meg nøyaktig hvordan syklene så ut. Han husket for eksempel ikke om det var bakdemper eller ikke. Men han sa det var grove sykler som likna min egen.
Derfor anbefaler jeg ALLE i Trondheim som har blitt frastjålet noen grove sykler, å ta kontakt med politiet for å spørre om de har inndratt noen sykler de siste dagene!
Godt tips fra en engasjert syklist som hater sykkeltyverier!
|
|
|
Re: TRONDHEIM - politi tatt sykkeltyv og innhentet syk
[Re: Jonas Tilseth]
07/05/2009 21:42
|
SimonS
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
[Re: SimonS]
08/05/2009 06:07
|
Bigboned
Ringrev
|
Ringrev
Sånn skal det gjøres. Bra at det kommer fram at noen faktisk blir tatt for sykkeltyverier.
Ola.
|
|
|
[Re: Bigboned]
08/05/2009 06:35
|
Fast gjest
Ivrig
|
Ivrig
kult! I oslo stoppet de stort sett personer med utenlands opprinnelse ......som ikke var sykkeltyver 
|
|
|
08/05/2009 07:47
|
Knirkekne
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Utenfor kiosken stod to menn med flere grove stisykler/utforsykler. Politiet tok håndhjern på folkene, og dro syklene inn i politivarebilen. Kanskje politiet bare trengte nye sykler før sommeren?
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
|
|
|
[Re: Knirkekne]
08/05/2009 08:08
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Vi får se hva som skjer neste gang en knippe stisyklister samler seg med doningene sine utenfor Byåsen butikksenter ...
Martin
|
|
|
[Re: M@rtin]
08/05/2009 20:14
|
Cannondahl
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg så faktisk opptrinnet da jeg stoppet på Statoil i innherredsveien i går kveld. Jeg så bare to karer, hvorav den ene(med svikt i knærne) støttet seg på en eldre, sort Kona Stinky med dobbeltkronegaffel. Den andre så ut som han gjorde krav på sykkelen. Dette var rundt kl. 20, så mulig at det var flere sykler og folk før eller senere. Uansett, godt å se at politiet tar affære!
|
|
|
[Re: Cannondahl]
08/05/2009 20:22
|
Jonas Tilseth
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
"hvorav den ene(med svikt i knærne) støttet seg på en eldre" Stemmer, det nevnte stefaren min også!
Kona Stinky med dobbelkronegaffel?
HMM!
Jeg så en stuslig kar som syklet på denne tidligere den samme dagen rett ved burgershappa O`Martins ved Buran. Han syklet retning KBS.
Kjørte faktisk med skyhøyt sete og skjermer som digre elefanter.
Redigert av Jonas.T; 08/05/2009 20:23.
|
|
|
08/05/2009 20:35
|
Cannondahl
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Stemmer det Jonas-skyhøyt sete og digre skjermer. Som sagt var det den eneste sykkelen jeg så, og det endte med at han med svikt i knærne slengte sykkelen fra seg, og så tok han andre fyren over. Så nesten ut som om det var hans..Og så kjørte jeg hjem. To biler og fire politifolk der faktisk, så ut som de tok saken svært alvorlig.
|
|
|
08/05/2009 20:36
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Kjørte faktisk med skyhøyt sete [...]
Ikke rart at knærne sviktet til slutt ... Martin
|
|
|
[Re: Cannondahl]
08/05/2009 21:08
|
Jonas Tilseth
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
så ut som de tok saken svært alvorlig. Ja, det skulle bare mangle. Sykkeltyver bør tas alvorlig, særlig her i Trondheim da jeg hører om sykler som blir stjelt titt og ofte. Hadde vært spennende om vi kunne ha prøvd å lokalisert sykkeltyvene. Dette kunne vi vel gjort ved å se hvor det foregår flest sykkeltyverier. Jeg husker vi lærte om kart o.l i geografi-faget. Blandt annet husker jeg et eksempel fra London. Folk ble ekstremt syke grunnet drikkevannet. Byen lagde et kart og tegnet en prikk hvert sted noen ble syk (stedet de drakk vannet som gjorde dem syke). Etter en lengre periode da kartet hadde fått mange prikker, kunne man faktisk lokalisere kilden hvor giften kom fra.
|
|
|
08/05/2009 23:09
|
Yeti-man
Ringrev
|
Ringrev
Jeg får flash-back til den gang jeg spaserte ned en vei i Oslo, tre år etter at det hadde vært raid hjemme i leiligheten min på Grunerløkka. Nede i veien gikk jeg forbi en sykkel som var låst fast i et tre og jeg kun konstaterte at "hmm den lignet en av mine babyer". Etter at jeg hadde passert et par kvartaler, snudde jeg og gikk tilbake. Nærmere undersøkelser og identifisering av diverse kjennemerker så jeg til min overraskelse at dette var faktisk min sykkel. Jeg stredet over gaten til nærmeste butikk og fikk lånt en telefon og ringt til politiet. Etter bare 4-5 min. var de på stedet. De fikk klippet låsen etter at de hadde sammenlignet signalement mellom sykkelen og anmeldelsen.
"Rosinen i pølsa" kom etter at de åpnet en seteveske som var montert under setet. Der fant det et maskinskrevet salgsdokument mellom en "selger" og en kjøper. Gjett om de to uniformerte og jeg fikk oss en god latter!
Historien ble toppet av at når de to herrene fra etaten skulle pakke sammen og reise videre kom det en gjeng på fire karer langt under myndig aldersgrense gående hvor en av de kom trillende med en sykkel hvis ramme var 100% lik den andre sykkelen jeg fikk frastjålet (1 av maks 10 solgte i Norge den gang). Hans forklaring var at "Jo denne syklene hadde han spart ukepenger til selv". Hvor en av de uniformerte svarer "Du tjener så mye ukepenger at jeg tror vi må snakke med din mor om det..."
Lang historie kort. Jeg fikk politi eskorter fra denne bydelen helt hjem til min, da det hadde begynt å samle seg en del biler som tar betaling for kjøring og et par andre biler som passerte frem og tilbake på stedet.
Jeg er fremdeles evig takknemmelig for hjelpen jeg fikk av politiet, og jeg håper inderlig at de som burde ha hatt dårlig samvittighet for dette fikk sin "lønn" for strevet!
PS. jeg mangler fremdeles en medium Klein Mantra Race med XTR, Hügi nav, 517 SUP, hvite Ritchey XC kevlar dekk, Thomson setepinne, Flight kevlar sete, RockShox SID, RaceFace Turbin mm. Ganske lik småtasser i Oslo 5 kjøper for oppsparte ukepenger.
Mamma det er ikke en sykkel - det er en Yeti! (min datter på seks år)
|
|
|
[Re: Yeti-man]
09/05/2009 12:15
|
GeirEivind
Besatt
|
Besatt
hvilke selvpinere sykler med dobbeltkrona-gafler og andre utforsykler til videokiosker?
|
|
|
[Re: GeirEivind]
20/05/2009 02:37
|
eivindbs
CrazyBackflip
|
CrazyBackflip
Jeg kan fortelle hva som akkurat skjedde med meg. Jeg har en Specialized Stumpjumper Expert, som jeg så og si ALDRI har stående utendørs, men de siste dagene har den stått låst fast med god lås rett utenfor hybelen min i Trondheim. Så skulle jeg til og legge meg rundt totiden, og skulle bare sjekke at sykkelen var der, da jeg plutselig ser at den er blitt fullstendig ribbet for komponenter. Dette må ha skjedd i løpet av det siste kvarteret, da jeg satt på rommet med vinduet åpent hele kvelden. Går ut, henter det som er igjen av sykkelen( kun ramme og bakdekk) og går inn igjen. Så tar jeg med meg en kniv, telefon og går ut på leting. Ringer politet og hele pakka. Etter en halvtimes tid skjønner jeg at dette ikke gir mening, og går slukøret hjem for å legge meg.
Gjett hva som så skjer? Jeg finner alt som er stjålet under trappen til inngangsdøra til nabohuset!! Hva skjer med det?
Jeg kan umulig tenke meg at det er vedkommende som bor der som har gjort det, men jeg var i alle fall snill nok til å legge igjen en lapp til tyven om planen var å komme tilbake senere for å hente det, og der stod det:
" To late, asshole! "
haha skulle likt å vært flue på veggen når han finner det!! Eid!
Sykt digg med tanke på at jeg ikke har fått somlet meg til å forsikre sykkelen heller!
Jajja det var det! god natt
|
|
|
|
|