Hmm, kanskje på tide å prøve Feite Albert igjen. Jeg sykla på forrige versjon for 3 - 4 år siden, og syns igrunn de funka greit, og hvis de nå har fått enda bedre gummi, er det jo greit å spare 150 g per dekk (det gjaldt i hvert fall forrige versjon) i forhold til Betty.
btm
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen?
[Re: btm]
#70325431/03/200915:08
Høres ut som Minion DHF er en sikker vinner hvis det er bra grep og punkteringsmotstand som står i fokus. Har mange bratte stier med mye røtter og stein rundt her, som skal sykles opp såvel som ned, da burde vel disse være midt i blinken? Noen som har noen formening om Minion 2.5 vil passe på en kona dawg 07' med Fox Vanilla RLC 08'? har hørt dekkene er smalere enn ander dekk i forhold til oppgitt størrelse.
[Re: bikerking]
#70331331/03/200917:53
Han ingen problem med å anbefale Minion DHF 2.35 singleply for sti. Det er ikke et lettrullende dekk, men nydelig feste har det. Ardent revna jeg som bakdekk i Spania forrige uke. Blir for spinkelt hvis det er steinete områder, faktisk. Ja, vi revna et NobbyNic også :-)
-------------------- Happy Trails! Jørgen
[Re: RazeFaze]
#70345931/03/200920:42
Jeg går for minion 2,35 singelply i super tacky til sti i år -begynner med DHF/DHR, kan hende det blir DHF/DHF etter hvert. Mitt inntrykk: Sitter vel nesten som et nytt BBGG, men tar bort litt av "trillebår-full-av-sand-med-flatt-hjul"-følelsen, og bruker litt lenger tid på å aldres/miste klistreegenskapene.
mvh Knut Tore
Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™
[Re: KTL]
#70640707/04/200906:40
Dette tror jeg kan bli kjørt på mange stier i år. Foreløpig tilbakemeldinger jeg har hørt er at dette skal være dekket mellom NobbyNic og BigBetty vi har ventet på.
Noen andre som har testet/har planer om å teste?
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
[Re: hbakken]
#70641307/04/200907:01
Skal sjekke hva som står på esken min, men mener det stod noe om Nano compound.
Er det en NY versjon på vei utover dette? Forstod det da slik at jeg har den nye typen FatAlbert som vel kom for 2009 sesongen, og at dette er forbedret modell.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
[Re: hbakken]
#70646207/04/200908:43
Fat Albert for 2009 har Triple Nano og har for- og bakspesifikke mønster. Er forskjellig fra tidligere. Schwalbe påstår meg bekjent at triple nano gir bedre grep på vått føre uten å gå noe særlig over rulleegenskaper. Eller er jeg litt på jordet?
Ja nå som High Roller semi slick er ute av produksjon, så er det bare å finne frem saksa. Jeg har kjørt mye med HR semi slick på tørt føre, og det ruller som fy!! Topp dekk til harde faste løyper. Gleder meg som en unge til søndagensdirektesending
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen
[Re: Sverre]
#70764810/04/200910:43
Det stemmer. Imorgen kl 16, norsk tid går 4x´n og søndag er det DH. De sender t.o.m XC´n. Den går i morgen kl 10.30. Freecaster.tv har inngått en eksklusiv avtale med UCI for hele 2009 sesongen. Mye moro i vente utover. Endelig noe annet enn ballspill på skjermen
[Re: Sverre]
#70774010/04/200917:53
Har et 1turs brukt Maxxis Advantage 2,4 liggende og tenkte å pare dette opp med et Ardent, noen som har prøvd kombinasjonen? Kjøre en tur med Advantage som fordekk i fjor(rundt Gråkallen, Geitfjellet-Strandlinja) Dette rullet merkbart bedre en High Roller 2,5 super tacky, men jeg hadde mye mindre grep på det våte føret, så det ble litt småskummelt ned steinpartier osv.
Har Ardent en bedre/mykere gummiblanding for slike forhold en Advantage, slik at det egner seg bedre som fordekk? Og hvordan er volum forskellen? Bør jeg gå for 2,25 eller 2,4 for å matche best mulig?
Pass dokk for han Snute og han Gryteklut!
[Re: kid]
#71074016/04/200917:46
Jeg må kjøpe nye dekk til den nyinnkjøpte fulldempa stisykkelen min (brukt sykkel). oppdaga etter nærmere innspeksjon av sykkelen at litt slange stakk ut på sideveggen. på begge dekk! hva skal jeg kjøpe? er ca 90 kg. hadde i hele fjor på racing ralph dekk på Hard tailen min, og jeg synes det satt bra på sti. noen sier at de nye maxxis dekka pungterer lett pga tynne sidevegger, kommentarer til det?? hvor lang tid tar det å få levert dekk fra cyclecomponents?
takk for alle tips! Jeg må ha dekk nå:-)
[Re: olejoro]
#71090616/04/200920:29
Jeg er har vært veldig fornøyd med Specialized Eskar S-works 2.3 i fjor, men sideveggene blir fort oppraspa og trådene stikker ut. Har planer om å prøve Enduro pro 2.2 i år.
hva skal jeg kjøpe? er ca 90 kg. hadde i hele fjor på racing ralph dekk på Hard tailen min, og jeg synes det satt bra på sti.
Racing Ralph sitter bra så lenge det er tørt, men på sti på vått føre synes nok mange at det finnes bedre alternativer. Maxxis-dekk flest er nok ikke noe dårligere enn Racing Ralph med hensyn til punkteringssikkerhet.
Hva skal du kjøpe? Les tråden...
Gaute
[Re: gauter]
#71172318/04/200909:34
leste hele tråden faktisk, av frykt for å stille dumme sprs:-) ble ikke så veldig klok, det var bare mange forskjellige meninger, og ikke noen unison enighet...! bortsett fra maxxis dekket, som veldig mange lovpriset til å begynne med, så "fadet" liksom det ut....
men jeg må ta et valg i dag. setter pris på om det blir nevnt hvor man kan kjøpe også, har aldri handla sykkelting på nett før...!
[Re: olejoro]
#71284820/04/200907:11
ble ikke så veldig klok, det var bare mange forskjellige meninger, og ikke noen unison enighet...! bortsett fra maxxis dekket, som veldig mange lovpriset til å begynne med, så "fadet" liksom det ut....
Hvis du spør folk om "hvilken bil er den beste til vanlig bruk?", så får du også litt varierte svar. Men det er rart med det: For et par år sida var det dekk A "alle" skulle ha, nå er det gjerne dekk B, enda A fortsatt er i handelen.
Gaute
[Re: gauter]
#71440322/04/200906:11
Dekk B (Ardent) kom jo på markedet i fjor... Det er vel egentlig ikke så rart at mange ønsker å teste et nytt dekk som det går gjetord om over hele internettet.
Jens
[Re: jeth]
#71468622/04/200911:24
Nå har jeg ramlet ned på Maxxis DHF/DHF (2.5) på utforsykkelen og DHF/DHR 2.35 i SuperTacky på stisykkelen -DHR gir vel litt ekstra klatrefeste bak, derav valget. Første tur i går på sti -ruller og sitter etter forventning. Maxxis DH er jo kjedelig siden det har vært på markedet siden steinalderen, men det er heller ikke uten grunn.
Har vært igjennom BBGG og Advantage -DHF/DHR er bedre til min bruk.
mvh Knut Tore
Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™
[Re: KTL]
#71634424/04/200911:04
Veit ikke hvorfor, men conti RQ er jo blitt skikkelig lovprist i UK, men ikke i Norge, må jo være ganske lignende klimatiske forhold?
Mine favoritter er RQ til høst/vår-bruk, og WTB stout til sommerbruk. Disse dekka har store knaster med litt avstand mellom i forhold til nevegal++, gir god "mud clearance" og egner seg ypperlig til variert vestlandsterreng med endel sva og stein mellom jord/skogsti-partiene. T
Dette tror jeg kan bli kjørt på mange stier i år. Foreløpig tilbakemeldinger jeg har hørt er at dette skal være dekket mellom NobbyNic og BigBetty vi har ventet på.
Noen andre som har testet/har planer om å teste?
Kom nettopp hjem med denne spenstige 2-pakningen. Ser veldig lovende ut. Holder ikke helt hva de lover når det gjelder vekt, men likevel betydelig lettere enn gamle Betty. Veide dekkene inn til 780g bak og 790g foran. Virker som det er rikelig med gummi i sideveggene og de var betydelig lettere å få på felgen slageløst. De virker å være mye "strammere i ringen" enn gamle Betty. Nå skal jeg bare la middagen synke litt før det blir prøvetur!
Christian S.
[Re: ]
#72062730/04/200919:05
De virker å være mye "strammere i ringen" enn gamle Betty.
Litt ufint å sammenlikne dekk med gamle flammer kanskje?
He-he Mulig det...
Uansett, nå er jeg tilbake fra første tur. Førsteintrykket er veldig bra! De kjennes betydelig kvikkere ut enn BBGG, Intense 2,35 DH EX 1 ply sticky rubber og Kenda Navegal Stickee 2,35. De ruller veldig godt og grepet er upklagelig. Fant noen små-sleipe røtter og det virket som det var lovende egenskaper her også. Volumet er en del mindre enn BBGG 2.4, men er ganske likt Intense 2.35 og defintivt større enn på Kenda Navegal 2.35. Jeg kjører de slangeløst og også her virker de bedre enn både BBGG og Kenda Navegal. Ingen antydning til "fising" eller ustabilitet ved lite lufttrykk. En annen positiv ting i forhold til BBGG er at Fat Albert(FA) ikke har den ubehagelige "sprettball" følelsen når du kjører med litt mer enn optimalt lufttrykk. Her må jeg si at det ser ut som Schwalbe har funnet frem til en vinner innen stisegmentet.
Målte forøvrig dekkene montert på felg(flow) FA front og bak: Bredde=59,5 mm. Høyde fra felgkant=56,0mm Til sammenligning har Intense 2,35 disse målene: Bredde=60,5mm , Høyde= 55,5mm Dvs. at FA er mer et stort 2,35 dekk enn 2.4 og Intense 2,35 er egentlig 2.4