Denne tråden skal fylles med flotte bilder fra enda et av våre stimekka. Årets første tur bød på litt bæring i snø men venter vi i 14 dager så begynner dette å ligne på noe. Bilder kommer....
OK. Etterutalligeoppfordringerkommernåbildenefradagenstur.
En tøff og slitsom tur med mye opp og ned. Bæring av sykler over snø og ned gaupeterreng.Men innimellom alt det der var det perler av en sti. Kos og over the bars! Vinter-restene innhentet oss over 2oo moh.
En syklet på hardtail med sadelveske og flaske Pfffft
Siste halvtimen gikk med til å fantasere og beskrive tørsteslukking vedhjelpav ØL. O'yes det var akkurat slik....
Bildene ble tatt i lavhastighets-soner. Flyt og fine partier med brune singletracks og feilfrie passeringer av ekle cruix ble bare lagret i hjernen, avdeling "meningen med livet"
Kjørte intervalløkta mi opp mot krysset skitraseen-ydsedalsveien (200 m.o.h) i dag. Her lå råtten snø på lur like rundt svingen. Vi må nok smøre oss med en tube tålmodighet ennå. Jeg spår sykling fra og med 20 mai.
Ps. Været er helt utrolig. 22 grader i skyggen og 27 grader i sola!
Redigert av gikke; 01/05/200916:44. Rediger grunn: Skryte av været.
jasså, det er liv enda? Trodde både du og telefonen hadde tatt kvelden.
Da det ikke var noen tilbud på turer på forumet, dro jeg og christian på en times kveldstur rundt Leirådal- Leksdal. Han på hybrid, jeg på Silver Cape. Christian slo meg opp Fåralia og noterte tiden 5.46, ca. 10 sek før meg.
I morgen tidlig er det planlagt ny tur, ca kl. 10.00. Hva, hvordan, hvor lenge og med hva er ikke helt avklart enda.
Jeg syklet i Volhaugen i går kveld. Angrep fra Røra-siden(trafoen). Alle traktroveiene fra Røflovatnet og opp til Søråsen, Floåsen, Volhaugen hytteområde(øst for Vådalsvatnet) er nå fri for snø. Det er litt snø på stien mellom Søråsen og Floåsen, men det er fremkommelig. Traktor vegen inn til Stubbsetertjønna er ikke fremkommelig.
De nevnte traktor veiene er ikke spesielt tekniske, men de er godt egnet til å sjekke sesongens makspuls om en ønsker å holde seg på setet.
Heisann, og velkommen til forumet :-) Flott med førerapport. Ser at snøen krymper dag for dag så det er ikke lenge til at "lekegrinda" volhaugen er klar.
Jeg har svart i Børsåsen-tråden. Men for å repetere, jeg klarte ikke å sitte hjemme da sola plutselig dukket opp. Hvis det er noen trøst så er formen forjævlig akkurat nå.
Christian og jeg var på stiryddingstur i Bjørga i kveld Da ble en ny nedkjøring grovryddet,så nå er det en komplett runde der også Christian imponerte med å kjøre hele den nye stien med kun ett fotisett Den er etter min mening veldig bratt og for vanskelig for meg ihvertfall (for feig heter det kanskje....)
Dette er en nedkjøring vi må få festet på film i sin helhet i løpet av sommeren Som vanlig ser det flatt ut på bilder,men tro meg,det er det ikke Mr. Machete i aksjon Christian på veg ned en liten bakke på Bjørgastia som ble ryddet i fjor En grov tørrstokk som lå midt i den nye stien Parti fra den nye stien Stien går ned mellom hunden og tørrkvisten til høyre i bildet Den stien til venstre går rett i en grov steinur Christian på tur nedover Akkurat her er det et vått og sleipt bergparti skjult under et tynt lag med rusk og rask,lett match for Christian Han tok det på første forsøk Christian på tur ned det siste partiet av nystien
Takk for turen Christian,du imponerer stadig Det er kanskje på tide å investere i litt beskyttelses utstyr?
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad