Her er en liten smakebit på hva som finnes i området, filmet i går kveld og kjapt og ukritisk klippet sammen rett før leggetid. Vi holdt sikkert på en time for å få til sekvensen med kamera på hjemmemekka taubane, men det ble ganske bra. Hjelmkamera og kamera på ramma til Jens Fredrik er GoPro Helmet Hero, som funker sånn passe bra.
Hmmm... Jeg får få ut finger'n og fullføre byggverket. Kanskje klarer jeg og overtale han LilloGuruen til å kjøre noen turer med en Saab også..?
I tillegg burde vi tatt en dugnad og laget ett-eller-annet ved dette steinframspringet. Slik at man får hele nedkjøringen uten å gå av sykkelen.
Ja, men hvis vi er en gjeng kan vi jo også bytte på å kjøre.
Du tenker nok på den andre løypa ned, Sigmund. Den jeg tok er kjørbar helt ned og går lengre til venstre enn den jeg tror du tenker på. Begge starter samme sted, men den jeg tok tar til venstre ganske tidlig, og går ut på grusveien i 50 meter før den tar inn i skogen igjen.
.. men Sverre den luringen har jo passert dette fremspringet med glans. Jeg mistenker at han vridde universet eller noe annet enkelt noe, for den steinsaken er litt lei.
Hvilken snakker vi om? Er det på ruten som går fra midten av parkeringsplassen nedenfor grefsenkollen og ender i akebakken borettslag? Steincruxet jeg tar i filmen på ca 0:30 er rett etter at man tar til venstre ved utsiktspunktet. Jeg sykler dog høyere opp og ikke rundt steinen hvor stien går.
Kan se ut til at dette litt krøkkete punktet er ved 32sec og at det er en litt alternativ måte å komme seg rundt på ved å kjøre over..Såg hvert fall veldig uproblematisk ut på film, hmm må tilbake der senere i kveld.
Hvilken snakker vi om? Er det på ruten som går fra midten av parkeringsplassen nedenfor grefsenkollen og ender i akebakken borettslag? Steincruxet jeg tar i filmen på ca 0:30 er rett etter at man tar til venstre ved utsiktspunktet. Jeg sykler dog høyere opp og ikke rundt steinen hvor stien går.
Den utforkjøringen er forresten fantastisk morsom. Starten er smooth og rask og slutten er bratt og full av grus og småstein. En skikkelig vitaminpille!
(Og Tron, den lineføringen gikk over all forventning!)
(Og Tron, den lineføringen gikk over all forventning!)
Jepp, veldig fornøyd med sekvensen på 0:20 og 1:40. En times innsats for 5-10 sekunder med materiale må man jo regne med :-) Råmaterialet fra taubanen er jo i HD også, så vi får nok rigge mer tau denne sesongen. Ideen om helmetcam på lett stihjelm tror jeg at jeg gir opp - det rister og flakser alt for mye. På helhjelm sitter det nok bedre.
Den utforkjøringen er forresten fantastisk morsom. Starten er smooth og rask og slutten er bratt og full av grus og småstein. En skikkelig vitaminpille!
Jepp, hele den stien er bare fryd og atter fryd med en liten kremtopp helt på slutten før en kommer ut på veien ved akebakkeskogen. Må helt klart teste din "nye" linje for å se om en ikke kan sykle alt i sin helhet.
Må helt klart teste din "nye" linje for å se om en ikke kan sykle alt i sin helhet.
Bare pass på at du ser "stålbolten*" som står montert i fjellet mellom stien og der jeg kjører ned. Den ligger litt skjult under lyngen, men treffer du den er faren stor for en flyvetur ned i steinrøysen.
*En slik med "øye" som man kan montere wire i f.eks. Hva den gjør der er meg en gåte....
*En slik med "øye" som man kan montere wire i f.eks. Hva den gjør der er meg en gåte....
Vi satte den der da vi tenkte på å montere en north shore som skulle henge i løse luften. Måtte da ha et anker så den ikke fløt bort. Tror derimot at mine forsøk på å oppheve tyngdekraften kanskje må skrinlegges.
Tanken var god, men litt vanskelig å gjennomføre i praksis
Strøken liten filmsnutt! Kreativt med taubanefilming. Men dere å finne egen musikk da! Som vi ikke har hørt/sett på sykkelfilm tidligere.
Fikk ikke mindre lyst til å sykle nå...
Sitat: jens fredrik
Blir det no' trilling til helgen eller? Jeg er überkeen og antar at jeg har iallefall lørdag eller søndag til disp for sykling etter å ha vært alenepappa hele uken. Klar for å prøve nyhoien!
Her oppe i skogkanten er det flott å bo. Bussen går og går og går og går fra Stig, som er bare en kort rusletur nedi gata.
Hvordan er det i rushtiden? Er det bussruter til/fra sentrum/Lysaker som ikke blir stående pal i trafikken?
Til og fra sentrum går det buss hvert 10 minutt ned trondheimsveien 31 og 31E. Buss 33 går til Carl Berner og bort forbi St Hans Haugen før den går mot sentrum. Buss 25 tar veien via Kjelsås mot Majorstua . I tillegg kan en hoppe av på sinsenkrysset og ta t-bane (ringen).
Personlig pleier jeg å ta buss 31 eller 31E til Carl Berner, hoppe over på Akerbryggebuss 21 til Bislett. I rush har jeg vel brukt 30 minutter fra jeg gikk hjemmefra til jeg gikk inn i resepsjonen på jobb i sporveisgata 10.
Buss 31 går jo til lysaker, så den kan en jo ta hele veien, men det finnes jo også et alternativ med buss langs ring 3 som jo også ender "uti-der".
Det som er "høgg" er hvis du har venner på eksempelvis Røa/holmenkollen og skal komme deg dit med kollektivtrafikk. Det tar noe tid....
Hey! Kjempekul film. De taubanefilmsekundene var absolutt verd en times innsats. Det gir filmen en helt annen følelse enn andre amatørfilmer. Rammemontert kamera fungerer jo kjempebra. Jeg har lurt litt på det der. Dette må jeg teste selv.
Har noen lyst å samordne litt Grefessen-sykling i helga, eller må jeg sykle heeeelt alene?
Det blir nok litt hike-a-bike i morra, så du blir nok ikke alene. Regner med at Howard og jeg befinner oss i området sånn 12ish. Har ikke orga noe skyss, så det blir nok et bedagelig tempo på både opp- og nedturene
Jeg lurer på om jeg egentlig trenger mest litt kondispisking på sti, men har ikke helt bestemt meg for hva det blir. Skogstur på hjul blir det iallefall