Det er jeg ganske sikker på. En Miyata Elevation 2000 fra 1990 tallet som er så strøken burde interessere mange som liker vintage. Særlig siden den har den skikkelig kule blå/sølv/rød lakkeringen.
[flamebait]Det jeg forbinder med mercedes er overprisede, mindre pene biler med mange og dyre feil, så om det er det han mener med at sykkelen er som ei mersje tror jeg jeg ville holdt meg unna...[/flamebait]
[flamebait]Det jeg forbinder med mercedes er overprisede, mindre pene biler med mange og dyre feil, så om det er det han mener med at sykkelen er som ei mersje tror jeg jeg ville holdt meg unna...[/flamebait]
Jeg er heller ikke mersefan. De er overpriset, gubbete og ikke spesielt pene etter min smak. Men kvaliteten er det ikke noe å si på.
Det jeg forbinder med mercedes er overprisede, mindre pene biler
Å som snart finnes på hver eneste lille vei og gatestump meter, snart allemannseie. Føy og fysj.
Havarerte?
Kompisen min sier at han ser ofte fine/dyre biler som har problemer så de står ved veikanten med fortvilte sjåfører som ringer etter Viking/Falken. Kommer det av dårlig kvalitet eller dårlig vedlikehold?
Biler har jo sine (kalkulerte) feilandeler, der japanske biler er generellt sett best, men jeg vet ikke om det gjelder her.
Det jeg forbinder med mercedes er overprisede, mindre pene biler
Å som snart finnes på hver eneste lille vei og gatestump meter, snart allemannseie. Føy og fysj.
Havarerte?
Kompisen min sier at han ser ofte fine/dyre biler som har problemer så de står ved veikanten med fortvilte sjåfører som ringer etter Viking/Falken. Kommer det av dårlig kvalitet eller dårlig vedlikehold?
Biler har jo sine (kalkulerte) feilandeler, der japanske biler er generellt sett best, men jeg vet ikke om det gjelder her.
Hvis en Miyata noen gang var Mercedes ville det vel være den første de lagde i carbon. http://images.google.com/imgres?imgurl=http://velospace.org/files/mc5www.jpg&imgrefurl=http://velospace.org/node/12282&usg=__xitsanNeGX9WSYrgp6EyCGBnq6o=&h=768&w=1024&sz=216&hl=en&start=3&um=1&tbnid=sLPXG418TpilTM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dmiyata%2Bcarbon%26hl%3Den%26client%3Dsafari%26rls%3Dnb-no%26sa%3DN%26um%3D1
Oi lang link...
For meg er det lite som overgår en god gammel Klein Adroit, med Klein styre etc... Det var tider det...
Finnes jo "fejjari" sykler også.. Men hva betaler man ekstra for den lille logoen?
Det er faktisk en helt ekte Colnago-Ferrari. Colnago startet tidlig et samarbeide med Ferrari om forskning og utvikling innen karbonfiber. De kom bla. med en helstøpt/monocoque ramme i 1989. Dette er ekte saker. Ikke dermed sagt den er lekker. Men trolig verd sin vekt i svarte fibre. Jeg husker de hadde en karbon-Colnago terrengsykkel på Sportslageret. Jeg tror det var så tidlig som før midten av nittitallet. Det var en hardtail, men lignet mye på denne saken Snikkarboa har funnet fram til.
Hvis jeg kjøper meg en ferrari.. bil.. så kan jeg sette meg inn, klistre dekkgliset for hvor mye gjeld jeg har på ansiktet, og legge litt mer vekt på høyrebeinet.. Da skjer det ting.. samme i en fet merce.. kommer jeg på en merce sykkel, så trår jeg vel to runder og står der, anpusten som fy.. da er det jo jeg selv som er motor..
Jeg håper virkelig at noen har kjøpt seg sånn sykklel i den tro om at de kommer til å sykle fortere enn noen andre som har andre merker...
Jeg tror egentlig de færreste som kjøper seg dyrere sykkel gjør det først og fremst for å sykle fortere. (Mua. noen ytterst få birkenracere som jobber med å fjerne et gram eller to ekstra, kanskje.)