Har forresten lagt inn reklame på "feltet.dk" sitt diskusjonsforum og sender herved stafettpinnen videre til Frontbiker og utfordrer ham til å legge inn en tilsvarende oppfordring på et forum nær seg (gjerne i våre naboland) - og sende stafettpinnen videre!!!
Redigert av Sykkelbob; 27/03/200919:10. Rediger grunn: presisere naboland
Nå er det over 70 påmeldte! Vi snakker Terrengstyrken-Bonanza!!
(Nå er tilogmed undertegnede påmeldt)
Vi tar med en kjapp FAQ for alle dere pingler som sitter på gjerdet og dingler!
Kan alle være med på Craft MTB 6-dagers? Ja. - Hvis de liker å sykle i terreng og fin natur.
Er Craft MTB 6-dagers noe for meg da? Ja
..selv om jeg bare er en mosjonist? Ja
..men jeg er jo bare listefyll på Birken tilogmed? Ja - du og vi andre
Men er slike konkurranser noe for meg da? Ja. Overlat knuffingen om seieren til Team Etto Høydahl og Team Helium. Alle vi andre er med for å ha en kanon uke og en fin tur
Hvorfor betale 7.500 for å sykle i naturen - kan ikke gjøre det på egenhånd da? Det kan du, men det blir nok dyrere hvis du skal ordne overnatting, mat, bagasje osv selv - i tillegg blir det ganske asosialt.
Hva slags sykkel trenger jeg da? Terrengsykkel
Hvor mye bør jeg trene? Så mye du vil
Hva skjer om jeg ikke klarer å fullføre etappen? Du rekker kanskje ikke middagen.. Og så får du ikke et tellende sammenlagt resultat, men du får fortsette turen
Back from Cape Epic. Igjen Heeeeeeeeeelt råååååååt. Råe løyper og tempratur mellom 25-38 grader. Tøft å lande på Gardermoen i går med 2+ og fortsatt høye brøytekanter. Hvis arrangøren lover meg Las Ketchup damene i målområdet etter hver etappe har de påmeldinga før helga:-)
Ja da har jo skjedd store ting... Åpning for deltagelse uten lag..j.f artikkel på forsiden. Begynner noen å bli desperate?? Blir jo med engang et annet ritt da..
Desperat er vel kanskje å ta i, men det er klart at arrangøren ønsker å ha med flest mulig deltakere. Falerer økonomien, er det null håp for at slike ritt fortsetter i fremtiden, så det er jo både bra og forståelig at arrangøren er tilpasningsvillig. Heller det, enn å begynne å kompromisse på det som gjør rittet til en klassiker - nemlig løypa.
For egen del synes jeg rittet som en lagsport er både naturlig og en fin, sosial faktor på rittet. Kjipt å være lone rider.
Det er tydelig at Terrengstyrken glemte regel nr. 1, ikke glem markedsføringen. Jeg har ikke sett en eneste annonse for arangementet, og da er det ikke rart at påmeldingene lar vente på seg. Bare fordi man hadde suksess i fjor betyr ikke det at man kan legge seg på sofaen i år.
Når det er sagt håper jeg virkelig de får det til, Norge fortjener et slikt arrangement. For egen del crasher det med NM på landeveien.
I tillegg vil jo de som satser på NC Maraton lett kunne sykle seg ut av medaljekampen. Huldrerittet går 20.6. og Vestmarkrittet går 27.6 samtidig som det kan være et handicap for Bukkerittet 4.7. (stusser derfor på Team Høydahl prioriterer etapperittet).
Eg er ein av dei som kunne tenke seg å kjøre solo! Cape Epic gav meirsmak på etapperitt, og trur det er ei konkuranseform som passar meg bra! Håpar at soloryttere får lov å starte, isåfall vil eg gjere det eg kan (dvs skaffe masse penger på kort tid;) )for å få kunne meldt meg på:)
Det er jo akkurat grunnen hvorfor jeg velger å sykle "TRANS-GERMANY" (som går samtidig). Trans-Germany kjører bare solo klasser i år (i tillegg kan fire solo syklister telle som lag). Jeg håper at Styrkeprøven åpner fremtidig for enslige syklister også. Jeg hadde valgt det norske rittet hadde jeg visst det på forhånd. Var med i fjor og synes at rittet og løypen var artig og spennende. (Var med på Trans-Germany i fjor også, og rittet og løypen var enda mer spennende og artig ... GLEDER MEG altså ikke mindre til masse skog og stier i "my home country".)
Jeg synes det er litt rart at arrangøren, i interview med terrengsykkel, ikke helt forstår hvorfor interessen er så laber i år. Når de samtidig ikke har med denne nyheten (om solo-klasse) på deres egen hjemmeside for rittet.
Det kan nesten virke på meg som at de tror det holder å bare ha en hjemmeside, uten at de helt vet å bruke den.
Ærlig talt, og med fare for å skremme noen fra å melde seg på: jeg har motforestillinger til å slippe folk alene ut i denne løypa. Hovedsakelig av sikkerhetsgrunner. Det blir lett luker mellom rytterne, du sykler lange partier alene. Om du da tryner inn i noe kjerr (masser av det i Snertingdal for eksempel; dette har jeg prøvd); så kan du jo bli liggende en god stund. Man blir vel ikke savnet før opptelling på kvelden....
I tillegg kommer det psykiske og praktiske: dette er et krevende ritt, og man trenger å være to for å psyke hverandre opp og hjelpe hverandre med teknikse problemer. Og så det sosiale underveis da....
MEN: om makker dropper ut (ikke les dette Trippeh), så stiller jeg alene! Men da vil jeg kjøre noe mer defensivt, og forsøke å kjøre sammen andre ryttere/lag.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Må si jeg er enig med front biker - og også litt overrasket over arrangøren. Så langt har vel omkvedet vært at det skal være 2-mannslag for sikkerhetens skyld. Litt rart, da, at sikkerheten "ofres" "bare fordi" deltakerantallet ser ut til å bli lavt.
Dessuten, blir det ikke et litt annet ritt når det mikses lag og enkeltryttere?
Arrangøren burde kanskje be interesserte melde seg med antydning om egen styrke, og så forsøke å matche to og to interesserte?
- Tom Medlem i NOTS - Norsk Organisasjon for Terrengsykling - www.nots.no
Det vil vel kreve ganske mye mer av arrangøren hvis de åpner for å kjøre solo, av grunner som front biker nevner. Og med labert deltakerantall er det kanskje ikke økte kostnader/innsats de trenger.
Må si jeg er enig med front biker - og også litt overrasket over arrangøren. Så langt har vel omkvedet vært at det skal være 2-mannslag for sikkerhetens skyld. Litt rart, da, at sikkerheten "ofres" "bare fordi" deltakerantallet ser ut til å bli lavt.
Det er ikke første gangen Styrkeprøvearrangøren motsier seg selv. Dette kan på mange måter minne om "jenterittet" som ble markedsført som mindre konkurransepreget, mere sosialt, etc. enn Lillehammer/Trondheim. Nå har arrangøren satt opp lagkonkurranse der også....
Re: HADDE JEG BARE VISST DET!!!
[Re: Juffe]
#70970215/04/200909:05
Det kan nesten virke på meg som at de tror det holder å bare ha en hjemmeside, uten at de helt vet å bruke den.
Nå kjenner ikke jeg godt nok til opplegget bak, men dette er en påstand jeg tror gjelder veldig mange. Jobber med web selv, og har laget noen hjemmesider for folk som tror at så lenge prosjektet deres har ei hjemmeside, ja da går resten av seg selv.
Ærlig talt, og med fare for å skremme noen fra å melde seg på: jeg har motforestillinger til å slippe folk alene ut i denne løypa. Hovedsakelig av sikkerhetsgrunner. Det blir lett luker mellom rytterne, du sykler lange partier alene. Om du da tryner inn i noe kjerr (masser av det i Snertingdal for eksempel; dette har jeg prøvd); så kan du jo bli liggende en god stund. Man blir vel ikke savnet før opptelling på kvelden....
I tillegg kommer det psykiske og praktiske: dette er et krevende ritt, og man trenger å være to for å psyke hverandre opp og hjelpe hverandre med teknikse problemer. Og så det sosiale underveis da....
MEN: om makker dropper ut (ikke les dette Trippeh), så stiller jeg alene! Men da vil jeg kjøre noe mer defensivt, og forsøke å kjøre sammen andre ryttere/lag.
HELT ENIG. På Trans Germany har de flere vakter på motorsykkel, man er altså aldri helt alene, pluss at det er flere syklister. Løypen (selv om den er til dels på teknisk sti) er ikke så fjern veier, landsbyer osv. Trans Germany er et svært arrangement med MASSEVIS av funksjonærer både i og rundt løypen. Jeg hadde et stygg velt der i fjor, og det tok ingen gang 15min før ambulansen var der.
Klarer arrangøren det på strekningen Trondheim - Oslo, så går det bra med solo syklister. Vi (damelag Høydahl) var ganske mye alene i løypen i fjor, især på første etappe og på den lengste til Brandbu.
Stemmer logistikken, så kan det bli bra også med solo ryttere, men jeg synes fortsatt at så noe må bestemmes MYE TIDLIGERE!
Enig og. Selv om jeg gjerne skulle deltatt solo, så virker det på meg som at dette er noe arrangøren slenger på nå i håp om kune å trekke inn de som ikke har noen å sykle med. Det at de sier de vurderer det nå som første frist og prisøkning er passert, men at det ikke er kommet opp som muligh alternativ på hjemmesiden til rittet, forteller ikke meg at dette er noe som er nøye gjennomtenkt.
Makkeren min og jeg lå også leeenge helt for oss selv midt utpå vidda, og det var flere ganger jeg kjente det som ubehagelig når jeg ikke hadde øyekontakt med han, selv om han bare var rundt neste sving.
Det var skader i 2008, skader som krevde innsats fra deltagerene. Det at man må være to for å psyke hverandre opp er vel mer opp til den enkelte. Og noen vil kanskje trives langt bedre med å gjøre dette alene.
hva blir evt. prisen på en solodeltagelse? Og blir "ekstraavgiften" tatt med?
Koser meg (prøver å finne ut av det nokså lite intuitive brukergrensesnittet) med min nye Garmin Edge 705 og har blant annet lastet ned GPS-sporene (fra sykkelspor.no) fra Terrengstyrken 2008. 2008-sporene stemmer jo ikke med årets trase (i alle fall ikke hele veien, og særlig ikke siste etappe).
Oppfordringen går derfor til alle: Ta med GPSen (om du har) når du tester traseen og legg ut sporet. Jeg satser på å få testet sisteetappen i løpet av mai. Kanskje vi, før 22. juni, har et komplett sett spor?
Koser meg (prøver å finne ut av det nokså lite intuitive brukergrensesnittet) med min nye Garmin Edge 705 og har blant annet lastet ned GPS-sporene (fra sykkelspor.no) fra Terrengstyrken 2008. 2008-sporene stemmer jo ikke med årets trase (i alle fall ikke hele veien, og særlig ikke siste etappe).
Oppfordringen går derfor til alle: Ta med GPSen (om du har) når du tester traseen og legg ut sporet. Jeg satser på å få testet sisteetappen i løpet av mai. Kanskje vi, før 22. juni, har et komplett sett spor?
Foreslår en felles gjennomkjøring (utflukt/treningstur) LØRDAG 16. MAI. Kanskje litt tidlig, men helgene etter er (i rask rekkefølge) Terrengsykkelrittet, pinsen, Raumerrittet, Farrisrunden.... Lover å ha med Edge'en og tracke turen, og legge ut på sykkelspor.no med lenke her. Bli med! (Annonserer det som Utflukt seinere).
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Foreslår en felles gjennomkjøring (utflukt/treningstur) LØRDAG 16. MAI. Kanskje litt tidlig, men helgene etter er (i rask rekkefølge) Terrengsykkelrittet, pinsen, Raumerrittet, Farrisrunden.... Lover å ha med Edge'en og tracke turen, og legge ut på sykkelspor.no med lenke her. Bli med! (Annonserer det som Utflukt seinere).
God ide! Kan ikke den dagen selv, men god tur!