er det noen spes grunn til at du har tze piggaback der oppe istendfor festet tilsvarende på undersiden av top tuben? Jeg ser det potensielt kan bli litt knotete å fylle på luft da, men da påvirker det jo ikke stand over høyden - noe det tilsynelatende i stor grad gjør nå.
Re: Hvilken sykkel/sykler har du i stallen? Redux
[Re: heinrich]
#69942524/03/200910:50
Takk for ros. Gaffelen er uten demping, ja. Har så langt ikke prøvd sykkelen som 69er i terrenget, blir spennende. Den oppfører seg veldig bra på veien i alle fall. BB er litt høyere enn en del andre xc-hardtails, men det er ca samme som med 26"-hjul og 100mm gaffel med litt sag, så det blir neppe noe jeg vil tenke på. Har hatt mye trøbbel med andre sykler i 2008-sesongen. Blir digg å ha en så godt som vedlikeholdsfri sak som (forhåpentligvis) fungerer hver gang.
[Re: Dr.E]
#69963324/03/200916:58
Har så langt ikke prøvd sykkelen som 69er i terrenget, blir spennende.
Jeg bygde 69'er i fjor vinter og brukte den som stisykkel hele fjorårssesongen. Jeg er kjempefornøyd. Nå kan det se ut på bildene som at din sykkel har litt slakkere vinkler enn min, så den blir kanskje litt "tregere" i styringa, uten at det nødvendigvis blir noe problem. Min føles ikke plagsomt treg.
Jeg har sannsynligvis en litt mykere gaffel også. Den tar unna litt av de små ujevnhetene, men dette kan du jo få til med å kjøre stort volum på framdekket og mindre lufttrykk.
Tror sykkelen din blir bra på sti også, jeg. Gi oss en rapport når du får testet den.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
[Re: oivindg]
#69965424/03/200917:50
[ Du og sykkelen din minner meg litt om den karen her. Øivind
Utrolig artig å se hvor lite funksjonalitet det var i gode, gamle "elastomer-cartrigde-type" dempere fra RS på nitti-tallet (eller var dette olje/luft?). Uansett, feit film. Han John kan sykle han ja.
Jostein
Specialized Levo / Diverge
[Re: holejos]
#70016125/03/200916:17
Her er det oransje "lynet" mitt! Uendret siden i fjor, da den fikk nytt stem (Thomson 110 mm), riser-styre 66 cm (Azonic CF-1), setepinne (Thomson 410 mm uten setback), sete SLR XC Gel-flow) og hjul (Xtr 960, Mavic 717, supercomp, veier omlag 1650 g)! Alt seffern kjøpt brukt på forumet, unntatt sete.
På "Kanskje"-lista i år står skivebremser og dermed nye hjul, og hvis jeg skifter krank, ramme og gaffel har da hele sykkelen blitt skifta ut :-)
Ekvipasjen veier et sted mellom 10,5 og 11 kg, dagsformen til badevekta er litt varierende.
Da er min sykkel for sesongen klar. På bildet er ikke alt helt klart, men nå er alt på plass:) Så her er min Cannondale Perp 2009. Cannondale Perp Har hatt den ute på to turer og det virker veldig lovende. Det er ikke en lettvekter men alikevel en allsidig sykkel. Kommer meg fint opp og bort. Og nedover er bare en fryd. Så gleder meg til se hvor denne saken kan ta meg i løpet av sesongen. Prøve å finne ut hvordan å legge ved bilder. Trykker på enter an image, ligger til adressen til hvor bildet ligger men ingenting skjer utenome at adressen legges til i meldingen men ingen bilde. Noen som vet?
Je får ta med kåmmjutern også, en 10 år gammel sliter nærmere bestemt DBS Cybertrack. Av orginalt utstyr er det igjen ramme, gaffel, styrelager, styre og seffern et par skikkelige hønn av noen barends! Noen ting var bedre før, deriblant oversize klatrehåndtak. Disse kommer godt med på tempostrekket langs Sandvikselva!
I går fikk jeg endelig banka av den gamle kranken, og med Flyweight dekk istedet for Nokian pigg kan jeg nesten ikke vente til jeg skal på jobb igjen!
Hilsen Lars
"It's like deja-vu, all over again"
[Re: magic]
#70769010/04/200913:13
Yes, da har jeg fått inn frsykkelen. Det ble en fin kvakk-kvakk. Og den er sammen med godeste ulveriggen min fra ifjor som ikke fikk luftet seg nok ifjor.
Ny gaffel og ny bakbrems! Menneh, er det jøgglete å kjøre med forskjellig for- og bakbrems? Klarte nemlig å ødelegge stempelet på bakbremsen, dermed måtte jeg bruke den nyinnkjøpte XT-bremsen bak. Mangler adapter til å bruke samma foran. Dermed XT bak og Hayes 9 foran!
Hilsen Lars
"It's like deja-vu, all over again"
[Re: magic]
#71201918/04/200918:21
Det kan jeg gjøre. Men i litt forkortet versjon. Den forrige sykkelen fikk navnet Josjafat. Det er en konge i Bibelen. Og så er det et tøft navn. Men når jeg fikk ny kunne den nye ikke hete det samme, så da ble det navnet til sønnen til Josjafat, altså den neste kongen. Men denne kongen var i motsetning til faren en særs ugudelig konge. Det passer bra til den nye sykkelen som dessverre også er ganske ugudelig. Det står 666 overalt på den. Så jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre med dette. Kanskje jeg skal pimpe den opp med et lass Jesusklistremerker!!!!
Forresten har jeg hatt denne siden november eller noe... 25++ turer på den i år! Dette blir en bra sesong!
[Re: N E Berget]
#73372320/05/200911:31
Er forholdsvis fersk i gamet, men mener jeg har truffet bra på dette valget av sykkel. Perfekt til min bruk. Kom ikke så ille ut i 10.000kr testen heller. ;-)