Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 3 1 2 3

Forskjell på fixie og SS?

Re: Forskjell på fixie og SS? [Re: atlekristensen] #702199 29/03/2009 20:16
KTL Offline
Besatt
Besatt
Karbon i dekk ja...
[Knut Jørgen Røed Ødegaard-entusiasmemodus]
Det morsomste med dekk er jo at de er laget av gummi, og siden gummi har kryssbindinger mellom molekylkjedene slik at alle kjedene henger sammen, består dermed et dekk av ett eneste molekyl, og da kan man faktisk se et molekyl med det blotte øye!!![/Knut Jørgen Røed Ødegaard-entusiasmemodus]

-næ vakke så morsomt likevel...

mvh
Knut Tore

Hva behager? Sykle for å trene???
Nei, vi sykler bare for moros skyld!
Tirsdagsklubben™
Re: Forskjell på fixie og SS? [Re: KTL] #702219 29/03/2009 20:34
A
atlekristensen Offline
Ivrig
Ivrig
A
hehe, sant det ja. Det funker vel bedre å fortelle det til mindre opplyste folk - med innlevelse.
Med innlevelse kommer en seg unna med det meste.(!)

Det er litt som historien om 2 gutter som går i A-klassen:
- æ e i a æ
- å æ e i a æ å

Noen ganger forsvinner poenget. Eller kanskje ikke?

Re: Forskjell på fixie og SS? [Re: KTL] #702255 29/03/2009 21:36
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: KTL
-næ vakke så morsomt likevel...

Ojodda! Jeg lo i hvert fall høyt for meg selv når stemmen til KJRØ spilte opp inne i hodet. ICON_SMILE

Re: Forskjell på fixie og SS? [Re: Dan] #724106 06/05/2009 11:49
_
_Olek_ Offline
Fersking
Fersking
_
hva med og prøve fixie før man prater negativt om det som en hipster greie??

Jeg regner med at dere er sykt opptatt av hva dere selv setter på sykkelen av div merker?? Det er jo bare en interresse for noe som mange har... og vi bruker penger på det alle sammen her!
Jeg digger sykling, og jeg prater ikke negativt om andre sykler bare fordi jeg ikke sykler akkurat den type sykkel!

Prøv det, prat negativt først etterpå!

ps: sykkelpolo, øl, sol og gode venner er fantastisk!
http://www.hardcourtbikepolo.com/

Redigert av _Ole_; 06/05/2009 11:51.
Re: Forskjell på fixie og SS? [Re: _Olek_] #724137 06/05/2009 12:25
A
atlekristensen Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: _Ole_
hva med og prøve fixie før man prater negativt om det som en hipster greie??

Prøv det, prat negativt først etterpå!

ha! Dan har prøvd fixie. Han mislikte det, så han har full kredittverdi fra meg og har fullstendig peiling på hva han snakker om. Og fullstendig rett i hans subjekte betrakninger av fixie's trender og stil.

Forvørig skjønner jeg ikke hvorfor de fleste ikke sykler med forbrems, det er jo livsfarlig i trafikken. Hvordan tør de? Forbremsen min har reddet meg flere ganger. En gang gikk jeg ned 1 km ned en bakke fordi jeg manglet forbrems (fikset nå, men det tok sin tid!). Det er kanskje sjarmerende den første gangen å måtte gå ned en bakke, men ikke noe jeg vil gjøre regelmessig.

Det samme gjelder også bruk av dekk, å bruke 300-400-500g dekk for å kunne skidde mens en helller kan bruke 200g dekk og ha resten av disse 150-200 grammene på en forbrems og samtidig sykle raskere pga lavere rullemotstand?

Fixie-trenden er utrolig fascinerende! Det må jeg si! ICON_LAUGH

Sitat: Hæ?
Du blir bare penere og penere, Atle! ICON_WINK

So, what's do you think?
Jeg tror ihvertfall at jeg trenger en barbering snart... ICON_WINK

Re: Forskjell på fixie og SS? [Re: atlekristensen] #724230 06/05/2009 14:46
_
_Olek_ Offline
Fersking
Fersking
_
når man sykler tenker man ikke på gram... for min del har jeg en japansk baneramme som veier deretter også.. er ikke aluminium...
For det første føler jeg at jeg har nok kontroll og erfaring til og sykle uten forbrems.. selv om det er nedoverbakke..
Man sykler etter forholdene bare ICON_SMILE

Re: Forskjell på fixie og SS? [Re: _Olek_] #724244 06/05/2009 15:08
Dan Offline
More than words
More than words

Sakte mener du? ICON_WINK

Re: Forskjell på fixie og SS? [Re: Dan] #724293 06/05/2009 16:33
_
_Olek_ Offline
Fersking
Fersking
_
i nedoverbakker går det sikkert saktere... men om jeg kommer meg raskere fram i sentrum med 27 gir og griselettsykkel siden jeg er sykt opptatt av hvor mye hver enkelt del veier tviler jeg på...

Re: Forskjell på fixie og SS? [Re: _Olek_] #724302 06/05/2009 17:20
Dan Offline
More than words
More than words
i nedoverbakker går det sikkert saktere... men om jeg kommer meg raskere fram i sentrum med 27 gir og griselettsykkel siden jeg er sykt opptatt av hvor mye hver enkelt del veier tviler jeg på...

Nei gir har jeg liten tro på, siden min singlespeed fortsatt er favoritten i stallen. Men derimot har jeg stor tro på bremser, og jeg er overbevist om at en singlespeed med bremser banker en fixie uten bremser i bymiljø. Aktiv bremsing har mye å si for effektiviteten når man skal hive seg inn og ut av kryss og rundt gatehjørner.

Re: Forskjell på fixie og SS? [Re: _Olek_] #724358 06/05/2009 18:55
A
atlekristensen Offline
Ivrig
Ivrig
A

For det første føler jeg at jeg har nok kontroll og erfaring til og sykle uten forbrems.. selv om det er nedoverbakke..

Right. Fortell det til en lastebil som kutter deg av i en rundkjøring. Dette skjedde meg og rundkjøringa var rett etter en nedoverbakke.... eek2 Jeg bremser nesten alltid med beina, og jeg har nesten alltid en finger (eller to) klare på bremsehendelen hvis jeg skulle trenge det.
(For å være ærlig vil jeg gjerne se deg sykle i trafikken! Skal vi ta en alleycat?) ICON_WINK

Sitat: Dan

Aktiv bremsing har mye å si for effektiviteten når man skal hive seg inn og ut av kryss og rundt gatehjørner.

Her ligger ironien da fixie blir som vann i trafikken, "smooth and fluid", tilpasser seg trafikket og sklir vekk når det kommer plustelig noe i veien, mens gir/SS/bremser blir mer som tornekratter som irriterer andre trafikanter, der det stikker og skriker seg frem, maser seg frem, krever sin plass og kanskje skremmer myke trafikanter. Jeg ble mer grasiøs og harmoniskt i trafikken etter at jeg slutta med gir/frihjul.

/ASPHALT BALLET.

Re: Forskjell på fixie og SS? [Re: atlekristensen] #724379 06/05/2009 19:13
_
_Olek_ Offline
Fersking
Fersking
_
det er en alleycat i oslo 13 juni... skulle gjerne vært der... men da sitter jeg i bryllup til min søster.. men jeg kommer neste gang..

Re: Forskjell på fixie og SS? [Re: _Olek_] #725334 07/05/2009 21:55
Peter Pan Offline
Entusiast
Entusiast
Alleycat 13. juni i Oslo... Mer info kommer

"Sometimes you have to piss in a sink.."(Bukowski)
"Playing cute or drunk as fuck, his wardens could not tell the difference anymore".(Om den avdøde, kjederøykende og alkoholiserte sjimpansen Honzo)
Side 3 av 3 1 2 3

Moderator  support