Jeg er stolt av min nye avatar, så jeg søkte, men jeg fant ingen tråder som omhandlet avatarer. Min er ett postkort som min mormor fikk fra England i 1934 av en venninne. Jeg fikk det av min mor fordi hun har fått med seg att jeg tenker på sykler hele tiden.
Redigert av Anders A; 18/03/200912:05.
If you ain't got no car, and you don't want to hike. Just pack up your troubles and hop on a bike.
Jeg gir uttrykk for min barnlige trang til å plukke fra hverandre ting for så å sette dem sammen igjen. Avataren min er et bilde av en ganske viktig del av en -05 X.9-hendel.
Sjalteren funket til og med etter å ha blitt satt sammen igjen
...hadde hatt nye stisykkelen i ca tre timer da jeg kom til meg selv i en bekk rett nord for Sognsvann. Fikk meg selv på beina og trodde hele kroppen var ok, helt jeg skule gire opp på sykkelen. Da vrei tommelen seg i en haug med uortodokse vinkler. Svima av.
* Jeg heter Mitchell, av enkelte kjent som Mitch. * Er født i '66. * Har mye skotteblod i årene, har egen kilt og er glad i haggis, whisky * Kunne tenkt meg en tur på The Will Rogers Highway, Route66.
Jeg har et bilde av et veiskilt i en oppoverbakke i Toscana. Det må ha vært nærmere 67 varmegrader og jeg akkurat da syntes det var morsomt med veiskilt som forteller at du må bruke kjetting når det snør. Egentlig ikke så morsomt, men avataren får stå i fred.
Har du lyst til å utdypa dette for sånne som meg, som ikkje skjønte eit pøkk av det der?
Jeg kan prøve, og bygger det opp med små eksempler:
Likningen 4x - 2 = 0 er tilfredsstilt for x = 1/2. Her er det altså bare ett punkt som gir løsning av likningen.
Likingen x^2 - 1 = 0 er tilfredsstilt for x = -1 og x = 1, det er altså to punkter som løser likningen.
Likningen x^2 + y^2 -1 = 0 tilfredsstilles av uendelig mange koordinat-par (x,y)av tall, eksempelvis (1,0) og (0,-1). Tegner vi ut disse koordinatene i planet får vi en sirkel med radius 1.
Likningen x^2 + y^2 + z^2 - 1 = 0 tilfredsstilles av uendelig mange koordinat-tripletter (x,y,z) av tall, eksempelvis (1,0, 0) eller (0, 0, -1). Tegner vi ut disse rommet får vi en kule med radius 1.
Likningen x^2 + y^2 + z^2 + w^2 - 1 = 0 tilfredsstilles av uendelig mange koordinat-kvadruppler (x,y,z,w) av tall, eksempelvis (1, 0, 0, 0) eller (0, 0, -1, 0). Disse punktene er vi ikke i stand til å vise direkte i 3-dimensjonalt rom, men vi kan fint regne på dem likevel.
Konseptuelt sett er ikke likningen jeg har plottet i min avatar noe anderledes enn eksempelet med kulen. Jeg har bare funnet punktene som tilfredsstiller en litt mer komplisert likning av tre ukjente.
Overraskende(?) nok er det flere som har viet livet sitt til studiet av slike flater. For flere bilder kan man se her.
Kortet som brakte meg lykke på terrengsykkels utflukt. Jeg vant sykkel med det kortet. Sykkelen ga jeg til dama, og på neste utflukt var jeg singel igjen. :-)
Eirik
"Any problem that involves the purchase of tools is worth having..."
Re: Avatar, hva er det du flasher.
[Re: ean]
#69674718/03/200917:13
Min avatar var opprinnelig et bilde av meg selv fra innkomsten i birken 04, også kjent som gjørmehælvette!!1
Øynene fikk jeg av GeirK, husker ikke anledningen helt, men de fikk stå. MortenML ga meg hatt og sheriffstjerne etter at jeg hadde utdypet og sammenlignet overflatebehandlingen på On-Ones singlespeeddrev, AG3 og min tidligere Colt Peacekeeper .357
Det skremmende er at folk påstår de kjenner meg igjen på grunn av det bildet.
Min avatar er et bilde av meg på vei ned det cruxet jeg sliter mest med på turen over Krokstadkollen. PyseØivindKneika, om du vil. Jeg har fortsatt ikke tatt den i ett. Men det skal jeg f... meg gjøre i år!
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.