Nice one, Egil. Har ikke annet å si enn *knegg* jeg heller. Satser på at "klubben i mitt hjerte" synes det er greit at jeg bedriver rekruttering utenfor fylket også.
Forøvrig, takk til Martin for filen.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Øvrige seedingritt: 16. mai - Garborgriket rundt, Bryne 23. mai - Terrengsykkelrittet, Oslo 23. mai - Montebellorittet, Konnerud/Drammen 31. mai - Markatråkket, Trondheim 6. juni - Raumerrittet, Hellerudsletta 13. juni - Harstadrittet, Harstad 15. juni - Klosterrittet, Nestun 20. juni - Hallingrittet, Gol 27. juni - Vestmarkrittet, Asker 4. juli - Bukkerittet, Skeikampen 11. juli - Molde Challenge, Molde 1. august - Grenserittet, Strømstad - Halden 1. august - Aursjørittet, Eikesdal 8. august - Å i Heiane, Birkeland 8. august - Sykkeleneren, Oppdal 9. august - Mistberget Rundt, Eidsvoll Verk 15. august - Drammensrittet, Drammen 15. august - Blå Vegen Rittet, Mo i Rana
Usikker på om denne lista er komplett, men hvis den er det er det kjipt for Fjellsykkelrittet og Pilegrimsrittet. Interessant å se at Sykkelener'n har fått seedingsstatus.
Lista stemmer den, vi kunne egentlig ikke forvente statusen, siden det er vårt første år. Vi får likevel jobbe med å gjennomføre et skikkelig ritt. Håper dere leser neste nummer av Sykkelmagasinet:)
Hehe. Siden jeg er bortimot gammel nok til å være din far, har jeg meldt meg på i turklassen "nei så tjukk du har blitt".
Men jeg kommer selvsagt til å følge med på hvilke tider dere racergutta får. Derimot kunne jeg tenkt meg en gjennomkjøring av løypå i sommer, så hvis noen har tid og lyst kan vi ta en fellestur til Væktarstua når det lir på?
På tide å sitere seg selv igjen, tenker jeg. Noen som vil være med på en gjennomkjøring her?
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Snakket med noen lokal folk angående løypa. Det er stort sett grus, ca 60-65 km. Grusveier av varierende kvalitet, noe hardt underlag ala Birken, men noe med en del stein i veibanen , samt en del skogsveier. Asfalt ca 15 km, sti 3-5 km ?.
Som en del her har nevnt, høydeprofilen lyver en del, løypa er tøff nok den, ca 1000 høydemeter som skal tas ut på en rekke småbakker hele veien, dvs mange små steile stigninger, helt til mål.
Se forøvrig program, enkel opplegg på puljestarten fra kl 1100, eliten først ser det ut som
Vi skal ha 10.000NOK i førstepremie i eliteklassen(e). Det må komme noen flere damer til for at vi kan oppretteholde dette i damer elite, men det er enda noen dager til. For 2.plass og videre, så blir dette avgjort fredag kveld. Premie for klassevinnerene i tur og uttrekkspremier ellers.
Løypa har blitt en god del raskere siden jeg tråkka igjennom ifjor. Vi har jobbet med underlaget og tror at vinnertiden vil være rundt 2.30. Mulig det kan gå raskere på en fin dag med tørre forhold.
Du skal få vite mere imorgen, synes det er et vanskelig spørsmål igrunn, men med 3 kraftige nedkjøringer, så har jeg nok villet hatt litt grep. Noe løsgrus i enkelte partier er det også.
Ola Kjøren skal visstnok sykle løypa imorgen, og jeg skal ha en prat med ham etterpå, så da får vi nok vite det:)
Ola Kjøren, Henrik H Kippernes sykla gjennom løypa idag. Blir det regn som idag, så trenger de sine dekk med grep. Det er glatt i enkelte partier. Jeg tror på SOL og stor stemning langs løypa. Det er mange partier der publikum får se rytterene på nært hold.
Henrik synes vi har et statisk parti fra 62km og fremover til 70km. Det foregår i den trange dalen (Flora) mellom Tydal og Selbu. Statisk er det ikke ved Heggsethdammen ca 55km, der får alle en luftig opplevelse og møter kanskje noen "spennende" voktere av dammen:)
Hvilke dekk kjørte du på, og ev. hva vil du anbefale?
I går kjørte jeg Schwalbe Racing Ralph i 2.25. Det fungerte bra, men enkelte steder kunne jeg tenkt meg litt ekstra sidegrep da det i går tidvis var veldig vått, både på grusveiene og i gresset. Tror det i helga for min del blir Racing Ralph i 2.1 bak, og enten det samme foran eller Rocket Ron i 2.1. Det er dekk som ruller bra, i tillegg er sidegrepet på Rocket Ron supert på gress- og jordunderlag!
Hvilke dekk kjørte du på, og ev. hva vil du anbefale?
I går kjørte jeg Schwalbe Racing Ralph i 2.25. Det fungerte bra, men enkelte steder kunne jeg tenkt meg litt ekstra sidegrep da det i går tidvis var veldig vått, både på grusveiene og i gresset. Tror det i helga for min del blir Racing Ralph i 2.1 bak, og enten det samme foran eller Rocket Ron i 2.1. Det er dekk som ruller bra, i tillegg er sidegrepet på Rocket Ron supert på gress- og jordunderlag!
Tror ikke jeg stiller selv men fruen gjør det og høres ut som jeg må legge om dekk til henne.. Maxxis 310 fungerte fint på Oppdal, men høres ikke ut som 310 føre her. Bør vel satse på RR i stedet kanskje.
Noen som har tips til plass og lange? Bør være enkelt og komme seg ut på veien igjen så jeg er i Selbu til de kommer i mål..
Det er bøttevis med raske partier i løypa da, og om det tørker opp litt vil det trolig bli ganske forandret fra i går... Vanskelig å si hva som er best, men heldigvis er det ikke bare dekkvalg som teller.
Nei, det har du rett i. For meg teller det å komme hel frem også ...
Skal skli ned Bergsskaret med Kråkene i morgen - på vått underlag vil jeg tro. Går det bra, blir det dem til helga. Går det dårlig, blir det vel dem likevel ... Har jo tross alt kjørt gjørmete bærstier med dem, så så mye verre enn det kan det vel egentlig ikke bli ...?
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!