Føler vi har fått noen profiler på plass. Vi skal jobbe fremover med flere og skal iløpet av 2 uker jobbe med forbedringer på webside. Ideer og tips er velkomne. Besøk hjemmeside og send mail. Vi kommer i mai til å legge ut tips angående dekktyper og sykkeltips generelt.
Hehe. Siden jeg er bortimot gammel nok til å være din far, har jeg meldt meg på i turklassen "nei så tjukk du har blitt".
Men jeg kommer selvsagt til å følge med på hvilke tider dere racergutta får. Derimot kunne jeg tenkt meg en gjennomkjøring av løypå i sommer, så hvis noen har tid og lyst kan vi ta en fellestur til Væktarstua når det lir på?
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Derimot kunne jeg tenkt meg en gjennomkjøring av løypå i sommer, så hvis noen har tid og lyst kan vi ta en fellestur til Væktarstua når det lir på?
Jeg har også tenkt å stille (såfremt sjefen synes det passer med kalenderen). Derimot har jeg aldri syklet lengre enn drøye fem mil, så enten utsetter jeg kroppen for sjokket med 84km på en gjennomkjøring, som kan føre til at jeg trekker meg fra rittet, eller så lar jeg det stå til på rittdagen og krysser fingre for medvind.
Heldigvis går rittet sent i sesongen, så det er håp...
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Beklager, men satser nok heller på et ritt med større terrengandel og mer stigning akkurat denne dagen. Rent grusritt i nedoverbakke er ikke det jeg ser for meg som moro.
Det er partier i løype der det blir stor fart, men vi som har syklet løypa vet at profilen lyver litt. Det er over 1200 høydemetere og de siste 2 mila er det mye opp og ned. Vi tror faktisk vinnertiden blir nærmere 3 timer. Da har vi sammenlignet løypa med Birkebeinerløypa.
Jeg tenker å ta denne turen jeg også. Og jeg utfordrer........meg selv. Blir nok turistklasse med mindre formen tar seg opp innen jeg har meldt meg på.
Er også med på gjennomkjørring :-)
Redigert av Knirkekne; 09/03/200912:35. Rediger grunn: Hadde noe på hjertet alikevel
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Dævven... det får'n si :-) De gode argumentene for å være med kommer på løpende bånd her nå. Da er det kun to små hindre som må overvinnes før jeg melder meg på; 1) Savalen-Folldal, 2) Bryllup (ikke mitt).
Hvordan kan man ordne en gjennomkjøring på best mulig måte når start er i Tydal og målet er i Selbu?
Jo, da sykler du via Hommelvik over Mostadmarka ned til Selbu og opp til Tydal. Her camper du til dagen etter, hvor du sykler ritt-traseen tilbake til Selbu, for så å tråkke rolig ned igjen tilbake. For variasjonens skyld kan du jo sykle via Jervskogen og Jonsvannet tilbake til Barteby. Voila - en flott todagers sykkeltur i nærområdet, med klatreetappe til og med :-)
Jeg kan også varte opp med en logistikkløsning som krever litt mindre sykling (= en lang dagsetappe), om det er ønskelig.
Ser ikke bort fra at jeg og stiller på en gjennomkjøring ettersom jeg på en eller annen måte endte opp med startnummer på Birken og sikkert trenger litt trening.
(og det var første posting siden oktober gitt, må si det var mange uleste postinger etter så mange mnd uten terrengsykkel.no)
Vi som er ansvarlig for rittet kan ikke gå god for seedingsstatus til Birken enda. Men vi har hatt positive samtaler med ledelsen i Birkebeinerrittet. Geografisk ligger vi meget godt plassert.
De som ønsker en gjennomkjøring av trase før selve rittet bør ta kontakt med oss i Pilegrimsrittet. Vi skal passere noen elver, og våren i Tydal/Selbu byr på noen utfordringer:)
Hvordan kan man ordne en gjennomkjøring på best mulig måte når start er i Tydal og målet er i Selbu?
Jo, da sykler du via Hommelvik over Mostadmarka ned til Selbu og opp til Tydal. Her camper du til dagen etter, hvor du sykler ritt-traseen tilbake til Selbu, for så å tråkke rolig ned igjen tilbake. For variasjonens skyld kan du jo sykle via Jervskogen og Jonsvannet tilbake til Barteby. Voila - en flott todagers sykkeltur i nærområdet, med klatreetappe til og med :-)
Jeg kan også varte opp med en logistikkløsning som krever litt mindre sykling (= en lang dagsetappe), om det er ønskelig.
Alternativt så tar du bussen fra barteby til Tydal, sykler tilbake til Selbu, og setter deg på en ny buss tilbake igjen. Eventuelt kjører til Selbu, hopper på bussen, og sykler fra Væktarstua og tilbake igjen.
Og vinnertid på nærmere tre timer tror jeg ikke det blir, jeg tipper dette går under 2:30.
Jeg synes høydeprofilen lyver en god del, da det ser ut som man bare kan trille fra start til mål. Men lårene mine var ikke av den oppfatning da vi kjørte gjennom løypa, for å si det sånn. Min campingkropp skal dog også ha noe av skylda. Dersom noen er interesserte, legger jeg ved track-loggen som høydeprofilen er laget fra. Der kommer alle detaljer rundt løypa fram, man kan zoome seg inn og dessuten få plottet ruta på kartet. Men fila er i garmin-format .gdb, da. (Zippet for å få lagt den ved her.) Leses med Mapsource