Har "alltid" vært fan av Schwalbe på dekkfronten det siste året, og stilpolitisk passer de som smør i ost på den ansiktsløftede Yetien min. Men så begynner spørsmålene å hagle:
Er 2,4" for mye foran? Bak går det ikke.
Gjelder fortsatt god-komboen NN foran og RaRa bak?
Er triple nano-blandingen til Schwalbe good shit?
Må jeg heller bruke Maxxis?
Kan kanskje High Roller foran/Larsen TT bak funke?
Kommer sikker flere spørgsmål etter hvert som jeg får tyn.
Stemmer, Ardent 2,25" er blitt en solid favoritt innad i redaksjonen. Blant dem jeg har prøvd så langt (begynner å bli en del), er dette et av få dekk jeg kan ha på sykkelen gjennom hele sesongen. Sitter forbausende bra på vått også, enda det ikke har særlig myk gummi (60a).
Nå veit jeg ikke helt hva slags preferanser du har, men hvis du vil holde deg til Schwalbe, tror jeg at det nye Fat Albert kan være et kanondekk. Det skal prøves så snart vi får inn.
Gaute
Re: Hva er trendy på stidekkfronten denne sesongen?
[Re: gauter]
#68987805/03/200909:51
Jeg kjørte på Maxxis Minion 2,35 Super Tacky (puh)i 2008, og var fornøyd med det. Men i 2009 skal jeg kjøre slangeløst, og har lyst til å prøve Specialized Eskar Control 2Bliss. Tror det kan bli bra. (men det er jo ikke Kenda, maxxis eller Schwalbe da, så om det blir på motetoppen er vel lite trolig)
Stian
Noen i redaksjonen(eller noen andre) som har testet Specialized Eskar Control 2Bliss?
Redigert av harald_2; 05/03/200909:54. Rediger grunn: Spørsmål
Gammel ringrev. Kleiva Pedal Pushers will never die!!
[Re: harald_2]
#68988205/03/200910:05
Noen i redaksjonen(eller noen andre) som har testet Specialized Eskar Control 2Bliss?
Ja. Kjørte en del på dette på S-Works Stumpjumper FSR som var på langtidstest i fjor. Veldig solid og stødig, velegna for tyngre ryttere. Ikke halvgæren vekt, heller. Egner seg definitivt best som slangeløst, men overbeviser ikke på vått og glatt føre, f.eks. svaberg. (Foto: Vegard Breie)
Gaute
#68988405/03/200910:10
Jeg brukte Eskar (med slange) som bakdekk til stisykling i fjor. Mer enn godkjent på tørt føre slik Gaute beskriver, men det endte til slutt med at sideveggen flerret opp. I år kommer jeg nok ikke til å gå for Eskar.
#68988805/03/200910:14
2Bliss teknologien fungerte utmerket. Forholdsvis lett dekk som holder luft uten å rape og er stødig i fart. Nå er det mulig det bare er jeg som er sær ettersom ingen andre nevner/merker dette, men selv ble jeg aldri venn med disse dekkene i svinger. Dekket har en veldig rund profil kombinert med god avstand ut til sideknastene. Min opplevelse av dette var at man må legge seg langt ned før sideknastene tar skikkelig tak. Dette ga følelsen av en "dødsone" i sving fra midtknaster mister tak til sideknaster tar skikkelig tak. Heldigvis glipper dekkene kontrollert slik at man vet når man er på grensen og kan hente seg inn igjen. Fungerte best rundt 30Psi for meg.
[Re: sykkeloyvind]
#69004005/03/200916:29
men overbeviser ikke på vått og glatt føre, f.eks. svaberg. (Foto: Vegard Breie)
Men det gjør vel ikke Ardent heller. Hadde de på en eller to turer ifjor, valgte Advantage i stedet, før jeg prøvde Minion. Rangerer de omtrent sånn: Ardent triller best og er lettest, Advantage triller litt dårligere og er litt tyngre, men sitter litt bedre. Minon triller klart dårligst av disse, er tyngst, men sitter klart best på alt av føre i skogen.
Stian
Gammel ringrev. Kleiva Pedal Pushers will never die!!
[Re: ]
#69007405/03/200917:57
Etter litt e-runkepelling og googling, fant jeg litt tester fra våre venner hos Bike, der de gir Kardang og Feite-Alfons veldig gode skussmål. Schwalbe er dog bedre på rullemotstand, gjennomslag og vekt. Dette er for 2,4"-variantene. Tenkte kanskje å gi Alfons en sjanse til våren når klissedekksesongen er på hell.
Ja jøss. Jeg vet at Nevergal ruller som dritt på asfalt.
Poenget er at jeg ville vite andres erfaringer med Nevergal vs Maxxis Ardang på nårske sti - som en kurositet og for å se om jeg har virkelig mistet så mye med disse Kenda dekkene.(!)
og for å se om jeg har virkelig mistet så mye med disse Kenda dekkene.(!)
Grøss. Tenk om jeg koste meg på sti i hele fjor med Nevegal når jeg kunne storkost meg med Arrdang. :-)
Øivind
' Gulp, nå ble jeg virkelig redd! Faen, her sitter jeg og kaldsvetter, og lurer på om jeg har fått 20% dårligere sykkelopplevelse pga de dårlige dekka. Tjue prosent er kjempemye asså!
[Re: Kjartandaddy]
#69015605/03/200919:54
Jupp...et hakk bedre nedover, et hakk dårligere oppover. Vekt og sideveggtykkelse.
Jeg kjører Arrdang bak og Minion foran. Mer feste foran, bra rulleegenskaper bak. Synes det har funka som et bra kompromiss. Skal jeg på turer hvor jeg VET det er steinete og røft sitter det Minion bak også.
Ser jo også at redaksjonen likte Highroller foran og Larsen TT bak. Blir litt samme oppsettet, "tungt" fram og "lett" bak.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
[Re: RazeFaze]
#69017805/03/200920:25