Småveier/grusveier vises som hvite streker på 705'en min. Synes det er vanskelig å se veiene på GPS'en. (ja ja, sykler mest sti men må innom grusveier på transporten)
Men hvis en kikker på samme vei i mapsource, har den svarte tynne streker på hver side av det hvite som markerer veien. Det vil jeg ha på kartet på 705'en også!!
Hva må jeg gjøre for å få småveiene synlig på 705'en? Detaljer står på høyeste valg.
Småveier/grusveier vises som hvite streker på 705'en min. Synes det er vanskelig å se veiene på GPS'en. (ja ja, sykler mest sti men må innom grusveier på transporten)
Men hvis en kikker på samme vei i mapsource, har den svarte tynne streker på hver side av det hvite som markerer veien. Det vil jeg ha på kartet på 705'en også!!
Hva må jeg gjøre for å få småveiene synlig på 705'en? Detaljer står på høyeste valg.
Akkurat load'et Topo Adventure, og kartene vist på PC'n i Map Source er mye bedre synes jeg. Skyggevirkning og litt flere detaljer.Bærre lækkert. Adventure er basert på 2008 oppdatering fra Statens Kartverk. Nå skal det sies at oppdatering i grisgrendte strøk ikke er like hyppig som for dere som bor litt mere sentralt.
Ingen virkning av 3-D skygge på 705'en, det er helt sikkert. Testet på mange områder på sykkel og jakt iløpet av den siste uka.
Irriterer meg fortsatt over at vanlige grus/-småveier er markert hvite på 705'en og nesten usynlig. (gjelder også Topo Pro)Stier/traktorveier/høydekvoter osv er mere markant enn disse veiene. I Map Source er de samme veiene markert med svarte kantlinjer på hver side.
Sesongen er i hovedsak over og min Garmin Edge 705 samt "Garmin Connect" er proppfull av spor.
Jeg vil ha et program på PCen sånn at jeg kan analysere tidligere turer/ritt, legge opp nye etc etc. Vil ha programmet lokalt for å slippe treige overføringer og lunefulle nettsteder (som Garmin Connect). Forhåpentligvis kan jeg også kopiere over gamle spor og ruter som ligger i MapSource.
Er SportTracks tingen for meg? Hvor kjøper man, hva koster? Eller er det frivare?
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Hjelp! Da jeg fikk 705, startet jeg uten å lese bruksanvisningen så nøye. Jeg registrerte en hel ukes sykling i en jafs, slik at hver dag ble en lap... Finnes det noen enkel måte å splitte opp filen på, slik at jeg kan registrere hver dag for seg? Mvh Frode
Du kan gjøre følgende(som ikke er så enkelt): Konverter *.tcx filen ved hjelp av SportTracks som GPX eXchange (*.gpx) filtype. Last filen inn i MapSource. Der har du verktøy for å klippe opp. Slett alt du ikke vil ha med og lagre med et nytt filnavn som GPX eXchange (*.gpx) fil. Hvordan du får det tilbake som en *.tcx fil vet jeg dessverre ikke ennå. Dette er noe jeg først nylig har selv forsøkt meg på og så langt er jeg kommet.
Ellers finnes det et tysk program som heter: GPS-Track-Analyse.NET som du finner her: http://www.gps-freeware.de/Default.aspx som du kan også prøve deg på. Enkelt er alt dette her ikke. Lykke til!
Irriterer meg fortsatt over at vanlige grus/-småveier er markert hvite på 705'en og nesten usynlig. (gjelder også Topo Pro)Stier/traktorveier/høydekvoter osv er mere markant enn disse veiene. I Map Source er de samme veiene markert med svarte kantlinjer på hver side.
Lurer virkelig på om det bare er meg som har dette problemet? Noen veier er røde som blod, men de fleste veiene er hvite og nesten usynlige. Spesielt i dårlig lys/regn på skjermen/humpete underlag/dårlig syn osv..
Hvilke forskjellige modeller finnes det? Kan jeg finne på å kjøpe en modell fra USA som ikke duger her? Ser også en modell kalles UK-model på Ebay? Hva er forskjellene? Noen som vet?
Det er to Edge 705 versjoner.. en standard og en team edition.
Den rimeligste modellen har basekart og pulsbelte som standard. Noen pakker sk. performance road/MTB har også cadence og europeisk veikart. Jeg er usikker på om det er med turn-by-turn navi.
Team versjon kommer med cadence sensor og europeisk veikart og er gullfarget. Såvidt jeg vet er det bare fargen som er forskjellen på team og den vanlige 705.
UK-modell kommer kanskje med mapsource for UK.
Jeg kjøpte nylig en standard 705 via amazon.co.uk til ca 2300NOK, levert til en UK postadresse. De har 15% VAT der borte om dagen, så det er noen kroner å spare på levering dit hvis du kan.
Lurer virkelig på om det bare er meg som har dette problemet? Noen veier er røde som blod, men de fleste veiene er hvite og nesten usynlige. Spesielt i dårlig lys/regn på skjermen/humpete underlag/dårlig syn osv..
Har dette irriterende problemet ennå. Hvordan ser dette ut i resten av landet, evt er det bare min Edge som har dette problemet? Legger ved eksempelbilder.
Du kan eventuelt forbedre visningen ved å zoome mer inn på.
Det ser ikke ut som om du er den eneste breadcrumb-trail-desperadoen heller:
Quote:
4) Please make the breadcrumb trail more visible; should be in a more visible colour and thickness, like the navigation pink line. (in another colour of course)
Det er visningen av vanlige veier, så som grusveier/bygdeveier etc, som er hvit og til dels usynlig. 90% av de veiene jeg sykler på er av denne typen. Som du ser på feks det første bildet, så er stier,hytter,høydekvoter,bekker,strømliner osv tydelig markert. Men ikke det det største og viktigste momentet i området;nemlig en stor,fin vei!
"Breadcrumb trail" er vel brødsmule stien,dvs markering loggen for egen bevegelse..
Finnes det noen kopling mellom polar og Garmin HR filer? For de som evt konverterer til Garminismen etter å ha vært polarstant en lang lang stund? Altså, kan man på en god måte få inn polar filer i garmin softwaren eller vice versa?
Noen som vet om hvor man får tak i edge 705 for en billig penge i disse dager?
Malfix, Maridalsveien v/Kiellands plass, Oslo. En morsom liten butikk for båtustyr. Og sykkel-GPS! Tror de har konkurransedyktige butikkpriser. Ellers er det vel nettet som gjelder.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Jeg hadde for noen måneder siden pc-crash, hvor alt av MapSource, Training Center osv var lagret. Kontaktet så Garmin, og forklarte at jeg ikke hadde kvittering på kjøpet av Edge 705, da det var en bursdagsgave fra min kjære kone (syklet meg vill en del ganger litt nord for København).
So far so good.
Men, pga div språkproblemer har ikke denne pakken kommet til meg før nå, med City Navigator Europe 08. Men, det er en OPPDATERING hvor han har revet av produktnøkkelen bak. Han skulle sende meg en brukermanual på mail, men han har helt sikkert ikke forstått hva jeg sa da jeg stavet navnet mitt, så mailen er ikke kommet frem.
jaudå.....da kan jeg melde meg inn i Garmin klubben jeg også. Det blir spennende og en ny verden :-) Øker vel mulighetene både for å få fine turer på sørlige breddegrader og for å få RLV etapper fra Bergensområdet i kommende rulletour. Vi får se hva jeg rekker å sette meg inn i av ny teknologi i sommer :-) Nuvel, time vill sjåvv :-)
Men, pga div språkproblemer har ikke denne pakken kommet til meg før nå, med City Navigator Europe 08. Men, det er en OPPDATERING hvor han har revet av produktnøkkelen bak. Han skulle sende meg en brukermanual på mail, men han har helt sikkert ikke forstått hva jeg sa da jeg stavet navnet mitt, så mailen er ikke kommet frem.
Noen som vet hvordan man legger inn dette ?
Opplåsningskoden må du uansett skaffe deg, på en eller annen måte. Det kan hende du finner den på din side på www.garmin.com hvis du registrerte deg første gang.
For å legge inn den ny cd'en kan du prøve dette( funket for meg ihverfall): - lag en ny mappe på skrivebordet - kopier alle cd'ene fra City Navigator Europe 08 til denne mappen - lokaliser filen setup.exe - lag en shortcut til samme mappe - høyretrykk egenskaper - finn linjen target/mål, på slutten av denne skal du legge til følgende "space"/zgarmin dvs etter den siste quotemark, en space og deretter /zgarmin - dobbeltklikk
Rational human beings do not base their decisions on reality but on their understanding of reality and the two are never the same - George Soros
Driver å sikler på en 705. Er den lett å bruke? Er det mye feil med de? Er det noen som kan komme med litt erfaringer? Kan godt sende meg PM.
Sikle ivei, dette er snasne greier! Du blir hekta. Selv om: Garmin byr på krøkkete løsninger og proprietære løsninger (Garminprogram for Garminutstyr). Men det gjelder vel allment.
Har ALLTID med meg min Edge 705 på sykkeltur. Med topokart for hele Norge finner jeg alltid fram. Og finner stier/veier jeg ellers ikke hadde funnet. Etter turen kan jeg studere løypa, høydeprofil, puls, kadens.... Og jeg kan legge opp turer (ruter) på pc og laste ned på Edge. Få spor fra andre (sykkelspor.no begynner å bli bra) og følge disse. I det hele tatt....
Også kjekt å ha med på tur (tog, bil, til fots) i utlandet....
Sikle er deilig, bruke er bedre. Løp og kjøp.