Problemet er jo at 1-runderne ofte ikke har noe å vise til. Dermed blir det vanskelig å skille mosjonistene som sykler 1 runde fordi de faktisk ikke klarer 2 runder fra de "late" stisyklistene" som ikke gidder å sykle 2 runder, men som forventer å få gi bånn gass hele veien uansett.
Jeg var en av disse "late" stisyklistene som syklet 1 runde ifjor. Det ble veldig mange forbikjøringer. I år blir det definitivt 2 runder, dels fordi jeg hadde mer å gå på og dels fordi det blir færre i løypa. Farten er også generelt større på 2 runderne tror jeg. I tillegg blir det jo dobbelt så morro!
Problemet er jo at 1-runderne ofte ikke har noe å vise til. Dermed blir det vanskelig å skille mosjonistene som sykler 1 runde fordi de faktisk ikke klarer 2 runder fra de "late" stisyklistene" som ikke gidder å sykle 2 runder, men som forventer å få gi bånn gass hele veien uansett.
Men de som ikke har noe å vise til vil vel ikke få noe god seeding heller? Hva med 2-runderne som ikke har noe å vise til da? Eller de som synes det å sykle to runder er såpass tøft at de begynner i et mye roligere tempo enn de pleier i andre ritt? Det blir jo uansett variasjoner på folk i forhold til seedingen de har. Vet for egen del at jeg kommer til å gå hardere ut hvis jeg skal sykle bare en runde enn hvis jeg skal sykle to.
Hvis det er vanskelig å lage et opplegg som gir riktig startordning for aktive som sykler kun en runde burde det vel vært slik at en runde var for turklassen og to runder for elite og sportsklassene?
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Det er jo i hvert fall ikke noen 1-runde for eliten. 1 runde teller heller ikke som seeding til Birken. Dette er et alternativ ment for de som ikke vil, eller orker å sykle 2 runder. Det er tross alt en konkurranse dette og da synes jeg det er rett å rimelig at de som tross alt sykler full distanse bør få førsteprioritet. Det blir uansett 10 minutter mellom puljene som vil telle 50 og 100 personer. Elitefeltet blir vel det største.
Jeg syklet en runde i fjor og kommer antageligvis til å velge det samme i år. Morsommere å sykle en runde i "høy" fart enn to i lavere hastighet.
Greit nok at de som sykler full distanse får prioritet, men det er vel rett og rimelig at alle deltagere får så gode forhold som mulig? En-runde-gjengen kan jo starte lenge etter de andre og likevel komme i mål i høvelig tid?
Jeg sykler ikke så veldig fort på grusen, men jeg vil gjerne komme foran de som gjør det inn på stien. Dessuten tror jeg at jeg blir sliten. Kanskje mer sliten enn de som ikke sykler like fort som meg eller de som sykler mye fortere enn meg. Kan det ikke gå an å finne en ordning som gjør at de som er mindre sliten ikke kommer for langt foran likevel?
Det kan da vel ikke være så vanskelig å la meg få et passe forsprang i forhold til de jeg er like god som?
Dessuten er det skikkelig demotiverende å vite at Truls Haugseth kjører opp fra Rustadsaga på storskiva. Det må du kunne gjøre noe med Øyvind. Tross alt betaler vi mange hundre kroner for dette og det enda det ikke går an å syke i løypa på lenge.
Jeg sykler ikke så veldig fort på grusen, men jeg vil gjerne komme foran de som gjør det inn på stien. Dessuten tror jeg at jeg blir sliten. Kanskje mer sliten enn de som ikke sykler like fort som meg eller de som sykler mye fortere enn meg. Kan det ikke gå an å finne en ordning som gjør at de som er mindre sliten ikke kommer for langt foran likevel?
Det kan da vel ikke være så vanskelig å la meg få et passe forsprang i forhold til de jeg er like god som?
Dessuten er det skikkelig demotiverende å vite at Truls Haugseth kjører opp fra Rustadsaga på storskiva. Det må du kunne gjøre noe med Øyvind. Tross alt betaler vi mange hundre kroner for dette og det enda det ikke går an å syke i løypa på lenge.
Dessuten er det skikkelig demotiverende å vite at Truls Haugseth kjører opp fra Rustadsaga på storskiva. Det må du kunne gjøre noe med Øyvind. Tross alt betaler vi mange hundre kroner for dette og det enda det ikke går an å sykle i løypa på lenge.
LarsB
La oss starte Facebook-gruppa for "De som ønsker brattere bakke fra Rustadsaga - likhet for alle!"
Eventuelt, Facebook-gruppa for "De som mener at 34-skiva er den nye storskiva!"
Jeg har montert 38 som min største på rittsykkelen. Det gir meg mye, mye mer bruk for det nye navnet mitt "Big Ring Basher". Kanskje jeg klarer å brekke meg opp fra Rustadsaga om jeg tar det kjemperolig fram dit?
La oss starte Facebook-gruppa for "De som ønsker brattere bakke fra Rustadsaga - likhet for alle!"
Eventuelt, Facebook-gruppa for "De som mener at 34-skiva er den nye storskiva!"
Eller Facebook-gruppa "Mot de som mobber dem som ikke ønsker å behandles som annenrangs syklister selv om de ønsker å sykle bare en runde i Terrengsykkelrittet."? :-)
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Som det britiske klesmerket Howies trykket på en av t-skjortene sine i fjor: "No - I am not on fucking facebook", så jeg vrir herved tråden tilbake i semiseriøs retning.
Jeg er noe enda verre enn "lat stisyklist" - jeg er lat utforsyklist. Men - jeg kan ha det morro med å sykle konkurransetempo i terrenget i en times tid (og de siste 30 minuttene blir akkurat passe godtvondt m kramper etc). Har imidlertid null interesse av å forlenge pinen, og kommer som i fjor til å kjøre én runde.
Jeg lurer fælt på hva disse puljestartene vil innebære. Mitt eneste ønske er å få kjøre sammen med de jeg faktisk skal konkurerre mot. Driter lite i om de "tregere" av 2-runderne starter foran eller bak meg, så lenge vi 1-rundere faktisk får syklet mot hverandre i en fellesstart. Slik det var i fjor var alle jeg passerte hyggelige, og ga plass når det kom en ivrig utforsyklist på lånt carbon-hardtail (takk Cube!).
Det som var synd i fjor (og som de bitreste av oss husker SVÆRT godt), var at ved en feiltakelse hadde en eller flere av 1-runderne blitt startet sammen med 2-runders feltet. Dermed fikk jeg (som startet i 1-rundersfeltet) underveis i rittet beundrende blikk og oppmuntrende tilrop om at jeg ledet 1-rundes klassen. Skuffelsen var derfo stor når jeg gladsliten ruller i mål, og får beskjed om at arrangøren må regne på tidene, men at jeg ligger an til andre, eller tredje plass. Hva faen? Var ikke dette en fellesstart likevel? Oh - well, skitt skjer, og jeg ble finregnet til en andreplass, halvminuttet bak Ole Blokhus, som var blitt sendt avgårde med 2-runderne.
Så - poenget bak denne utredningen, som jo ga meg en nydelig sjanse til å bearbeide fjorårets traumer, er at:
Alle 1-rundere må få starte SAMMEN, i en FELLESSTART. Please!
Mulig alt dette pjattet mitt er fullstendig unødvendig, og at det er slik puljestartene er tenkt, men jeg ønsker info:)
Og sånn på tampen - jeg har praktisk talt slutta å sykle. Trener bare styrke denne vinteren for at min aldrende kropp fortsatt skal tåle å sykle utfor/ deise i bakken. Så når mai kommer, veier jeg 100kg, og er en jævel på frivendinger og markløft! Det får være mitt bidrag i "trener ikke noe særlig, jeg" - utpsykinga, og så håper jeg at Ole, jeg, og alle andre late 1-rundere står på samme startstrek 23. mai!
Gleder meg!
E-Diddy
Jeg er på rømmen Er du på rømmen du og? Alt står stille her Jeg vil kjenne trærne suse fort forbi
Emil, du fikk sagt det! Jeg starter i 1-runderen, med min småbarnspappakondis på topp! Diskuterte litt med Are, og vi ble vel enige om at det er morsommere å kjøre kortutgaven slik at man orker å pushe litt på sti, enn å kjøre langt og måtte holde igjen over alt hvor det er moro, bare for å orke doble distansen. Jeg hadde selv krampetendenser fra Skullerud og inn, og jeg må kjøre ganske mye saktere for å holde de unna i enda en runde.
Så får vi bare håpe at 100kg-ryggen din ikke blir for bred når jeg skal spurte forbi opp en gruskneik. Right, pese meg opp er vel det det blir!
Og en mann med en slik holdning lar vi bygge ritthjul og div til oss!??! Godt du bygde hjul selv OivindG - for nå er det bare ramma di som ryker om du ligger foran Ole i løypa...!
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
I år satser jeg på å starte en time før eliten, og ikke si fra i mål at jeg havnet i feil startpulje. Da kan Emil se laaangt etter seieren.
Litt dårlig info om startpuljene i fjor, jeg og en kompis stilte oss bare sammen med noen andre kompiser som også skulle sykle. At de skulle sykle 2-rundersutgaven tenkte vi ikke mye på, vi var jo ikke klar over at vi skulle starte lengre bak.
I år satser jeg på å starte en time før eliten, og ikke si fra i mål at jeg havnet i feil startpulje. Da kan Emil se laaangt etter seieren.
Litt dårlig info om startpuljene i fjor, jeg og en kompis stilte oss bare sammen med noen andre kompiser som også skulle sykle. At de skulle sykle 2-rundersutgaven tenkte vi ikke mye på, vi var jo ikke klar over at vi skulle starte lengre bak.
Men i år! da er det du och jag, Emil, du och jag!
Og Are!
Ole.
Ikke glem det nå Olert,at i år er det jeg som trener unge Carlson. Han blir fora med kondisekspertise daglig.Blir nok to-tre minutter kjappere enn ifjor.
Tommy som sitter på skolen med Norsk Standard 8405.Det er en fest
Ikke glem det nå Olert,at i år er det jeg som trener unge Carlson. Han blir fora med kondisekspertise daglig.Blir nok to-tre minutter kjappere enn ifjor.
Mmmm, kondisekspertise! Det er noe mørkt og skummende man har i glasset etter en lang dag på jobb, ikke sant?
Og dermed var vi alle tilbake til den vante lett meiningslause tidtrøyta. Men: Joa - Pinwiz har meg på et knallhardt program:
Mandag: 2t brostenskasting Tirsdag: 1 1/2 løp fra politi (på terskel) Onsdag: Hviledag (glattcelle) Torsdag: 3t lett slagvåpentrening Fredag & lørdag: Valgfritt mayhem Søndag: Fiskemiddag heime hos ho mor
Og angående oss 1-rundere igjen: Hvis det fæktisk blir 300 slappe stisyklister, så kanskje det er mulig å dele inn puljer etter alder, slik som i Nissan-Cup? Så får det heller være om det blir flere seierherrer/ damer...
Jeg er på rømmen Er du på rømmen du og? Alt står stille her Jeg vil kjenne trærne suse fort forbi
Og dermed var vi alle tilbake til den vante lett meiningslause tidtrøyta. Men: Joa - Pinwiz har meg på et knallhardt program:
Mandag: 2t brostenskasting Tirsdag: 1 1/2 løp fra politi (på terskel) Onsdag: Hviledag (glattcelle) Torsdag: 3t lett slagvåpentrening Fredag & lørdag: Valgfritt mayhem Søndag: Fiskemiddag heime hos ho mor
Hva har skjedd med denging på politiskjold? Høyst relevant i forhold til å holde kontroll på et ristende styre. Har dessuten skjønt at intervallene med onkel Lillevolden på Youngstorget er beinharde. Faktisk godt over syreterskel, så de tipper jeg er mest til DH-bruk.
Serrr man det ja, det var seriøs trening! Kelt klart at alle topptrente småbarnsfedre/stæsjkonger/unnasluntere/DHkidz og jeg startet i fellespulje for 1 runde mayhem!
150 meter idiotsyrespurtutenoppvarming og først inn i terrengdelen, instant sperre de andre mens man strekker ut krampa og leter etter luft, fa***, tror jeg skal melde meg på nå!
He he...jeg fryter en oppdatering av det utsagnet; Et eller annet sted i Østmarka ligger Siment anno 2009 og lider/dør/hater. Trening i år er snømåking, så formen er topp! Fart i feltet blir det unasett på et slikt gjevt arrangement!
Terrengsykkelrittet 2009: Nå med løypekart!!
[Re: siment]
#69003005/03/200915:40
Ja her er en grov skisse over løypa for årets ritt. Mye av det samme som i fjor, men med noen endringer i starten og noen endringer fra Skullerud til mål. Skullerud er dessverre utenfor kartet nede i venstre hjørne.
Gult er startloop, rødt er sti, blått er grus, grønt er kjerrevei.
Ser ut som det er lagt inn en ekstra sløyfe ved Rustadsaga også. Ifjor gikk løypa opp en bratt kneik på grus rett etter R.saga. Nå går det via grus og sti en sløyfe ned mot bebyggelsen og deretter over Stallerudåsen.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Terrengsykkelrittet 2009: Nå med løypekart!!
[Re: front biker]
#69031106/03/200907:08