Har bedt klubben (SK Rye) om å bestille helårslisens '09. Får tilbakemelding om at "NCF har problemer - du må vente".... Men T-rittet KAN jo bli fulltegnet.
Sitat: olechr
Lisens nr er likt fra år til år
Har lett høyt og lavt. Men finner ikke nummeret fra i fjor. Er det lik KID-nr (8 siffer) på faktura (e-post) fra NCF? Andre hint på om jeg kan finne nummeret på andre måter. Vil gjerne få meldt meg på.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Har du ikke lisenskortet ditt fra i fjor, da? Hvis ikke, kan du logge deg på ditt område på sykling.no og ta en kikk. Du skal ha fått brukernavn og passord da klubben bestilte lisens til deg første gang. Let eventuelt i mailboksen din etter innkommende mailer fra NCF.
Har du ikke lisenskortet ditt fra i fjor, da? Hvis ikke, kan du logge deg på ditt område på sykling.no og ta en kikk. Du skal ha fått brukernavn og passord da klubben bestilte lisens til deg første gang. Let eventuelt i mailboksen din etter innkommende mailer fra NCF.
Nei, kortet er borte. Har hatt det med på ritt for å vise fram... og borte er det.
Jeg har logget meg på sykling.no. MEN hva er lisens-nummeret????? Framgår IKKE. Er det kid-nr?? (men det er jo forskjellig hvert år). Det står et konto-nummer. Betalt = 0 (lisens 09 ikke betalt). Føler jeg går i ring her.
Kan jeg betale inn til konto-nr som er oppgitt med kid-nummeret? Hva er i tilfelle årslisensbeløpet (er i klasse M55)?
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Ring forbundet så finner de det for deg. Telefonen fungerer fortsatt selv om e-post etter hvert har blitt populært ;-)
Interessant betraktning. Men når du løper i møter det meste av dagen, og dette dessuten er en privat-ting, så er det ikke bare-bare å bruke tid på å ringe. Og det er sjelden man kommer rett til en som kan hjelpe deg... Er ikke vitsen med "personlig profil", pålogging via passord etc at du IKKE skal behøve å ringe?
Men ok, lover å gjøre et forsøk i morgen. Sitter på toget til/fra møte i Vestfold, og DA burde det være mulig.
Jeg har logget meg på sykling.no. MEN hva er lisens-nummeret????? Framgår IKKE. Er det kid-nr?? (men det er jo forskjellig hvert år). Det står et konto-nummer. Betalt = 0 (lisens 09 ikke betalt). Føler jeg går i ring her.
Kan jeg betale inn til konto-nr som er oppgitt med kid-nummeret? Hva er i tilfelle årslisensbeløpet (er i klasse M55)?
Du slår meg som en litt utålmodig type, hehe. Logg på igjen, og trykk på "personlige opplysninger" i toppmenyen. Da finner du lisensnummeret, her kalt "idrettsnummer", rett over fornavnet ditt.
Du skal ikke betale lisensen før du formelt har bestilt den og mottatt betalingsinfo via klubbens lisensansvarlige. Dette er eneste riktige måte å gjøre det på, i følge mail fra forbundet til klubbene.
Ja, jeg er en utålmodig type... Umoden og lett irritabel.
At "idrettsnummer" og "lisensnummer" er det samme, er jo egentlig selvsagt (referer her til www.sykling.no). Spesielt siden det på siden "Lisenser" ikke står et pip om "idrettsnummer". Latterlig at jeg ikke tok den. Og hvordan kan arrangørene kreve betalt lisens og lisensnummer før NCF har åpnet for bestilling/betaling av årets lisensinnbetaling. Høres litt ulogisk ut. Men som sagt, jeg er umoden og....
Men: takk til deg! Da melder jeg meg på Terrengsykkelrittet '09.
Da gjenstår kun å vente på våren. Det kan bli tøft.
Redigert av front biker; 12/02/200923:05. Rediger grunn: Påmeldt!
[Du skal ikke betale lisensen før du formelt har bestilt den og mottatt betalingsinfo via klubbens lisensansvarlige. Dette er eneste riktige måte å gjøre det på, i følge mail fra forbundet til klubbene.
Før klubbansvarlig linker kid til deg (dvs bestiller lisens for deg) blir også betalingen "hengende i lufta" og du får ikke registrert lisens uansett hvor mye du påstår å ha betalt...
Jeg har også lekt med tanken på å starte i elite. Men det blir i så fall i et kortere rundbaneritt. Og da for å se hvor langt ut i første runde jeg klarer å henge på før jeg er sprengt.
I Terrengssykkelrittet, med 3.5-4 timers rittid, tror jeg det er morsommere å starte sammen med folk som er på noenlunde samme nivå.
Øivind
21:53 Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Beskrivelse som følger: Tilnærmet lik i fjor, men med noen ekstra stipartier i starten og ekstra bakker og stier fra Skullerudstua til mål/runding.
Nøyaktig beskrivelse inkludert startrunde: Starten går langs asfaltringen på Haraløkka i puljer av 100 og 50 syklister. Startstreken vil være utenfor klubbhuset og starten følger asfalten mot klokka. Ved vestenden av ringen går løypa inn på grusveien som passerer den store parkeringsplassen. Herfra følger løypa lysløypa, men på innsiden av grusveien på gress-stien. Løypa tar av til venstre på grusveien og følger fortsatt lysløypa. Deretter igjen til venstre inn på smalere gruslagt sti. Rett før denne kommer ut på den store parkeringsplassen tar løypa av til høyre på rask og brei sti. Denne følges 100 meter før det går ned til høyre på grusvei og etter 30 meter bratt opp til venstre i jordbakke og over fotballbane og ut på asfaltring. Asfaltringen følges mot klokka til grusvei går av rett frem langs grusbane. Til høyre på sti i enden av grusbanen. (ferdig startloop)
Denne stien følges helt opp til der den krysser grusveien rett nedenfor parkering Østmarksetra. Følger sti mellom Ulsrudvann og parkering. Stien kommer ut ved enden av parkering og herfra følges grusvei til nedenfor Sarabråten. I bunnen av bakken før Sarabråten går løypa rett frem og inn på brei sti. Denne følges til rett før toppen av bakken der løypa igjen svinger opp på grusveien. Herfra grusvei hele veien til Mariholtet og videre over demningen på Elvåga og videre langs kjerrevei på nordøstsiden av Elvvåga. (likt som i fjor)
Etter noen kilometer på kjerreveien går løypa bratt opp til venstre på smal sti. Her blir det vanskelig å trangt. Stien går bratt oppover og over en smal bekk og opp på en skiløype. Videre til høyere over et myrhull (vil kloppes) og inn på smal sti over svaberg. Fortsatt mot høyre over flere kloppede myrhull. Teknisk klatring følger før løypa går bratt ned i et elvekryss. Dette gjentar seg noen ganger før et langt myrhull og en dreining mot høyre. Nå blir stien raskere og veldig morsom. Et 100 meter myrparti stykker litt opp før fin rask sti med hopp og sprett fører ned til et siste gjørmehull før kryssing av Elvvåga ved El Paso/Søndre Skytten.
Herfra går løypa på kjerrevei over Høyås og videre tvers over grusveien og videre på smal sti utover Slettfjell. Denne stien er stedvis veldig bratt oppover før den flater ut med mye fint svaberg over toppen. Herfra ganske bratt nedover med mye røtter og steiner til klopper over myr før Hestehulle og grusveien der løypa møter seg selv.
Nå går det i venstre sporet på grusveien ned mot Nøklevann. I Veiskille holdes venstre og videre hardt venstre på sti som kutter grussvingen. Grsuveien følges så langs Nøklevann til veiskille før Katisa der løypa holder venstre mot Ødegården. Her vil det bli drikkestasjon.
Herfra går det til høyre inn på barket/slodda skiløype som går bratt oppover mot Fjellstadbakken. Fra toppen av bakken går det litt nedover før løypa tar hardt venstre inn på klopper og veldig bratt opp steinete bakke parallellt med Fjellstadbakken. Klatringen kommer inn i selve slalåmbakken på toppen før løypa går videre på sti i sørøstre hjørnet på bakketoppen. Denne stien følger vekselvis Svaberg og raske stier med røtter til topp-punkt over Marimyr. Her går løypa ned til høyre på teknisk utforkjøring. Se opp for droppet i høyresvingen ut på svaberget. Videre steinete og teknisk ned en skikkelig steinrøys før løypa kommer inn ved ytterpunktet på Nissancupløypa på Skullerud. Høyre inn i løypa, motsatt vei av Nissancup og brei sti følges helt ned til grusplass ved vannverket over Skullerudstua.
Herfra tas grussti i nordvestre hjørnet, parallellt med grusvei. (samme nedkjøring som i NissanCup). Denne utforkjøringen følges hele veien rett frem ned til tre bro og her går løypa til høyre langs asfalt. Venstre på grusvei og over plassen på Skullerudstua. Høyre foran stua og etterhvert opp grusbakke mot Hullet. Før Hullet følger løypa grusvei til høyre og videre opp lang og bratt bakke. På toppen av bakken krysses nederste del av Fjellstadbakken og du møter løypa så vidt før du svinger av til venstre på brei sti som krysser gjennom til grusvei ved Katisa. Denne stien har klopper, røtter og noe stein.
Ute på grusen går løype til venstre og følger veien forbi Rustadsaga og rett frem etter stua mot bommen (ikke opp Rustadsagabakken som i fjor). Før bommen mot Skullerud skole tar løypa av bratt gressbakke til venstre og passerer forbi bommen på kollen på sørsiden av bommen. Bratt nedkjøring til utsiden av bommen og til høyre inn på grusvei opp mot Nøklevann skole. 100 meter før grusveien kommer ut i skolegården går løypa av på sti til høyre. Denne stien er ganske teknisk med mye stein og noen smale passasjer. Steinete bakke fører ned til grusvei der løypa tar høyre opp kort bakke før en kort nedkjøring og inn til venstre på kort stisnutt. (Dette er på toppen av Rustadsagabakken der du svingte inn på sti i fjor).
Så høyre på grusveien før løypa holder venstre i grusveiskille (her holdt du høyre i fjor). Denne grusveien kommer så inn på siste del av startsløyfa. Smal grussti fører til sti som går av mot høyre før parkering. Deretter ned til høyre og bratt opp til venstre, over fotballbanen og rundt ringen før målgang/runding skjer på grusfotballbanen. Lykke til!
Mange takk, da skal det vel være mulig å finne frem. (på ski enn så lenge)
Sitat: sykkeloyvind
Etter noen kilometer på kjerreveien går løypa bratt opp til venstre på smal sti. Her blir det vanskelig å trangt
Tiltredes! noen meter opp her er det en (2?) stein(er) som danner en V-form. De gangene jeg ugrasiøst og klønete har kommet meg forbi her uten fotisett har vært med hjertet i halsen og med en kjapp sjekk i ettertid for å se om giret bak fortsatt henger fast. Her er det store muligheter for brekkasje :-)
Disse steinene vil jeg ikke si bidrar med noen høyere sjanse for girbrekkasje enn relativt vanlig terrengsykling. Men litt kinkig å komme opp der er det.
Her kan jeg nevne at Anders Hovdenes (med glimt i øyet) svarte følgende på mitt spørsmål om han tok det med ro i ritt i visse partier med stor sjanse for punktering, eller om han ga full gass hele veien:
"Det er bare å kjøre fort nok, så går det bra!" ;-)
Disse steinene vil jeg ikke si bidrar med noen høyere sjanse for girbrekkasje enn relativt vanlig terrengsykling. Men litt kinkig å komme opp der er det.
Det hører vel med til historien at jeg har tilbrakt de fleste av timene mine på sykkel på asfalt. Så for meg vil all form for "vanlig terrengsykling" medføre fare for brekkasje :-)
For all del, jeg mente ikke at dette var et parti man burde "fikse" på noe vis :-)
I tråd med nye retningslinjer fra NCF må maratonritt ha vinnertid på 3 timer og/eller distanse på 60km. Med omleggingen satser vi på vinnertid på 3 blank samt at løypa nå inkludert statrtloop bør være akkurat 60km.
Terrengsykkelrittet skal være et maratonritt og det er ikke meningen at det skal være enkelt.