[...]Uansett så ender du opp med minst like mange skipar som du har sykler innen utgangen av april..
Etter testing av litt forskjellig tror jeg at jeg skal klare meg med ett par til å begynne med

Hjelm er en sånn ting du må prøve, men enig i at POC er pent.
Fikk kjøpt en skull light til tøysepris (399,-) før Hemsedalhelg, den siste de hadde igjen på Sport1 Hasle. Kvalitetsfølelse som min TLD D2 Phobia.
Tok meg da råd til "stygg"-gode goggles.
Etter 15 år på telemarkski konverterte jeg nylig til alpint. Kjøpte Dynastar Legend Mythic Rider med 88 mm midje og 21 m svingradius. Har hatt det så moro på disse skiene i vinter at det er helt vilt. Kan kjøres styggfort i bakke og flyter helt fint i norsk løssnø (norsk løssnø er som kjent ikke like pudderaktig som i Alaska). Finnes sikkert mer fancy ski derute, men jeg er helt utrolig fornøyd og tror dette er en ålreit gjør-alt-ski.
Men Terje - prøv så mange støvler du orker, vonde støvler ødelegger all skiglede.
Støvler fikk jeg tak i og etter helgen er jeg i sum veldig happy

Litt innkjøring trengdes, for føttene var noe vonde etter dag to, men da jeg tok av meg støvlene dag tre var føttene fine.
Når det gjelder ski så har jeg nå testet alt fra superkorte carving caring carving..., til litt lengre carving-ski. Brede og lange "planker" (fungerer også fin-fint i preppa løyper), og til nå favoritt Rossignol bandit B3.
Til høsten blir det noe ala B3 i ca 180cm, og godt mulig det blir DLMR.